atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par ticību Sola Scriptura
Svilpaste
Iesūtīts: 2006.12.08 15:04:13
Ko lai atbild cilvekam, kursh apgalvo, ka princips Sola Scriptura savaa zinjaa balstaas Baznicas tradicijaa, jo Bibelee nekur nav teikts, cik tieshi gramatas butu uzskatamas par Dieva iedvesmotaam. Kanonu esot apstiprinajis Baznicas koncils, lidz ar to tadaa "tiraa veidaa" shis princips nedarbojas, jo kanons ir Baznicas tradicija.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 .
AutorsZiņas teksts
eskaliburs [83.16.178.220]
# Iesūtīts: 2007.02.21 11:13:17
Jānis Ginters, foruma dalībnieki gribēja vērst jūsu uzmanību uz to, ka nav nepieciešams mēģināt interpretēt savādāk luterāņiem labi pazīstamus tekstus. Ir kāds teologs Tillihs, kurš runā par protestanta principu teoloģijā, t.i. protestants pretstatā Romas katolim, vienmēr apšaubīs lietas, kuras viņam pasniegs atsaucoties uz autoritātēm un visur mēģinās iegūt rezultātus pats. Jūsu attieksme pret LTA rada iespaidu, ka esat cītīgs Tilliha skolnieks.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2007.02.21 11:23:39
Saprotu, ka Uldim ir grūti savienot Pēteri ar viņa liecību. Ja tam vēl pieliek 16.gs. baznīcpolitisko fonu, "teoloģiska" tendence gatava. Tad vēl uzklājam virsū apgaismību un moderno domāšanu utt. - es pat nezinu kā nosaukt to, ka tur sanāk. Nedomāju, ka tā ir kāda īpaša Ulda problemātika, bet sabiedrības mantojums gan. To neņemt vērā būtu nenopietni ne tikai teoloģijā vien.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2007.02.21 11:25:44
eskaliburs [83.16.178.220] 2007.02.21 11:13:17
Vai paša Jāņa Gintera atsauces uz autoritātēm tu ignorē? Šis tavs arguments ir negodīgs.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.02.21 11:26:19
eskaliburs, jautājums uz aizbēršanu. Vai ticīgais var tapt pestīts ar Bībeli vien bez LC. Un otrādi, vai ticīgais var tapt pestīts ar LC vien bez Rakstiem?
Jānis Ginters, mani netraucē jūsu strīdi ar citiem, es vienkārši ignorēju textus kas man nešķiet interesanti gan no KLB gan LELB puses, te nav runa par personībām bet par saturu! Bet tas iespējams mans stāžs i-neta forumos, nav obligāti viss jālasa, lasu kas šķiet subjektīvi interesants, tākā manis dēļ drīxtat turpināt ar tautiešiem strīdēties, man netraucē nedz jūsu nedz viņu texti.
eskaliburs [83.16.178.220]
# Iesūtīts: 2007.02.21 12:02:44
Ēvalds Bērziņš. Luterāņu corpora doctrinae ir Luteriskās ticības apliecības. Nedomāju, ka nomainīt tās pret citu baznīcu katehismiem un konciliem būtu nepieciešams. Mani uztrauc manis pieminēto kaunīgo luterāņu tendence kaunēties no LTA un bravūrīgi atsaukties uz visu ko citu. Tas apliecina zināmu viņu neomulību attiecībā uz LTA, kuras paliek par tādu kā karstu kartupeli,- norīt nevar, bet izspļaut žēl. Arī 21.gadsimtā ir savs baznīcpolitisks fons, kura ietvaros vēlme likt uzsvaru Pēteri ir visai tendencioza.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2007.02.21 12:11:46
eskaliburs [83.16.178.220]
Es tavā uztraukumā saskatu vairāk bailes par savu identitāti, nekā pēc iespējas objektīvāka dialoga vēlmi.
eskaliburs [83.16.178.220]
# Iesūtīts: 2007.02.21 13:21:22
Ēvalds Bērziņš. Tik pat labi es jums varu pateikt, ka jūsu uztraukumā par manu uztraukumu, es redzu tavu paša uztraukumu. Starp citu, ja jūs aizsākāt sarunu tādā plāksnē, tad patiesi, LELB ir izplatīts šāds populārpsiholoģijas pieņēmums, īpaši teoloģiskās diskusijās. Bet tā ir bīstama aizraušanās - tad jau LELB visus baznīcpolitiskos notikumus varētu sākt skaidrot no ego; superego; Edipa kompleksu , mazvērtības kompleksu un notikumiem agrā bērnībā ut.t. un t.j.p.r.Labāk paliksim pie objektīva dialoga, cik nu tas mums ir iespējams un neaiziesim zemapziņas (ne)ceļos.
Jānis_Bitāns
# Iesūtīts: 2007.02.21 14:25:29
Es domāju par iepriekš minēto konteksta piesaukšanu, proti, tu esi klints un atkāpies sātan. Tas neko neizšķir šajā diskusijā, jo Pēterim dotais tituls ir attiecināts uz visu vēlāko baznīcas pastāvēšanas pamatu. Kas attiecas uz skarbo aizrādījumu - atkāpies sātan, tas nav analogs tam. Ja ir jāmeklē konteksts, tad tiešām tas ir atrodams plašāk raugoties. Proti, Kristus sacīja, ka lūgs lai Pētera ticība nemitētos, to arī redzam pēc Augšāmcelšanās un Vasarsvētkiem. Pētera vēstules apliecina, ka nav jānodala Pētera kā apustuļa aicinājums no viņa apliecības, ka Kristus ir Dieva dēls. Nav arīdzan baznīcvēsturisku liecību, ka - atkāpies sātan sindroms būtu pavadījis šo apustuli kā baznīcas pamatu (līdz ar visiem apustuļiem).
Zaurs
# Iesūtīts: 2007.02.21 16:18:35
Man patīk formulējums " atkāpies sātan sindroms ". Pilnīgi raksturo Raganu medības, ko ik pa brīdim novērojam forumā. Vai to, kas notiek augstāk un iepriekšējās lapās.
Lasot grieķu tekstu, zauram gribas domāt, ka `šīs` attiecas tomēr uz Pēteri, ņemot vērā vārda sakni (pēteris ir tāds, kas klintij līdzīgs, vīr. dz.) [skat.Thayer`s Lexicon] . Līdz ar to - jā, savu kopību Kristus cels uz cilvēka (kam pastāvīga dvēsele, kas uzticas Dievam un Viņu apliecina).
Kā jūs domājat, Jēzus nevarēja lietot vārdu spēles savos tekstos vai vēlākie teologi nolēma, ka Jēzus tādas nelietoja, Jēzum neko par to nesakot?
Uldis
# Iesūtīts: 2007.02.21 17:48:36
Gramatika . Paldies par labojumiem! Ņemšu vērā! Atzīstu, ka manā valodā vēl daudz kas jālabo. Jebkurā gadījumā - paldies!
Uldis
# Iesūtīts: 2007.02.21 17:50:36
Ēvalds Bērziņš . Ēvald, tiešām nesparatu, par kādu manu problema`tiku tu runā. Vai nevarētu vairāk paskaidrot?
novērotājs [141.57.24.211]
# Iesūtīts: 2007.02.22 00:25:27
Interesanti, kāpēc zaurs vārdu, raganas, raksta ar lielo burtu?Vai tā ir cieņas izrādīšana daudz cietušajām sievietēm ar attiecīgo nodarbošanos?
disidenc [64.34.113.100]
# Iesūtīts: 2007.02.22 09:43:25
šāda tipa diskusijas ir neizsmeļamas
http://www.luteranis.lv/read_phorum.php?f=4&i=794&t=794
tamdēļ šīforuma godpilsoņiem tās nākas "izsmelt(paziņojot par izsmeltām
juzis
# Iesūtīts: 2007.02.22 10:50:34
GRAMATIKA! Tas nu gan būtu jauki, ja kāds regulāri norādītu uz tādiem vārdiem kā lingvistika ! Ja "gramatika`būtu ar mieru to uzņeties, varētu pat atvērt atsevišķu tēmu (starp citu, tēma un temats - arī divi vārdi kurus lieto nepareizi), bet šie izglītojošie komentāri būtu jāievieto divās vietās - atsevišķā sadaļā un tajā vietā, kur vārda lietoašna ieraudzīta.
Bet es pieļauju, ka tas kādu var tracināt, jo ne jau pareizi runāt mēs te nākam, tādēļ man būtu prieks ieraudzīt vienkārši šādu izglītošu sadaļu, pa vārdam kaut reizi pāris nedēļās- pēc gada zinātu jau 10 vārdus!
GRAMATIKA [195.13.216.10]
# Iesūtīts: 2007.02.22 14:02:42
juzis,
Jūsu ideja tiešām laba. Taču es neesmu latviešu valodas skolotāja... tikai cilvēks, kam griež ausīs rupjas pareizrakstības kļūdas.
Kā jau teicu, i-neta stiliņš, ko piekopj Mulders , lai arī viņš reizēm lieto savu pareizrakstību, mani neprovocē un labojumiem.
Varbūt atvērsiet šo jauno tēmu?
Uldis
# Iesūtīts: 2007.02.24 00:05:56
Jānis Ginters. Vispirms vēlos teikt, ka šī daudzsēriju filma izveidojās nevis manu iegribu dēļ, bet gan šā foruma ierobežojuma dēļ, proti, šīs 1000 zīmes, kurās man ir jāiekļaujas. Attiecīgi, es sakārtoju savu stāstījumu, lai tā secība būtu daudz maz loģiska. Redzēsim kā būs tad, ja šie ierobežojumi netiek ievēroti.
Uz taviem iebildumiem vēlos teikt sekojošo: atbildi uz jautājumiem vai atspēko, nevis veido kopsavilkumus! Tos mēs arī paši mākam veidot. Otra tava nekonsekvence: vai nu tu negribi sniegt atbildes uz konkrētiem jautājumiem sava konformisma dēļ, vai arī – teoloģisko zināšanu trūkuma dēļ. Tā vietā tu mēģini noniecināt savu oponentu. Jebkurā gadījumā – tu neesi godīgs.
Norādīšu uz dažām tavām neprecizitātēm izteikumos. Tavi vārdi: „Sākumā Uldis lieto Sv.Pāvila vārdus Titam, kur viņš bīskapam Titam māca, kā viņam būs rīkoties.” Te nav skaidrs, uz ko attiecas personu vietniekvārds „viņš” . Rodas iespaids, ka tas tiek attiecināts uz mani. Konsekvences ir tādas, ka es [Uldis] dodu padomus Titam. Pieļauju, ka Jānis Ginters ir kļūdījies. Es neesmu piesaucis šo Rakstu vietu, lai dotu kādam padomus, bet gan tāpēc, ka tas ir Dieva pamudinājums atspēkot maldīgo mācību. Un tas tiešām ir, ja tā varētu teikt, paulīniskais princips . Tas ir princips, kas pamatojas Rakstos. Kāpēc tā jārīkojas arī ir skaidrs?
Turpmākajam stāstījumam nav nekāda sakara ar paulīnisko principu. Tas ir mans mēģinājums parādīt, cik pretrunīgs ir tavs skaidrojums par dažiem valodnieciskiem jautājumiem. Proti, vai nu tev nav skaidra izpratne par to, kā veidojas valoda, kā mēs sazināmies jeb komunicējam, ko nozīmē valodā locījumi utt., vai arī tu apzināti centies ignorēt lingvistiskos principus. Ja pēdējais ir tas būtiskais, tad tavi komentāri ir politisku motīvu vadīti?! Kādi tie ir, neņemos spriest.
Uzskatīt, ka esmu mēģinājis iztirzāt dzimumu atšķirību jautājumus ir smieklīgi. Kaut arī minu vīriešu un sieviešu jautājumus, tomēr tie aizvien ir un paliek jautājumi par lingvistiku. Zīmīgi, ka tu manipulē ar maniem izteikumiem tieši tāpat, kā ar Svētajiem Rakstiem. Šī tendence ir acīmredzama. Vismaz man šie primitīvie demagoģiskie paņēmieni ir pazīstami un šajā ziņā JG nav novatorisks.
Par Zaubes draudzi. To vislabāk lai atbild pati draudze. Piemēram, cik mācītāju ir bijuši šajā draudzē kopš 1990. gada?
Par minēto Rakstu vietu no Mateja evaņģēlija. Šis pretstats ir svarīgs: akmens un klints. Akmens ir līdzīgs klintij. Tomēr tas ir klints atspulgs. Akmeni par klinti mēs nevaram uzskatīt. Klints ir viens liels akmens. Tā ir nelokāmā, nemainīgā, stingrā, drošā, pārliecinātā ticība. Tāpēc, lai Sīmanis neiedomātos, ka viņš ir kaut kas īpašs, Kristus saka viņam: „Svētīgs tu esi, Sīmani, Jonas dēls, jo miesa un asinis tev to neatklāja, bet Mans Tēvs, kas ir debesīs.” Ievēro arī to pretstatu: Dieva Dēls – Jonas dēls.
[ turpinājums sekos]
Uldis
# Labojis Uldis: 2007.02.24 00:10:29
Ēvalds Bērziņš . Ēvald, es vēlreiz jautāju: "par kādu manu problemātiku tu runā. Vai nevarētu vairāk paskaidrot?"
Zaurs
# Iesūtīts: 2007.02.24 11:22:46
>novērotājs

Zauris raksta Raganu medības tā tāpēc, ka tas ir Nosaukums. Pirmais vārds, kas ir unikāls - ar lielo sākumburtu, otrais, kas ir sugasvārds - ar mazo.
redaktors
# Iesūtīts: 2007.02.24 11:57:49
Paldies šīs diskusijas dalībniekiem! Šo diskusiju uzskatīsim par noslēgtu. Nav gan labi diskutējot citam citu saukt par negodīgu, vai kādā citā veidā aizskart. Neveidosim “privātu saraksti”, kurā citi dalībnieki un lasītāji nevar saprast par ko ir runa. Ievērosim, ka reģistrētiem lietotājiem ir iespēja sazināties ar epasta palīdzību.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 3 , pavisam kopa bijuši: 2822