atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem garīdznieks
rainars
Iesūtīts: 2012.10.26 19:48:27
Kas tas tāds?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.26 19:49:02
Kāds ir uzdevums?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.27 23:36:19
Tas izriet no Kristus pavēles un t.s. atslēgu varas, uz kuras pamata Baznīca sludina un māca Dieva Vārdu un izdala skaramentus, aprūpē dvēseles ar Dieva Vārdu, atlaiž grēkus to nožēlotājiem un neatlaiž nenožēlotājiem, aicina un iesvētī priesterus (garīdzniekus), kas pildītu visu iepriekš minēto.
Vērotājs
# Iesūtīts: 2012.10.27 23:57:21
rainars
a huļi tāds jautājums?
dafne
# Iesūtīts: 2012.10.28 00:01:24
Vērotājscilēks mācās,grib noskaidrot kas tie tādi ir un ko ziemā ēd
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.10.29 10:32:58
Ēvalds Bērziņš
atlaiž grēkus to nožēlotājiem un neatlaiž nenožēlotājiem

Lai grēkus neatlaistu, garīdznieka nevajag.
Ingars
# Labojis Ingars: 2012.10.29 10:35:42
Nu kā – tas ir garīgs cilvēks, tāds, kurš piedzimis Garā un iegremdēts Garā un kura uzdevums ir pagodināt Kristu Garā. Citiem vārdiem sakot – garīdznieki ir visi Kristus Miesas locekļi, kuri katrs pilda savu funkciju saskaņā ar to stāvokli Kristū, kādā Svētais Gars pēc Tēva gribas katru ir nolicis. Katrs spēj izpaust tieši tik daudz Dieva autoritātes, cik viņš pats ir nodevies Dievam un garīgi nobriedis. Jo vairāk mēs Garā augam, jo vairāk darba mums tiek dots ar ko celt Draudzi. Dievs, protams, garīgi nobriedušākos katrā vietējā draudzē ieceļ par vecajiem, kuru galvenais uzdevums ir palīdzēt ikvienam draudzes loceklim pacelties līdz tādam pat un vēl augstākam līmenim. Vecajiem nav atļauts turēt pārējos garīgu zīdaiņu līmenī, liedzot tiem kalpot ar Vārdu, Sakramentiem un Atslēgu Varu. Šāda pieeja bremzē draudzes garīgo attīstību. Viņu pienākums ir saskaņā ar savu pārāko pieredzi un garīgo briedumu vien palīdzēt tiem, kuri vēl neprot visu to darīt pilnībā pēc Dieva prāta, iemācīties, ka viņi to prastu. Noreducējot to uz tradicionāli konfesionālo vidi tas nozīmētu nosūtīt visus bez izņēmuma uz pastorālo mācību iestādi ar mērķi rezultātā ikvienu ordinēt par garīdznieku. Lūk, tā ir visu ticīgo priesterība.
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.29 11:20:42
Vērotājs patiešām ir jāmazgā arī bļodas iekšpuse. Katram sava.
Vērotājs
# Iesūtīts: 2012.10.29 11:35:19
rainars
tu kaut kāds garīdznieks ar bļodu?
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.29 11:38:50
.......nu viduslaikos tak mūkiem bija tās bļodiņu frizūras.......
dafne
# Labojis dafne: 2012.10.29 11:43:45
Rainars,tev ar tāda ir?
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.29 12:02:39
miesas apgraizīšana jau neko nedod .....
Ingars
# Iesūtīts: 2012.10.29 12:27:12
rainars
Atcerējos šito - mācītāj, pietiek turēties pie bļodas
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2012.10.29 13:22:42
rainara atbildes man patika jautri!
priestera replika [82.145.209.171]
# Iesūtīts: 2012.10.29 17:45:51
Interesanti, ka `vispārējā priesterība` ir Lutera salīdzinoši reti lietots, bet nesalīdzināmi vairāk citēts jēdziens. Kāda misūrieša secinājums...
Ēvalds Bērziņš
# Labojis Ēvalds Bērziņš: 2012.10.29 19:02:02
Ingars
Nu kā – tas ir garīgs cilvēks, tāds, kurš piedzimis Garā un iegremdēts Garā un kura uzdevums ir pagodināt Kristu Garā. Citiem vārdiem sakot – garīdznieki ir visi Kristus Miesas locekļi, kuri katrs pilda savu funkciju saskaņā ar to stāvokli Kristū, kādā Svētais Gars pēc Tēva gribas katru ir nolicis.
Nē, Ingar, visi nav garīdznieki, ja paliekam pie šī vārda neizmainīta pielietojuma. Es zinu, ko Tu gribi pateikt un citādi Tev nemaz neiebilstu, bet veids, kādā Tu skaidro šo vārdu, visu samezdams vienā maisā, robežojas ar ļaunprātību, jo samulsina labticīgos.

Katrs spēj izpaust tieši tik daudz Dieva autoritātes, cik viņš pats ir nodevies Dievam un garīgi nobriedis. Jo vairāk mēs Garā augam, jo vairāk darba mums tiek dots ar ko celt Draudzi. Dievs, protams, garīgi nobriedušākos katrā vietējā draudzē ieceļ par vecajiem, kuru galvenais uzdevums ir palīdzēt ikvienam draudzes loceklim pacelties līdz tādam pat un vēl augstākam līmenim.
Mehānisks un garīgi nabadzīgs skaidrojums.

Vecajiem nav atļauts turēt pārējos garīgu zīdaiņu līmenī, liedzot tiem kalpot ar Vārdu, Sakramentiem un Atslēgu Varu.
Kurā vietā kāds ar varu tiek turēts zīdaiņa līmenī?? Cita lieta, ka zīdaiņiem gan neļauj kalpot ar minētajiem līdzekļiem. Bet zīdaiņiem nevajag apvainoties un apvienoties sektās, bet vienkārši pacietīgi paaugties, sagatavoties un kalpot ar pilnu jaudu, jo pļaujamā daudz, bet pļāvēju maz.

Šāda pieeja bremzē draudzes garīgo attīstību.
Kāda pieeja? Ka zīdaiņiem neļauj kalpot tāpat kā pieaugušajiem?

Viņu pienākums ir saskaņā ar savu pārāko pieredzi un garīgo briedumu vien palīdzēt tiem, kuri vēl neprot visu to darīt pilnībā pēc Dieva prāta, iemācīties, ka viņi to prastu.
Viņi to arī dara. Bet Tu godā viņus, ka ir īstie vecaji (nevis paštaisīti) lai viņi to spētu labāk izdarīt.

Noreducējot to uz tradicionāli konfesionālo vidi tas nozīmētu nosūtīt visus bez izņēmuma uz pastorālo mācību iestādi ar mērķi rezultātā ikvienu ordinēt par garīdznieku. Lūk, tā ir visu ticīgo priesterība.
Ja visi būs garīdznieki, kas tad apstrādās zemi, būvēs un darīs visas citas laicīgās lietas? Atgriezies realitātē, draugs
rainars
# Iesūtīts: 2012.10.29 19:18:55
Ēvalds Bērziņš pieaugušie jau ir vārda pratēji , vārda darītāji , ne tie kas par tādiem saucas ....... .

Ebr.5: Par to mums būtu daudz ko runāt, bet ir grūti darīt to saprotamu, tāpēc ka jūs esat kūtri palikuši dzirdēt. Jo, lai gan laika ziņā jums pašiem pienākas būt tiem, kas māca, jums atkal vajadzīgs kāds, kas jums māca Dieva vārdu pirmsākumus, un esat tapuši par tādiem, kam vajag piena, ne cietas barības. Jo katrs, kas bauda pienu, ir taisnības vārda nepratējs, jo tas ir bērns. Bet pilngadīgiem pienākas cieta barība, tiem, kam ir piedzīvojumi un kam prāti vingrināti izšķirt labu un ļaunu.

Jānis septiņām draudzēm Āzijā! Žēlatība jums un miers no Tā, kas ir, kas bija un kas nāk, un no tiem septiņiem gariem, kas Viņa goda krēsla priekšā, un no Jēzus Kristus, kas ir uzticīgais liecinieks, mirušo pirmdzimtais, zemes ķēniņu valdnieks. Viņam, kas mūs mīlējis, kas mūs ar Savām asinīm atsvabinājis no mūsu grēkiem un kas mūs darījis par ķēniņiem, par priesteriem Dievam, Savam Tēvam, Viņam lai ir slava un vara mūžu mūžos! Āmen!
Kādi ir iesēdējušies nometnēs ar piekarinātām birkām un apkārt saslietiem cietiem auk(g)stiem mūriem.
Tāpēc arī Jēzus, lai ar Savām asinīm tautu darītu svētu, ir cietis ārpus vārtiem. Tāpēc iziesim pie Viņa ārpus nometnes, Viņa negodu nesdami! Jo mums šeit nav paliekamas pilsētas, bet mēs meklējam nākamo. Nesīsim tad caur Viņu slavas upuri Dievam vienumēr, tas ir, lūpu augli, kas Viņa Vārdu slavē. Neaizmirstiet labu darīt un dāvanas dot, jo tādi upuri Dievam labi patīk.
Tad no šī brīža mēs neviena nepazīstam pēc miesas; un, ja arī mēs Kristu esam pazinuši pēc miesas, tomēr tagad vairs nepazīstam.
Tādēļ, ja kas ir Kristū, tas ir jauns radījums; kas bijis, ir pagājis, redzi, viss ir tapis jauns. Bet tas viss nāk no Dieva, kas mūs ir salīdzinājis ar Sevi caur Kristu un mums devis salīdzināšanas kalpošanu. Jo Dievs bija Kristū un salīdzināja pasauli ar Sevi, tiem viņu grēkus nepielīdzinādams, un ir mūsu starpā licis salīdzināšanas vārdu. Tā mēs nākam, Kristus sūtīti, un pamācām, it kā Dievs runātu caur mums. Mēs lūdzam Kristus Vārdā: ļaujieties salīdzināties ar Dievu! To, kas grēka nepazina, Viņš mūsu labā ir darījis par grēku, lai mēs Viņā kļūtu Dieva taisnība.

Mums nav jāsalīdzinās ar tētiņu pāvestu, nedz ar Luteru dzīvojošu 15 gadsimtā, nedz ar Apollu ne Kēfu(Pēteri). Mums jāsalīdzinās ar Kristu un jāstiprina mūsu iekšējais cilvēks.
Bet mums ir tas pats ticības gars, kā ir rakstīts: es ticēju, tāpēc es runāju. - Arī mēs ticam, tāpēc mēs arī runājam, zinādami, ka Tas, kas uzmodinājis Kungu Jēzu, uzmodinās arī mūs ar Jēzu un nostatīs Savā priekšā kopā ar jums. Jo viss tas notiek jūsu dēļ, lai žēlastība vairodamās, pieaugot ticīgo skaitam, vairotu arī pateicību Dievam par godu. Tāpēc mēs nepiekūstam, bet, lai gan mūsu ārīgais cilvēks sadilst, mūsu iekšējais dienu no dienas atjaunojas. Jo tagadējās grūtības, kas ir vieglas, dod mums neizsakāmi lielu mūžīgu godību, ja mēs neņemam vērā to, kas ir redzams, bet to, kas nav redzams. Jo redzamais ir laicīgs, bet neredzamais mūžīgs.
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.29 19:49:56
rainars
pieaugušie jau ir vārda pratēji , vārda darītāji , ne tie kas par tādiem saucas ....... .
Tieši tā. Kāpēc tad kādi pieprasa saukt sevi par garīdzniekiem?
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2012.10.29 19:57:39
rainars
Mums nav jāsalīdzinās ar tētiņu pāvestu, nedz ar Luteru dzīvojošu 15 gadsimtā, nedz ar Apollu ne Kēfu(Pēteri). Mums jāsalīdzinās ar Kristu un jāstiprina mūsu iekšējais cilvēks.
Tu gribi tikt pie Kristus bez Baznīcas? Jeb Tu domā, ka Tu viens pats iemieso visu Baznīcu un Kristus ir Tava privātā galva?
aivars lapsans [83.187.152.159]
# Iesūtīts: 2012.10.30 00:15:59


Ēvalds Bērziņš

Tas izriet no Kristus pavēles un t.s. atslēgu varas, uz kuras pamata Baznīca sludina un māca Dieva Vārdu un izdala skaramentus, aprūpē dvēseles ar Dieva Vārdu, atlaiž grēkus to nožēlotājiem un neatlaiž nenožēlotājiem, aicina un iesvētī priesterus (garīdzniekus), kas pildītu visu iepriekš minēto.


Tā ir katoļu teoloģija.

Lasi INGARA skaidrojumu par priesterības uzdevumiem Bībeles gaismā .
aivars lapsans [83.187.152.159]
# Iesūtīts: 2012.10.30 00:41:44
Ēvalds Bērziņš

Tieši tā. Kāpēc tad kādi pieprasa saukt sevi par garīdzniekiem?

Runa ir par priesterību Jēzus, mūsu Dieva inspirētajā Jaunās derības gaismā.
Garīdznieks nav Bībeles terminoloģija , bet konfesiju hierarhiju amats, pārsvarā teoloģisko skolu beigušo teologu tradīcija Latvijā.
Citās rietumvalstīs garīdznieka amatu pilda arī citi draudzes garā stiprākie. Tā ir veca prakse. Mums te Latvijā par šo jautājumu vēl viss ir priekšā.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 30 , pavisam kopa bijuši: 3294