atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Luteroļi, jeb katolāņi II
Aivars
Iesūtīts: 2010.10.10 15:19:05
Jaunais katoļu arhibīskaps apgalvojo t :
Ja arī katoļi un luterāņi apvienosies, tad abas puses saglabās savu identitāti, jo nevienu neinkorporēs ar varu vai pret viņu gribu, svētdien pārraidītā intervijā LTV raidījumam "de facto" atzīst jaunais katoļu arhibīskaps Zbigņevs Stankevičs.
Kā luterāņu un katoļu draudžu locekļi skatās uz šādu variantu?
Iepriekšējā diskusija šeit

(šoreiz megapļurkšķim Pīlēnam aka Latvju Luterānim aka...), kas noraka iepriekšējo diskusiju, ne vairāk kā divi komentāri dienā.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.14 10:24:45
Ingars
Klau, ir skaidrs, ka Tu te nāc klajā ar kategoriskiem un apšaubāmiem paziņojumiem, kurus kāds centīsies atspēkot un sāksies atkal garas sarunas, kas tomēr nav par diskusijas tēmu.
Lūdzu, pārdomā, vai Tu vari kaut ko par tēmu pateikt, tad to dari, bet ja ne... tad nepiesārņosim patreizējo!
Ingars
# Iesūtīts: 2010.10.14 10:29:56
Aivars

Es tikai atbildēju uz danar jautājumu, turklāt - ja tie ir apšaubāmi paziņojumi, tad paskaidro, kāpēc
danar
# Iesūtīts: 2010.10.14 10:33:12
Ingars
nedomaju ka tas saistits ar Sv.Gara kristibu,vienkarsi draudzu cilvekus vajag izglitot
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.14 10:37:15
Lūdzu, tēmu par disktubalo mācību attiecībā uz Sv. Gara kristībām risināt atbilstošā tēmā, bet te to pārtraukt!
danar
# Iesūtīts: 2010.10.14 10:38:15
Aivars
ok,skiet Ingara viedoklis man tapat skaidrs
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.14 10:41:37
danar
Vēl jo vairāk, ka gan luterāņi, gan katoļi praktizē Kristību Tēva, Dēla un Sv. Gara vārdā, un daudzējādi skaidro to vienādi.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.10.14 11:18:25
Vo patika atzinja, ka Evajgeelijs pa plaanu cilveekiem esot

Kas interesanti, lidiziigaa formaa to kaut kur arii muusu -Jona- izspeera...


Patiik man taa tautas dalja, kuriem Evangjeelijs taads paplaans, taapeec vajag uzkraameet savus izgudrojumus!

Taa ar saviem vecaju likumiem juus Dieva Vaardu atceljat...


Juudiem arii paveele "nevaari kazleenu maates pienaa" shkjita paplaana... vesels Koshers sanaak no "nepateiktajiem mutvaardu tradiicijaam" kuras nav rakstiitas
indriķis (labs)
# Iesūtīts: 2010.10.14 18:36:21
Varbūt ka tas nav gluži pa tēmu, bet man viena draudzes locekle nupat stāstīja,ka negriboties vairs ieiet pie kaimiņienes,
kā atnākot, tā šī mēģinot pārvilkt uz harizmātiem.
Daudz runājot ka vajagot "mazgāties" Jēzus Asinīs, bet kad viņai pasaka, ka luterāņi tās saņem ik Vakarēdienu, bola lielas acis...
Tā ir ar to "pilnīgo mācību".
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.10.15 09:06:06
indrikjis... vovo... harizmaati speej runaat garus textus, bet reti kursh reaali speej saprast ko runaa un kur nu veel to, ko kaads cits saka, ja tas nav taads pats iekalts pantinjsh

Luteraanju galvenais ieguvums - domaajoshi cilveeki, nevis nedomaajoshi droni paataru vai aleluju bubinaataaji!
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.10.15 09:09:52
Harizmāti tādā sirdspukstu ritmā un tempā runā,
ka cilvēki sāk palikt jocīgi.
Bet naivie domā, ka tas ir kāds īpašs svaidījums.
Uztaisām lustīgu lēkšanu ap zelta teļu un būs līdzīgs kaifs.
Sak, "alleluja, zelta teļš ir mūsu vidū, lai mūs svētītu! Alleluja."
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.10.15 09:11:16
indrikjis, klasiska hipnoze...
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.10.15 09:14:06
Bet interesantākais, ka daudzi no viņu sludinātājiem paši nemaz to neapzinās. Vienkārši tāds ritms sludināšanai tur ir ierasts un šie kopē cits citu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.10.15 11:31:13
Jošs Muldersindriķis (labs)
Te diskusija tomēr nav par to cik baisi ir harizmāti
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.10.15 11:37:15
Nu ja, šī - par ne mazāk baisajiem katolāņu - luteroļu kentauriem.
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.10.15 12:08:54
Lai būtu par tēmu.
Te ir fragments E. Jingeļa apceres par Baznīcas izpratnes atškirībām pie katoļiem un luterāņiem.

Lūk - tā laika novērojumi attiecībā uz patreizējo pāvestu
The Roman document asserts "that the Church of Jesus Christ ... continues to exist fully only in the Catholic Church", citing the Second Vatican Council. And Cardinal Ratzinger, who had been present at the Council, finds it important to say that the Council no longer meant to insist - as did Pius XII - on the identical sameness of being of the Church of Christ and the Roman Catholic Church, but did mean to say that the Church of Christ "subsists" only in the church governed by the Pope and the Bishops.

The verb "subsistit" was chosen because it makes clear that "there exists only one `subsistence` of the true Church", and that is in the Roman Catholic Church. According to Ratzinger the Council purposefully sought to exclude the possibility that the one Church of Jesus Christ is really present in the other ecclesial communities as well and has there the character of being a subject on its own. He therefore maintains that the Dominus Iesus statement only repeats the view of the Council, when it claims that the churches of the Reformation "are not Churches in the proper sense".

However, other Catholic theologians who were also present in Rome at the time understood the Second Vatican Council quite differently. And in 1964 even Professor Joseph Ratzinger, as he was then, explained with regard to the Council`s decisions "that the Christian communities outside the Catholic Church, though they are not `the Church`, are in truth `churches`".

However, the differences which are opened up here need to be reconciled among the representatives of the Roman Catholic Church, and probably also between the Prefect of the Congregation for the Doctrine of the Faith and Professor Ratzinger. However, when the Prefect of the Congregation for the Doctrine of the Faith makes a statement to the Frankfurter Allgemeine Zeitung [German national newspaper] "that it`s completely absurd ... what our Lutheran friends want", namely "that we regard these accidental historical constructions as Church in the same sense as we believe that the ... Catholic Church is the Church", then the Protestant church must meet the challenge to put things straight beyond all misunderstanding.

The churches of the Reformation have never thought of themselves as "new churches". To this extent the "Lutheran friends", even today, simply cannot ask the Roman Catholic Church to give them the seal of approval as being churches in the same sense as the church which is under the - in some circumstances infallible - jurisdiction of the Pope as primate. The supposition that this is what the Protestant churches are seeking is a cardinal misunderstanding of Protestant Christianity`s ecumenical intentions.
However, it is necessary for church unity - and here I completely agree with Cardinal Ratzinger - that the differences among the churches which are coming closer together ecumenically be brought out with the greatest possible clarity.

Making distinctions is an elementary part of criticism. And criticism in the service of the truth is one of the ecumenical tasks which are called for at this time. Bishop Karl Lehmann is right - the time for ecumenical polite phrases is past. But, to quote Joseph Ratzinger, anno 1964: "The growth of criticism here is ... also a sign of growing closer together."
Aivars
# Labojis Aivars: 2010.10.15 12:17:00
Nu un te var latviski izlasīt katoļu programmu.

indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.10.15 14:19:56
Nu ja, "soli pa solim iet karavāna, soli pa solim iet...",
Rkb, aizejot no reāli absurdā un antikristīgā -
pestīšana tikai ( sola papā ) pāvesta pārvaldītā organizācijā ,
ir nonākusi tur pat, kur visas citas konfesijas, proti, "īsteni pareizā ir mūsējā, bet arī citur ir šis un tas."

Bet to, ka šādu atzīšanu prasīt un sagaidīt luterāņiem ir vismaz mazohistiski, šo rindu autors ir teicis ne vienu reizi vien.
Pat tīri cilvēcīgi stiprais klausās vien stiprajā.
Un par kādām nopietnām sarunām (ar konkrētiem rezultātiem) ar Romu principā var sapņot dezorganizētā PLF kopumā,
tāpat kā anglikāņu sadraudzība?
Lai Romas katoļi blakus citam atzīst viņu lezbiešu "bīskapes" vai "mācītājes"
un homo-precības, vai ievieš arī savējās???
Lai arī Rkb tāpat ir "liberālais"segments,
kas labprāt uz ko tādu parakstītos, tomēr visumā tas nav nopietni.
Romas katoļu taktika, kas atgādina šo - "ņemt uz" novārdzināšanu un izturību ekumēnisku sarunu dalībniekus( lai pārpalikums būtu priecīgs iekļauties Rkb tāpat, kā nesen kāds anglikāņu segments ) iespējams, attaisnosies, vērojot doktrinālo eroziju protestantismā vispār.
Pīlēns Pēks
# Iesūtīts: 2010.10.16 09:50:44
Dr. Luters Šmalkaldes artikulu priekšvārdā:

Jo ko gan man sacīt? Kā žēloties? Esmu vēl dzīvs, rakstu, sludinu un lasu ik dienas, un tomēr atrodas jau tādi ļaunprātīgi ļaudis, kas atļaujas manis rakstīto un mācīto, vērst pret mani pašu; un tādi ir ne vien starp pretiniekiem, jo gadās arī viltus brāļi, kuri izliekas esam mūsu pusē. Turklāt viņi ļauj man to noskatīties un noklausīties, lai gan labi zina, ka es mācu citādi; tā viņi grib savu indi izgreznot ar manu darbu un maldināt nabaga ļaudis ar manu vārdu. Kas gan tad vēl nenotiks nākotnē pēc manas nāves?

Tiešām, kamēr vēl esmu dzīvs, man vajadzētu visu kārtīgi atspēkot. Bet, no otras puses, kā lai es viens aizbāžu visiem velniem mutes? It īpaši tiem (kas visi ir nāves zāļu pilni), kas negrib ne dzirdēt, ne redzēt to, ko mēs rakstām, bet gan ar visu spēku to vien lūko, kā neģēlīgāk sagrozīt un samaitāt katru vārdu mūsu rakstos. Tādiem lai atbild pats velns vai arī – lai tos beigu beigās piemeklē Dieva dusmas, ko tie pelnījuši. Man dažkārt nāk prātā lāga Gersons, kas šaubījās, vai ļaudīm būtu kaut kas labs jāraksta. Ja to nedara, tad novārtā tiek pamestas daudzas dvēseles, ko varētu glābt. Bet, ja to dara, tad klāt ir velns ar neskaitāmām sazāļotām, ļaunām mēlēm, kas visu saindē un sagroza, tā ka tas nenes nekādus augļus. Taču tas, ko viņi iegūst, ir skaidri redzams. Jo pēc tam, kad viņi mūs tik apkaunojošā veidā ir apmelojuši un gribējuši ļaudis ar meliem piesaistīt sev, Dievs savu darbu ir nepārtraukti virzījis tālāk: viņu pulku darīdams aizvien mazāku, bet mūsējo – lielāku; Viņš tos ar viņu meliem ir licis kaunā un turpina to darīt.
Pīlēns Pēks
# Labojis Pīlēns Pēks: 2010.10.16 10:10:41
Konkordijas formula X:

Proti, kad, izmantojot ārēju, adiaforu lietu vārdu un izskatu, tiek piedāvātas tādas lietas, kuras (lai arī tās būtu pārkrāsotas citā krāsā) tomēr savos pamatos ir pret Dieva vārdu, tad tās nav uzskatāmas par brīvām, indiferentām lietām, bet gan par tādām, no kurām jāizvairās kā no Dieva aizliegtām lietām. Tā arī īstai, brīvai adiaforai nav pieskaitāmas ceremonijas, kuras .. rada iespaidu, it kā mūsu ticība un pāvestības ticība daudz neatšķirotos viena no otras un it kā mēs neiebilstu pret to. Adiaforas nav arī ceremonijas, kad tās tiek rīkotas, lai radītu ilūziju, ka līdz ar tām abas pretējās ticības ir samierinātas un darītas par vienu miesu (tas ir, par vienu baznīcu), nedz arī tādas ceremonijas, kuru ietekmē pamazām varētu sekot pievienošanās pāvestībai un novēršanās no skaidrā Evaņģēlija mācības un patiesās ticības.
kibucs [213.226.141.63]
# Iesūtīts: 2010.10.16 13:47:24
Ja KLB Rīgas draudzes dievkalpojumam tiek lietots tādas konfesijas dievnams ( Anglikāņu baznīca ) , kurā pulcējas arī homoseksuāļu draudze, tas noteikti var radīt iespaidu, ka luterāņu ticība un homoseksuāļu ticība daudz neatšķiras viena no otras.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 2 , pavisam kopa bijuši: 4433