atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem TICĪBA- Kā Ābrahāmam.
rainars
Iesūtīts: 2013.03.04 16:12:58
Kā izpaužas?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
dafne
# Labojis dafne: 2013.03.07 11:29:11
Jēzus māceklis
vai ir gruti citetiem pantiem to atsauci pievienot?
Ingars
# Iesūtīts: 2013.03.07 19:50:28
Pareiza mācība miesīga cilvēka rokās tiek neglābjami sakropļota un no viņa mutes iziet tikai miesas prāta izfiltrēta interpretācija - tāpēc arī Dieva Vārds saka, ka nepilnīga ir mūsu atziņa. Taču caur krustā piesistu miesu tiek augšāmcelts jauns radījums Kristū Jēzū - tāds, kurā iemājojis Pats Jēzus, nevis tikai Viņa attēls. Ja mums ir tikai Jēzus attēls, tad mēs nevaram zināt, vai tas atspoguļo patiesību, taču, ja mums ir Pats Jēzus, tad Patiesība pati dod liecību par sevi un nekāda miesīga prāta apstrādāta teoloģija (mācība/interpretācija par Dievu) tai nevar pretī stāties.
dafne
# Iesūtīts: 2013.03.07 21:28:40
Ingarspats saprati ko uzrakstiji?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2013.03.08 14:25:12
Tātad iznāk ka lai mīlētu un ticētu nav vajadzīgs likums. Tik vienkārši!?
Brīvība! Uzvara!


Tieshi taa... Bausliiba ir bezspeeciiga tur kur ir ticiiba un miilestiba Citiem vaardiem... prieksh kam likt zhogus tiem, kas lido?
Kristofers
# Iesūtīts: 2013.03.08 20:49:55
Manuprāt, ticība un darbi ir vienas monētas, ko sauc par pestīšanu, divas puses. Maldās ikviens, kas cenšas pasludināt, ka monētai pietiek tikai ar vienu pusi (piem., ticību).
Ābrahāma ticība nav atdalāma no Ābrahāma darbiem. "Jēzus viņiem saka:" Ja jūs esat Ābrahāma bērni, darait Ābrahāma darbus!" (Jņ 8:39)
Ābrahāms ticēja, tas viņam tapa pieskaitīts par taisnību, bet no Ābrahāma ticības izgāja ticībā darīti darbi, kas apliecināja, ka viņa ticība ir patiesa un dzīva.
Ikviens, kas runā par Ābrahāma ticību, lai uzdod sev jautājumu: "Vai es esmu gatavs, tāpat kā Ābrahāms, upurēt Dievam visdārgāko, kas man ir, to, pēc kā es esmu ilgojies visu savu mūžu?"
Aivars
# Iesūtīts: 2013.03.09 00:46:52
Kristofers
Vai Tev šķiet, ka Ābrahama darbi ir tik nevainojami? Ok, vīrs atsaucās tam KUNGAM un atstāja Ūru, lai aizdotos uz apsolīto zemi, (taču kādā brīdī tomēr aizšļūca tālāk uz Ēģipti). Ok, noticēja, ka pēcnācējā taps svētītas visas ciltis ( bet drošs paliek nedrošs arī ar kalponi paņurcījās). Ok, bija gatavs upurēt Īzāku ( bet tikpat gatavs bija uzmest gan Sāru, lai glābtu savu ādu. Gan piegulēto Hagari, lai nebūtu ar Sāru jākašķējas. Gan paša dēlu Ismaēlu. Gan paša dēlu Īzaku visbeidzot) Būsim godīgi, šāds ģimenes galva kristīgās aprindās tiktu izsvilpts kā neatbilstošs Kristus tēlam. (skat Efeziešiem 5)
Vai nav zīmīgi, ka Rakstos tiek uzslavēta Ābrahama uzticēšanās Dievam tajā, ka Tas aicina uz citu zemi, tajā, ka Tas apsola pēcnācēju, tajā, ka Tas var augšāmcelt mirušo, bet nu konkrēti Ābrahama darbi tā kā īpaši netiek minēti? Jāņa 8:39 kopējā kontekstā ir visai mīklains. Ja `mīļais dēls` Īzaks norāda uz Dieva mīļo dēlu, tad vai tie jūdi meklējot Jēzu nokaut arī nedarīja Ābrahama darbus? Taču, ja Ābrahama darbi ir tas, ka viņš nenokāva cilvēku, kas Dieva patiesību runāja, tad vai varam runāt par `darbiem kā aktivitāti`, vai drīzāk par ticību?
ἀπεκρίθησαν καὶ εἶπαν αὐτῷ· ὁ πατὴρ ἡμῶν Ἀβραάμ ἐστιν. λέγει αὐτοῖς [ὁ] Ἰησοῦς· εἰ τέκνα τοῦ Ἀβραάμ ἐστε, τὰ ἔργα τοῦ Ἀβραὰμ ποιεῖτε ·
νῦν δὲ ζητεῖτε με ἀποκτεῖναι ἄνθρωπον ὃς τὴν ἀλήθειαν ὑμῖν λελάληκα ἣν ἤκουσα παρὰ τοῦ θεοῦ· τ οῦτο Ἀβραὰμ οὐκ ἐποίησεν.
Kaut kā zīmīgi sanāk, ka Ābrahama `darbi` ir tas, ko šis nav darījis.
dafne
# Labojis dafne: 2013.03.09 11:10:03
Ja ir ta ka Kristofers saka par tam monetas divam puseem,tad divaini sanak...Kristus upuris ir nepilnigs
Aivars
# Iesūtīts: 2013.03.09 11:46:55
dafne
Pelagiānisms un semipelagiānisms allaž kaut kādā formā ir eksistējis arī Kristīgajā Baznīcā, un tā piekritēji ir radījuši neskaitāmas ilustrācijas vismaz 50/50 kombinācijai - monētas divas puses, divi airi laivai, divas kājas cilvēkam utt. Man gan šķiet, ka Kristofers nepārstāv šo domāšanu, tikai ietekmējies no vismaz pārprotamas līdzības. Skaidrs, ka Sv. Rakstos ticība nav tikai intelektuāls akts, bet atsaukšanās Dievam. Tas šķiet ir tas, ko arī Jēkabs cenšas atgādināt. Cita lieta, ka Jēzus pasludinātais evaņģēlijs, kā arī neskaitāmi piemēri, rāda, ka Dievs glābj pazudušus grēciniekus, nevis rīko atlases konkursu pieredzes bagātiem labu darbu darītājiem ar sabalansētām ticības dzīvēm. Tā kā pedagoģiski domāti pamudinājumi nebūt kūtriem svētdzīvē nebūtu paceļami pāri paŗ neatšķaidītu Kristus žēlastības Evaņģēliju
Jēzus māceklis
# Labojis Jēzus māceklis: 2013.03.09 18:53:21
Nevar līdzināt Ābrahāma nepareizi darītās lietas viņa ticības darbiem, jo DIevs to nepielīdzina viņam. Tas ir pielīdzināms Dieva žēlastības evaņģēlijam Jēzū dāvājot mums glābšanu. Taču Dievs uztvēra šos ticības darbus, kā ticības rezultātu jeb apliecinājumu Ābrahāma dzīvē, ka viņš patiesi tic. Tāpēc ticība bez darbiem ir nepilnīga, jo tā līdzdarbojas sekojot ticības darbiem. Tas nav pretrunā ar to, ka Jēzus bez darbiem dāvā mums glābšanu.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.03.09 19:16:09
Jēzus māceklis
Nu un ko Tu te tagad pateici? Ūdeni no ūdeņraža oksīda nošķīri? Te iesaki neskatīties uz Ābrahama darbiem, jo Dievs tos ignorē, te atkal zini stāstīt kā Dievs `uztvēra` (lai ko tas nenozīmētu) Ābrahama darbus, bez kuriem ticība esot nevien nepilnīga, bet laikam taču pat neiespējama, "jo tā līdzdarbojas sekojot ticības darbiem" , kā Tu te apgalvo. Kaut kā dikti izklausās pēc pekstiņiem kaut kādiem.
Jēzus māceklis
# Iesūtīts: 2013.03.09 19:22:07
Ābrahāmam tāpat kā ikvienam cilvēkam bija savi grēki. ( kaut vai tie, kurus tu aprakstīji). Taču viņš bija derībā ar DIevu, tāpēc Dievs šos grēkus viņam nepielīdzināja, atsevišķi uzlūkojot viņa ticības darbus saistībā ar slēgto derību. Un tādēļ Dievs to viņam pieskaitīja par taisnību un nosauca viņu par savu draugu, un neņēma vērā viņa grēkus. tas pats attiecās uz mums. Mēs esam caur Jēzu derībā ar DIevu. Tādēļ DIevs mums piedod un nepieskaita mums mūsu grēkus, lai arī grēkojam un dzīvojam nepilnīgi. Taču mūsu ticība pieprasa ticības darbus, lai Dievs redzētu, ka mūsu ticība ir patiesa, nevis mirusi, jo bez darbiem ticība ir nedzīva.
Jēzus māceklis
# Labojis Jēzus māceklis: 2013.03.09 19:40:44
Pasauli piepilda dažādi darbi - labi un slikti. Taču tie bez derības Jēzū ir un paliek tikai darbi, uz kuriem Dievs nevērsīs savu uzmanību glābšanas kontekstā, jo Viņš sagādājis glābšanu Jēzū bez darbiem. Taču, stājoties derībā ar Dievu caur Jēzu, DIevs sagaida no saviem bērniem ticības darbus: proti, tie ir tie darbi uz kuriem mēs atsaucamies ticībā, ka DIevs mūs mudina tos darīt. Te, lūk, ir tā atšķirība starp darbiem parastajiem un ticības. Tāpēc Dievs teica Vārdu par Īzāku uz ko Ābrahāms noreaģēja ticības paklausībā izpildīdams to. Tāpat mēs reaģējam. Ja tas tā nenotiek mūsu ticība ir nepilnīga, ja nav mirusi pavisam.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.03.09 19:43:44
Jēzus māceklis
Dievs šos grēkus viņam nepielīdzināja, atsevišķi uzlūkojot viņa ticības darbus saistībā ar slēgto derību. Un tādēļ Dievs to viņam pieskaitīja par taisnību un nosauca viņu par savu draugu, un neņēma vērā viņa grēkus.
Kāpēc Tu piedzejo `atsevišķi uzlūkojot viņa ticības darbus`, ja Sv. Raksti saka, ka Ābrahams uzticējās Dievam un tas tika pielīdzināts par taisnību?

Taču mūsu ticība pieprasa ticības darbus, lai Dievs redzētu, ka mūsu ticība ir patiesa , nevis mirusi, jo bez darbiem ticība ir nedzīva - vai tiešām Dievs neredz jau cilvēku sirdis? Vai drīzāk Tu runā pretī Dievam?
Jēzus māceklis
# Iesūtīts: 2013.03.09 19:50:29
es nepiedzejoju. Tāpēc ir rakstīts, ka

20 Bet vai tu gribi zināt, tukšais cilvēk, ka ticība bez darbiem ir nedzīva?
21 Ābrahāms, mūsu tēvs, vai ne no darbiem viņš tapa taisnots, ziedodams Īzāku, savu dēlu, uz altāra?
22 Tu redzi, ka ticība ir līdzi darbojusies viņa darbiem, un tā darbos ticība ir tapusi pilnīga,
23 un ir piepildīti raksti, kas saka: Ābrahāms ticēja Dievam, un tas viņam tika pielīdzināts par taisnību, - un viņš tika nosaukts Dieva draugs.
24 Redziet, ka no darbiem cilvēks top taisnots un ne no ticības vien.

Tāpat arī mēs reaģējam uz Vārdu ( Bībeli u.c.), ko saņemam no Dieva un mūsu dzīves mainās. Ja tas tā nenotiek, mūsu ticība ir nedzīva.
Aivars
# Iesūtīts: 2013.03.09 19:55:39
Jēzus māceklis
paga, paga, ar ko īsti Jēkabs te cīnās rakstīdams šo tekstu, un kā tas sasaucas ar citiem Sv. Rakstu tekstiem? Piemēram galatiešiem 3:6 Jau Ābrahāms "ticēja Dievam, un to viņam pielīdzināja par taisnību".
7 Tātad atzīstiet, ka tie, kas tic, ir Ābrahāma bērni.
8 Bet raksti, paredzēdami, ka Dievs pēc ticības taisno pagānus, ir Ābrahāmam iepriekš pasludinājuši prieka vēsti: tevī taps svētītas visas tautas. -
9 Tātad tie, kas tic, tiek svētīti līdz ar ticīgo Ābrahāmu.
10 Proti, visi, kas dzīvo bauslības darbos, ir zem lāsta; jo ir rakstīts: nolādēts ir ikkatrs, kas netur un nedara visu to, kas ir rakstīts bauslības grāmatā. -
11 Bet ir skaidrs, ka ar bauslību neviens netop taisnots Dieva priekšā, jo "ticībā taisnais dzīvos".
Jēzus māceklis
# Iesūtīts: 2013.03.09 19:56:26
Dievs piešķir ticības taisnību neatkarīgi no darbiem jaunajā derībā Jēzū. Tad, kad viņš to ir piešķīris, viņš sagaida no saviem bērniem ticības darbus, lai pārliecinātos, ka ticība ir neviltota un īsta.
Jēzus māceklis
# Iesūtīts: 2013.03.09 19:57:36
Vēlreiz uzsveru, ka tie nav bauslības darbi, bet tie ir ticības darbi un tās ir divas dažādas lietas.
Jēzus māceklis
# Labojis Jēzus māceklis: 2013.03.09 20:01:43
1. Tes. 1:3 jo pastāvīgi atceramies Dieva, mūsu Tēva, priekšā jūsu ticības darbu , pašaizliedzīgo mīlestību un nesatricināmo cerību uz mūsu Kungu Jēzu Kristu.

2. Tes. 1:11 Tamdēļ arī mēs vienumēr lūdzam par jums, lai mūsu Dievs jūs darītu Sava aicinājuma cienīgus un līdz galam piepildītu jūsu sirsnīgo cenšanos pēc laba un ticības darbu spēkā,





Aivars
# Labojis Aivars: 2013.03.09 20:02:00
Jēzus māceklis
Ak tā? Tad kādēļ Rakstos nav teikts, ka Kristus taisno pēc `ticības darbiem` un bez tiem nav pestīšanas?

Tu nemani, ka savā apgalvojumā Dievs piešķir ticības taisnību neatkarīgi no darbiem jaunajā derībā Jēzū. Tad, kad viņš to ir piešķīris, viņš sagaida no saviem bērniem ticības darbus, lai pārliecinātos, ka ticība ir neviltota un īsta. - tu praktiski pasludini, ka Jēzus pestīšana ir tāda pagaidu uzlāpīšanās, drošības nauda pirms pārbaudes laika?
Jēzus māceklis
# Iesūtīts: 2013.03.09 20:07:06
Pestīšana ir Dieva taisnošanas darbs Jēzū bez darbiem ticības vai neticības. Tas ir DIeva darbs, ka mēs ticam tam, ko Viņš sūtījis, proti, Jēzum. Pēc taisnošanas caur ticību, mēs savu ticību Jēzum apliecinam darbos, jo bez darbiem ticība ir nedzīva.

14 Ko tas palīdz, mani brāļi, ja kāds teic, tam esot ticība, bet tam nav darbu? Vai ticība viņu var izglābt?
15 Ja brālis vai māsa ir kaili un tiem trūkst dienišķas barības,
16 bet kāds no jums viņiem teiktu: ejiet ar mieru, sildieties un baudiet barību, - bet nedotu viņiem to, kas miesai vajadzīgs, ko tas palīdz?
17 Tāpat arī ticība, ja tai nav darbu, tā pati par sevi ir nedzīva.
18 Bet gan kāds teiks: tev ir ticība, un man ir darbi. - Parādi man savu ticību bez darbiem, un es tev parādīšu ticību no saviem darbiem.

20 Bet vai tu gribi zināt, tukšais cilvēk, ka ticība bez darbiem ir nedzīva?

<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 8 , pavisam kopa bijuši: 4774