atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem LELB devīze?
Mārtiņš
Iesūtīts: 2012.06.24 17:27:47
LELB mājaslapas augšā lasāmais "Unikāla pieredze, unikāla liecība" - kas tas ir un ko tas nozīmē?
AutorsZiņas teksts
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.06.24 17:28:36
Tā ir devīze? Kādēļ tāds teksts, un ko tas nozīmē?
johan [91.200.66.80]
# Iesūtīts: 2012.06.25 12:09:03
viens piemērs unikalitātei- nesen izdotā vienprātības grāmata.šitā esot pareizā,pārstrādāta un papildināta,iepriekšējā-sektantiska.Tad nu sanāk,ka latviešiem tā kļūst par ne-vienprātības grāmatu.Pareizie luteraņiem ir katoliska ticība un katoliska baznīca ,sektantiskajiem-kristīga.Varbūt,ka augsti mācīti teologi varētu avīm paskaidrot,kas vēl pareizajā grāmatā pārstrādāts?
lines [82.145.211.85]
# Iesūtīts: 2012.06.25 14:14:18
iepriekšējo VG izdevumu par sektantisku padarīja tās tendenciozais priekšvārds
Uldis
# Iesūtīts: 2012.06.30 19:03:32
johan [91.200.66.80]

Pārstrādātā VG tekstuāli maz ar ko atšķiras. Tas nav jauns tulkojums. Varbūt ir daži redakcionāli uzlabojumi, varbūt daži jēdzieni labāk tulkoti, bet pats teksta apjoms ir tāds pats. Ir daži tehniski papildinājumi, kas padara jauno redakciju ērtāk lietojamu. Ir Rakstu atsauces, kā arī papildināta ar liecību katalogu. Jāpiezīmē, ka liecību katalogs nav ticības apliecības. Tas ir papildinājums, kas pēc rakstura ir vēsturisks dokuments. Bet ne ticības apliecība. Tieši šā iemesla dēl tās netika pievienotas pirmajā izdevumā.

Ja teksts ir tāds pats, tad kāpēc pirmais latviskais izdevums ir sektantisks, bet šis otrais nav? Šāda kritika ir tendencioza.

Tomēr nopietnu kritiku ir jāvērš pret otrā izdevuma Ievadu. Ja Ievada autors ir gribējis paskaidrot, kas ir luteriskā ticība, tad viņš ir "aizšāvis garām". Es pat teiktu, ka šis Ievads ir atņēmis ticības dokumentam tā īsto raksturu - apliecināt ticību pasaules un savu brāļu priekšā.
Uldis
# Iesūtīts: 2012.06.30 19:05:39
lines [82.145.211.85]

Kas tendenciozs bija šajā priekšvārdā? Es savukārt visai droši varu teikt, ka zem otrā izdevuma priekšvārda un, līdz ar to, zem visas otrā izdevuma VG pilnīgi droši var parakstīties arī RKB pārstāvji.
Aivars
# Labojis Aivars: 2012.06.30 19:44:38
kāds lasa arī priekšvārdus? un uztver tik nopietni?
Nu tad izdīrājiet tās dažas lapas laukā, lai nav jāvillojas, jo zem priekšvārdiem jau nu gan tikai kaut kādi sektanti parakstās, kas nejēdz lasīt pašu mantu! Vēl tik par vāka materiālu varētu pūku izmest pa žīdiskai modei, vai ir kazāda un ne nešķīstā cūkāda izmantota.
Bet, šķiet, ka Mārtiņš uzdodot jautājumu par LELB mājaslapā atrodamo tekstu, vaicāja ko citu, kas nesaistās ar bākulismu vai vanagismu, bet luterismu LELB priekšācēlumā
Uldis
# Iesūtīts: 2012.06.30 20:56:53
Aivars

Tā jau arī bija tikai mana replika uz izteiktu frāzi. Tas nav glīti un nekādā gadījumā kristīgi pūles daudzu gadu garumā noķengāt par sektantismu. Tas, kas ķengājas, lai pamēģina pats kaut ko līdzīgu radīt. Bet viņš neko nespēj, tik neglīti noķengāt to, kas ir veiksmīgi strādājis un rādījis pienācīgus augļus.
Uldis
# Labojis Uldis: 2012.06.30 20:58:20
Aivars

Vēl gribu teikt, ka tādi tipiņi, kas nemāk savaldīt savu mēli un savu nešķīsto sirdi, vienmēr ir jāapklusina, lai viņi neiedomājas, ka viņiem ir taisnība.
dafne
# Iesūtīts: 2012.06.30 21:06:37
Reklāma?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.06.30 21:09:54
Uldis
Vai Tu tiešām nežēlo savu laiku un ieslīgsti garās diskusijās ar katru sīni, kas sakās pārgulējis ar Tavu māti? Zini, nešķīstas sirdis apklusinot, arī pašam reizēm sanāk noķēpāties. Vai to vajag?
Uldis
# Iesūtīts: 2012.06.30 22:53:22
Aivars

Vai tad nu ir tā, ka es ar katru "sīni" ielaižos garās diskusijās? Un kāpēc tu palieci rupjš? Piemēram, dienvidu zemēs par tādu rupjību tu būtu jau miltos samalts.

Tur jau ir tā lieta, ka, lai "nenoķēpātos", ir jāapliecina ticība jeb, pareizāk sakot, noķēpāties var, klusējot tad, kad būtu jārunā.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.01 08:55:02
Uldis
Nevis es palieku rupjš, bet piedāvāju ilustrāciju reālām nešķīstām runām, kas pār daža līdzcilvēka lūpām veļas vai nemitīgi, bet ko apklusinot jau var sanākt krimināllieta.
Salīdzinājumā ar to, kas tad vairs tā par nešķīstību, ka daži āži kašķējas par kaut kādiem priekšvārdiem normālā grāmatā.
rainars
# Iesūtīts: 2012.07.01 19:55:32
Brāļi vai varu ko bilst? ......

Atgādināt gribu kādus Jēkaba vārdus no viņa vēstules.

Ja kāds šķietas Dievam kalpojam un nesavalda savu mēli, bet maldina savu sirdi, tā kalpošana ir velta.

man žēl skatīties, lasīt kādus vārdus te pimeklē viens otrs lai tik nu liktu saprast ka viņa teiktais nu ir tā visa patiesība un tad jau var atļauties. Vai ta Pāvils nesaka ka ja kādam ir atdziņas un nav mīlestības , ka tas ir kā šķīndošs zvārgulis.

Brāļi ja gudrība ir tad tā ir jāmāk pasniegt.

Bet, ja jums sirdī ir rūgta skaudība un ķildas, tad nelielieties un nemelojiet pret patiesību. Tā gudrība nav no debesīm, bet no zemes nākoša, no dabas, no sātana; jo, kur ir skaudība un ķildas, tur ir juceklis un visāda nelietība.
Tā gudrība, kas nāk no augšienes, vispirms ir šķīsta, tad miermīlīga, lēnīga, paklausīga, pilna žēlastības un labu augļu, taisnīga, bez liekulības. Bet taisnības auglis mierā top sēts tiem, kas mieru tur.


Tad nu, kamēr mums ir laiks, darīsim labu visiem, bet sevišķi ticības biedriem.

Nu brāļi takš vienreiz saņemsimies un iemācīsimies savas iegribas
mest uz krustu un dzīvot mīlestībā.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.07.01 21:28:34
klau, te kādam ir arī kas sakāms par Mārtiņa tēmu arī?
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2012.07.02 18:44:27
Mārtiņa tēmai - laikam jau 2.izdevuma priekšvārds ir pietiekami programmatisks dokuments par to kā LELB saprot luterismu.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.07.02 22:59:51
Pater Henricus
Un kā šis dokuments (priekšvārds) sasaucas ar saukli "Unikāla pieredze, unikāla liecība"?
rainars
# Iesūtīts: 2012.07.05 20:30:41
Kristu Jēzus savulaik ir izteicies, ka pēc mīlestības jūsu starpā jūs būs pazīt. Te nu mēs esam atbraukuši ,pie "unikālas pieredzes", kā parādīties ar zināšanām cik nu es labi saprotu un daudz zinu pār citu oponentu.
Aizmirstam ka Pāvils tos kam ir atziņas un mav mīlestības sauc par šķindošiem zvārguļiem. Aizmirstam kas ir teikts par neķītrām runām mūsu mutēs. Aizmirstam ka ķildojoties varam viens otru aprīt. Jā ar vārdiem varam nokaut. Nu jā bet mēs tak par taisnību aizmirstot ka ja kāds pienākts kādā pārkapumā atgriezt to ar lēnprātības garu un skatīties ka pats nekrīt kārdināšanā. ......................
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2012.07.09 15:26:32
rainars, bet kaapeec tik biezhi neveeriiga attiexme pret Dieva Vaardu tiek attaisnota ar tieshi shaadu retoriku...

Miilestiiba savaa starpaa nevar buut attaisnojums teologjiskam nihilismam. Un protams, teologjiskaa gudriiba nekaadiigi neaizstaas miilestiibu...

Kaa teica klasikjis - vienu vajadzeeja dariit un otru neatmest.

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 57 , pavisam kopa bijuši: 1670