atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mūsu attiecībām ar tautiešiem ārzemēs Latvieši Īrijā
Pāvils
Iesūtīts: 2007.03.16 16:23:47
Īrijā šobrīd strādājot ap 50 000 izbraucēju no Latvijas. To vidū varētu būt ap 10 000 mūsu Baznīcas locekļu. Viņi ir vāji organizēti, savā starpā maz un reti satiekas un tas nozīmē, ka dažu gadu laikā daudzi no viņiem varētu pilnīgi asimilēties Īrijas sabiedrībā un pazust mūsu tautai.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
AutorsZiņas teksts
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.23 13:06:51
jānis
Vai domā, ka kristiešiem būtu jāpārņem no valsts sociālā politika?
jānis
# Iesūtīts: 2007.03.23 15:11:17
Nekādā gadijumā.
Bet aktualizēt , lai sabiedrība šīm lietām pievērstu pienācīgu uzmanību varētu daudz neatlaidīgāk. Ir jau arī tā lieta, kas katram ir personīga- sludinot mīlestību un piedošanu nenocietināties un neaizmirst, kad ir mīlestība un piedošana. Ar darbiem nenopelnīsi, bet no patiesas mīlestības vajadzētu izrietēt darbiem un šos darbus nevajadzētu tulkot kā iemaksas tam kungam. No tiem nudien nevajadzētu kaunēties. Vai ne tā?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.23 15:16:31
Ja runājam par kristieša attieksmi pret tuvāko, tad tas ir nenoliedzami, ka tai vajadzētu būt mīlestībai un piedošanai.
Žēl ir tad, kas aiz šīs, sociālās aktivitātes, nereti tiek aizmirsts galvenais - Kristus pestīšanas vēsts nešana, kas ir vislielākā mīlestība.
jānis
# Labojis jānis: 2007.03.23 15:55:36
Es teiktu savādāk - Prieks ir tad, kad aiz mūsu Kunga, Kristus pestīšanas vēsts nešanas, kas ir galvenais,vajadzētu izrietēt sociālām aktivitātēm, proti mīlestībai pret tuvāko.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.23 15:58:22
kā vēlamība, jā, bet ne kā prasība
Agris [195.122.30.197]
# Iesūtīts: 2007.03.23 16:47:46
Piekritu Voldemāram, ka tie kas ir Irija ari pasi varetu vairak ko darit lietas laba un finansiala baze jau viniem ir pietiekama
Bet man liekas galvenais sais visa stasta ir tas, lai cilveki neatkarigi no Baznicas piederibas vai nepiederibas pulcetos, kopa lugtu un uzturetu kristigas attiecibas un dzives veidu un sai sakara ne vienmer macitaja klatesamiba ir pats galvenais....
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.23 17:08:32
Agri!
Taisnība, ka pestīšanai mācītāja klātbūtne nav eksistenciāli nepieciešama, tomēr, izvēloties ar Dievu komunicēt tikai Vārdā, mēs paši sev atņemam Dieva kalpošanu Sava draudzei arī sakramentāli. Nedomāju, vai ir labi atteikties no sakramentiem un tiem, kas tos ir aicināti pārvaldīt (mācītājiem).
jānis
# Labojis jānis: 2007.03.23 17:17:18
.....
36 Kurš no šiem trim cilvēkiem tev šķiet tas tuvākais bijis tam, kas bija kritis laupītāju rokās?"
37 Tas atbildēja: "Tas, kas viņam žēlsirdību parādīja." Tad Jēzus uz to sacīja: "Nu tad ej un dari tu arī tāpat."
(Luk.10/25-37)
Es saskatu drīzāk jau pavēli, jo Jēzus norādija kad ar pliku tērzēšanu un rakstu zināšanu vien nepietiks. Tas Kungs jāmīl un savs tuvākais, kā sevi pašu. Tātad mīlēt un paļauties uz to Kungu un paiet garām bārenim .... vai būs riktīgi ... . Saprotu tā - ja Dievs ir uzrunājis, tad sekojošām lietām vajadzētu izpausties-(tie takā būtu augļi).
Es neēsmu dziļš teologs, tapēc varbūt ko esmu pārpratis.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.23 19:11:42
es ar neesmu nekāds dziļais, bet vienu gan zinu, ir jānodala Bauslība no Evaņģēlija - pavēle, kuru nav iespējams izpildīt, no žēlastības, kura jau ir izpildīta.
Mirga
# Labojis Mirga: 2007.03.24 12:46:13
Tā jau ir, ka bauslība un evaņģēlijs jānošķir, un, studējot un sludinot, sevišķi jāievēro, bet nu nevarēs, tālāk dzīvojot, to kā tādu mērauklu vienmēr līdzi nēsāt. Praktiski šīs lietas pamazām saplūst, līdz Jēzū Kristū viss top par vienu.

Jūdu teologs Pinchas Lapide kādreiz skaidroja baušļus. – 7. bausli, piemēram, varam lasīt tā: nezodz, tev tas nav vajadzīgs, jo Es gādāju par tevi.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.25 01:17:20
Mirga!
Manuprāt, nepareizas spriešanas sākums ir doma, ka teoloģija (iekļaujot arī jautājumu par Bauslības un Evaņģēlija šķirtību) ir teorija, kuru koriģē prakse.
Ir vai nu bibliska, vai nebibliska teoloģija, bet bibliskai teoloģijai nav tikai teorētiskā puse, arī Bauslības un Evaņģēlija mācībai. Tas, ka tā ir maz sludināta un maz pazīta, ir taisnība, bet par praktisku labumu trūkumu, šī mācība nevar sūdzēties.
Mirga
# Iesūtīts: 2007.03.25 13:09:54
Manuprāt, nepareizas spriešanas sākums ir doma, ka teoloģija (iekļaujot arī jautājumu par Bauslības un Evaņģēlija šķirtību) ir teorija, kuru koriģē prakse.
Ne koriģēt, bet piepildīt, jo kāda citādi tai būtu jēga?
Mācība, saprotams, ir laba un nepieciešama, bet ar to nevar „nokaut” ticīgu cilvēku praktiskās sekošanas izpausmes.

Tālāk teikto man, lajam, bija pagrūti saprast. Vai tas bija domāts apmēram tā, kā Lapide to izteicis?

Vai šī saulainā diena nevedina uz domu kādreiz piecelties no grāmatu apkrautā galda un iziet laukā, tādā nekultivētā vasaras pļavā basām kājām, Dieva radītā pasaulē, ar visiem negludumiem, asumiem, kamenēm un brīnumainiem ziediem? – Vārds ir dzīvs, dara dzīvu un māca dzīvot.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.25 15:06:51
Mirga!
Nedomāju, vai teico ko asu. Bet ja tas tā likās, tad sorre, nebiju to domājis asi.
Bet pie tā gan pastāvu, ka nav pareizs teoloģijas dalījums teorija un prakse. Bauslība un Evaņģēlijs gan nav kāda prātuļošana, bet Dieva pavēles un žēlastības mijiedarbība.
Jā, diena tiešām jauka, bet tas nenozīmē, ka jāpieļauj kādas vaļības Dieva Vārda mācībā.
Mirga
# Labojis Mirga: 2007.03.25 16:03:18
Nē, nebijāt ass. (Sakot "nokaut", nedomāju par sevi.) Mēs tikai šodien nevaram saprasties. Nekas, Dievs zina īsto laiku un veidu. -
Agris [195.122.30.197]
# Iesūtīts: 2007.03.26 09:49:01
Sakramenti ari protams ir svariga lieta, bet gan jau vairums ārzemes stradajoso atsauj uz majam ari kadreiz un var baudit sakramentus te, ka ari varbut kludos, bet man liekas vai mums nebija dievgalda kopiba ar anglikaniem lidz ar to, kas velas var to baudit pie viniem ari.
Ivarse
# Iesūtīts: 2007.03.27 09:53:16
Baznīca jau nav vainīga pie valsts politiskās un ekonomiskās situācijas. Tāpēc par tiem tautiešiem, kas strādā ārpus valsts noteikti būtu jādomā, kā nekā vismaz vienreiz mēnesī dievkalpojumam un arī kazuālijām būtu jābūt.
"juzis" [80.232.222.91]
# Iesūtīts: 2007.03.27 11:16:03
Šī lapa ir pieejama arī Īrijas latviešiem. Un šī tēma tika, mauprāt, atvērta, lai viņi paši varētu "tiešajā ēterā" izteikt savas domas un vēlmes, attiecībā uz savām garīgajām vajadzībām.
Uz to arī esat aicināti, kas lasa Īrijā un citur pasaulē.
P.S. Citādi, tā interesanti klausīties, ka Latvijas latvieši aizrautīgi spriež par to, kas šiem tur vajadzīgs..
Voldemārs
# Iesūtīts: 2007.03.27 12:23:48
Juzi!
Tu gan laikam labāk zini, kurš ir latvietis un kurā vietā katrs atrodas
Ivarse
# Iesūtīts: 2007.03.28 09:15:01
Man pagājušajā nedēļā bija iespēja runāt ar cilvēku, kurš strādā Londonā. Pēc Dzīvā Dieva vārda viņš bija ļoti izsalcis, ja tā var teikt. Bija aizgājis uz vienu dievkalpojumu īsti nezinu kurā, bet taisni latviešu draudzē. Tik neinteresantu un tukšu dievkalpojumu viņš vēl nebija apmeklējis. Ko tas varētu nozīmēt? Vai nu mums ir jāsāk mainīt attieksme, vai kaut kas nav kārtībā ar sistēmu, jo īpaši LELBāL?
jānis no rīgas [212.93.97.132]
# Iesūtīts: 2007.03.28 15:39:04
Manuprāt, vispār ir pienācis laiks slēgt šo veidojumu - LELBāL. Viņi savu uzdevumu ir izpildījuši. Latvija ir brīva. Laiks vest bīskapa zizli atpakaļ. Mēs varētu ierosināt Sinodei pieņemt šādu lēmumu. :-)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 32 , pavisam kopa bijuši: 1797