atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Sv.Mise
Ervīns
Iesūtīts: 2008.06.17 12:03:48
Sv.Mise
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2008.06.19 12:52:54
Artos, nu tu jau redzi šejienes katoļus, viņu izpratnē "Mise" ir vakarēdiena daļa no dievkalpojuma! Tagad iedomājies, ka Luterānis un RKB satiekās un pirmajam liturģijas komisija ir ieviesusi šo jēdzienu tā vēsturiskajā izpratnē, bet RKB adepts to saprot tā kā saprot. Viņi nesapratīsies un viens otru atkal spārdīs par nepareizu teoloģiju!

Otrs grāvis ir tieši šī "pārkatolicizēšanās", jo mazāk domājošs cilvēks pafunktierēs, ja jau mums ir tāpat viss kā pie katoļiem, tad kamdēļ šķirot... un kad esi atdevis Pāvestam plaukstu, viņš ātri vien tajā ievietos Mariju u.c. RKB blēņas!
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.06.19 13:10:26
Trilobīte, znač es visu pats esmu pārpratis... tad vainīgs un paldies, ka izlaboji! Nu ja tiešām semantiski abās konfesijās šie vārdi nozīmē to pašu, tad jau laikam - gaumes jautājums... uzstādījums tad varētu būt tāds, runājam tā lai viens otru varam saprast!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.06.19 13:35:00
Trilo, tad moš pastāsti ko RKB adepts vispār saprot ar jēdzienu "liturģija" tā jēga un nozīme? Kā arī tā jēga un nozīme pestīšanā?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2008.06.19 13:40:15
Artos
"Arguments esot tāds, ka ja Luters ir paturējis šo vārdu (Deutsche Messe), tad arī mums tas tā jādara."
Tad es laikam esmu slikts luterānis, jo man Luters ir par tik autoritatīvs, par cik viņš sludina Evaņgēliju un ir nozīmīgs mūsdienām. Ceru, pirmais neprasa īpašu paplašinājumu, bet par "mūsdienām" tūlīt paskaidrošu tuvāk, lai nerodas pārpratumi. Dievs un Viņa darbs ir ar pārlaicīgu butību, kamēr pat vislabākais cilvēks ir sava laika un apstākļu ierobežots. Šos apstākļus, manuprāt, IR jāņem vērā runājot par Luteru. Tikai tas, ka Luters izmantoja 15./16.gs. avotus un pieredzi, nepadara tos par normatīviem, it īpaši, ja mums ir pamatots viedoklis un arguments pieņemt atšķirīgu (precīzāku) lēmumu.
Tātad, attiecībā uz mises lietojumu, manuprāt, aizbildinājums ar Luteru neiztur kritiku.
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.06.19 13:50:33
Trilo, pāaaaldies

Par to LV nekārtību? Nesapratu! Nekārtības objekts ir kas?

A tavs pasniedzējs ir dominikānis?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2008.06.19 13:53:10
Artos
Tu raksti Vilkam (netieši sanāk, arī man): "Tev ir jāsaprot, ka tu uzbrūc liturģiskajai komisijai, kas nevarētu teikt, ka nemaz nedomā ko dara, jo sastāv no teoloģiski izglītotiem maģistriem un doktoriem."
Pirmkārt, veselīgu jautājumu/argumentāciju apmaiņu uzskatīt par "uzbrukumu" nav ipaši pamatoti. Domāju, Tevis minētie "liturģijas komisijas ... teoloģiski izglītotie maģistri un doktori" diez vai ir tik nepamatoti karstasinīgi. Cik man ir bijis tas gods uzklausīt viņus un runāt ar šiem cilvēkiem, viņi ir atstājuši ļoti bibliski dievbijīgu un pazemīgu cilvēku iespaidu.
Otrkārt, katras baznīcā notiekošas izmaiņas rada jautājumus, uz kuriem, uzskatu, baznīcēnam/draudzes loceklim IR tiesības saņemt argumentētu atbildi, kas ir pamatota Rakstos, vai arī no tiem izrietošā tradicijā un vislabāk izsmadzeņojamā variantā.
Treškāŗt, arī teologiski izglītoti magistri un doktori VAR kļūdīties.
Tātad, draudzes locekļiem IR tiesības uzdot jautājumus un saņemt atbildes. Ja nu netīši izrādās, ka kļūda ir magistru un doktoru pusē, viņiem ir iespēja atkārtoti demonstrēt savu dievbijību un pazemību labojot to
Voldemārs
# Iesūtīts: 2008.06.19 13:56:03
Trilobīte
Piedod, kāds luteriskajam dievkalpojumam sakars ar 2VK (2 Vatikāna koncils)?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.06.19 13:56:33
voldemārs, es tev aizpūtu jautājumu privātajā!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.06.19 13:57:15
Voldermārs, Trilo konvertējas! Viņa mums RKB adepts topošais (vai esošais)
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.06.19 14:18:33
Trilo, nezinu kur tu vari atrast, KN reiz atrada krieviski, es pats no S.R. dabūju drukāto angliski! Irenejs - riktīgs luterānis - kad šo beidzot dabon izlasīt kontextā, nevis sagraizītu pa citātiem, kur ir 10% Irenejs un 90% komentātora "interpretācija preizā"

Nu un protams, Justīns, Augustīns un visa pārējā brandža arī jāiet cauri... lēnām buros! Pagaidām Sit mani nost, bet visi šie pārliecināti luterāņi izklausās! Bet tas moš tamdēļ, ka tie pirmie gadsimti... nevis viduslaikI!
Voldemārs
# Iesūtīts: 2008.06.19 14:19:28
Trilobīte
teorētiski luterāņus skar (normatīvi) tikai Evaņgēlija - Kristus pestījošās vēsts - pasludināšana un Sakramentu pārvalde atbilstoši Evaņgēlijam. Praktiski ir visādas pieejas
vasara
# Iesūtīts: 2008.06.19 14:27:52
Mulders ,
Pagaidām Sit mani nost, bet visi šie pārliecināti luterāņi izklausās! Bet tas moš tamdēļ, ka tie pirmie gadsimti... nevis viduslaikI!
Nu a bet pie kādas mācības tad Luters savulaik atgriezās, ja ne pie pirmbaznīcas?! Tāpēc jau arī tie džeki izklausās pēc luterāņiem
Mulders
# Iesūtīts: 2008.06.19 14:42:11
Nu nezinu, mums to Ireneju visu laiku piemin (protams, bez tā, ka šams luterānis).

Tak nepieminēt šo... grēks būtu... šams tak faktiski vienrocīgi gnostiķus saplēsa! Pa vidu vēl stipri daudz ko ieliekot!
Da lab lab... Luterānis ne jau tāpēc, ka Luteru pazina vēl pirms šis dzimis, bet tas "funktieris" un argumentācija šamam riktīgi Luteriska... nu ar domu... ņemam Gnostiķu u.c. herētiķu zajavas, apskatāmies ko šie teikuši un tad skatāmies ko Apustuļi ir teikuši Rakstos... un izmantojot Rakstus vien saplēšam Gnostiķus. Nu toč toč kā Luterāņi dara ar visādām herēzēm - salīdzina tos ar apustulisko "tradīciju" kas Irenejam bij Apustuliskie raksti kā tie nodoti no apustuļiem uz leju... Viņam Apustuliskā Sukcesija ir klasiskā Luterisma sukcesija - Doktrinālā Sukcesija, viņš pat roku uzlikšanu nepiemin vispār kā kaut kādu nozīmīgu aktu!
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.06.19 14:49:16
Trilobīte, pirmbaznīcas beigas varētu uzzīmēt kaut kur ap pirmajām šizmām... tas drīz pēc Augustīna!

Trilo, lasīt mēs drīxtam un varam, varam pārliecināties par to interpretāciju un tradīciju kā to saprata pirmie kristieši, salīdzinām kam viņi ticēja, pārbaudām vai šodienas doktrīnas ir atrodamas pie pirmbaznīcas, jo tas tač bij un manuprāt pat ir vēl šodienas ticības likums - to kas visos laikos un visās vietās ir mācīts un ticēts!

Tādējādi, ja mēs salīdzinām pirmo gadsimtu teologu darbus un teixim pēcVatikāna 1 un 2ā koncila baznīcas "messagi" tad tas ir kā zirgu ar knīpstangām salīdzināt!

Tur jau tas prikols, ka maitas Luterāņi, atšķirībā no visādiem aizdomīgiem ekleziāliem veidojumiem nešarahtājas no tradīcijas, vēl vairāk, to studē un pārliecinās, ka Luters neiekāpa substancē, bet to pašu vien pārmala pa otram lāgam tā teikt - vācu valodā - šob duraki saprastu! A tagad šaubīgais Mulders saka... pag pag pag... paskatīsimies ko tad tie Jūstīni un Augustīni tiešām mācīja... un lasa un sit plaukstas un priecājas, ka Luters nav melojis un mānījies... bet pareizi sapratis un izlasījis tieši to pašu ko arī es lasu pie šiem vīreļiem!

KĀ RKB no tā paša Ireneja izzīž to moderno RKB apustuliskās sukcesijas vai tradīcijas doktrīnu, tas man ir patiess noslēpums!
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.06.19 14:53:48
Ctulhu, runa iet tieši par mācības "saplēšanu" argumenti vs argumentiem. Kristietīabs argumenti vs Gnostiķu zajavām! Tā tas bij domāc! Tai laikā nevienu gnostiķi neviens nevajāja un nost nesita (vismaz oficāli)... tas ir 2ā gadsimta beigas, kad pašus kristiešus kolizejos izbaro lauvām!

Pietam pārsvarā tā Gnostiķu zajavu atspēkošana ir grūta...

jo ir visai grūti atspēkot zajavu "Muhabatas pie sukutakiem nokalatē pigalopus"
Mulders
# Iesūtīts: 2008.06.19 14:57:19
Trilo, nu un ja jau tavs paša skolotājs iesaka Ireneju lasīt, tad tev nebūs vismaz šīs Luteriskās "izbailes" varēsi godīgi un pati pārliecināties ko tad šis raksta un kā izprot tādas lietas kā "tradīcija" "raksti" "autoritāte" "baznīca" "sukcesija" etc.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.06.19 14:57:40
Ctulhu, gnostiķi izbeidzās!
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.06.19 14:58:29
Trilo, vēl jo labāk... tad tu esi tabula_rasa un vari uz tīras apziņas lasīt Baznīctēvus nepiesārņojot ar gudru (es nesaku ka nepareizu) teoloģiju!

Laigan es neticu, ka tu nezini kas ir "Baznīca" RKB izpratnē un vai tad to iespējams definēt RKB eklezioloģijā nepiesaucot apustulisko sukcesiju?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.06.19 14:59:53
Trilo "skolotājs" bij domāc tāds abstrakcija - visi tie, kas tev mozgas ar vizlu ieslidina labā nozīmē!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.06.19 15:10:48
Trilo, nuja... tamdēļ vot es tagad aizpildu to otru pusi - lasu visādus teologus skatos ko šie ir domājuši, runājuši un mācījuši... Un apbrīnojami, kad salīdzina to funktieri ar tiem pirmo gadsimtu fruktiem, ir forša tāda sajūta ap sirdi, ka redzi, ka tā pati message vien man arī ir mācīta... nekur tas Dieva Vārds nav pazudis!

Mana mīlestība pret baznīctēviem kāreiz sākās ar Augustīnu, tad es padomāju - pa pa pa... jāskatās ko tad tie pārējie ir teikuši ar, un tad arī paši Raksti vēl skaidrāk atklājas!

Es te jau nerunāšu par to, ka vispār lasīt senus autorus ir kā forša iespēja ieskatīties vēsturē un kultūrā... čista poznavāteļna!
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 75 , pavisam kopa bijuši: 32682