atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Laulība. Kurā brīdi starp vīrieti un sievieti iestājas laulība.
viesturs
Iesūtīts: 2013.02.12 02:07:04
Sveicināti brāļi un māsas Kristū. Mani nomoka jautājums par pirmslaulību dzimumattiecībām starp vīrieti un sievieti. Kurā brīdī starp viņiem iestājas laulība? Vai pēc pirmajām dzimumattiecībām viņu starpā? Vai pēc laulību ceremonijas baznīcā? Ja sieviete nav precēta, bet viņai ar savu partneri ir dzimumattiecības. Viņa no partnera šķiras, vai es drīkstu viņu precēt? Vai es tādā gadijumā pārkāpju laulību, jo apprecu sķirtu sievu, vai kā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Uldis
# Labojis Uldis: 2013.02.14 15:01:13
Mārtiņš

Kāpēc lai domātu, ka šī frāze pirms un pēc grēkākrišanas nozīmē ko atšķirīgu - atbilde ir tur pat Rakstos: "..mokās tu radīsi dēlus.." un "..lai nolādēta tevis dēļ zeme.."
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.14 15:09:06
Jošs Mulders
Kāpēc gan? Laulāti ir visi, kas ir laulāti visdažādākajos veidos un tradīcijās, ko nu sabiedrība uzskata par laulību. Dievs cilvēku ir radījis kā seksuālu būtni un noteicis, kas kopdzīvē svarīgs. Bet nu nekādu laulības kārtību devis nav. Tāpat nav pilnvarojis nevienu, ka, lūk, šis un šis ir tas, kurš jūs salaulās MANĀ pilnvarā.
Tas tā, mūsu apziņā nu ir iegājies, ka bauslis piemin laulību, bet ebreju valodā tā sakne nav atvasināta no laulību institūcijas -לא תנאף
Drīzāk, kā te Lūdzu Vārdu mēģināja interpretēt, tad Bauslība runā par specifiskiem izņēmuma gadījumiem šai jomā.
Kā jau mūsu Kungs sacīja par to siržu cietību, kam vajadzīgi papildus likumi
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.02.14 16:17:16
Uldis
Pirmā daļa, kas attiecas uz sievu, tiešām ietekmē "augļošanos un vairošanos", bet uz vīru tas tiešu ietekmi šajā aspektā it kā neatstāj.
+jean
# Labojis +jean: 2013.02.14 17:01:16
Uldi,

tad turpini par Kristu un draudzi. Vai tā ir laulības reliģiskošana, vai arī Pāvils salīdzina to, kā Kristus rūpējas par draudzi, ka tāpat vīram būtu jārūpējas par savu sievu? Tātad tas ir reizē gan Evaņģēlijs, gan pamācība laulātajiem!! Gudri no Pāvila puses, vai ne?

Vīri, mīliet savas sievas, tāpat kā Kristus ir mīlējis Savu draudzi, pats nododamies viņas labā, lai to darītu svētu, šķīstot ar mazgāšanu ūdenī caur vārdu, Sev Savu draudzi sagatavodams cienīgu, bez traipa, bez krunkas vai cita tamlīdzīga trūkuma, lai tā būtu svēta un bez vainas. Tā arī vīriem pienākas savas sievas mīlēt kā savu miesu . Kas mīl savu sievu, tas mīl sevi pašu. Jo neviens nekad vēl nav ienīdis pats savu miesu, bet katrs to kopj un glabā, tāpat kā Kristus draudzi, jo mēs esam Viņa miesas locekļi.

Caurskatīju Vienprātības grāmatu, kur tad mūsu luterāņu baznīctēvi rakstījuši par laulību. Ārpus Katehismu 6. baušļa skaidrojuma par laulību ir ļoti maz. Vairāk ir rakstīts par mūku solījumiem un ap aizliegumu viņiem laulāties.

Laulība kā laulības kārta Augsburgas ticības apliecībā ir pieminēta tikai 16. artikulā "Par pilsoniskām jeb valsts lietām", Apoloģijā artikulā "Par valsts varu".

kristiešiem ir atļauts pildīt valsts amatus, spriest tiesu, .. , cīnīties taisnīgā karā, kalpot karadienestā, likumīgi slēgt darījumus, iegūt īpašumu, .. , kā arī doties laulībā.

Tas ir tā, it kā tai ar Baznīcas lietām būtu tikpat liels sakars kā likumīgai darījumu slēgšanai!!

Arī baušļos aizliegums pārkāpt laulību atrodas pa vidu starp aizliegumu slepkavot un zagt, t.i., otrā galdiņa baušļos.

Lai gan otrā galdiņa baušļos kā pirmais ir pavēle godāt vecākus, kas arī ir absolūti saistīts ar laulību - ar attiecībām, kas veidojas pēc augļojieties un vairojieties vārdu piepildījuma!!!

Ko par to teiksiet??
+jean
# Iesūtīts: 2013.02.14 18:27:26
Pāvils to saista ar Kristu un Viņa draudzi.

vēlreiz pārlasot Efeziešu vēstules 5. nodaļu man saslēdzās, ka šie vārdi: Šis noslēpums ir liels: es to attiecinu uz Kristu un draudzi. , visdrīzāk nemaz neattiecas uz laulību ,

bet gan tieši tā, kā šeit pateikts. Pāvils Ādama teiktos vārdus - abi kļūs par vienu miesu - attiecina uz Kristu un draudzi.

Tas ir, Kristus ar draudzi ir viena miesa!!
Raimonds
# Iesūtīts: 2013.02.14 22:10:51
dafne
Tas ir ļoti labs jautājums. Kādi pavedieni, uz ko velc? Laikam jau laulība nav vienīgais attiecību veids, kurās vīrietis vai sieviete var atrast sevi.

Valentīndienas jociņš par īstu vīrieti - каким должен быть мужчина в идеале!
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.14 23:06:50
Raimonds
ja reiz sviests par kāzu tēmu, tad pirms brīža uzslēdzu tv3+ jeņķu "Mama Mia" ar ABBA mūziku, un khm, khm, khm ... izrādās ne tikai letiņu aktieri par kapeiku stulbi kļūst jaungada balagānos
Confrater
# Labojis Confrater: 2013.02.15 21:37:06
Aivars, ABBA mūzikai šai mūziklā nav ne vainas, bet bez darvas piliena - pedin.u pāra neiztika.
Aivars Lapšāns progļiģel .
dafne
# Labojis dafne: 2013.02.15 21:51:12
muzika laba,bet gilma garlaiciga...un kad dzeims bonds dziedaja..bij smiekligi.Confrater,tur taadi bija,nemaz nemaniju
aivars.lapsans [83.187.152.36]
# Iesūtīts: 2013.02.16 00:59:33
+jean

Tu esi trāpījis mazliet pa kreisi, bet apmēram problēmas desmitniekā. Ja mūs pašu ,,katolīši,, izprastu šī baušļa jēgu draudzēm, tad nenodotu Luteru. Migla, tot;ala migla pār Latviju.
Jau sen , kad Dievs man parādīja šī baušļa jēgu kristietim draudzē, es nespēju nomierināties. Bija laiks kad nekādi nespēju izprast - kā var sevi mīlēt . Kristietim - es = ir draudze. To man Dievs parādīja. īstenībā šis bauslis ir draudzēm, katram indivīdam . Sākot no mācītāja, bet ak , vai.....
Confrater
# Iesūtīts: 2013.02.16 19:41:27
dafnepirmo reizi kad skatījos kino uz platekrāna - labais.
Bet, ka nepamanīji, nebrīnos...
+jean
# Iesūtīts: 2013.02.18 15:05:37
iekopēšu kādu citātu no Lutera par Augļojieties un vairojieties. Un skaidrs taču ir tas, ka šī pavēle ir pildāma TIKAI laulībā, vai ne tā?

Kad vīrietis un sieviete tika radīti, Viņš svētīja tos un teica viņiem: “Augļojieties un vairojieties!” (1.Moz.1:28) No šiem vārdiem mums ir skaidrs, ka vīrietim un sievietei vajag būt un ir jābūt kopā, lai viņi vairotos. Un šī lieta ir tikpat droša kā pirmā, tā nav ne nicināma, ne apsmejama - jo Dievs te līdzās radīšanai dod klāt savu svētību un daudz ko citu.

Jo šie Dieva vārdi: “Augļojieties un vairojieties!”, nav pavēle, bet gan kas vairāk nekā pavēle, proti, dievišķs darbs, kuru nav mūsu spēkos kavēt vai pamest novārtā , tas ir tikpat svarīgi kā tas, ka es esmu radīts par vīrieti un daudz svarīgāk nekā ēšana un dzeršana, [mājas] kopšana un tīrīšana, gulēšana un nomods. Vairošanās - tā ir iedzimta cilvēka īpašība, tāpat kā ķermeņa locekļi, kas tam nepieciešami. Tāpat kā Dievs nevienam nepavēl, lai viņš būtu vīrietis vai sieviete, bet gan viņus tādus rada - tā arī Viņš nepavēl tiem vairoties, bet gan rada viņus tādus, lai tie vairotos. Un, kaut arī kāds tam pretotos, tas tomēr ir nenovēršami un atrod savu ceļu netiklībā, laulības pārkāpšanā un slepenos grēkos - jo tā ir cilvēka daba, nevis brīva patvaļa.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2013.02.18 19:39:57
Jošs Mulders

Paklau, ja tev darba datorā nav latviešu valodas, tad tā ir jebkurā iphone vai android. Galu galā, neesi tik nabags un noliec sev blakus kādu laptopu vai noutbuku un raksti normāli latviski. Nav taču iespējams lasīt tevis rakstīto!
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2013.02.18 19:52:23
Mīlulīši, man šķiet, ka viesturs gribēja saņemt atbildi uz pavisam vienkāršu jautājumu - vai pirmslaulību (resp. publiski nereģistrētas) attiecības kaut kā ietekmē nākošās laulības un kā un ko drīkst vai nedrīkst precēt.

Visa šī milzīgi gudrā runāšana par laulību patiesībā ir tikpat vērtīga kā ja mēs, piemēram, apspriestu, ja es kādreiz esmu kādam samelojis, vai šito lietu kaut kad var labot? Nu kādēļ atkal vienā putrā jāsamaļ bauslība un Evaņģēlijs? Mums visiem ir pilnīgi skaidras divas lietas:
1. Laulība savā būtībā ir sākonēji pilnīgā cilvēka un pēc tam jau Radīšanas posmā divos dzimumos sadalīto būtņu atkalapvienošanās pilnīgajā cilvēkā. Tādēļ laulības divi subjekti veido vienu subjektu un ne vīrs kas ir bez sievas, ne sieva kas ir bez vīra. (Cita starpā šis Pāvila apgalvojums skaidri parāda ka vīrietis un sieviete ir līdzvērtīgi savās atgtiecībās un nekādā gadījumā nav viens otram pakārtoti. Viņu attiecības ir sakārtotas pēc Kristus un Draudzes parauga.) Tas ir ideāls.
2. Mums visiem ir zināms, ka cilvēks ir ļoooooooooooti tālu no ideāla un tādēļ Dievs mūs visus ir atbrīvojis no nepieciešamības kļūt ideāliem, lai Viņš uz mums vairs nedusmototos - Kristus šo lietu reizi par visām reizēm ir atrisinājis.

Ko no tā mēs secinām? Nu tokš ka to, ka tas, kas ir Kristū, ir jauns radījums un viņam galīgi nav jārisina visādas farizeju problēmas, to starp arī - drīkst vai nedrīkst precēt sievieti, kurai ir bijušas citas attiecības un vai es vispār drīkstu precēt kaut ko citu nekā to, ar kuru agrīnajā pubertātes periodā esmu pārgulējis. Tā taču ir lietas būtības profanācija!

Mana atbilde viesturam ir ļoti vienkārša: Ja tev ir izveidojušās attiecības ar kādu jauku būtni un jūs abi kopā esat gatavi veidot to, kas saucas ģimene, tad aizmirstiet to, kas bijis un uz priekšu un lai Dievs jūs svētī!
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.18 20:02:28
Jānis Kalniņš
Vai tas, ka Viesturs baidās apgrēkoties ar nejaunavu, Tev nešķiet simptoms kādai dziļākai problēmai?

Bet par to `pilnīgo cilvēku` runājot. Nu kādi jūdaisti (un arī mūnisti) gan saka, ka mūsu KUNGS un GLĀBĒJS var ieskrieties, ja nav laulāts. Bet vai luterāņu kristieši ir tādos uzskatos, ka visi neprecētie ir nepilnīgi cilvēki?
+jean
# Labojis +jean: 2013.02.18 20:51:35
Jāni Kalniņ,
Viestura jautājumā bija DAUDZI jautājumi! Un kā jau droši vien esi pamanījis ne vienā vien diskusijā, tad diskutanti sāk diskutēt to, ko paši grib diskutēt, it īpaši, ja diskusijas uzsācējs ir kā ūdenī iekritis. Labi vēl, ka šī diskusija ir apmēram pa tēmu

Tu jau zini, ka atbildi viņam cits nevar iedot, jo īpaši tāpēc, ka ziņu par subjektiem teju nav. Piemēram, ja tā sieviete vēl joprojām ir attiecībās ar to citu, tad vai Viesturs var droši viņai teikt: šķiries no tā otra, es tevi precēšu un padarīšu laimīgu??

Un tad tas jautājums paliek, ja divi cilvēki ir gadiem dzīvojuši partnerattiecībās neprecoties, vai šīs viņu attiecības būtu uzskatāmas par laulību, vai arī tikai par gadījuma sakariem? Protams, ja nav kopīgu bērnu, tad attiecību saraušana ir desmit reiz vieglāka un nesāpīgāka.

Ko tu, Jāni Kalniņ, teiktu nevis Viesturam, bet tai sievietei? Vai tu teiktu: nu, ja neesi laimīga ar to pirmo, tad sarauj attiecības un meklē jaunas??

Vai arī stāstītu par laulības jēgu un saturu, un tad, lai cilvēki rīkojas saskaņā ar savu sirdsapziņu? Un, tad lai šī cilvēka mācītājs pats izlemj vai cilvēks ir grēcinieks, kas ilgojas pēc Dieva žēlastības...

P.S. Kristus mūs padara par ideāliem un Kristīga laulība ir visbrīnišķīgākā draudzības saite (http://www.ebaznica.lv/?p=5463), tomēr ne ka mēs paši, ko spētu, bet kad esam Kristū, tad tā ir. Taču, pazaudējot Kristu, tas, kas bijis visbrīnišķīgākais, tad kļūst par visrūgtāko. Kristietis savā dzīvē piedzīvo abas šīs realitātes. Tāpēc tad nu Kristu Jēzu pieņēmuši, dzīvojiet Viņā, sakņodamies Viņā, augdami Viņā, stipri kļūdami ticībā, kurā esat mācīti, pāri plūzdami savā pateicībā! (Ef. 2)
viesturs
# Iesūtīts: 2013.02.19 01:45:20
Diskusija izvērtusies gari plaša. Nebūt nesaku ka sieviete tur kāda padauza un es kā svētais. Tā nav. Sievietei bijušas "attiecības" un kopdzīve ar vīrieti. Neviens no viņiem nebija laulājies. Tad nu arī jautājums - vai tur ir vai nav laulība!
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.19 15:56:46
viesturs
Vai Tev liekas pavisam normāli atbildi uz šo jautājumu meklēt pie svešiniekiem forumā, nevis sarunā ar sievieti izdarot pašam secinājumus? Jeb arī Tu ceri, šejieniešu pulciņam ir vara kādu pasludināt par mūžīgi jaunavu, un Tevi piemānīt?
Ja ir kas bijis, tad ir bijis. Vai nu ar to būs jāmācās sadzīvot no Dieva žēlastības. Vai arī, ja tam pāri netiekat, meklējat citu variantu. Laulību slēdzot ir vēlams, ka ir vieno arī daudz kas cits, ne tikai dzimumdzīves pagātnes jautājumi. Cik noprotu, aci no pieres sev taču negrasies izraut, ka esi ar iekāri uzlūkojis sievieti, kas piederējusi citam. Tad kāpēc liekuļot ar jautājumu par viņas attiecību statusu?
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2013.02.21 11:25:19
Mana pieredze rāda, ka laulība vīrieša un sievietes starpā ienāk tad, kad viņi viens bez otra vairs nevar, kaut arī varbūt pašmauc viens otru un kādreiz samelo. Laulība ir tad, kad Tevi vieno nevis gredzens, apsolījums vai bērns, bet gan vēlēšanās atgriezties - vienmēr atgriezties vienam pie otra .
dafne
# Labojis dafne: 2013.02.21 12:16:38
skolnieks.
Laulība ir tad, kad Tevi vieno nevis gredzens, apsolījums vai bērns, bet gan vēlēšanās atgriezties - vienmēr atgriezties vienam pie otra .
skan jau labi tik ta cilvēka sirds ir mānīga..mainīga,vienu dienu tai ir vēlēšanas..nakamajā jau nav..ir jabut kam lielakam ..
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 45 , pavisam kopa bijuši: 4720