atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Laulība. Kurā brīdi starp vīrieti un sievieti iestājas laulība.
viesturs
Iesūtīts: 2013.02.12 02:07:04
Sveicināti brāļi un māsas Kristū. Mani nomoka jautājums par pirmslaulību dzimumattiecībām starp vīrieti un sievieti. Kurā brīdī starp viņiem iestājas laulība? Vai pēc pirmajām dzimumattiecībām viņu starpā? Vai pēc laulību ceremonijas baznīcā? Ja sieviete nav precēta, bet viņai ar savu partneri ir dzimumattiecības. Viņa no partnera šķiras, vai es drīkstu viņu precēt? Vai es tādā gadijumā pārkāpju laulību, jo apprecu sķirtu sievu, vai kā?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Labojis Aivars: 2013.02.13 20:47:36
Lūdzu Vārdu
Bet principā Dievs ir pasludinājis šos par pāri vēl pirms Ādams un Ieva pēc zināmā pirmā ģimenes strīda par veģetāro uzturu ir ķērušies pie izlīguma čikibrika

Es jau nemēģinu pierādīt, ka bez zīmoga pasē sekss neuzliek saistības. Drīzāk es apšaubu, ka ir iespējams no dažādām laulību praksēm, kas aprakstītas Bībelē, atvasināt vienu universālu kārtību.
Re dažādie jūdaisma novirzieni arī visādas paražas piekopj - http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_views_on_marriage
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.13 21:10:59
Jošs Mulders
civils akts jau automātiski nenozīmē, ka Dievs kā īpaši deleģējis laicīgo varu to noslēgt
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2013.02.13 21:37:57
Aivars

nejauc papīrus …

a) vispirms Dievs deva viņiem uzdevumu: Augļojieties un vairojieties! 1.Moz. 1:28
b) pēc tam cilvēks izfunktierēja, kā to uzdevumu izpildīt: cilvēks sacīja: "Viņa sauksies par sievu, .. un tie kļūs par vienu miesu." 1.Moz.2:23-24
c) un tad viņi salaida visu dēlī - ņēma no tā augļiem un ēda 1.Moz. 3:6
d) un kad viņi bija izsviesti ārā no Ēdenes – nonākuši šai pasaulē – tad viņi nostiprināja to, kas bija izlemts Radīšanā: ka viņi ir viena miesa, vīrs un sieva.

Kā viņi to izdarīja? Aizgāja pie eņģeļa Ēdenes vārtos un palūdza, lai tas viņus salaulā? Nē …
ko tad viņi darīja? Cilvēks atzina savu sievu … ko tas nozīmē? Pievilka kāju, paspieda roku un teica: „Mani sauc Ādams. Un kā jūs sauc, daiļaviņ?” Nē ...

Paturēsim lietas vienkāršas – laulība ir divu cilvēku apzinātas attiecības, kurā tiek radīti un audzināti pēcnācēji.
Atļaujas un svētības tur ir ieteicamas un vēlamas … bet tas ir sekundāri. Var gadīties, ka lai kā tie divi cenšas – bet pēcnācēju nav, tas arī sekundāri.
Un nav jācenšas izlikties, ka ja diviem pubertātes nomocītiem muļķiem kaut kas krūmos gadījās, tad šie nu ir nešķirami salaulāti …

Šajā pasaulē dzīvojot jāņem vērā divas lietas –
1) shit happens – un tas notiek neatkarīgi no labas gribas un pareiziem nodomiem;
2) shit hit the fan – tas notiek daudz biežāk nekā gribētos, un nevajag domāt, ka tad visi būs sūdos, bet tu vienīgais baltā uzvalkā kā d`Artanjans

bet tas nenozīmē, ka mēs nespējam pazīt to labo, pēc kā jātiecas.
...... [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2013.02.13 21:53:10
2. Mozus 22:15 Bet, ja kāds meitu pieviļ, kas nav vēl saderināta, un viņš ar to guļ, tad lai viņš to sev atpērk par sievu.
16 Bet, ja viņas tēvs liegtos viņam to dot par sievu, tad lai viņš samaksā līgavas naudu

Te netiek runāts par kārtībun Runa ir par sodu! Puisim jāņem palaistuve par sievu vai jāmaksā. .
...... [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2013.02.13 21:54:59
Savukārt meitenei, iespējams būs jāprec morāli nenoturīgs vecis, palaistuvis...
...... [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2013.02.13 21:56:41
Visa vara šeit iespējamā sievastēva rokās. Tātad te nav runa par laulības kārtību...
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.13 22:18:12
Lūdzu Vārdu
Tā kā neatceros, kur būtu pieminējis kādi atsevišķu laulības kārtību Ādamsu ģimenes sakarā.
Tikai kaut kā tajā stāstā neielasu, ka lūk laulība ir divu cilvēku apzinātas attiecības, kurās tiek radīti un audzināti pēcnācēji. To, ka Dieva iecere ir tāda, lai tas notiktu un Ieva tiek pievesta Ādamam redzu. To, ka laulība nebūtu spēkā, kamēr šie nav burzījušies, neredzu. Kaut kā viņi tur tomēr parādās kā pārītis vēl pirms izlikšanas no Ēdenes.
Interesanti, ka Tu pats piemini pubertātes nomocītus muļķus, un atzīmē, ka šie nav nešķirami salaulāti. Tad kāpēc šeit viņi pēkšņi neskaitās laulāti, ja nupat kritērijs tomēr bija tieši šāds? Tāda pieeja izriet drīzāk no kādiem kulturāliem priekšstatiem par to, ka pie baltiem cilvēkiem tā nenotiek. Bet tas tā diži atvasināms no Bībeles tā kā nebūtu.

Protams, ka gadās visādi, un uz labo ir jātiecas. Un ir daudz labāk, ja kopdzīve top normāli likumiski sakārtota. Tikai ar to laulības atpazīšanas spēju, uzskatāms piemērs ir viestura jautājums no vienas puses, un RKB mācība no otras

Manuprāt, vienkāršāk ir runāt par Dieva ieceri vīrieša un sievietes ģimenes veidošanā, un tad runāt par to, kāda ir laulību kārtība mūsu kulturālajās tradīcijās, nevis kā Tu saki "jaucot papīrus" un piešujot Dievam to, ko paši esam izdomājuši kā kaut ko diži `biblisku`
Lūdzu Vārdu
# Labojis Lūdzu Vārdu: 2013.02.13 23:42:59
Aivars

Sēž divi veči Bībeles stundā un par kaut ko iekarsuši strīdas, dzirdu – jau sit kulakus galdā! Prasu šiem: Par ko ta’ strīds? Viens atbild: Mēs jau nemaz nestrīdamies, es viņam vienkārši runāju pretī!

Nu, un kas ir tas, kur tu gribi runāt pretī?

Ka Dievs radot cilvēkus, radīja tos laulībai: Augļojieties un vairojieties? Tie ir pirmie vārdi, ko Dievs saka cilvēkam. Ko cilvēki darīja kā pirmo, pēc izdzīšanas no Ēdenes? Augļojās un vairojās. Kas ir tā universālā pazīme – visos laikos, visās kultūrās – pēc kuras ģimene tika atpazīta un atšķirta no citām iespējamām kopdzīves formām? Augļošanās un vairošanās.

Bez augļošanās un vairošanās… tad arī homoseksuālisti dzīvo laulībā – jo viņi taču mīl viens otru, un, redzi, mīlestība taču apklāj visu … un bērnus viņi audzina, par rūpējoties par tiem labāk, nekā parastās ģimenes … tā viņi paši saka, un vai tu pazīsti kādu homoseksuālu ģimeni, kurai atņemtas vecāku tiesības?


Reiz – toreiz vēl Fakultātes nebija, bija Teoloģijas Seminārs – čaļi ņēmās par šo tēmu nedēļām … tos bija satracinājusi erotika, kas sāka parādīties postpadomju televīzijā … ikviens, kas uzskata sievu, to iekārodams, tas ar viņu laulību jau ir pārkāpis savā sirdī – bija vai katrā mutē …
Punktu diskusijām pielika kāds prātīgs vīrs, piecu bērnu tēvs. Tas klausījās, klausījās – un tad noteica: „Erotika ir laba lieta! Tā veicina miesas augšāmcelšanos!”
Aivars
# Iesūtīts: 2013.02.14 00:09:15
Lūdzu Vārdu
Vai tiešām vairošanās ir tas pats, kas laulība?
Lūdzu Vārdu
# Iesūtīts: 2013.02.14 00:21:22
Aivars
Kur, Dieviņ, tu paliksi,
Kad mēs visi nomirsim?
Ne tev sievas, ne tev bērnu,
Kas tev vecam maizes dos?

Ir tikai viens veids, kā cilvēks var dzīvot tā, kā cilvēkam pieklājas, visā mūža garumā – augļojoties un vairojoties … to sauc arī par laulību.

...... [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2013.02.14 00:44:41
3 Lūk, bērni ir Tā Kunga dāvana, un bērnu svētība mums ir Viņa atlīdzība.
4 Jaunības spēkā dzemdinātie dēli ir kā bultas stipra vīra rokā.
5 Svētīgs ir tas vīrs, kas ar tām pildījis savu bultu maksti. Tie nepaliks kaunā, kad tiem jāsastopas vārtos ar saviem ienaidniekiem.
Kristofers
# Iesūtīts: 2013.02.14 08:57:05
viesturs Bibliskā izpratnē tu būsi apprecējis nevis šķirtu sievu, bet piesmietu jaunavu. Darīt tu to vari.
Vienīgi VD laikos, ja tu būtu no priesteru dzimtas, šāda laulība tev atņemtu tiesības kalpot pie tā Kunga altāra: 3 Moz 21:7 "Netikli vai piesmietu tiem (priesteriem) nebūs apņemt, arī sievu, kas sava vīra atstādināta, viņiem nebūs ņemt, jo viņš ir savam Dievam svēts."
Dzimumattiecības kopdzīvē bez laulības nerada sievas un vīra tiesības un pienākumus. Jn 4:17-18 "17 Sieva (t.i., samariete) Viņam atbild:"Man nav vīra." Jēzus viņai saka:"Tu pareizi esi sacījusi:man nav vīra,- 18 jo pieci vīri tev ir bijuši, bet, kas tev tagad ir, tas nav tavs vīrs. Šai ziņā tu esi runājusi patiesību."
Raimonds
# Iesūtīts: 2013.02.14 11:03:34
Kristofers
Labi, to šķīstu ebreju jaunavu Viesturs vēļ varbūt kaut kur sameklēs, bet ko viņam darīt, lai kļūtu par apgraizītu ebreju un vēl piedevām no levijiem?
dafne
# Iesūtīts: 2013.02.14 11:30:51
varbut patiesam nevajag preceties,ja ta pagatne...ieprieksejas attiecibas trauce
Raimonds
# Iesūtīts: 2013.02.14 12:10:59
bet, ja nopietni, tad tas liek man padomāt trīs lietas
par tiem cilvēkiem, kas mums ir līdzās; labi, uzticami un mūs mīloši cilvēki uz ielas nemētējas. Tāpat kā labas, sirsnīgas attiecības nav pati par sevi saprotama lieta, tā ir dāvana un bieži vien ļoti liela Dieva dāvana.
otra, cik nav daudzi, kuri ilgojas, izmisīgi meklē pēc mīlotā cilvēka, bet tā arī neatrod
savā ziņā tas, ko mēs atrodam ir daļēji arī mūsu pašu spoguļattēls
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2013.02.14 13:04:15
Aivars... nuu tad kaa... tikai Ieva un Aadams ir pa iistam laulaati? A visi paareejie tjipa... Dievs klaat nav staaveejis, taapeec ljautinju tusinjsh neko nenoziimee?
dafne
# Iesūtīts: 2013.02.14 13:07:36
Raimonds,un tie,kuri otru neatrod...tie ari sevi neatrod?
Uldis
# Iesūtīts: 2013.02.14 14:40:07
Ļaujiet arī man iespraukties ar savām necilajām domām par šo visnotaļ interesanto tēmu, kas nemaz nav viegla, jo, kā Pāvils saka: laulība - tas ir noslēpums. Diemžēl, kā man šķiet, disputanti peld seklos ūdeņos un negrib brist dziļumā. Es gan nebūt nepretendēju uz izsmeļošu patiesību, tik vien kā mēģināt ievirzīt to citā gultnē.

Tas, ko valsts definējusi par laulību, ir pārāk vājš arguments, jo tas pamatojas kristīgajā tradīcijā. Valsts ir arī definējusi attiecības starp pāriem, kas nav oficiāli salaulājušies, tas ir, dzīvo, tā saucamajā, civillaulībā. Tādā veidā valsts grib uzlikt bezatbildīgiem cilvēkiem atbildības slogu, lai pasargātu sabiedrību no patvaļas. Lai kā arī būtu, civillikums nesniedz skaidru atbildi uz jautājumu, kas ir laulība, tāpēc nav vērts tērēt laiku sekulārajiem (kaut arī juridiskiem) viedokļiem par laulību.

Šķiet, ka Lūdzu Vārdu ir mēģinājis ķerties pie jautājuma būtības, proti, ar definīciju, kas ir laulība. Viņš to saistīja, ja nemaldos, ar attiecību nodibināšanos un tad vēl bija frāze - "augļojieties un vairojieties", kas neder par kā definīcija, jo mēs nezinām, ko nozīmē šī frāze pirms grēkākrišanas. Jautājums ir, vai mēs pilnīgi saprotam, kāda nozīme ir šai frāzei pēc grēkākrišanas. Lai varētu korekti spriest par šo tēmu un to daudz maz saprast, mums jāmeklē definīcija bibliskā izpratnē, bibliskā nozīme.

Vai Bībelē ir dota laulības definīcija? Domāju, ka, jā. Manuprāt, tā ir meklējama radīšanas pašā sākumā, liecībā par Ādamu un Ievu. Pirmais, kas definē to, kas ir sieva, ir Ādams: kauls no mana kaula, miesa no manas miesas. Bet tā vēl nav laulība un nav laulības definīcija. Definīcija varētu būt šī: "..vīrs pametīs savu tēvu un māti un pieķersies savai sievai, un VIŅI BŪS VIENA MIESA." (Izcēlums mans). Pāvils to saista ar Kristu un Viņa draudzi.

Es domāju, ka šajā virzienā jārisina tēma. Var jau būt, ka kļūdos.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.02.14 14:53:02
Uldis
Viņš to saistīja, ja nemaldos, ar attiecību nodibināšanos un tad vēl bija frāze - "augļojieties un vairojieties", kas neder par kā definīcija, jo mēs nezinām, ko nozīmē šī frāze pirms grēkākrišanas. Jautājums ir, vai mēs pilnīgi saprotam, kāda nozīme ir šai frāzei pēc grēkākrišanas.

Kāpēc lai domātu, ka šī frāze pirms un pēc grēkākrišanas nozīmē ko atšķirīgu?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2013.02.14 14:54:53
Lūdzu Vārdu
Ir tikai viens veids, kā cilvēks var dzīvot tā, kā cilvēkam pieklājas, visā mūža garumā – augļojoties un vairojoties … to sauc arī par laulību.

Ko Tu sauktu par laulības pārkāpšanu?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 26 , pavisam kopa bijuši: 3270