atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem garīdznieks
rainars
Iesūtīts: 2012.10.26 19:48:27
Kas tas tāds?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
aivars lapsans [83.187.152.159]
# Iesūtīts: 2012.10.30 00:54:34
Ēvalds Bērziņš

piem Zviedrijā , anglijā protestantu baznīcās Dievkalpojuma laikā darbojas draudžu izraudzītie cilvēki, kuri turpat baznīcā veic garīgo aprūpi pie cilvēkiem ....

atslēgu vara nevar būt viena draudzes cilvēka rokās. Tā ir sveša mācība , Bībeli apmelojoša, bez gara vērstu cilvēku varas uzurpācija. Atslēgu vara pieder katram Dieva kalpam, gara cilvēkam , jo visos laikos Baznīcā ir ienākuši ļauni cilvēki un zaimojuši Svēto garu = cīnījušies pret Gara kristiešiem. Tieši viņi ir sludinājuši , ka viņiem pieder Dieva atslēgas. padomā par to.....
Vērotājs
# Iesūtīts: 2012.10.30 01:06:21
aivars lapsans [83.187.152.159]
Citās rietumvalstīs garīdznieka amatu pilda arī citi draudzes garā stiprākie. Tā ir veca prakse. Mums te Latvijā par šo jautājumu vēl viss ir priekšā.
tava cerība laikam uz to, ka līdzīgi kā apvienotajā karalistē galvenā persona baznīcā ir karaliene māte (Latvijā tas tā kā būtu vaļīgais ateists bērziņš) jebšu kā zviedrijā, kur draudžu padomes savulaik ievēlēja no partijām (ušakovu vai lindermanu par straupes draudzes priekšnieku!), vai kā sendienu vatikānā, kur prasti romas bandīti kāvās par varu, būs arī latvijā, kur jau šobrīd virsvalžu priekšnieki divos gadījumos no trim nav sevi lieki apgrūtinājuši ar teoloģiskām studijām?
aivars lapsans [83.187.152.159]
# Iesūtīts: 2012.10.30 01:09:37
Ēvalds Bērziņš

Atslēgu vara nav cilvēka izmešana no draudzes, tā to iedomājas bezgara draudžu vadītāji, šī vara ir Jēzus apsolījums vajātajiem kristiešiem , it sevišķi ierocis pret tiem , kuri iedomājas kādu izmest no draudzes , jo viņš dzīvo taisnībā, pēc Bibliskās mācības un nespēj pieņemt nesvētas lietas , kuras notiek draudzē un pat atbalsta mācītājs (garīgais līderis) .
Atslēgu varas pielietojums ir katra kristieša izvēle kāda ļoti pazemojoša konflikta laikā , kas var nodarīt ļoti ļaunas lietas pie Dieva bērniem. Atslēgu varu īstenībā neveic kristietis , bet pēc apsilījuma Dievs- tiek liekuļa miesa atdota maitāšanai ( ne viņa gars)
dafne
# Labojis dafne: 2012.10.30 07:59:57
Skaisti jau skan,ka atslegu vara ir visiem,bet nevar aizmirst,ka Rakstos ir tomer doti noradijumi..piemeram,kadam jabut biskapam,..diakoniem(Tim.3)Ir runa par kārtību,nevis bardaku..kad katrs,kurs grib kap kancelē.Un ja kads izmanto so(gana) stavokli..vins pats ari Dieva priekša par to atbildēs..un ja nemaldos,tad ari Rakstos ir runats par kādiem,kuri naks smagaka tiesa....kuriem ir dota lielaka atbildība.Bet Pavils ari loti daudz runa par kristiga cilveka brivibu,lai neviens mus nesagusta ar aplamam macibam,lai parbaudam to,ko sludina..lai neviens mus tur netiesa..ediena,dzeriena,svinamo dienu delj(Kol.2)
Bet ,lai paši spetu izsķirt kas ir kas..ir jabut izglitottiem un pieredzejusiem teologiem
dafne
# Labojis dafne: 2012.10.30 08:05:08
http://www.delfi.lv/news/comment/comment/janis-vanags-ko-iesakt-ar-jauno-bibeles-tulkojumu.d?id=42781938
Tas attiecas uz visiem..ne tikai mācītājiem
Jēzus māceklis
# Iesūtīts: 2012.10.30 08:35:10
Bet ,lai paši spetu izsķirt kas ir kas..ir jabut izglitottiem un pieredzejusiem teologiem

mani nomierina nedaudz tas, ka daudzi starp Jēzus mācekļiem bija neizglītoti un nemācīti vīri...
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.30 09:20:02
.... gluži uzskatāms piemērs kā ir sabojāti cilvēki ar to absolūto atslēgas varu.
Sorīt izdevās izlasīt Apustuļu darbos , ka Apols , kurš bij kristīts tik ar Jāņa kristību ļaudis pārliecināja ka Jēzus(pestītājs) ir Kristus(iezīmētais , svaidītais). Nu protams tad viņu apgaismoja vēl vairāk un izsūtīja sludināt uz citu pilsētu....... .
Mani uzrunāja arī tas ka sinagogā ,kas nozīmē ļaužu pūlcēšanās vieta, viņš to darīja. Tad sapratu ka tur nebija ne kanceles , ne solu rindas , ne kādi "lektori" bet iznāk ka visi tā kaut kādi "ietusēja", komunicēja. Nu tjipa tāds ``zviedru galds``. Iespējams saprotu kļūdaini, piepalīdziet.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.30 09:33:29
rainars
jā, tu saproti kļūdaini.
sinagogās tā vienkārši `netusēja`, tajās bija sava liturģija, kā to vari nojaust no Jēzus uzstāšanās reizēm sinagogās, kur viņam pasniedza rakstu rulli, lai to lasītu, un tad, ja viņš apsēdās (uz "mozus krēsla` - tā laika kanceles), tad visi savas acis vērsa uz viņu, lai klausītos

Un par Apollu runājot, tur nu tu tikai ar lielu piepūli vari šim piešūt teoloģiskās izglītības trūkumu , jo šis akurāt tiek raksturots kā labs Rakstu pazinējs, kas īpaši mācīts Kunga ceļā (acīmredzot kādā rabīnu skolā), kā arī ir elokvents.
Viņš nu gan ir klasisks jūdu teologs, jeb garīdznieks, lai kā tas te dažiem nepatiktu
dafne
# Labojis dafne: 2012.10.30 09:42:37
Aniķene:Mācītajs izdoma parbaudīt sv.skolas bērnus...ko iemācījušies.Jautā Janitim:"Vai zini Janit kurš nogrāva Jērikas mūri?"Jānītis"Ne,nezinu...es tas goda vārds nebiju!"Mācītājs tāds ne visai apmierināts ar atbildi,izstāsta savu sāpi kādam draudzes darbiniekam.Tas uzklausijis,atbild macitajam:"Nē,Jānītis noteikti tas nebija,es pazistu vina vecākus...godājami cilvēki.Bet nesatraucies,macitaj,ja ari kas tur bija pie vainas,no baznicas fondīem mes t6 muri atjaunošim"
dafne
# Iesūtīts: 2012.10.30 09:48:46
Man kka atausa atmina lasot šo diskusiju
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.30 10:00:46
Paldies ka paskaidroji . Droši vien ka sinagoga nebij aizslēgta un ļaudis tur mēdza arī pūlcēties tad kad tur nebija rituāla kalpošana.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.30 10:11:43
nē, viņi noteikti tur nemēdza pulcēties uz nerituālu kalpošanu, jo trīs reizes dienā tur bija rituāla kalpošana, kad ļaudis pulcējās uz lūgšanu rituāliem, kurās viņus vadīja liturģiskais kantors
būtu paskatījies uz mūsdienu arābu ritiem mošejās, vai uz ortodoksajiem ebrejiem, kas pirms lūgšanas sev uzsien lūgšanu siksnas, saprastu, kādēļ tukši fantazēt ir lieki
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.30 10:15:03
Tas viss ir o.k., bet kāpēc tu to dari ar tādu pārākuma izpausmi, vai tad tiešām mācītājiem māca ``ieborēšanu `` , ne ka pamācību ?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.30 10:22:08
nu ja kādam kas rēgojas, tad tā ir viņa paša problēma
Ingars
# Iesūtīts: 2012.10.30 10:44:05
Ēvalds Bērziņš

Nē, Ingar, visi nav garīdznieki, ja paliekam pie šī vārda neizmainīta pielietojuma. Es zinu, ko Tu gribi pateikt un citādi Tev nemaz neiebilstu, bet veids, kādā Tu skaidro šo vārdu, visu samezdams vienā maisā, robežojas ar ļaunprātību, jo samulsina labticīgos.

Bet es jau nemaz nesametu visu vienā maisā, vēlreiz atkārtošos – garīdznieki ir visi Kristus Miesas locekļi, KURI KATRS PILDA SAVU FUNKCIJU – Viens Gars, Kurš dod dažādas dāvans visiem. Pateikšu vēl skaidrāk – Jaunajā Derībā neeksistē dalījums klerkos un lajos, bet visi ir gan klerki (tādi, kas kalpo ar dāvanām Draudzes celšanai) un visi ir arī laji (Kristus mācekļi). Tomēr Pāvils korintiešiem atklāj, ka Dievs ir radījis kādu noteiktu kārtību un konkrētu struktūru, kur katrai kalpošanai ir sava funkcija un nozīme. Protams, šajā struktūrā Dievs ir iedibinājis arī hierarhiju, taču šīs hierarhijas būtība ir pavisam citāda rakstura, nekā tas, pie kā mēs esam pieraduši. Ir hierarhija pēc kalpošanu nozīmīguma un ir hierarhija pēc garīgās autoritātes līmeņa. Hierarhija pēc nozīmīguma norāda uz katras kalpošanas vietu un funkciju. Tai pat laikā, šajā hierarhijā neeksistē dalījums klerkos un lajos, kā tas bija Vecajā Derībā. Saskaņā ar pravietojumu – Svētais Gars ir izliets pār VISU (Kristus) Miesu, tāpēc Jaunās Derības „Teltī” Vissvētākās Vietas priekšskars ir pārplēsts un nu ne tikai levīti, bet jau visi Dieva tautas piederīgie drīkst kalpot Vissvētākajā Vietā, jo visiem ir Svaidījums kādai kalpošanai, ne tikai kādai īpašai garīdzniecības kārtai. Taču katra kalpošana izpaužas savā specifiskā veidā untieši dēļ šī specifiskā veida specifiskajām funkcijām katra kalpošana automātiski ierindojas tādā hierarhijas līmenī, kāds ir obigāti nepieciešams šīs kalpošanas praktiskai realizācijai. Tādad kalpošanas specifiskums un funkcionāla nozīmē ir par iemeslu hierarhijai pēc nozīmīguma, nevis kalpošanas pozīcija un amats kā tāds. Kalpošanas vietu hierarhijā nosaka nepieciešamība, lai būtu iespējama tās realizācija. Savukārt, hierarhija pēc autoritātes izriet no katra indivīda garīgā brieduma līmeņa.

Katrs spēj izpaust tieši tik daudz Dieva autoritātes, cik viņš pats ir nodevies Dievam un garīgi nobriedis. Jo vairāk mēs Garā augam, jo vairāk darba mums tiek dots ar ko celt Draudzi. Dievs, protams, garīgi nobriedušākos katrā vietējā draudzē ieceļ par vecajiem, kuru galvenais uzdevums ir palīdzēt ikvienam draudzes loceklim pacelties līdz tādam pat un vēl augstākam līmenim.
Mehānisks un garīgi nabadzīgs skaidrojums.

Mehāniska un garīgi nabadzīga ir kroplā klerikālā sistēma, kur Draudze tiek pārvērsta par kaut kādu institūciju, impēriju, kur tiek pieprasīta bezierunu paklausība birokrātijas mašinērijai neatkarīgi no tā vai no tās ir kāds labums vai nav. Ja Kristus ir Galva, tad tas nozīmē, ka Viņa autoritāte Draudzē tiek izpausta caur katru tādā līmeņi, cik nu kurš pats ir Viņa gribā, cik kurš ir spējīgs Viņa gribu saprast un izpildīt.

Kurā vietā kāds ar varu tiek turēts zīdaiņa līmenī?? Cita lieta, ka zīdaiņiem gan neļauj kalpot ar minētajiem līdzekļiem. Bet zīdaiņiem nevajag apvainoties un apvienoties sektās, bet vienkārši pacietīgi paaugties, sagatavoties un kalpot ar pilnu jaudu, jo pļaujamā daudz, bet pļāvēju maz.

Visās vietās, kur ir dalījums klerkos un lajos, pēdējie tiek turēti garīgu zīdaiņu līmenī, jo tā vietā, lai katru, saskaņā ar viņa dāvanām un briedumu, mudinātu kalpot, laji tiek bremzēti un ierobežoti savā attīstībā. Vēl sliktāk – bieži vien ir tā, ka daudzi laji, kuri tomēr Dievam vairāk klausījuši, nekā cilvēkiem, ir garīgi nobrieduši, bet ordinēti garīdznieki garīgu zīdaiņu līmenī. Tad rodas situācija, kad miesīgie sāk vajāt garīgos un, tā kā viņiem ir pozicionāla autoritāte, viņi izslēdz garīgos no draudzes. Lūk – kroplās klerikālās sistēmas auglis. Draudzes bieži vien pārvalda tādi, kuri nav spējīgi realizēt Dieva gribu, bet tie, kuri ir spējīgi, tiek izraidīti.

Kāda pieeja? Ka zīdaiņiem neļauj kalpot tāpat kā pieaugušajiem?

Jā un, starp citu, tas arī attiecas uz miesīgo bērnu audzināšanu – nav jau runa par to, ka lik un ļaut viņiem pilnā mērā uzņemties pieauguša cilvēka atbildību, bet ļaut bērnam attīstīties darot nopietnas lietas. Īstenībā bērniem bieži vien pat vairāk interesē nevis tieši bērnu spēlītes, bet pieaugušo darīšanas, viņi katrā savā attīstības posmā ir kā izslāpuši, lai pieaugušie darbotos kopā ar viņiem un tie bērni, kuriem tas tiek dots, vēlāk spēj daudz labāk visu darīt, nekā tie, kuru attīstība tikusi bremzēta.

Diemžēl, kā jau minēju – bieži pat gadās tā, ka garīdznieks pats ir kā garīgs zīdainis vai labākajā gadījumā pusaudzis un bieži vien garīgie zīdaiņi cenšas valdīt pār pieaugušajiem – rezultāts ir visvisādas kroplības uin Dieva griba netiek realizēta, Draudzes Galva ir tas, kura griba tiek izpildīta. Ja autoritāti izpauž garīgi nenobrieduši cilvēki, tad rezultātā Draudzes galva ir cilvēka miesas prāts.

Viņi to arī dara. Bet Tu godā viņus, ka ir īstie vecaji (nevis paštaisīti) lai viņi to spētu labāk izdarīt.

Jā, protams – cieņa, kam pienākas cieņa, bet klausīt klausīšu vairāk Dievam, nekā cilvēkiem. Ja visi tā darītu, tad, pirmkārt, nebūtu vairs nodalīšanās konfesijās, nebūtu vairs klerikāļu kārtas, bet katram tiktu dota iespēja attīstīties.

Ja visi būs garīdznieki, kas tad apstrādās zemi, būvēs un darīs visas citas laicīgās lietas? Atgriezies realitātē, draugs

Wou, wou, wou – rāmāk, priesteri, Āron! Kas traucē darīt gan vienu, gan otru? Kas tad tas garīdznieks tāds ir par kungu, ka viņš var pats nestrādāt un dzīvot uz brāļu rēķina kā tāds parazīts? Ok, ir apustuliska kalpošana, kad tīri fiziski nav ne laika, nedz iespējas savām rokām pelnīt iztiku (lai gan Pāvils kaut kā pamanījās arī pastrādāt, tāpat no tiem 12 pirmajiem zvejnieki gluži nepameta savu arodu pilnībā, kā vien uz kalpošanas laiku). Protams – strādnieks ir savas algas cienīgs, taču tā nedrīkst kļūt par sistēmu, ka visi kalpotāji dzīvo no ziedojumiem. Ir atsevišķi gadījumi un saskaņa ar Dieva gribu – jā, taču ne sistēma.

dafne

Bet ,lai paši spetu izsķirt kas ir kas..ir jabut izglitottiem un pieredzejusiem teologiem

Jaunā Derība liecina, ka Draudzē visa teoloģiskā izglītība tika iegūta no sludināšanas, praktiskas kalpošanas un kopa būšanas ar nobriedušākiem brāļiem. Turklāt visi tiek mudināti pārbaudīt un izšķirt kas ir kas.

Aivars

Rituāla kalpošana pēc inerces notika saskaņā ar Mozus bauslību, nevis ar Jauno Derību.
dafne
# Labojis dafne: 2012.10.30 10:50:52
Ingarspiekrītu,tikai tiem,kuri sludina ar kkur jamacās.Piemēram, to pašu grieķu valodu...lai cik brālis nobriedis...ja viņam nav attiec.zināšanas.,otram neiemācīsi.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.10.30 10:51:02
dafne
aņuks vietā
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.10.30 11:06:43
Ingars
Bet es jau nemaz nesametu visu vienā maisā, vēlreiz atkārtošos – garīdznieki ir visi Kristus Miesas locekļi, KURI KATRS PILDA SAVU FUNKCIJU – Viens Gars, Kurš dod dažādas dāvans visiem.

Nē. Latviešu valodā vārds "garīdznieks" nozīmē diezgan konkrētu amatu, kam nav nekāda sakara ar Sv.Gara dāvanām.
Kurš no visiem pilda vai kvalificējas garīdznieka amatam un sekojoši - ir tā uzrunājams vai apzīmējams, ir cits jautājums.

Luteriskajās baznīcās (vismaz LELB) garīdznieki ir mācītāji to dažādajās pakāpēs, kas apliecina viņu kvalifikāciju (ir mācījušies un sekmīgi to apstiprinājuši) un aicinājumu kalpot (Sv.Gars aicināja personīgi, bet ordinācijā noteiktā kārtībā cilvēki apstiprināja).

Es, lai arī pildu savu funkciju, neesmu garīdznieks, nepretendēju uz to, un, ja kāds mani tā uzrunātu, visdrīzāk uzskatītu, ka vai nu ņirgājas par mani vai zaimo Dievu, vai ir vienkārši stulbs.
aivars lapsans [83.187.152.254]
# Iesūtīts: 2012.10.30 11:16:48
dafne

Viņa vārds ir visiem domāts. Ne tikai konfesiju līderiem. Lutera mācība ir tāda , ka garīgās kalpošanas amatus draudzē izvēlās paša draudze. Pašlaik LELB piekopj katoliskās konfesijas principus ( piem. arhibīskaps ordinē kādu mācītāju bez draudzes atļaujas utt...)
Tātad , ja nav draudzē mācītāja , kas kāpj kancelē, tad draudze lemj kurš to darīs. Tā ir pareizā ordinācija, jo draudzes galva ir Jēzus , ne arhibīskaps.
Kāpēc tad mācītāji izdeg? - jau tāpēc vien , ka viņiem tiek uzspiests tas , kas būtībā nemaz nebūtu jādara. Viņš gan skaita naudu , gan seko līdz tualetes poda ielikšanai , gan brauc uz kapiem, atbild uz visiem zvaniem utt.
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.30 11:22:40
Izkalausās ka šāda patreizējā garīdzniecība atražo sevi, savas pārvaldīšanas kārtības un vedina uz izrunāšanos nekā kopj draudzi ticībā.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 127 , pavisam kopa bijuši: 34354