atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Mantu svetīšana
Ervīns
Iesūtīts: 2008.04.28 14:55:58
Ar RKB un PB mācītājiem var sarunāt piem. apsvētīt māju, dzīvokli, automašinu, kapu utt.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .
AutorsZiņas teksts
vilks
# Iesūtīts: 2008.08.28 16:21:05
tas, ko es nesaprotu, ir kāpēc to dara vai ri kādas izmaiņas mācībā, jo līdz šim, tika mācīts, ka tam nav pamatojuma Rakstos.

Manuprāt nekādas oficiālas mācības arī agrāk nebija par svētīšanu. Iespējams, ka Tavs mācītājs māca ka nav jāsvētī, bet, cik es zinu, tad telpu un karogu svētīšana (arī valsts iestāžu, skautu vienību u.tml.) ir visnotaļ stabila luteriska tradīcija. Savas izpratnes ietvaros centos paskaidrot, kāpēc man tas šķiet labi, piedod, ka nepieliku klāt Rakstus (man vienmēr skaidrojums saviem vārdiem šķitis vērtīgāks, jo citēt pliku Rakstu vietu vairumā gadījumu bez komentāra nav jēgas). Teologiskāku komentāru pie tam deva Artos (par to, ka svētīts = nošķirts kalpošanai un ka saskaņā ar Luteru mēs ikviens kalpojam savā darba un dzīvesvietā).

Varbūt atnāks kāds, kas spēs paskaidrot labāk. Man ar šiem pamatojumiem pietiek.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.08.28 16:38:02
Bieži manuprāt ar "Svētīšanu" cilvēki saprot priekšmetiem jaunu maģisku īpašību piešķiršana.

Ja tā padomā, tad, akmens īpašības ir paša akmens nopelns, vai Dieva dots un uzturēta pasaules kārtība!

Līdz ar to tā plaisa starp "Priekšmets kam ir īpašības" un "Dievs, kas priekšmetam iedod citas īpašības" kaut kādā ziņā izzūd.

Savukārt teikt, ka Dievs nevar aiz kaut kādiem apsvērumiem "svētīt" priekšmetus līdz pat līmenim, ka to fizikālās īpašības mainās, to es neņemos...

Aceramies vārdus "Mozu, noauj savas kājas, jo zeme uz kā tu stāvi ir svēta"
Rausītis
# Labojis Rausītis: 2008.08.28 16:51:58
vilks

es tagad saprotu, kur ir atšķirības
skaidrs, ka svētīts = nošķirts kalpošanai, tikai es sapratu, ka svētī tās lietas, kuras tieši ir saistītas ar dievkalpojumu vai to ko sauc par kalopšanu Dievam šaurākā nozīmē, piem. altāra trauki, draudzes nams galu galā. šajā ziņā šīs konkrētās mantas patiešām ir nošķirtas Dievam, jo nekalpo nekādiem citiem mērķiem, repektīvi neviens nekad tēju no altāra traukiem nedzers.

protams sakaņā ar Luteru katrs no mums kalpo Dievam veicot mums uzticētos pienākumus. bet tie esam mēs, kas ir nošķirt Dievam un tikai tāpēc mūsu kalpošana ir tīkama Dievam.

Nu nevar tā būt, ka, ja svētīt šķīvi, tad visi, kas to izmantos savā darbā, kalpos Dievam.

Rausītis
# Labojis Rausītis: 2008.08.28 17:02:20
Mulders
"Mozu, noauj savas kājas, jo zeme uz kā tu stāvi ir svēta"
tas ir tāpēc, ka viņš bija DIeva tuvumā

Savukārt teikt, ka Dievs nevar aiz kaut kādiem apsvērumiem "svētīt" priekšmetus līdz pat līmenim, ka to fizikālās īpašības mainās, to es neņemos...
par to es vispār nemaz negribu spriedelēt, jo ja Dievam nekas nav neiespējams, tad tā arī ir.

tiek pārstāvēts viedoklis, ka organizācijas simbola iesvētīšana (nošķiršana kalpošanai Dievam (karogs dara to, kas tam ir jādara)) ir iespējams attiecināt arī uz šīs organizācijas cilvēku vēlmi kalpot Dievam, darot to, kas viņiem ir jādara un šī karoga iesvētīšanas fakts to kaut kādā veidā apstiprina un, iespējams var veicināt.

nu un ja tā pieet, tad kāpēc man neiesvētīt savu riteni pirms sacensībām vai ja ņem kopainu, tad sacensību vimpeli, piemēram, tad to varētu attiecināt uz visiem dalībniekiem. tas ir tas pats.

es saprastu, ja būtu noturēts dievkalpojums, kurā aizlūgtu par mūsu valsts organizācijām kopā un ja grib arī atsevišķi, un ja blakus stāvētu tās simbolizējošie karogi, bet to karoga iesvētīšanas padarīšanu es nesaprotu
Mulders
# Iesūtīts: 2008.08.28 17:09:04
Rausīt, nu to es nepateikšu aiz ko tiek svētīts viss kas pagadās! Es jau teicu, bīstamību tam piešķir tas, ka diez vai dajebkura "svētīšana" ir objektīvi īsta un efektīva...

Tamdēļ bij jautājums par rakstu vietu, vai Dieva Vārds un Lūgšana piešķir svētību radītām lietām iļi tas tomēr ir šauri kontextuāls jautājums par gaļas ēšanu? Bet tad ko... gaļa ir kā speciāli jūtīga pret Dieva Vārdu un lūgšanām?
lamby [81.198.230.224]
# Iesūtīts: 2008.08.28 17:11:06
Redz kā Bulgārijā Dievs svētījis vienu "savējo"
http://www.delfi.lv/news/world/other_events/article.php?id=21817282
bitch
# Iesūtīts: 2008.08.28 17:13:20
Mulders Aceramies vārdus "Mozu, noauj savas kājas, jo zeme uz kā tu stāvi ir svēta"

man par šõ vienmēr ir bijis jautājums - kāpēc mūsdienās skaitās nepieklājīgi atrasties baznīcā ar plikām kājām?
Kundali
# Iesūtīts: 2008.08.28 17:15:29
Laikam tāpēc, ka luterāņiem nav ieteicama saskare ar Māti - Zemi
Rausītis
# Iesūtīts: 2008.08.28 17:27:48
Mulders
to rakstu vietu es saprotu tā, ka Dievs mūs baro (dod mums visu nepieciešmo) un nav neviena radība vai manta pati par sevi slikta, mēs to pateicībā pieņemam, tad tas mums ir par svētību.
Dzied, jau "Pateicību pienesam, Tev, Dievs, visa devējam, Tu dod maizi dienišķo, nāc mēs lūdzam svētī to!"

ja svētī lieto tādā nozīmē, ka vēl visu to labāko, kas vien var būt - Dieva prāts lai notiek, tad tik un tā es nesaprotu pričom tur karogs vai kāda cita manta
Papucs
# Iesūtīts: 2008.08.28 22:22:17
bitch
kāpēc mūsdienās skaitās nepieklājīgi atrasties baznīcā ar plikām kājām?
Varbūt mūsdienās baznīca jau sen vairs nav Dieva nams???
Mulders
# Iesūtīts: 2008.08.29 09:49:54
Kundal, vispār Luterāņu baznīcās arī ar plikām kājām tas neizdotos, jo pārsvarā starp zemi un kājām ir grīda
Mulders
# Iesūtīts: 2008.08.29 09:51:05
ja svētī lieto tādā nozīmē, ka vēl visu to labāko, kas vien var būt - Dieva prāts lai notiek, tad tik un tā es nesaprotu pričom tur karogs vai kāda cita manta

Tad kamdēļ tev ir problēmas šo pašu izpratni attiecināt uz karogiem!

Man personīgi arī ne visai simpatizē karogu svētīšana, taču ar šādu izpratni tas nav nekas slikts. Un kāda IR tā izpratne, to jau mēs nevaram galvā ielīst!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.08.29 09:52:48
kāpēc mūsdienās skaitās nepieklājīgi atrasties baznīcā ar plikām kājām?

Nevis mūsdienās bet mūsu kultūrā!

Jo aceramies vārdus - "Pakļaujaties ikvienai cilvēku starpā iedibinātai kārtībai". Tā kā nav vispārīgas pavēles ar basām kājām pa baznīcu drasēt no Dieva, tad iestājas šis pants, ka Valsts, Sabiedrības, Cilvēku, Konkrētā Nama likumi mums ir saistoši, ja mēs tiem nevaram pakļauties savas sirdsapziņas dēļ, tad mēs neejam tādā namā... bet iet ar savu bravūru un apgrēcināt citus arī ir grēks!
vilks
# Iesūtīts: 2008.08.29 23:19:02
kāpēc mūsdienās skaitās nepieklājīgi atrasties baznīcā ar plikām kājām?

pieņemu, ka problēma ir tajā, ka pie mums bieži ir auksts un var apaukstēties. Tāpēc kultūra saka - nav pieņemts (lai pasargātu cilvēkus).
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 154 , pavisam kopa bijuši: 2739