atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Nopietna tēma nopietniem cilvēkiem (KRISTIEŠU DISKUSIJA)
Ingars
Iesūtīts: 2010.10.26 17:05:28
http://www.marcisjencitis.lv/publikacijas/svetrunas-2/dievaaugstakagriba

Diskusijas mērķis - apspriest šo tēmu, izraisīt rezonansi kristiešu vidū, rosināt domāt par to. Pat ja jūs absolūti nepiekrītat, pat ja tas sadusmo un kaitina, tomēr aicinu par to pārrunāt un pārdomāt. Nespiežu nevienu uzreiz to pieņemt kā vienīgo pareizo viedokli, bet vispirms sagremot, apdomāt, saprast.
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
Ingars
# Iesūtīts: 2010.10.26 17:06:56
Diskusijas mērķis - apspriest šo tēmu, izraisīt rezonansi kristiešu vidū, rosināt domāt par to. Pat ja jūs absolūti nepiekrītat, pat ja tas sadusmo un kaitina, tomēr aicinu par to pārrunāt un pārdomāt. Nespiežu nevienu uzreiz to pieņemt kā vienīgo pareizo viedokli, bet vispirms sagremot, apdomāt, saprast.
vilks
# Labojis vilks: 2010.10.27 08:17:06
He he, neviens neatzīstas, ka būtu pietiekoši nopietns

labi, ka vismaz saite uz rakstītu tekstu, nevis klausāmu, var mierīgi un lēnām izlasīt.
Tad nu tā -

1. sprediķa pirmajai daļai lielā mērā piekrītu, apmēram tiktāl, kur sākas runa par G12 vīziju. Misija ir Kristus galvenā pavēle, un nav jēgas piesaistīt draudzei kaudzēm cilvēku, kurus nespējam aprūpēt.. Baznīcas vēsture visādā ziņā rāda, ka laju iesaistīšanās dvēseļkopšanā un savstarpēja sadraudzība, kā arī vadītāju audzināšana no laju vidus ir vienīgais veids, ka izveidot draudzi, kurā visi vai gandrīz visi ir aprūpēti un sadraudzībā.

tā ir mana lūgšana arī par manu draudzi, un es ceru, ka tā ar laiku varētu arvien vairāk tādai līdzināties.

2. G12 apraksts vietām ir gluži loģisks un saprotams, vietām atkal tā pamatojums ir mazliet smieklīgs, piemēram, salīdzinājums ar to, ka gadā ir 12 mēneši vai dienā 12 stundas un naktī 12 stundas.. nu jā, Dievs varbūt ir pasauli radījis tā, ka mums ir ērti gan gadā dzīvot ar 12 mēnešiem (lai gan ik pa 4 gadiem viens mēnesis jāpagarina, tā ka pilnīgi precīzi tur kaut kas nav), gan diennakti dalīt 2x12 stundās, tomēr šim dalījumam nav kristīga izcelsme un ir iespējams laiku skaitīt arī pavisam citādāk.

mani šis pamatojums visādā ziņā nepārliecināja, un tas, kas mani pārliecinātu, netika minēts, proti - grupa ap 10-12 cilvēkiem ir maksimums, kuru viens cilvēks ir spējīgs pieskatīt + kurā grupas tikšanās laikā iespējams izteikties visiem grupas dalībniekiem.

bet es nezinu, vai tāpēc nepieciešams izmantot skaistus saukļus kā G12 un ka tikai G12 ir pareizais nosaukums un veids. Neredzu pamatojumu, kāpēc nevar veidot mazās grupas un nesaukt to par G12 vīziju.

3. Pravietojuma daļa man izklausījās pavisam dīvaina - līdzās gluži saprotamām lietām tur bija arī īpatnēji salikumi.

Piemēram:

"Daudzi nostājas pret vīziju G12. Daudzi nostājas pret augstāko Dieva gribu."
ar šādu formulējumu pravietojuma autors apgalvo, ka G12 ir Dieva augstākā griba, lai gan sprediķa sākumā Dieva griba tika formulēta citādāk, un G12 ir tikai viens no veidiem, kā šo gribu pildīt. šādu retoriku es uzskatu par cilvēku maldināšanu un mēģinājumiem manipulēt.

Turpat tālāk:
"Atgriezies, jo citādi tu kritīsi!"
netieši pasakot - ja tu neiesaisties mūsu draudzē un mūsu G12, tu esi atkritis no Dieva. kārtējā manipulācija.

Ļaudis mokās reliģiozās draudzēs, kurās nav mīlestības un nav lūgšanas. Bez pareizas sapratnes, bez vīzijas un bez vadības.

Šos cilvēkus tas Kungs izraus ārā no reliģiozās vides un pievienos draudzei ar vīziju un kur māca par personīgām attiecībām ar Dievu.


tātad - nāciet pie mums, jo mums ir pareizās personiskās attiecības ar Dievu un pareizā vīzija?
arī šis ir manipulatīvs teksts.

vai nebūtu daudz svētīgāk sacīt - sāciet dzīvot personiskās attiecībās ar Dievu, sāciet dzīvot kā māceklis un veidojiet mācekļus un jūsu draudze tiks pārveidota?
nē, sprediķa autors grib, lai visi pievienojas pareizajai draudzei (proti, viņējai, kurai tad citai - jo sprediķa vidū šī draudze jau ir definēta kā viena no pareizākajām)

Viņš šķīstīs savu draudzi. Caur mājas grupām, caur inkaunteriem, caur vadību 12, caur līderību!
atkal runa ir ne vairs par Dieva augstāko gribu, bet gan to, ka Viņa griba izpaužas tikai tā, kā mēs sludinām, mācām un praktizējam.

Kopsavilkums.
Es joprojām pilnīgi piekrītu pirmajā daļā teiktajam, tomēr minētais sprediķis izskatās pēc tā, ka autors ir nevis vēlējies sludināt to, kas minēts pirmajā daļā, bet gan pievilkt pirmajā daļā teikto pats saviem "vienīgajiem pareizajiem" priekšstatiem par to, kā jābūvē draudze un jāorganizē draudzes dzīve.

Man tā izskatās pēc manipulācijas un nešķiet nedz kristīga, nedz svētīga. Lai gan pirmajā daļā teiktajā ir vērts ieklausīties un to praktizēt.
danar
# Labojis danar: 2010.10.27 09:07:35
Ai man slinkums otreiz visu rakstit....tad nu isak
Nu saksu jau ar to,ka pats pirmais teikums,ka sis vards nav domats plana galdina urbejiem...norada uz tadu ka paaugstinasanos...Dieva Vards,ja nemaldos ir domats visiem cilvekiem..paat plana galdina urbejiem,lai kas tie ari nebutu.
Nakamais jau ta draudesana..man ar neliekas kristiga.Un personigo attiecibu vieta gribetos vairak uzsvert Kristus miesas un asins speku.
Tad vel par tam majas grupam..ko var iecikleties uz tam majas grupam,ja to kads ir atradis par labu esam,nu,tad forsi...uz prieksu,bet nav ko uzspiest to parejiem.Katrs lai paliek taja parlieciba,kura vins ir...
Isak..neka nopietna saja teksta neredzu...pie tam man ir piegriezies,ka visu laiku tiek runats par to,kas ir jadara cilvekam...bet maz runa par to,ko Kristus musu del darijis.Ja jus nedarisiet to un to..tad Dievs tur...nonems nost svetibu utt.Pirms metaties ar tadiem vardiem,ko Dievs daritu ko nedaritu iesaku 100 reizes pardomat.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.10.27 09:26:25
Nu klasika - puiss bubina, ka vinji ir v ieniigie pareizie, un ka Dievs visus ir atstaajis un shie nu esot tas mazais 7000 atlikums sveetajaa Izraeelaa... un vinjsh nabaga Elija, kas ciinaas ar Baala kalpiem

Labklaajiibas teologjija ar visaam taas manipulatiivajiem textiem un sheemaam taas pilnaa izskataa.

Absoluuti debiila Ekleziologjija.
bitukas
# Labojis bitukas: 2010.10.27 09:31:24
Man būtu aicinājums neaiztikt *****. Jo vairāk aiztiek, jo vairāk smird!
Artūrs_
# Iesūtīts: 2010.10.27 10:22:09
Ingars

Vai esi kaut ko dzirdējis par bauslības un evaņģēlija izšķiršanu Svētajos Rakstos? Tevis iekopētajā svētrunā nav Dieva žēlastības pasludinājuma. Ir tikai sausa bauslība. Jaunās Derības sludinātāja sprediķī būtu jābūt 10% bauslības un 90% evaņģēlija.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.10.27 11:01:55
bitukas dreebi runaa
Krišjānis
# Labojis Krišjānis: 2010.10.27 21:00:36
Jošs Mulders
Āmen!
Bitukas komentāru ierakstīt lieliem burtiem un noslēgt diskusiju.

P.S.
Ja kāds šo šizu vēl nezina, paskatieties
http://vimeo.com/channels/110958#15940454
kam slinkums tērēt laiku, skatieties no 7:20 līdz 13.minūtei (pati esence =10.-13.minūte).
Drupie
# Iesūtīts: 2010.10.27 23:05:03
Biju lasījusi M.Jencīša liecību, diezgan iespaidīga, tagad pirmo reizi augstāk ieliktajā linkā paskatījos, kā tas viss notiek "dabā". No vienas puses, biedējoši, katrā gadījumā, man galīgi negribētos piedalīties šādā dievkalpojumā. Bet no otras - vai tikai tradicionāli ierastās izpausmes formas ievērojošie drīkst būt nosaukti par patiesi ticīgiem? Vai strikti rituāli ir tie, kas nodrošina Dieva dzīvības klātbūtni? Tā man tāda pārdomu tēma pēdējā laikā - vai mana subjektīvā nepatika un nosodījums pret citiem cilvēkiem, tai skaitā, Mārci Jencīti nenozīmē, ka jau esmu metusi pirmo akmeni.
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.10.28 10:59:31
Drupie
Viss, kas vajadziigs, lai maldi un ljaunums tiumfeetu ir - patiesiibai un labajam jaaklusee... sak ko tad es, vata nu es driixtu mest pirmo akmeni?

Un otrs variants, ja tu dari mulkjiibas un kaads tev to aizraada vai paarmet, tad vari vinjam shos vaardus iemest sejaa - kas tu taads, vai tu vari mest pirmo akmeni, jo bez greeka esi - buus iisteni kristiigi


Mans uzskats ir, ka shajaa liberaalisma saindeetajaa pasaulee pat kristieshu saals vairs nav saalja... un taada ir aaraa izmetama un kaajaam saminama... un ljaunums tik triumfee, ziidainji tiek piekauti, mazi beerni izvaroti, Dieva Vaards nelietiigi valkaats un klauni par maaciitaajiem uzdevushies, bet mees tik kluseejam... jo vai tad mees tiesiigi pirmo akmeni mest?
Drupie
# Iesūtīts: 2010.10.28 11:09:07
Jošs Mulders

Nu jau tu ieskrējies nebāzīsim tagad visu vienā maisā, vai arī ja tomēr tīk, tad attiecini vienaldzīgu attieksmi pret grēku tikai uz kaut kādiem saviem iespējamiem nākotnes scenārijiem, bet nepin klāt manām pārdomām par rituāliem un ārējām izpausmēm. Ja par saturu, esmu, kā jau teicu, lasījusi tikai M.Jencīša liecību, tur maldu un ļaunuma triumfa nemana. Šajā diskusijā tika pieminēts vārds "šiza", par to arī mana piebilde.
Metriņš
# Labojis Metriņš: 2010.10.28 11:57:32
Nu ja viņi šādā veidā ir satikuši Dievu, acīm redzot ir cilvēki, kam vajag šādi. Man tas nav pieņemami un ļoti negribētos, ka mans bērns šādi uztvertu Dievu. Bet es tam pretī nestāšos, katrs meklē tā, kā viņu sauc...
Krišjānis
# Labojis Krišjānis: 2010.10.28 14:16:34
Jautājums vienīgi ir - vai maldu mācītāji ir vienīgi tie, kas sludina pret Kristu, vai arī tie, kas par Dieva vārdu ņirgājas???

Raksti brīdina - ka pretinieks sūtīs pakalpiņus - viltus kristus un viltus praviešus, lai pieviltu, ja iespējams, arī izredzētos. Kā to saredzēt, ja kā saka Jošs Mulders, mēs neatrodam drosmi vērtēt?
vilks
# Iesūtīts: 2010.10.28 14:34:32
Krišjānis
vērtēt noteikti vajag. (skat., ko Pāvils saka par visa pārbaudīšanu un labā paturēšanu)
tomēr vajag atzīt arī to labo, ko citi saka - pat tad, ja tas labais ir ievērojamā mazākumā no visa pateiktā.
Krišjānis
# Labojis Krišjānis: 2010.10.28 14:47:26
vilks
tad jau arī no ļaunajiem gariem ir ko paturēt, jo "Tu tici, ka ir viens Dievs, tu dari labi; arī ļaunie gari tic un dreb." /Jēk2:19/
vilks
# Iesūtīts: 2010.10.28 14:58:36
Krišjānis
nu, es tik radikāli neteiktu. piemēram, zinu cilvēku, kuru Kristus ir mainījis ļoti pozitīvā veidā, un tas viss sākās tieši Jencīša draudzē.

Ārējās izpausmes no līdzīgām draudzēm man bieži vien arī šķiet dīvainas, nepieņemamas un bieži vien manipulatīvas, tomēr prakse rāda, ka Kristus cilvēkus maina arī tādā veidā. "Par katru veidu, kādā Kristus tiek pasludināts - vai ar izlikšanos vai patiesībā, es priecāšos." Fil.1:18

Un minētā sprediķa pirmajā daļā līdz brīdim, kad tika sākts runāt par G12, nekā nepieņemama nav. Vai arī tu ieraudzīji tur ko nekristīgu un pretrunā ar Bībeli?
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.10.28 20:59:16
Bet Dieva Vārda spēks ir pat jencīša mutē...

Tik kā jau teicu... vai mēs dotu kūciņu bērnam, ja tajā ir tikai nu ļoti maziņš sūdiņš? Protams, ka kāds to var pat neuzkost un kūciņas vienu pusi nograuzt neko nepamanot...

Vai citādi... vai tās ir labas zāles, ja tikai 1ns no 100 gadījumiem, kas lieto šīs zāles ir letāls, bet pārējie 99 izveseļojas?
danar
# Iesūtīts: 2010.10.29 10:05:01
Jautajums Ingaram-ka jus sanemat Vakaredienu?
Jo nekur isti bildes nevareju redzet,ka tas tiek darits...ja nu vienigi ...bildes bij redzama baltmaizze un vinogu sula...kas tiek izdalita kada no majas grupinam.
Artis
# Iesūtīts: 2010.10.30 17:42:58
Mulder, tev tiešām ir jālieto visi šie ne pārāk korektie vārdi - debīls, maucība u.t.t.?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.10.30 20:32:15
Artis, debīls jā... par maucību neko neesmu teicis.

Tulkoju

debilitāte - principā reference uz vājumu
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 28 , pavisam kopa bijuši: 870