atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mīlestību Azartspēļu atkarība
Saulespuķe
Iesūtīts: 2008.01.10 18:58:51
Varbūt kāds varētu padalīties ar konkrētu pozitīvu pieredzi, kā cīnīties ar šo atkarību?
Cilvēks, par kuru ļoti sāp mana sirds, nav ticīgs klasiskā nozīmē, taču atzīst, ka, tikai pateicoties tuvinieku aizlūgšanām, viņš joprojām ir dzīvs savā 41 gadā. Nav runa par ļoti izglītotu un inteliģentu cilvēku (taču azartspēļu atkarība nešķiro savus upurus, viņu vidū ir daudz gaišo galvu), bet cilvēku, kam arī alkohols ir nopietna problēma. Tas turpinās jau 20 gadus, viņš pats neatzīst savu problēmu, kaut starplaiki starp kritieniem kļūst aizvien īsāki un kritieni garāki. Var strādāt kā zvērs un tad pāris diennaktīs 100% visu (runa ir pat par tūkstošiem) nospēlēt, paliekot ar pāris latiem.
Moralizēšana nelīdz, jo āda jau ļoti bieza. Uz Baznīcu nav piedabūjams. Ar varu jau aizvest nekur nevar - ne ārstēties, ne baznīcā.
Varbūt kāds var līdzēt ar kādu sakarīgu padomu vai pieredzi?
Ja tas nebūtu mans brālis, tad varbūt dusmās varētu teikt - lai saņem savu sodu...
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2015.01.04 16:16:59
Nezinu, kas ir dkevs, un kāda ir [95.68.2.245] saistība ar [212.93.114.127], bet viens ir skaidrs, ka tikai nelga apgalvotu, ka Dievs viņu glābis tikai divas reizes
Rišeljē [212.93.114.83]
# Iesūtīts: 2015.01.06 03:42:52
Aivars
Un cik tad ir pareizais cipars, pie kura nelga pārceļas nākošajā statusā? Ja jau zini cik ir par maz, tad noteikti zini cik ir pietiekami.
Aivars
# Iesūtīts: 2015.01.06 11:58:04
Rišeljē [212.93.114.83]
Cik bieži esi grēkojis? Cik reizes esi pamodies, atveseļojies, elpu ievilcis? Cik reizes ticību neesi zaudējis? Cik reizes esi atguvies pēc nomācošām pieredzēm?
Pārfrāzējot Luteru - `ja Dievs mūs nemitīgi neglābtu, mēs jau sen būtu izčibējuši`
Iespējams, ka mūsu neldziskums pat kompensē ticības trūkumu tur, kur panikā nekrīt vienīgi ļoti drosmīgie vai arī muļķie
Rišeljē [212.93.114.83]
# Iesūtīts: 2015.01.06 21:25:33
Aivars
kapēc pārspēlē jautājumu atpakaļ un kapēc žīdiski uz jautāujumu atbildi ar pavisam citu jautājumu?
Tu taču labi zini, es neesmu Dievs. Es neesmu bezgalīgs nedz laikā nedz telpā. Es nevaru bezgalīgu daudzumu reižu grēkot. Pat tad ja grēkoju akurāt vienu reizi sekundē - manu grēku skaits ir konkrēts, galīgs, pozitīvs naturāls skaitlis. Lielāks, ja es dzīvoju līdz 100 gadiem, mazāks ja mani kā sīku un mazgadīgu knariņu notriec kārtējais bemberis uz gājēju pārejas. Saprotu ka gribi ar rokām paplātīties gaisā un sapņaini nobuldurēt :"Nu aptuveni šitik..."
Bet piedod. Skaitlī "šitik" ietiplst arī tikai divas reizes vai pat tikai viena. Kapēc ne? Ja tu cieti zini ka vairāk, tad lūdzu: maģisko skaitli studijā! Ja nezini, tad samierinies ka kādam tas var būt arī cipars 2.
Rišeljē [212.93.114.83]
# Iesūtīts: 2015.01.06 21:38:33
Aivars
ja runājam godīgi un no tīras sirds par manas ticības zudību reizēm, tad sīkas zudības (vai šaubas) bija vairākas reizes. Visas neatceros, noteikti vairāk par trim bet mazāk par 10. Taču par īstu un pamatīgu ticības zudumu Dievam - nekad! Un varu to atkārtot arī godīgi skatoties Dievam acīs.
Tagad būtu vietā prasīt arī no tevis tik pat vaļsirdīgu atbildi, taču es neredzu pamatu šādai tincināšanai. Kādreiz, sēžot pie kopīga aluskausa -varbūt. Bet ne šādi un ne šeit.
dafne
# Labojis dafne: 2015.01.08 12:29:48
Rišeljē [212.93.114.83]
man tads jautājums..vai grēks ir tikai tas,ko Tu apzinies?Un kā zini,ka Tev nav bijis īsts un pamatīgs ticības zudums?
Rišeljē [212.93.114.83]
# Iesūtīts: 2015.01.08 22:25:42
dafne
grēks ir nepaklausība Dievam. Neapzināti būt nepaklausīgam nav īsti iespējams. Var darīt kaut ko pret Dieva gribu. Bet ja Dievs to nav pavēlējis nedarīt un Tu to tapēc nezini kā grēku, tad tas nevar būt grēks. Jo Tu neesi Dievs, lai Dieva vietā spriestu kas ir Dieva griba un kas nav. Grēks bezsamaņā nav iespējams. Grēks ir brīvās gribas akts, nevis negadījums bezsamaņas stāvoklī. Ja tu noģībsi, iegāzīsies vannā un bezsamaņā noslīksi, tad Dieva priekšā tā nebūs pašnāvība. Jo tā nebija Tava izvēle noslīkt.
Es ļoti droši un pamatīgi zinu ka man nav bijis īsts ticības zudums. Patiešām patiesībā. Man ir daudz citu grēku, ieskaitot lepnību un tos es apzinos un nožēloju. Bet šī grēka pie manīm nav.
Aivars
# Iesūtīts: 2015.01.08 23:10:37
Bet ja Dievs to nav pavēlējis nedarīt un Tu to tapēc nezini kā grēku, tad tas nevar būt grēks.
Lūk, par šo es nebūtu īsti pārliecināts! Man tomēr šķiet, ka grēks ir pretruna ar Dieva gribu, kas rada nelāgas konsekvences mūsu dzīvē, nevis obligāti tīša spītēšana Dievam, par ko Viņš noskaņots kādam nieres atspārdīt. Ciltsmāte Ievai bija visai aptuvens priekšstats par to, kurš no diviem kokiem dārza vidū ir kurš, un kuri drīkst grauzt, kuru apgrābstīt. Dažā labā psalmā izskan lūgšana pēc neapzināto grēku piedošanas, un dažs labs ķēniņš ir mēreni satraucies, ka nezinādams visas nianses, esot gandrīz sagrēkojis.
Redzi, es reizēm tomēr aizdomājos par to, kā Jēzus brīnījās par cilvēku ticības trūkumu (jeb neticību) situācijās, kur tie nebūt nebrēca, ka Dievs esot miris vai arī Viņš ir pilnīgs preteklis. Reiz pat Jēzus mācekļi bija tā kā lūguši Dievu glābt kādu zēnu... bet Jēzus nopūtās par viņu ticības trūkumu
Es personīgi neticu formulai: "Kas guļ, tas negrēko". Nojaušu vien, ka Dieva žēlastība Kristū ir lielāka, nekā mūsu nojausma par grēka postu mūsu dzīvē.
Rišeljē [212.93.114.83]
# Iesūtīts: 2015.01.08 23:34:40
Man tomēr šķiet, ka grēks ir pretruna ar Dieva gribu, kas rada nelāgas konsekvences mūsu dzīvē, nevis obligāti tīša spītēšana Dievam, par ko Viņš noskaņots kādam nieres atspārdīt.

Grēka alga ir nāve, nevis mīksts vēders. Nelāgas konsekvences kuras cēlušās dēļ neapzinātas grēkošanas ir tikai nelāgas konsekvences nevis grēks vai grēka alga. Aplamā nostāšanās ar nelabu dūšu pie ūdens pilnas vannas nav grēks. Un sekojošā noslīkšana bezsamaņā arī nav grēks. Tā ir ļoti ļoti nelāga konsekvence. Bet tā netiks ieskaitīta kā nāves grēks un grēcinieks par šo grēku netaps sodīts, netaps atņemta pestīšana un mūžīgā dzīve Tā Kunga namā.
Pretruna ar Dieva gribu vienmēr būs tikai un vienīgi caur brīvās gribas izvēli. Dieva kontrolēts un ieprogrammēts robotiņš nevar grēkot, jo tam nav citas izvēles kā tikai pildīt Dieva gribu.
Aivars
# Iesūtīts: 2015.01.09 00:03:25
Rišeljē [212.93.114.83]

Sorry, neesmu baptists, kam viss beidzas ar `brīvo` gribu. Manuprāt nav diža šķirba, vai kāju salauz netīšām, vai arī kaut kāda idiotiska spīta vadīts - tīšām. Diemžēl, bezsamaņa vai samaņa pie noslīkšanas nespēlē izšķirošu lomu, jo beigts ir beigts. Un nesaprotu, priekš kam šis blablablā par Dieva ieprogrammētu robotiņu situācijā, kur tevi programmē visi, kam nav slinkums ( jo īpaši izmantojot kodu `brīvā griba` un protokolu `tu esi vai neesi čalis?"
Es tiešām nesaprotu, kāpēc Kristus evaņģēlijs būtu pārvēršams šantāžā. Šķiet, ka Jēzus pat pirms nāves (un augšāmcelšanās) tomēr sacīja: Es dzīvoju, un jūs dzīvosit," nevis `pasķ porvu, gorlo peregrizu, jesļi angļiskij ņiosvoiķe!"
Rišeljē [212.93.114.83]
# Iesūtīts: 2015.01.09 00:20:15
Aivars
tapēc jau arī nav šantāža, ka ar miesas nāvi dzīve vēl nebeidzas. Miesas nāve ir tikai Dieva noteikts negadījums. Dievs nevēlas lai miesa dzīvo ilgāk par 120 gadiem. Līdz ar to vai tu gribi vai nē, esi apziņā vai bez, ar grēku vai bez grēka - tava miesa mirs. Tavs gars un dvēsele turpinās dzīvot. Tikai dzīvos nu jau attiecīgi pēc tā, kā šī dvēsele un gars pildīja Dieva gribu.
Dievs visus salīdzina ar Sevi. Un tiesā pēc tā, cik ļoti tālu Tu esi aizgājis no Dieva un Dieva gribas. Vari to uzskatīt par šantāžu. Ej un tiesājies ar savu Radītāju par to, ja vari.
Jēzus upuris mūs pestī no soda. Caur to tiek piedoti VISI tavi grēki. Taču grēks ko tu neadzīsti par grēku - nevar tapt piedots. Tapēc jau Dafne jautā par grēku. Laikam tapēc ka labāk ir atzīt par savu grēku un nožēlot vienalga ko, arī to ko par grēku neuzskati, katram gadījumam, ja nu tomēr...
Rišeljē [212.93.114.83]
# Iesūtīts: 2015.01.09 00:25:23
Vienīgi var sanākt arī tā, ka par grēku var ķļūt tieši šī papildus nodrošināšanās. Nosaucot par savu grēku to, kas nemaz nav grēks. Tādā veidā parādot ka tu nemaz nesaproti kas ir grēks, un ka tev ir vienalga ko tu sagrēkoji un par ko tu lūdz piedošanu Dievam. Labāk vairāk nekā mazāk, un vēl varbūt par Pašu un Sašu arī. Tā lai droši ka nav par maz.
Aivars
# Iesūtīts: 2015.01.09 11:28:16
Rišeljē [212.93.114.83]
Nu palasi vēlreiz Lūkas 25 noslēguma līdzību, ja tev kārojas smalka tiesvedība par `apzinātiem` grēkiem.
Un tad palasi, ko vēl Jēzus saka par neesot nācis tiesāt, bet glābt, dziedināt.
Kā es to saprotu, tad Jēzus acīs tā tomēr ir problēma, ja mēs uz Dievu glūnam kā baiso tiesnesi, neatpazīstot pacietīgo Tēvu (Lūkas 18)
dafne
# Labojis dafne: 2015.01.11 23:19:36
Rišeljē [212.93.114.83]
tad jau sanak,kad cilveēks piedzimst viņš negrēko līdz brīdim,kad sāk grēka apzināties...a tā Dievs vinu uzlūko par bezgrēcīgu pūkainu radījumu...vai tā?
Bet vispār apbrinoju Tevi,ka vari saskaitīt visas tās reizes,kad esi grēkojis domās,vārdos un darbos
Rišeljē [212.93.114.67]
# Iesūtīts: 2015.01.20 03:21:29
Aivars
Jēzus nav nācis tiesāt. Jēzus ir nācis pestīt. Tikai nevar pestīt ja nav tiesāšanas. Nevar izglābt no noslīkšanas ja neesi iekritis plančkā, kurā var noslīkt. Nav iespējams izglābt no pēriena un būt pateicīgam par šo glābšanu, ja paša pēriena nemaz nav!
Ja šī pēriena nav, tad nedz glābšana nedz pateicība par šo glābšanu nav patiesas. Un Dievs nevar būt nepatiess. Vienkārši nevar. Tapēc sanāk ka tu saproti Jēzus sūtību kaut kā nepareizi. Jēzus nevar gribēt lai mēs Dievā neredzam baiso tiesnesi. Nevar.
Rišeljē [212.93.114.67]
# Iesūtīts: 2015.01.20 03:33:37
dafne
Jā, tā sanāk. Gan jau iedzimto grēku Dievs saskata, bet tas nav grēks un vaina pats par sevi. Tā ir iedzimta nosliece uz neizbēgamo grēku. Tu taču nedomā, ka priekšlaicīgas dzemdības ir Dieva sods par nedzimušā zīdaiņa JAU izdarītajiem grēkiem mātes klēpī? Pie tam tik lieliem, ka zīdaiņa nāve būtu taisnīga atmaksa par šiem grēkiem? Dievs, lai arī bargs soģis, tomēr ir TAISNĪGS soģis. Tevi netiesās par kaimiņa grēkiem! Tiesās tikai par to ko TU esi darījusi. Bet darīt, un tieši grēku darīt tu vari tikai tad kad apzinies ko tu dari.
Un lūdzu nevispārini un nesagrozi manis teikto. Es neteicu ka saskaitu visas reizes kad esmu grēkojis. Es teicu ka aptuveni atceros tās reizes, kad manī iezagušās šaubas pret Dievu. Tādas ir bijušas, un to nav daudz. Savukārt tu, šos vārdus attiecināji uz visiem maniem grēkiem. Tādā veidā pārkāpjot 8 bausli un dodot nepatiesu liecību par mani. Kas, starp citu, arī ir grēks.
Raimonds
# Iesūtīts: 2015.01.20 10:10:09
Rišeljē [212.93.114.67]
Vakar Anna (kristiete) bija apņēmusies vairs nedzert tik daudz kafiju, saskaitot dienā sešas izdzertās kafijas krūzītes. Viņai reiba galva, bija grūti koncentrēties, nāca vēmiens - viņa bija pārliecināta, ka pie visa vainīga kafijas atkarība un Dievs viņu par to tagad soda. Šī apņēmīgā un pozitīvā doma viņu iedvesmoja un no tās vien viņa jau jutās labāk. Taču diemžēl galvas reiboņi nemazinājās ne nākamajā, ne aiznākamajā dienā. Viņa vairs vispār nedzēra kafiju, bija atteikusies no šīs pazudinošās kārības, viņa atteicās arī no saldumiem, viņai gribējās kaut ko skābu, sāļu, bet tik un tā nepalika labāk, gluži otrādi, viņa jutās tik slikti, ka bija pārliecināta, ka Dievs viņu soda. Vienīgi viņa nesaprata par ko?

Ko Annai darīt? Ko Tu ieteiktu? Vai turpināt meklēt īsto grēku, kāpēc ir tik slikti un par ko Dievs viņu soda?
dafne
# Labojis dafne: 2015.01.20 14:18:28
Rišeljē [212.93.114.67]
J ā, tā sanāk. Gan jau iedzimto grēku Dievs saskata, bet tas nav grēks un vaina pats par sevi. Tā ir iedzimta nosliece uz neizbēgamo grēku.
Pats saprati ko uzrakstiji?
Kā nav greks..pat pats apgalvoji,ka ir..tik nez kapēc mīkstinaji vainu pēkšņi
Tātad, kā viena cilvēka vainas dēļ pasaulē ienācis grēks un ar grēku - nāve, tā visu cilvēku dzīvē ienākusi nāve, jo visi viņi ir grēkojuši;
(Rom.5:12)
"Es turpmāk vairs nenolādēšu zemi cilvēka dēļ, jo cilvēka sirds tieksmes ir ļaunas no mazām dienām ,un Es arī turpmāk vairs neiznīcināšu visu dzīvo,kā Es to esmu darījis." (1.Moz.8:21)
Aivars
# Iesūtīts: 2015.01.20 22:14:17
Rišeljē [212.93.114.67]
Nesaprotu kā tu spēj grēka traģēdiju noreducēt līdz kaut kādam sadomazohistiskam attiecību modelim - prieciņam, ka neesi dabūjis pa dupsi. Varbūt, ka tieši tādēļ Evaņģēlijos ir tie paskaidrojumi: "tiem, kas uz citiem skatījās [kā uz ieperamajiem] .., Jēzus sacīja šādu līdzību"
Redzu, ka skaties uz Dievu ļoti īpatnējii, un saki, ka es nenieka nesaprotu. Bet nu vismaz pagaidām nemanu, ka esi Dieva Vārdu lasījis. Drīzāk gan iemainījis Dieva Vārdu pret paša fantāzijām par dupšu dauzīšanu
Rišeljē [212.93.114.119]
# Iesūtīts: 2015.01.21 22:14:24
Raimonds
Annai ieteiktu doties pie ārsta. Dievs mums devis ārstus, kas rūpējas par mūsu miesu. Ja Annu moka sirdsapziņa, jo viņa šādā veidā piekrāpusi Dievu, un ka Dievam bija īpašs plāns Annu nomocīt, tad pēc ārsta viņai notekti jādodas pie mācītāja. To mums Kungs devis lai rūpētos par mūsu garu un dvēseli.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 18 , pavisam kopa bijuši: 33042