atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par I.Paiča rakstu Sv.Rītā
Voldemārs
Iesūtīts: 2010.10.20 15:51:48
Vēl pāris dienas atpakaļ bija diskusija par R.Kokina rakstu Sv.Rītā (elektroniski - https://lelba.org/?p=2500). Tika dotas arī atsauces uz I.Paiča rakstu, kas esot līdzīgas tematikas (elektroniski - https://lelba.org/?p=2542). Uzreiz ierosināju diskusiju arī par I.Paiča rakstu, kas, pretēji R.Kokina rakstam, ir ievērojami argumentētāks un punktuālāks.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.24 17:55:29
Zane55 [81.198.173.237]
Nu, ja šie ir tik apsēsti, kas tur smieklīgs? Tā teikt, par gaumi nestrīdas. Vai gan Tev ko mainitu tas , cik smieklīgs vai nesmieklīgs liekas Tavs viedoklis tiem pusotra simtam luterāņu mācītāju?
Merlins
# Iesūtīts: 2010.10.24 17:59:57
Aivars

Vispār diezgan tipisks sižets. Cilvēks jūtas, ka viņu nedzird, neuzklausa un ceļas protestēt. Un tūlīt pat nedzird kāda cita sacīto, bet noraksta to kā "normālu uzknābienu". Un tā tas notiek pa visu aramkārtu.

Kā lai iemācās dzīvot citādi? Tiešām jārok dziļāk.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.24 18:01:27
Merlins
Vai ir kādas idejas?
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.10.24 18:44:57
Aivars

Pieņemu, ka tas bija ap to pašu laiku, kad dzirdēji Dž.Čana sprediķi, man gadījās novērot, kā viens mācītājs pasmējās par to, ka garīdzniekiem vajadzētu regulāras rekolekcijas. Bet rekolekcijas ir reāls ceļš, kā cilvēkam salabot savas rīcības grēcīgās paradigmas. Un kā Tev ar idejām?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.24 19:05:50
Merlins
Pieņemu, ka tas garīdznieks tiešām iesmēja par rekolekcijām, kas no Evaņģēlija tika pārvērstas pat ne par Bauslību, bet vienkārši manipulāciju. Nav noskaņojums šajā brīdī citēt M. Čaklo, ko Imka tik lieliski apspēlēja 4 baltos kreklos, bet.. kaut kā ir sajūta, ka futbola spēles vidū katram ir diezgan skaidra vīzija, kā tiem sliktajiem iedot mizā, bet nelaime tikai tāda, ka visi runā katrs savā valodā. Tas mācītājs man pačukstēja, ka netic rekolekcijām kā piespiedu pasākumam, kam jāattaisno daži budžeta izdevumi.
Merlins
# Iesūtīts: 2010.10.24 19:09:45
Aivars

Mjā, situācija tuksnesī, kad mannu un paipalas ēst ir politnekorekta rīcība vai pakļaušanās manipulācijai, man šķiet īpaši bezcerīga. Nu bet kā tad pašam ar idejām?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.24 19:16:12
Merlins
Vai kāds zina, kur paipalas meklējamas?
Merlins
# Labojis Merlins: 2010.10.24 19:24:21
Aivars

Man liekas, ka viens kontrreformators par paipalām gluži kā zinošs ornitologs runā:

"Rekolekciju dalībniekam ir ārkārtīgi noderīgi sākt Vingrinājumus ar augstsirdīgu garu un ar lielu dāsnumu sava Radītāja un Kunga priekšā, piedāvājot Viņam visu savu gribas spēku un brīvību, lai dievišķā Majestāte varētu rīkoties ar viņa personu un visu, kas tiem pieder saskaņā ar savu vissvētāko gribu."

Turklāt viņš saka arī tā:

"Lai Vingrinājumu devējs un dalībnieks viens otram labāk palīdzētu un sniegtu lielāku ieguvumu, iepriekš jāpieņem, ka ikvienam labam kristietim ir jābūt gatavākam attaisnot nekā notiesāt sava tuvākā izteikumu. Ja attaisnojumu nevar atrast, ir jājautā otram, kādā viņa izteikums jāsaprot, un ja nozīme ir nepareiza, otrs ir jāizlabo ar mīlestību. Ja ar to nebūtu pietiekami, lai tiek meklēti visi piemēroti līdzekļi, lai izteikumu varētu izskaidrot labā nozīmē un to attaisnot."


Man pat liekas, ka šīs anotācijas ir vietā arī ārpusrekolekciju situācijām. Man liekas, ka iekāms cilvēks nav varējis iejusties pirmajā, viņš nespēj sekot otrajai. Bet nesekojot otrajai, problēmas nav atrisināmas ne kā uzdevumi, ne arī citādi. Tad viss paliek futbola spēles un bietē došanas līmenī, kur var iegūt tikai Pirra uzvaras. Lūk tur arī rekolekcijas ir noderīgas kā tādas paipalas tuksnesī.

Taču var jau būt, ka tās ir atntireformatoriskas nostādnes, kuras reformācijas baznīcā ir galīgi nepieņemamas. Sevišķi otrā, vai ne?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.24 19:33:59
Merlins
Nu.. bet ja šī `spermalogona` teksts būtu jāizskaidro, ko šis īsti pasaka? Īpaši, ja ņemam vērā vēsturisko `sitz in lieben"
Nekā personīga,tikai intriga
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.10.24 19:37:26
atvaino, bet runa bija vispirms par to citātu. Ko īsti tas nozīmē?
Īstenībā, otra rindkopa, lai kurš to nebūtu teicis, ir vienkārši lieliska formula, kā attiekties pret šīs diskusijas ( Induļa viedoklis) tematu, ne?
Merlins
# Iesūtīts: 2010.10.24 19:47:01
Pirmā anotācija nozīmē apmēram šo:


Ņem, Kungs, un saņem
Visu manu brīvību, atmiņu un saprašanu,
Visu manu gribu
Visu, kas man ir un man pieder
Tu visu man devi, Kungs
Es dodu to atpakaļ
Nu viss ir Tavs, dari ar to, ko gribi.
Dod man tikai mīlestību uz Tevi kopā ar savu žēlastību.
Man ar to pietiek.

Rekolekciju mērķis ir palīdzēt cilvēkam to, vai ko analogu pasacīt no sirds. Kad cilvēks to spēj, tad viņš spēj arī - hmm... - kristīgi sarunāties ar citiem. Un tikai tad problēma kļūst par uzdevumu un iespēju. Apmēram tā.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.24 19:47:48
Merlins
Pieņemu, ka Tev varētu būt sava taisnība, izejot no Tavas pozīcijas. Nav man tādas labas pieredzes šajā jautājumā. Bet arī `intriga` nebija šai gadījumā domāta kā ļaunprātība, bet tikai ieintriģējums. Tā teikt, pieteikums ir ne pa jokam. Bet kas īsti būs tas, kas dzīvi daris pilnasinīgāku, ja Induli `noraksim`?
Merlins
# Iesūtīts: 2010.10.24 19:50:54
Aivars

"Īstenībā, otra rindkopa, lai kurš to nebūtu teicis, ir vienkārši lieliska formula, kā attiekties pret šīs diskusijas ( Induļa viedoklis) tematu, ne?"

Pilnīgi piekrītu. Un ne tikai pret Induļa viedokli, bet arī pret ierosinājumu par rekolekcijām, arī pret Čana vai citiem sprediķiem utt. Turklāt šo attieksmi nedrīkst pieprasīt tikai no oponenta (aikido terminoloģijā - sarunu partnera), bet tai būtu jākļūst pandēmiskai. Tādēļ arī iepriekš sacīju, ka pasmiešanās par rekolekcijām ir līdzvērtīga paziņojumam, skatoties uz paipalām: "Es esmu vegans."
Merlins
# Iesūtīts: 2010.10.24 19:52:15
Aivars

Lai Dievs pasargā no Induļa norakšanas! Tā būtu nelaime baznīcai. Manuprāt viņu vajag izvirzīt un apkraut ar atbildību. Piemēram, teoloģiskās izglītības sfērā.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.24 19:58:20
Merlins
Ok. Pameditēsim par to .
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2010.10.24 23:32:02
Zane55 [81.198.173.237]

Redz, es te tā palasu komentārus un īpaši ievērības cienīgs apspriežamā raksta sakarā man izlikās tavs komentārs. Tev pilnīga taisnība, ka nevajag vienam otru apriet. Bet man tā vien liekas, ka problēma ir tā, ka mums ir ļoti grūti atzīt to, ka mūsu saprāts ir visai ierobežots un nespējam nedz aptvert, nedz pat saskatīt visu Dievišķo pilnību. Tur nu nekādas rekolekcijas nepalīdzēs. Nu laikam jau tāpēc arī ir šīs dažādās konfesijas ar dažādām kalpošanas formām un akcentiem (ar nolūku nesaku saturu, jo tas ir vienāds). Lūk, un šīs atziņas gaismā mēģinājumi paķert kaut ko no visa faktiski ir tā pati globalizācija, kuras rezultātā palēnām izzūd gan nacionālā identitāte (latvieši tā iemācījušies izrunāt pieturzīmes tatāru slengā, ka ausis svilst), gan arī lielā mērā kaut kāda personiskās identitātes apziņa. Šāda krīze samanāma ikvienā dzīves nozarē: kulinārijā mēs jūsmojam par visādām eksotiskām virtuvēm, līdz nonākam pie atskārsmes, ka latvietis laikam nekad neiemācīsies dzert kā krievs un austeres tomēr ir pārāk specifiskas mūsu vēderam; literatūrā - visi kā ārprātā lasa (ja vispār lasa!) Hariju Poteru, bet retais zina Staburaga bērnus; mūzikā jūsmojam par visu ko, bet mūsu nacionālais operas šedevrs "Baņuta" pēc neatkarības atjaunošanas nav bijis uz skatuves! (Kurš var pateikt autoru? )

Kaut kas līdzīgs notiek arī ar ar mūsu luterisko baznīcu. Te varbūt atstāstīšu bīskapa Pāvila apsveikšanu Liepājā. Pāvils ietērpies skaistā violetā tērpā (nosaukumu gan nepateikšu) līdz pašai zemei. Viens mācītājs nāk kā no pareizticīgo klostera, cits ietērpies katoļu kanoniķa tērpā. Jāpriecājās, ka vismaz daži bija ietērpušies t.s. lutersvārkos. Tad beigās nāca pēdējais apsveicējs melnā kolārkreklā un vienkāršā melnā uzvalciņā - tas bija bīskaps Lapelis. Te lūk parādās tā ērmošanās, kuru piemin arī Ralfs savā rakstā.

Patiesībā tas nav nekas nosodāms, mēs vienkārši esam tie paši homo postsovieticus , kuri nekādi nevaram atrast savu identitāti nedz nacionālajās lietās, nedz kaut kur citur. Jācer, ka tas pāries, kad būsim atēdušies ķīniešu virtuves labumus un sapratuši, ka ir jauki pabūt viesos un pieņemt viesus pie sevis, bet tie neesam mēs paši!
Sesx1 [83.99.173.223]
# Iesūtīts: 2010.10.25 00:07:30
Merlins nu par otru autoru to nevarētu apgalvot.
Latvju Pēks
# Iesūtīts: 2010.10.25 08:27:54
Jāni Kalniņ
.. problēma ir tā, ka mums ir ļoti grūti atzīt to, ka mūsu saprāts ir visai ierobežots un nespējam nedz aptvert, nedz pat saskatīt visu Dievišķo pilnību.
Par mūsu saprāta ierobežotību nekādu šaubu nav, tāpat kā par spējām aptvert Dievu. Taču Pāvils saka, ka visa Dieva pilnība mājoja Kristū. Kas redz Viņu, tas redz Tēvu. Kas tic Dēlam, tam ir arī Tēvs. "Dievs vecos laikos daudzkārt un dažādi ir runājis caur praviešiem uz tēviem, šinīs pēdīgajās dienās uz mums ir runājis caur Dēlu.." (Ebr.1:1-2) Tik, cik mums pestīšanai nepieciešams, Dievs ir skaidri atklājies un ir saredzams, sastopams un satverams Evaņģēlijā, Kristībā, Absolūcijā un Svētajā Vakarēdienā.

Nu laikam jau tāpēc arī ir šīs dažādās konfesijas ar dažādām kalpošanas formām un akcentiem (ar nolūku nesaku saturu, jo tas ir vienāds).
Dažādās konfesijas ir tādēļ, ka cilvēks ir grēcīgs un pilnīgi skaidro Dieva vārdu sagroza pēc savas sirds samaitātības. Luteriskās ticības apliecības māca pareizu Dieva vārda izprati un nosoda un noraida maldus - Dieva vārda sagrozījumus. Luteriskie ticības apliecinātāji visā nopietnībā teica: "Baznīca lielā vienprātībā māca.." Kas māca ko citu, nav baznīca. Protams, ka te runa ir tikai par mācību, kas ir Dieva vārdā atklāta un attiecas uz cilvēku pestīšanu.

Ja kāds vēl joprojām meklē, bet nav atradis luterisko, proti, kristīgo, identitāti, tad tā ir atrodama nevis baznīcas satversmēs, nevis (arhi)bīskapu amatos, nevis garīdznieku tērpos, nevis katedrālēs, bet gan luteriskajās ticības apliecībās - no Mazā katehisma līdz par Konkordijas formulai. LTA, atšķirībā no citu baznīcu mācītā, nav nekādu piejaukumu, nekādu Dieva vārda sagrozījumu, kas varētu apdraudēt cilvēku pestīšanu.

Lasiet Rakstus un LTA un pārliecinieties paši!
Zane55 [80.232.224.159]
# Iesūtīts: 2010.10.25 09:53:57
Rakstos ir teikts: Novirzieniem arī jābūt, lai taptu redzami jūsu starpā ticībā rūdītie. Man liekas tā ir visai liela augsprātība, ka var teikt, ka lutera mācība ir viss pareizākā. Pilnība ir tikai Jēzū Kristū, man liekas. Mums luterāņiem dažkārt trūkst pazemības un iesākums jau nāk no mācītājiem.

Var jau būt, ka es kā nemācīta nezinu, var būt, ka tā ir viena no pilnīgākām mācībām, bet reālā dzīvē es redzu, ka daži luterāņu mācītāju ir tālu no patiesā Dieva. Un man patiešām ir smagi klausīties vienu otru sprediķi, jo es nesaprotu, kas tur tiek sludināts. Tiek sludināti kaut kādi stāsti, pasakas nostāsti, bet ne dzīvais Dieva vārds. Es saprotu jā varbūt ir tā Lutera mācība pilnīga kā citas, bet atkal ka dzīvē es redzu pavisam ko citu. Ka liekas, ka tik daudz luterāņi staigā kā "pusbadā" nesaņemot šo garīgo maizi, stiprinājumu aizlūgšanās. Un var jau būt, ka tas ir man nācies tā saskar
Zane55 [80.232.224.159]
# Iesūtīts: 2010.10.25 09:55:56
Un vakar man uzrunāja rakstu vieta pa šo publisko "apspriešanos" Svētdienas Rītā luterāņu mācītājiem savā starpā: Pāvila 2.Vēstule Timotejam 2 14 To visu atgādini, apliecinādams Dieva priekšā, lai viņi nekarotu vārdiem, tas nekam neder, tas samaitā klausītāju.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 31 , pavisam kopa bijuši: 4175