atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem ATHEISMUS - pro et contra
Juris Saivars
Iesūtīts: 2011.12.19 01:12:08
Ateisms – no grieķu ἄθεος, bezdieva
Tēma uzsākta, lai izprastu un definētu minētā uzskatu kopuma kompleksitātes aspektus
visu uzskatu cienītāji aicināti ar cieņu atcerēties tos, kas tikuši notiesāti un sodīti ar nāvi par dievu zaimošanu - Jēzu no Nācaretes tai skaitā.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
Pater Henricus
# Iesūtīts: 2011.12.21 15:25:43
Nārvalis jo kaut kādam iemeslam taču jābūt, kāpēc cilvēki tai netic Nē, nu skaidrs, Jēzus augšāmcelšanai negrib ticēt cilvēki, kas negrib dzīvot mūžīgi, bet cer, ka ar trim saujām ( re -atkal Trīsvienība, nekur neaizmuksi ) zemes uz zārka un sekojošajai tārpiņu hrm, hrm, beigtā cilvēka sagraušanai viss beidzas.
Tā teikt - iesim mēs to līķi rakt, kas izgājšnakt bij zirgu zagt.
Nārvalis
# Iesūtīts: 2011.12.21 15:30:08
Pater Henricus
Nu, es vienkārši ņemu vērā savas sajūtas visus tos miljardus gadus kad es vēl nebiju piedzimis un neeksistēju. Un zini - nav par ko sūdzēties. Tava pieredze laikam ir savādāka?
garām ejot [72.159.131.3]
# Iesūtīts: 2011.12.21 15:44:51
Pater Henricus

Nē, nu skaidrs, Jēzus augšāmcelšanai negrib ticēt cilvēki, kas negrib dzīvot mūžīgi.....

savukārt, izejot no pretējā..... hmmm..... tas daudz ko izskaidro Saivara iesāktās tēmas sakarā.... izskatās ka viņa sarkasmā ir bijis vairāk patiesības, nekā viņam pašam to gribētos....
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2011.12.21 17:49:02
παλαιό ανόητος novērojums, ka tēma sagājusi galīgā mutantā, ir pareizs …

rezultātā – trīs iespējas:
a) tēmu dzēst konstatējot, ka pa visiem kopā esam bezjēdzīgi nosituši kādu daļu laika;
b) tēmu slēgt atzīstot, ka mūsu intelektuālais kopsaucējs ir par zemu, lai aptvertu kaut ko, kas sarežģītāks par divcollu naglu;
c)tēmu turpināt , mēģinot vispirms vienoties par algoritmu, ar kura palīdzību varētu definēt «ateismu», un tad sekot tam, lai uzzinātu – cik apmierinošu rezultātu iegūsim …

Pirmās divas iespējas varu īstenot kā tēmas uzsācējs … trešajai – tur būtu vajadzīga agresīva moderatora līdzdarbība, kurš dzēstu всё и вся, kas kaut attāli atgādinātu ad hominem

Lēmumu pieņemšu nākošo 24 stundu laikā, pamatojoties uz tēmas dalībnieku un lasītāju izteiktām vēlmēm … c) variantam gan vajadzētu, kādas ar moderatora spējām apveltītas personas, norādījumu, ka tai nav nekā labāka ko darīt šai pirms Ziemassvētku laikā.
KPax.
# Labojis KPax.: 2011.12.21 17:58:04
Juris Saivars

Sistēmai, kas pretendē aprakstīt tik universālu esamību, kā Dievs, ir jābūt pretrunīgai … citādi tā nav vērta pat tā papīra gabaliņa, uz kā to var uzrakstīt.

Lai nebūtu pārpratumu - vai dotajā gadījumā Tu domā kādu konkrētu sistēmu, kura pretendē aprakstīt dievu?

...tur būtu vajadzīga agresīva moderatora līdzdarbība, kurš dzēstu всё и вся, kas kaut attāli atgādinātu ad hominem.

Aha, moderators varētu sākt ar Tavu tēmas pieteikuma revīziju...
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.12.21 19:39:04
Klopee ciet.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.21 19:47:20
Juris Saivars
pazīstot rūdītos adhomīšus, kas īstenībā jau te nāk vienkārši garlaicības mākti paņirgāties par `tupajiem` kristiešiem un nodemonstrēt savu `advancētību` cits citu pamācot, kā nekaunīgi apiet nožēlojamās iespējas moderēt sarunas, nedomāju, ka diskusijas kvalitāte varētu uzlaboties patreizējā foruma formātā.
Joka pēc, varētu jau Tev pašam iedot tos kloķus
rainars
# Iesūtīts: 2011.12.21 22:21:25
11 Kā tad jūs nesaprotat, ka Es nerunāju par maizi, jums sacīdams: sargaities no farizeju un saduķeju rauga?"

4 Jo tie sasien smagas nastas un liek tās cilvēkiem uz pleciem, bet paši negrib ne ar pirkstu tās kustināt.

22 Bet Es jums saku: kas uz savu brāli dusmo, tas sodāms tiesā; bet, kas saka uz savu brāli: ģeķis! - tas sodāms augstā tiesā; bet, kas saka: bezdievis! - tas sodāms elles ugunī.
23 Tāpēc, kad tu upurē savu dāvanu uz altāra un tur atminies, ka tavam brālim ir kas pret tevi,
24 tad atstāj turpat altāra priekšā savu dāvanu, noej un izlīgsti papriekš ar savu brāli un tad nāc un upurē savu dāvanu.

Brāļi, esam tak aicināti mīlēt ne noārdīt. Dievs kurš ir Svēts aicina arī mums būt svētiem , kā viņš ir Svēts. Dievs arī nav sūtījis Jēzu tiesāt mūs, bet lai mēs tam ticot nepazustu, bet dabūtu mūžīgo dzīvi.
Saprotās tās ka jāaizliedz mums pašos tie miesas darbi(skat. Mk.7 arī Gal. 5)
To karošanu atstāsim pašiem ar sevi , bet brāļiem sniegsim mīlestību pacietiebu , iecietību un lēnprātību , pret kurām lietām neesot bauslības pēc Pāvila prāta.
Lai veicas nest un turēt Mieru.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.21 22:40:17
rainars
tu pats saprati, ko gribēji pateikt?
Nārvalis
# Iesūtīts: 2011.12.21 22:44:43
Aivars
Pat es sapratu.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.21 22:50:48
Nārvalis
nu tad tik liec aiz auss un steidz nepazust!
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2011.12.21 22:53:47
KPax.: Tu domā kādu konkrētu sistēmu, kura pretendē aprakstīt dievu?
Principā jebkuru sistēmu, kurā kvantitatīvi salīdzina kādas būtības formas un sastāvdaļas, neatkarīgi – vai tiek lietots matemātikas vai loģikas „mīklas rullis”.

moderators varētu sākt ar Tavu tēmas pieteikuma revīziju
un kāds būtu tavs korektas tēmas pieteikuma redakcijas priekšlikums?


-----------------------------

Aivars : varētu jau Tev pašam iedot tos kloķus
No kā lai Dievs mani žēlīgi pasargā … virzīt un cenzēt sarunu vienlaicīgi? Sasniedzamais mērķis būtu tik ļoti iepriekšparedzams … tad jau vienkāršāk un ātrāk būtu pašam uzrakstīt pāris tēzes par tematu un iekārt savā mājas lapā.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.21 23:07:19
Juris Saivars
Diemžēl.......... tas varētu būt tas prātīgākais.
Vai arī, šī foruma ietvaros, ierakstīt, ka diskusija kristiešiem
Pārējās, kā redzi...
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2011.12.21 23:48:01
Aivars
ateisms, kā diskusijas priekšmets tikai kristiešiem? - nu, tas būt kā nedzērāju saruna par šņabi, kamēr īstie šņabjdeguņi stāv aiz sētas un laizās ...

vispār jau reliģiska vide pievelk visvisādus ļaudis ... reiz uz Iesvētes Mācību bija pieteikušies divi zubjekti, kuri vēlējās iegūt kristību apliecības, ko uzrādīt tad, kad kristieši "atkal sāks kurināt raganu sārtus" ... viņi bija ļoti nopietni un uzcītīgi apmeklēja nodarbības ...
Aivars
# Iesūtīts: 2011.12.21 23:57:57
Juris Saivars
vai nav tomēr tā, ka šie dulbri ārpus foruma tomēr ir drusku nopietnāki dulburi, nekā foruma garlaikotie dīvaiņi?
dzīvē nākas sastapt cilvēkus, ar kuriem sarunājoties noskaidro, kas šiem pa kreņķiem, kas par cerībām, kas par maldiem, kas par ilūzijām. bet šitie virtuālās mēbeles... teic, brāl, vai kāda patiesa un loģiska drupača ir saklausīta kauč šajā 13 lappušu garajā `diskusijā`, kurā gan laikam izņemot pazemīgos kristiešus, neviens cits sarunāties negriēja?
KPax.
# Labojis KPax.: 2011.12.22 00:09:12
Juris Saivars

Principā jebkuru sistēmu, kurā kvantitatīvi salīdzina kādas būtības formas un sastāvdaļas, neatkarīgi – vai tiek lietots matemātikas vai loģikas „mīklas rullis”.

Es lūdzu Tevi nosaukt vārdā konkrētu sistēmu, kura, Tavuprāt, adekvāti apraksta dievu, lai nebūtu pārpratumu, pirms attiecinām uz to Gēdeļa nepilnības teorēmu.

un kāds būtu tavs korektas tēmas pieteikuma redakcijas priekšlikums?

Emocijas nav labākais padomdevējs... Tu jautā, kas ir ateisms, o.k., runājam par to, bet kādā sakarā blakus ir Tava personīgā projekcija par cilvēkiem, kuri pārstāv minēto uzskatu? + nedaudz zemāk atkal tas pats - jautā, kas ir ateisms, bet pats nez kāpēc Tu dod atbildi, kādi ir ateisti...?! Tad ko Tu īsti vēlies - izprast, kas ir ateisms jeb izteikt savus vērtējumus cilvēkiem, kuri šo uzskatu pārstāv?

Ateisms - tā definīcijas, pro et contra ... would be nice.
askets
# Labojis askets: 2011.12.22 00:29:38
Juris Saivars
Tiem, kam tā neskaidra - lūdzu tēmas pieteikuma otro rindkopu turpmāk lasīt sekojoši –
Tēma uzsākta, lai izprastu šīs paradigmas diversitāti.


Nepieciešamais un pietiekamais nosacījums ateistiskajam pasaules uzskatam ir neticība dievam, kuru vispārpieņemts definēt kā pārdabisku pasaules radītāju. Tas nozīmē to, ka ateistiskajā uzskatu kopumā var ietilpt arī jebkādi citi uzskati, kas neparedz ticību dievam. Tā kā šādi uzskati var būt neierobežoti daudz, tad attiecīgi arī uz šīs paradigmas balstīto uzskatu kopumu diversitāte ir neierobežota, ietverot komunistu, humānistu, utilitāristu, budistu, etc. uzskatu kopumus.

Piezīmēšu, ka neticība vēl nenozīmē ticību pretējam, lai arī neizslēdz to. Neticība dievam nepieciešami paredz tikai, kā minimums, dieva eksistences apšaubīšanu.
askets
# Iesūtīts: 2011.12.22 00:34:10
rezultātā – trīs iespējas:
Lēmumu pieņemšu nākošo 24 stundu laikā


Šis man lika pasmieties! Dažiem, šķiet, te ir kaut kāda lielummānija vai arī bez foruma nekā svarīgāka dzīvē nav. Tēmas slēgšana tiek tik svarīgi apspriesta, it kā, neskaitot pašus diskusijas dalībniekus, vēl kādu kaut kā skartu šīs tēmas liktenis! Kādi tad būtu tie ļaunie riski, par ko bezgala atbildīgie cienīgtēvi satraucās, tēmas neizdzēšanas vai neaizslēgšanas gadījumā? Šīs tēmas eksistence un turpinājums kaut kā var apdraudēt foruma kristiešus? Vai arī ir dziļas rūpes par neticīgajiem lasītājiem?
garaamejot pasmiin [107.20.161.197]
# Iesūtīts: 2011.12.22 00:44:34
askets
Kādi tad būtu tie ļaunie riski, par ko bezgala atbildīgie cienīgtēvi satraucās, tēmas neizdzēšanas vai neaizslēgšanas gadījumā?
Arii cieniigteeviem ir priekshnieciiba, un nemaz ne aiz maakonjiem...

Šīs tēmas eksistence un turpinājums kaut kā var apdraudēt foruma kristiešus? Vai arī ir dziļas rūpes par neticīgajiem lasītājiem?

ar to parasti piesedzas, tb tas ir iemesls bet celonis ir augstaak redzamais.
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2011.12.22 02:46:11
Aivars

dzīvē viss ir interesantāk. Atceros kādu draudzes priekšnieku – ateistu … pēc kolhoza izjukšanas pusotrs desmits enerģisku pensionāru nodibināja draudzi – visas sievietes, visas gados … priekš papīru kārtošanas pieaicināja vienīgo pagasta vīrieti nedzērāju – bijušo kolhoza priekšsēdētāju … tas, goda vīrs būdams, neatteica savām kādreizējām «Azbesta Vecenēm» - uz to sievu pleciem viss kolhozs (… prēmijas, ceļazīmes …)bija turējies. Reģistrācijas procesā tā kārtotājs nonāca draudzes priekšnieka amatā – citādi par daudz klapatu … gādā katram papīram notāra zieģeli. Dievkalpojumi notika katru otro nedēļu vietējā bērnudārza telpās. Draudzes priekšnieks apzinīgi sēdēja pirmajā rindā – un pēc dievkalpojuma beigām vienmēr bija gara diskusija par to, ko biju teicis sprediķī vai viņš kaut kur izlasījis. Dažreiz pat vicinājām rokas viens otram gar ģīmi un sitām ar kulakiem pa galdu.
Kā pēdējais mums bija strīdiņš par slaveno dialogu no Bulgakova «Meistara un Margaritas»:

... ежели бога нет, то, спрашивается, кто же управляет жизнью человеческой и всем вообще распорядком на земле?
-- Сам человек и управляет, - поспешил сердито ответить Бездомный …
-- Виноват, - мягко отозвался неизвестный, - для того, чтобы управлять, нужно, как-никак, иметь точный план на некоторый, хоть сколько-нибудь приличный срок. Позвольте же вас спросить, как же может управлять человек, если он не только лишен возможности составить какой-нибудь план хотя бы на смехотворно короткий срок, ну, лет, скажем, в тысячу, но не может ручаться даже за свой собственный завтрашний день?


Mans oponents strikti apgalvoja, ka viņam ir stingrs plāns nākošajiem 2-3 gadiem un pietiekoši gribasspēka lai to īstenotu … pie tā arī palikām. Nākošā nedēļā vienu rītu kafiju vārot vīrs – bladāc – ar infarktu gar zemi … vairāk ne reizi man ar viņu parunāt neiznāca ... kopš tās reizes dievbijīgos strīdos esmu palicis piesardzīgāks argumentu izvēlē ...

N.B - askets ir (2011.12.22 00:29:38) labi pateicis.

==============


KPax.: konkrētu sistēmu, kura, Tavuprāt, adekvāti apraksta
Liber Concordiae: Libri Symbolici Ecclesiae Lutheranae

==============


askets Šīs tēmas eksistence un turpinājums
šo tēmu pašpasludinātie ateisti ir pie*irsuši pilnu līdz kliņķim
un kādēļ lai kaut kas, kā tapšanu esmu izraisījis, kaut kur mētātos un smirdētu? Elementārs ieradums savākt aiz sevis šmuci.
<< 1 ... 9 . 10 . 11 . 12 . 13 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 88 , pavisam kopa bijuši: 1593