atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Zaudējuma izjūta, maki, sunīši un sānsoļi
Raimonds
Iesūtīts: 2014.09.09 10:50:45
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
Raimonds
# Iesūtīts: 2014.09.09 11:02:27
Tas varētu tā palikt, ja nebūtu pieminēta ētika un Baznīca. Noteikti šī nelielā publikācija var raisīt ļoti dažādas emocijas. Piemēram, bieži vien attiecības, ģimenes modelis un uzticība tiek vērtētas no visvienkāršākā izdevīguma.
Aivars
# Iesūtīts: 2014.09.09 19:52:55
Raimonds
Man gan liekas, ka tā ir laba zīme, ka ir vēl Latvijā domājoši un atbildīgi psihoterapeiti, kas Rudzīša neirozes un izdabāšanu ciniskiem izvirtuļiem neuzskata par normālām.
Raimonds
# Iesūtīts: 2014.09.11 14:05:34
Aivars
Atkarības, ieradumi, paaudžu paaudzēs pārmantotās attiecību shēmas - Rudzīša k-ga tēmas. Viņš piemēram par alkahola atkarību ir rakstījis, ka tieši šī tuvinieku kā līdzatkarīgo cīņa ir nolemta neveiksmēm, jo tā tikai provocē šo cilvēka infantīlismu pēc nomierinošas un iepriecinošas "ninnas" vēl vairāk (vai tas ir tikai neirotiskai vai nopietni psihotiskai personībai, ir ļoti būtiski sava stāvokļa apzināšanā). Tāpat arī Rudzītis redz laulāto attiecības, kamēr "izvirtulis" pats nesapratīs, ka laulātais ir pats labākais, lai arī apnicīgs, garlaicīgs, maz pelnošs utt. ir pats labākais un drošākais, nekas nemainīsies.
Jautājums jau arī ir - cik šie ciniķi vispār izvēlas iet un prasīt padomu un kopīgi pastrādāt ar psihoterapeitu vai mācītāju? Lielākā daļa, kuri nonāk līdz šīm tēmām, manuprāt jau ir post factum stāvoklim , jautājot, ko darīt ar izlietu ūdeni? Sabeigta veselība, vientulība, paverdzinošas atkarības, bērni, kuriem sencis nav vajadzīgs utt. runā kā visstingrākā bauslība.
Daudziem baznīcai tuviem cilvēkiem dzīve ir tik samudžināta, bet tā ir "ninne". Citam finansiāli, citam cilvēciskākas attiecības, citam pret vientulību. Kāds Tavuprāt risinājums?

P.s. Viestura Rudzīša idejas ļoti krasi atšķiras, piemēram, no psihoterapeita Artūra Šulca, bet viņa izteikumus neizvērtē ētikas komisija.
Aivars
# Iesūtīts: 2014.09.11 20:14:26
Raimonds
oi, atvaino, tiešām prātā uzreiz ienāca tas Šulcs, ko ar šo Rudzīti sajaucu.

Bet kas attiecas uz tiem padomiem pie izlietiem ūdeņiem, tad man nāk prātā tas teiciens, ka ēzeli var pievest pie ūdens, bet nevar piespiest viņu dzert, ja viņš pats to negrib. Tam, kas vēlas savā dzīvē ko mainīt, saruna ar to pašu mācītāju palīdzēs varbūt pašam līdz galam ko noformulēt, bet tas, kurš gaidīs, ka mācītājs vai psihoterapetis tagad viņam pārdos sakārtotas dzīves panaceju, tad labāk lai iestāda un laista `mājas svētību` un podam vāku tur nolaistu, jo tad, ja arī gaidītie brīnumi nenotiks, vismaz būs prieciņš par sakoptāku māju
dafne
# Labojis dafne: 2014.09.12 12:56:14
Kas man pirmais ienāca prātā izlasot šo frāzi,ka sansoļi ir nepieciešami,jo tie uzlabojot laulību...zagsana arī dažiem noderētu,lai uzlabotu savu finans.stavokli,pabarotu bērnus utt.?Attaisnojumu var atrast visam,ja labi pameklē,tad gan jau ka viss noder,lai kaut ko celtu un uzlabotu.Es redzu kā sačakarē dzīvi daudziem cilvēkiem "nevainīgais" sansolis,no kura grib atgriezties pāc dažiem gadiem.Bet nu,tas jau tā šodien skaitās normāli.
rainars
# Iesūtīts: 2014.09.12 18:06:22
... un, un cilvēkam tak ir dota brīvā izvēle vai ciest no saviem sānsoļiem vai neciest.....?...., a, ko darīt ka pasaule ar saviem piemēriem ccilvēku ievilina kārībās no kurrām jācieš? atliek nožēlot , un lai varētu nožēlot un tapt brīvam jāatrodas kādam brīvajam kurš par šo iespēju atbrīvoties caur Dieva piedāvātu upuri piedāvā....
Vēlētos lai to piedāvātāju būtu kā jūrā smiltis, tas ir tas pats Apsolijums Abramam-ticības tēvam ticot tam Dievam kurš taisno grēciniekus, tādejādi iegūstot taisnību uz ticības pamatu , ne uz darbiem, lai gan mēs esam darīti labiem darbiem , bet tas jau ir pats par sevi.......
tā kā atliek vien samierināties ka tas nav nekas īpašs, bet tik atgriezti pie tā pie kā mums bija jābūt kā normai un līdz ar to nelieloties it kā nebūtu saņēmuši.....
Raimonds
# Iesūtīts: 2014.09.15 10:56:56
dafne
Dr.Rudzītis savā laikā LEBā ir lasījis lekcijas. Viņā ieklausās.
Rakstā pieminētā "norobežošanās" vairāk gan izklausās pēc mēģinājuma izrēķināties.

Bet pie Tevis un Rainera rakstītā, kas šodien skaitās normāli? Ko mēs kā kristieši nodefinējam "normāli"? Varbūt dzirdamākie viedokļi ir vienīgi šo cilvēku kliedzoša pašattaisnošanās? Piem., Šulca. Es zinu, ka arī kriestiešiem patīk sazvērstības teorijas. Tipa - pasaule ļauna, eju dzīvot mežā!
Aivars
# Iesūtīts: 2014.09.15 14:24:27
Domāju, ka piemērs ar to zagšanu ir gauži precīzs. Ja arguments "psiho-terapijā" (grieķiski "dvēseles dziedināšanā" - kristiešiem tas noteikti varētu raisīt asociācijas ar Jēzus kalpošanu) ir vienkārši pragmatisks utilitārisms un manipulēšana ar cilvēkiem, tad tiešām reizēm ne tikai sāņsoļi var `uzlabot` attiecības, bet arī dažādas citas deviācijas. Tikai jautājums, vai tiešām var runāt par `uzlabošanu` un `dziedināšanu`.
Ir jau arī heteroseksuāli pāri, kurus vieno bērnu seksuāla izmantošana, tostarp incests. Ir heteroseksuāli pāri, ko vieno slepkavības. Un ir pāri, kuru spēks ir alkoholismā.
Un kas ir interesanti, tad šajā grēka ievainotajā pasaulītē `sasaistīt` vienmēr izdodas efektīvāk nekā `atraisīt`! (Bieži vien arī kristīgā vidē) Bet vai manipulēšana spēj aizstāt dziedināšanu?
Un kurā brīdī kurš vārds krīt auglīgā zemē, un teorētiskas pļāpas reāli skar cilvēku likteņus?
Kā smejies, Kārlis Markss jau arī nevienam nagus nemauca, mēli negrieza, Sibīrijas kupenā nenoraka. Bet vai arī uz viņa sirdsapziņas nav mirušie zīdaiņi, kam gadījās piedzimt `ekspluatatoru` šķiras ģimenēs?
dafne
# Labojis dafne: 2014.09.16 20:15:16
Raimonds
Kristietim ir normali nemt pa pilnu to,ko Kristus saka.
Un man liekas,ka tas ir pats grutakais...
Raimonds
# Iesūtīts: 2014.09.19 12:21:12
dafne
Tas grūtākais ir Kristus vārdus pareizi saprast un pareizi attiecināt pret sevi un citiem. Piemēram, vārdus par sevis aizliegšanu, sevis ienīšanu, sava krusta uzņemšanos, pasaules aizliegšanu, atzīšanos grēkos, nepārtrauktu nožēlošanu - tas var pārvērsties, ka cilvēks vairs nedzīvo pilnvērtīgi. Vienīgais, kas vēl viņu uztur ir izdzīvošanas instinkti un pašaglabāšanās egoisms. Bet arī pret to viņš "cīnās" sevī. Ar Dieva vārdu viss kārtībā, bet tas tiek nepareizi saprasts. Un ja vēl šim cilvēkam nav paveicies ar draudzi un padomdevējiem. Ārēji tas var izskatīties ļoti dievbijīgi un konfesionāli pareizi, bet nav neviens, kas pateiks - aizej, lūdzu, pie ģimenes ārsta, vai pie tā speca! Tāpat arī bailes uz dvēseles lietām paskaitīties plašāk, neizejot no atsevišķu konfesionālu trāktātu robežām.
Tikko šonedēļ to pieredzēju.
sabio
# Iesūtīts: 2014.09.19 15:21:14
uzlabo esošo laulību vai nākamo? statistiku par sķiršanos Latvijā taču ziniet...Kas iet rok rokā ar to, ka precas vēl un vēl , ts.k. baznīcās.
Aivars
# Iesūtīts: 2014.09.21 16:06:24
sabio
Tas uzlabo vienīgi psihoterapeitu, puķupārdevēju, tūrisma aģentūru darbinieku un saldumu kā arī alkohola tirgoņu laulības, jo ceļ viņu ienākumus, kad grēkāži mēģina `izpirkt` grēkus.
Pa starpu arī kāds bezbērnu pāris Itālijā varbūt piedzīvo ilgi lolota sapņa piepildījuma, kad kāds zilacains bērniņš ir pieejams adopcijā, jo krabjveidīgo sānsolī ejošo ragulopu stihiskā nārstošana ir neviļus ierakstījusies Dieva noliktajā radīšanas procesā.
Teiksim tā... Sv. Rakstos teikts, ka tie, kas Dievu mīl, piedzīvo, ka visas lietas var tikt vērstas par labu, bet vai tādēļ ir pamats apgalvot, ka ja Jēzus vecvecvec...vecmāmiņas Tamāra, Rahaba, Betšeba nebūtu maukojušās ar piegulētājiem, tad cilvēki dabūtu ēzeļa ausis ne pestīšanu? Nez vai! Šķiet, ka Hērodu dzimtas "vaļīgā" vēsture šo pasauli labāku nepadarīja nevienam.
dafne
# Labojis dafne: 2014.09.21 17:01:47
Raimonds
vienmer jau paliek variants parbaudīt"vai tiešām Dievs ta teica?"
Protams,ka var nepareizi saprast un teiksu godigi,reizem..tiri cilvecigi ērtāk ir to nesaprast neka saprast.
Viena lieta ir paklupt un nozelot,pavisam cita- likt otram padeni.
Raimonds
# Iesūtīts: 2014.09.23 10:53:25
Ko dara pasaule ir viens, bet arī draudzes cilvēki nav automātiski pasargāti no kļūdām, muļķības, personīgās attīstības krīzēm. Kas tas ir muļķība, neofītisms, perfekcionisms, viltus garīgums, viltus svētuma izjūtas, ja laulība izirst? Vai ticība ir bijusi par vāju, vai arī tas ir bijis sods par kādiem neapzinātiem grēkiem? Par maz nožēlots, par maz lūgts, par maz Bībele lasīta? Cik daudz puikas skrienot, kalpojot, atraujot laika no ģimenēm, bez atalgojuma - nav bijuši vainīgi, ka izjūk ģimenes. Cik daudz sievas neiet uz Baznīcu, tāpēc, ka vīri grib, lai svētdienās viņas ir mājās.
dafne
# Iesūtīts: 2014.09.30 20:07:37
Raimonds
tas vairak bija domats par citiem padomdevejiem,tadiem,kas iesaka laulibu parkapt
Aivars
# Iesūtīts: 2014.12.03 10:21:37
Izskatās, ka Rudzītim patīk skandāli
http://apollo.tvnet.lv/zinas/viesturs-rudzitis-kadas-vel-bez-sievas-sisanas-ir-izejas/674342
Baigais freidisms
Raimonds
# Iesūtīts: 2014.12.04 11:58:20
Aivars
ko Tu, freidisms ir psiholoģijas un psihoterapijas background. Varam salikt rindiņā psiholoģijas patriarhu portretus: Jungu, Adleru, Fromu (ko starp citu, tik bieži citē kristieši savos psiholoģijas kursos) u.c. Kur vēl bez Maslova ar savu vajadzību piramīdu, bet arī viņš pieder pie šīs pašas freidiskās skolas. Bet interesantākais, ko daudzi nezina, ka tā saucamā psihodinamiskā terapija, kurā šodien sagatavo profesionālos mediķus, balstās uz evolucionārās (ne tik primitīvi, kā kristieši citreiz interpretē) un protams neiztrūkstošajām freidiskajām idejām. Piem., apzinātais, neapzinātais, stereotipi, agresija, seksualitāte, mīti, kompleksi utt., kas apdomāts šamajiem, nāk pa tiešo no turienes.

Bet par Rudzīti un šo polemiku, tajā liela daļa ir baznīcā pēdējā laikā diskutētās tēmas. Cik skatoties komentāros, citi to pat pārlieku nopietni ņem pie sirds.
Aivars
# Iesūtīts: 2014.12.04 20:02:49
Raimonds
Man atkal tas viss farss lika aizdomāties par cilvēka milzīgo kapacitāti demonizēt vienam otru.
Skaidrs, ka tagad Rudzītis ir oficiālais mērglis, un katra krietna dūdiņa un mīļmāmiņa taču jau tikai `cilvēkmīlestības` un "dzimumsadraudzības` vārdā piedāvā, ka Rudzīts būtu pelnījis, lai tās brašais mačo šo nelieti nosit vai vismaz izvaro.
Bet nu neticu, ka Rudzītis pats uz savu sievu vai meitu skatoties redz tikai `vagina dendata`, kas par katru cenu `jāneitralizē`, kā viņš bezrūpīgi pārspīlē vīrieša un sievietes attiecību spriedzi savā vaļīgajā čalošanā.
Pie visa tā, ka man simpatizē aicinājums, neliekuļot un atzīt, ka joprojām ļaudis pielūdz vardarbību (pat ja tā ir juridiski un psiholoģiski institucionalizēta un leģitimizēta vardarbība, kas it kā `vēršas pret vardarbību`), tad tomēr ir grūti nepamanīt to primitīvisma totalitārismu, kas kopīgs `mūsdienīgajam` analītiskajam redukcionismam un antīkajam poētiskajam mītam.
rainars
# Iesūtīts: 2014.12.04 20:33:40
Vai pirms mees runaajam par vardarbiibu un ar to nomeeraam citus ieskatamies sevos cik lielaa meeraa taa ir pasham...?... vai varbuut kaa ticiigajam man var piemist religjiskaa vardarbiiba, taa vietaa lai izraadiitu Svaidiitaas Glabshanas buutiibas Varu Dziedinot un stiprinot cilveku sirdis caur ticibu kura darbojas milestibaa, taas stiprinot ar zhelastibu, pie kam nepelniitu.............
Raimonds
# Iesūtīts: 2014.12.05 12:03:51
Aivars
Ir labi nedaudz saprast no kurienes ir aizgūtas idejas un kas notiek pašlaik. K.G. Jungs, analītiskās psiholoģijas tēvs, plašāk pazīstams ar tādām tēmām kā arhetipi, intraversija – ekstarversija, kolektīvā apziņa. Viens no lielajiem arhetipiem, kurus viņš apraksta (ne velti kritiķi norāda uz vecās mitoloģijas modernu interpretāciju) Lielo Māti.

Šo Junga skolas ideju nedaudz vēlāk pārņem un attīsta viņa skolnieks psihologs, rakstnieks Ēriks Neumans. Zinot, ka viņš ir arī tiešs Junga ideju pārmatotājs, darbojies attīstības, apziņas un kreativitātes psiholoģijā, daudz kas kļūst skaidrāks. Ideja par Lielo māti jeb Baiso (terrible) māti viņam ir tik saistoša, ka tā plašāk tiek izvērsta grāmatā „Great Mother” (1955). Protams, tajā sievišķā (femīnā) attīstība tiek skatīta analītiskās psiholoģijas kontekstā - apziņas attīstība, neiztrūkstošā seksualitāte, spriedze starp vīrišķo (maskulīno), individuālais, kolektīvais. Neumans rakstīja, ņemot par pamatu tieši šo pārjuteklisko, agresīvo tautas folkloru - „ Baiso māti, kuras vagīnu apdzīvo zivs, uzvar varonis vīrietis, izsitot zobus no viņas vagīnas un tā - padara viņu par sievieti.”

Bet Naumans nav vienīgais un ar viņu šīs idejas neapsīkst. No jaunākiem autoriem pieminēšanas vērta ir Camille Anna Paglia ar skandalozo (kritiķi pat nosauc, pornogrāfisko) grāmatu „Sexual Personae: Art and Decadence from Nefertiti to Emily Dickinson” (1990). Ieskatoties psihologijas datubāzēs (Amerikas Psiholoģijas Asociācijas), redzams, ka tāpat turpinās pētījumi, piem., par kognitīvajām spējām, tradīciju un kultūras nosacītām dzimumatšķirībām (vairāk gan uzsverot politkorekti -evolucionāro pieeju). Analītiskā psiholoģija un psihoterapijas prakses, varbūt bez radikālām galējībām (kā tas ir ar dr.Rudzīti), bet joprojām tiek praktizētas līdzās visiem citiem psihoterapeitiskajiem novirzieniem (skat.Latvijas Psihoterapeitu Biedrības mājaslapu).

Kam ir laiks un pacietība šo tēmu var turpināt pētīt. Bet, lai arī kā gribētos, šo visu analīzi, interpretāciju noliegt, ko visbiežāk kristieši cenšas darīt, tā ir tepat līdzās. Mūsu pašu cilvēki ar to nodarbojas. Kur visas personības tipoloģijas - no galēja primitīvisma (horoskopos), līdz eksaltētiem, pseidozinātniskiem skaidrojumiem un personības psiholoģiskajiem portretējumiem.

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 19 , pavisam kopa bijuši: 36054