atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Par I.Paiča rakstu Sv.Rītā
Voldemārs
Iesūtīts: 2010.10.20 15:51:48
Vēl pāris dienas atpakaļ bija diskusija par R.Kokina rakstu Sv.Rītā (elektroniski - https://lelba.org/?p=2500). Tika dotas arī atsauces uz I.Paiča rakstu, kas esot līdzīgas tematikas (elektroniski - https://lelba.org/?p=2542). Uzreiz ierosināju diskusiju arī par I.Paiča rakstu, kas, pretēji R.Kokina rakstam, ir ievērojami argumentētāks un punktuālāks.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
jaanis
# Labojis jaanis: 2010.11.01 16:34:53
indriķis (labs) "atgriezto-cilvēku-koeficientus"
Ja draudze nespēj, negrib, vai ir kāds cits iemesls nespējai uzturēt savu draudzes mācītāju, tad viņam tāpat kā citiem cilvēkiem ir jāiet meklēt darbs. Un tad pa visiem pa vakariem un svētdienās mācīties un diendienā izdzīvot Dieva vārdu, uzturēt baznīcas mūrus, gādāt par siltumu un citām labierīcībām.
Lai arī cik tas skarbi būtu pateikts - Evaņģēliju lai sludina tie, kas grib sludināt nevis tie, kas ar to grib nopelnīt...- tāds lūk koeficients
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.11.02 09:55:25
jaanis , draudze var uzturēt mācītāju vai baznīca mācītājus.
Ja pirmā vai otrā tiešām to nevar , tad ir tā kā tu saki,
bet ja līdzekļi būtu un tos tērētu , piemēram, birokrātijai ne garīdzniecībai, tad rodas divdomīga situācija.
Atceros stāstīto par tādām draudzēm, kas mācītājam knapi degvielu nosedza, bet citiem izdevumiem līdzekļus atrada.
Un daudz kas ir atkarīgs arī no tā, cik autoritatīvs mācītāja statuss draudzē ir izveidots.
jaanis
# Labojis jaanis: 2010.11.02 11:22:33
indriķis (labs) Es atceros kādu mācītāju, kurš aiz skaudības vai no biksēm leca ārā lai iegūtu atbalsta grupu atpazīstamībai - neizdevās, grupa bija par mazu.
indriķis (labs)
# Iesūtīts: 2010.11.02 11:38:36
Kas ir atbalsta grupa ???
jaanis
# Iesūtīts: 2010.11.02 12:17:50
indriķis (labs) Nedaudz palaboju. Ātri rakstot izlaidu vienu vārdiņu. Atbalsta grupa- ticīgie, kuri centās visādi atbalstīt mācītājkunga iefiltrēšanos un draudzes "ieņemšanu". Tā diezgan revolucionāri. Tas bija sen un tālāk šo lietu neaplūkosim.
indriķis (labs)
# Iesūtīts: 2010.11.02 12:21:51
jaanis , tu domā, draudzes, kurā kalpo cits mācītājs?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.11.02 14:02:57
RALFS KOKINS [195.13.140.22]MerlinsJānis Kalniņš

Es iekopēšu brāļu sarunu . Merlins Ralfam, par Ralfa rakstu saka tā =
,, Man liekas, ka - lietojot Indriķa teicienu - ir intelektuāli negodprātīgi šīs lietas attēlot kā "acīmredzami romiskas" . Ko nu kurš grib ar savām acīm redzēt. Kokins zvaniņu šķindināšanu pie konsekrācijas sauc par stūrēšanu uz Romu, bet tāds ultrakonfesionāls luterānis kā Toms Hārts, kas deviņdesmito gadu vidū bija tāds kā guru augsburgiešiem, zvaniņus ieteica lietot kā konfesionālo luterāņu liecību par Kristus reālu klātbūtni sakramentā, protestējot pret luterismā ienākošo reformātu izpratni par dievgaldu kā simbolu.,,

Merlins = ,, Ralf , es taču neteicu , ka Tavā rakstā ir kas nepareiz....,,,
Bet , mīļais Merlin, visi saprata tikpat gudri kā Tu Ralfa teikto pārķīmiķoji. Runa jau nav par tērpu krāsām , bet runa iet = vai luterāņu mācītājs uzvalkā kāpt altārī un kancelē un viņam par to nekas nebūs....Par to iet runa.
Ļoti daudzi draudzēs runā par Bitāna fenomenu. Nu , man nesen nācās pasēdēt vienā Bitāna lekcijā. Un šokējoša līdzība ar Merlina zemtekstiem = Kā Merlins , tā arī Bitāns luteriskajā mēģina atrast katolisko un savā harizmā to manifestē luterāņiem. Piem. Bitāns ļoti gudri lekcijā ievij neevaņģēliskās teoloģijas grandus. Bitāns atstāsta kāda teologa atziņu , ka vīriem būtu un tikai vīriem jāpārņem viss sludināšanas spektrs , sākot no baznīcas, svētdienas skolas, ģimenes. ( Tā teikt sieva lai neudzina bērnus pie Kristus ).
Nu un ja šādas muļķības māca arī Lutera akadēmijā , tad ....protams , ka mācītājs pieprasīs algu , lielu algu , jo evaņģēlijs viņam nav mācīts. Kristīgajā radio Bitāns atļāvās mūsu mirušos arhibīskapus identificēt ar to , ka viņi ordinējuši sievas tāpēc jau miruši. No evaņģēlija Bitānam nav taisnība principā , jo protestantismā un evaņģēlija gaismā līderus izvēlās draudze, nevis arhibīskaps. Mācītāja amats kāds tagad ir mums , tas ir LELB baznīcas hierarhijas amats, bet ne evaņģēliskais. Nu , pilnīga putra. Ja pēc pieciem gadiem iznāk cilvēks no augstskolas ....ko viņš var sludināt? Protams , ka arī to ko mācīja docētājs. Viņam taču jāgatavo uz atzīmi vielas.
Es , Jāni Tev tomēr nepiekrītu , ka administrēšana vainīga. Vainīga ir cita teoloģija , kas lēnām ir iezagusies mūsu gaiteņos, attieksme, māsu pazemošanas neevaņģēliskā gaisotne, Kristus vietā nolikta liturģiska kalošana+nauda,nauda , nauda....
Tikko no brāļiem saņēmu ziņu, no kādas piejūras draudzes, kur jauns mācītājs visu putina ārā. Visu , ko draudze izveidojusi caur lūgšanām un gara dāvanām. Jautājums = kas šo mācītāju tā ir mācījis? Kas tā ir par skolu? Vai Lutera?
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.11.02 14:22:06
RALFS KOKINS [195.13.140.22]

Pārāk daudz cilvēku ir saņēmuši neevaņģēlisko teoloģiju un ....viņi ir apmierināti ar dzīvi un pacīnīsies par vietu zem saules. Es ar skumjām skatos uz mūs baznīcu. Te balsu skaits nepalīdzēs , baznīcu var glābt tikai viens cilvēks , ja viņš draudzes un Dieva priekšā pacels evaņģēliski Luterisko karogu. Šķelties nedrīkst nekādā gadījumā un atriebties. Tad Daniels jau būtu bijis pa galam pēc visa kas ar viņu notika. Visi mācītāji un arhibīskaps ir Dieva kalpi. Dievs pateiks priekšā kas jādara lai ieskatītos beidzot evaņģēlijā. Es ceru , ka visiem pietiks prāta un atbildības šo apvērsumu , kas ir noticis fakts (katoliskā teoloģija) aizmirst un lēnām atdzimt.
Ja turpināsies spriedelēšana par naudu, miesīgā retorikā , tad zināsim , ka nekas netiek gatavots pie atgriešanās uz evaņģēlija gaismu. To jāpatur prātā , jo sātanam ir savi plāni. Es vispār uzskatu , ka sinodē par naudas jautājumiem nav jārunā, jo Dievs taču mūs māca par miesas vajadzībām. Domāju , ka sinodē ir jārunā par izmaiņām. Piem. kā satuvināt evaņģēlisko hierarhiju ar LELB izveidojušos vadības struktūru. Jāceļ godā ticībā un taisnībā stiprākie, jo viņus Dievs uzrunā vairāk piem. par baznīcas attīstību , ne kā reizēm kādu maģistra grādu beigušo.
jautājums [212.70.180.90]
# Iesūtīts: 2010.12.07 12:26:08
Ralfam Kokinam
Vajadzēja piekrist intervijām. Un nav ko taisnoties par pateikto, jo kādam tas bija jāpasaka ! Un piemēru rādīja Luters...Te es stāvu, un citādi es nevaru....
Man kā vienkāršam baznīcēnam viss bija skaidrs un saprotams.
Ja arī te vienam otram nav skaidrs, ka Kunga godam kalpo skaisti darbi nevis skaisti tērpi.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2010.12.07 17:01:35
jautājums [212.70.180.90] Kunga godam kalpo skaisti darbi nevis skaisti tērpi.

Vai tas būtu pilnīgi izslēgts, ka Kunga godam kalpo gan skaisti darbi, gan skaisti tērpi, gan vēl daudz kas cits skaists - arī skaista valoda.
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.07 20:14:56
lēnprātīgais

Jā, un talārs ir skaists tērps vai gaužām neskaists? Man šķiet, ka talārs arī ir skaists.
jautājums [78.84.81.183]
# Iesūtīts: 2010.12.07 20:34:46
lēnprātīgais
------------------------------------------------------------------
Jo mēs esam viņa darbs, Kristū Jēzū radīti labiem darbiem, kurus Dievs iepriekš sagatavojis, lai mēs tajos dzīvotu.[Ef.2:10]
----------------
Lai jūsu gaisma spīd ļaužu priekšā, ka tie ierauga jūsu labos darbus un godā jūsu Tēvu, kas ir Debesīs.” (Mat. 5:14,16)
----------------------------------------------------------------------
Lai ierauga jūsu darbus , bet nevis jūsu tērpus !
Rakstos ir daudz teikts par darbiem, kas no kristieša tiek gaidīti-pabaro izsalkušo, padzirdini izslāpušo, apmeklē slimos un tos kuri cietumā... Bet kur ir kas teikts par tērpiem?
Jēzus neko nav teicis. Un apustuļi arī par modi un puci nav nekādus norādījumus devuši...Nu nav! Vismaz es tādu vietu nezinu.
Un par skaistu valodu...Ja es runātu ar cilvēku un eņģeļu mēlēm un man nebūtu mīlestības, tad es būtu skanošs varš vai šķindošs zvārgulis.(Pāv.1.vēst. Kor.13)
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.07 20:44:05
jautājums [78.84.81.183]
"Jēzus neko nav teicis. Un apustuļi arī par modi un puci nav nekādus norādījumus devuši...Nu nav! Vismaz es tādu vietu nezinu."

A par ko tad cepies?

"Un par skaistu valodu...Ja es runātu ar cilvēku un eņģeļu mēlēm un man nebūtu mīlestības, tad es būtu skanošs varš vai šķindošs zvārgulis"

Mīlestības valoda jau ir tā skaistā valoda.
jautājums [78.84.81.183]
# Iesūtīts: 2010.12.07 20:46:41
lēnprātīgais
Un uzvalki arī mēdz būt pavisam glīti. Baptistu mācītājiem piemēram.
Vai Jūs uzskatat, ka baptiski ir lemti pazušanai, jo dievkalpojumus vada uzvalkos ? Ka tiesāti mēs tiksim pēc tērpiem, nevis pēc darbiem ?
Bet šķiest un šķērdēt naudu par spožām lupatām, kad apkārt pietiek trūkumcietēju ir grēks. Jo tukša godkāre !
jautājums [78.84.81.183]
# Iesūtīts: 2010.12.07 20:54:47
armilo
Tāpēc, ka puce naudu maksā !
Un nauda tiek noņemta tiem darbiem, kas būtu jādara Kungam par godu. Kādas ir LELB parādsaistības ? Lielas ? Kādas ir LELB vajadzības ? Lielas ? Un kur nauda tiek šķērdēta ? Zelta un brokāta lupatās ? Un kur tik vēl nē...
Nevis par pucēšanos vajag domāt grīdzniekiem, bet par kalpošanu un dvēseļu glābšanu.
Ja jau ņemt paraugu no katoļiem, tad no Asīzes Franciska. Askets bija !
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.07 21:04:02
jautājums [78.84.81.183]
"Bet šķiest un šķērdēt naudu par spožām lupatām, kad apkārt pietiek trūkumcietēju ir grēks."

Jņ.12:5 "Kāpēc šī svaidāmā eļļa nav pārdota par trīs simti sudraba gabaliem un nauda nodota nabagiem?"
6 Bet to viņš sacīja nevis tāpēc, ka viņam rūpēja nabagi, bet tāpēc, ka viņš bija zaglis un, maku turēdams, piesavinājās iemaksas.
jautājums [78.84.81.183]
# Iesūtīts: 2010.12.07 21:46:51
armilo
Vanagu pielīdzināji Jēzum? Drosmīgs esi...Vai varbūt neprātigs ?
Jo ir lietas ar kurām nejoko.
Un mani Jūdam ? Un nosauci par zagli ? Nu, nu....
Nepatiess apvainojums ! Jo Jūda bija maka turētājs, bet es LELB naudas lietām klāt bijis neesmu.
Bet lai starp mums ir Kunga tiesa ! Un Viņš redz cilvēku sirdis.
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.07 22:00:13
jautājums [78.84.81.183]

Ja Tev patiesi rūp trūkumcietēji, tad ej un izdali savu mantu nabagiem, un lai Tava labā roka nezin ko dara kreisā. Un tas Kungs tev to bagātīgi atmaksās. Ja tikai ar muti rūpējies par nabagiem, tad paliek spēkā rakstuvieta meditācijai no Jņ.12. Katrā ziņā es atvainojos, ja tiešām visus savus uzkrājumus Tu ziedo labdarībai.
jautājums [78.84.81.183]
# Iesūtīts: 2010.12.07 22:14:42
>armilo
Labi, ka atvainojies. Un paskaidrojumus es Tev nedošu, jo ja jau mana labai rokai nav jāzina, ko kreisā dara, tad Tev to zināt vispār bez vajadzības. Bet es ceru, ka pats to dari, ja mani māci. Jo par to skabargu un baļķi...
Bet runa nav par maniem vai Taviem uzkrājumiem un pat ne par Vanaga uzkrājumiem... Bet ar to, kam LELB vadība tērē tai uzticēto draudzes naudu. Svešu naudu ! Jo viņi ir tikai maka turētāji, viņi nav saimnieki! Jūdas amats bija maka turētājs ?
Vai LELB vadība `draudžu mantu uzskata par savu ? Un kā ar 7. 9. un 10. bausli?
armilo
# Iesūtīts: 2010.12.07 22:28:53
jautājums [78.84.81.183]
"Jūdas amats bija maka turētājs ?"

Vaina nav amatā, bet cilvēka sirdī.

"Vai LELB vadība `draudžu mantu uzskata par savu ? Un kā ar 7. 9. un 10. bausli? "

Tepat mājaslapā ir iespēja iepazīties ar 25. sinodes materiāliem. Palasies pats kā tur ar to draudžu mantu sastāv. Baušļi joprojām nav atcelti. Īpaši jauks ir 4. bauslis, kas māca godāt arī savus garīgos vadītājus. Ar labunakti god. jautātāj!

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 125 , pavisam kopa bijuši: 9851