atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Par sociālo tīklu kaitīgumu
Roze
Iesūtīts: 2011.11.16 14:41:33
Kā jums liekas - vai ir taisnība šādiem viedokļiem? Vai esat tādu iedarbību novērojuši pie sevis vai līdzcilvēkiem?

http://www.apollo.lv/portal/news/articles/255814
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.16 17:09:16
Jošs Mulders
Empātijas zaudēšana ir arī šķietami anonīmās interneta vides rezultāts. Nu paskaties, cik daudz naidpilnu komentāru ir vai pie katra raksta. Un tad par to, kā šī vide ir provocējusi bērnu un pusaudžu nežēlību, sākot ar verbālu trollingu, kur daži līdz pašnāvībai novesti, tad turpinot ar dažādu fizisku un seksuālu varmācību pret skolasbiedriem, kas tiek iefilmēta un izplatīta sociālajos tīklos utt..
Aivars
# Labojis Aivars: 2011.11.16 17:25:18
Ctulhu
http://mango.delfi.lv/zinas/nejedzibas/redakcija/mate-fermas-del-nogalinajusi-zidaini.m?id=34890603
Tas laikam gan nebūs mīts

Un taisnība noteikti bija arī tā uzraksta rakstītājam. Ne viena vien civilizācija tā ir izirusi
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.11.16 17:40:21
Ctulhu, droshi vien ka kaut kas taads viss var paliidzeet... tik veel neviens nezin kaa un ko. Shobriid juridiskaa sisteema darbojas peec principa... labaak vainiigs uz ielas nekaa nevainiigs cietumaa...

Amerikaa ir pat vesela organizaacija, kas nodarbojas ar nevainiigi notiesaato izpestiishanu no cietumiem... un to nav maz. Ir leerums sisteemisku kljuudu gan tur gan sheit, un kaa taas izlabot... diez vai es to speeshu pateikt, neesmu tik stiprs juridiskajos jautaajumos.

Vienkaarshi cilveeki ir iedomaajushies, ka ja no tiesu procesa maximaali distancees "cilveecisko faktoru" tad lietas buus "taisniigaakas", tachu kas tad bez cilveeciigaa faktora paliek.... cilveeciigu faktoru radiits "sausais (at)likums" taadeejaadi... cik garsh tik plats
Aivars
# Iesūtīts: 2011.11.16 17:41:47
Ctulhu
Jefta jau nu gan draugos fermu nespēlēja. Viņš pēc pagānu parauga izdomāja `dīlu` taisīt. Un viņš gan noskuma, ka meita iznākusi, tā kā gluži neempātisks viņš nebija, drīzāk īpatns
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.11.16 17:48:42
BTW kaut kaads gudrais onka kas peetiijis civilizaaciju bojaaeju ir secinaajis, ka viens no civilizaaciju kolapsa paziimeem ir shiis civilizaacijas sliktaa attiexme pret beerniem - respektiivi beernu nogalinaashana.

Skatamies uz moderno pasauli shodien... Eiropa Japaana... noveco un ir pamaatiigas bazhas vai pat shodien ja saaktu dzemdeet siikos, speetu izrausties... jo tas kolapss notiek relatiivi aatri (vairaakaas dekaadees)... un viss... vietaa naaks citas - fertiilaakas sabiedriibas.

Eiropaa tie buus muslimi... kas japaanaa... piejemu ka kjiinieshi
garām ejot [92.255.18.219]
# Iesūtīts: 2011.11.16 18:06:02
Jošs Mulders
BTW kaut kaads gudrais onka kas peetiijis civilizaaciju bojaaeju ir secinaajis, ka viens no civilizaaciju kolapsa paziimeem ir shiis civilizaacijas sliktaa attiexme pret beerniem - respektiivi beernu nogalinaashana.

pazīme var būt arī tikai pazīme - sekas kādam citam, nopietnākam cēlonim. Kas savukārt nozīmē, ka cēlonis var izpausties arī savādāk, ar citām sekām, kas atkal galu galā novedīs pie tā paša fināla. Fertīlākai sabiedrībai jāiet roku rokā ar augstāku šīs sabiedrības mortālo līmeni, pretējā gadījumā mēs iegūsim ģeometrisko progresiju, kas nekādi nespēs ierakstīties nekādos galīgajos resursos - rezultātā pati sevi apēdīs.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.11.16 18:57:35
Jošs Mulders
Eiropaa tie buus muslimi... kas japaanaa... piejemu ka kjiinieshi

Ķīnu gaidot lielas problēmas sakarā ar valsts viena bērna ģimenes politiku, kā arī milzīgās rūpniecības veidošanu, dēļ kā uz citiem reģioniem pārvietoti miljoniem cilvēku. Līdz ar to apgādnieku skaits uz vecumu sasniegušu apgādājamo samazinās, kā arī potenciālie ģimenes loka apgādnieki vairs nav tiešā tuvumā, bet dzīvo otrā pasaules malā. Katrā ziņā viņiem pašiem nemaz tik spīdoši neiet.
Gnidrs [90.130.177.195]
# Iesūtīts: 2011.11.17 00:24:20
Tas nav soc tiiklu efekts. Tas ir taa teikt "demokraatijas" efekts... Tas ir sisteema, kuraa arvien vairaak `sakaartojas likuma baaze` cilveeki saak aizstaat empaatiju ar likumu.

Tikai nez kāpēc mūsdienu sabiedrība ir 10x empātiskāka par jebkuru laika posmu pagātnē, kas tālāka par 50g. Tavos ``ziedu laikos`` valdīja ``skaldi un valdi`` sistēma, kur stiprākajam bija taisnība un bara instinkts dominēja pār individuālajām pašnoteikšanās tiesībām.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.11.17 09:39:00
Tikai nez kāpēc mūsdienu sabiedrība ir 10x empātiskāka par jebkuru laika posmu pagātnē,

Nee nav!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.11.17 13:07:58
Prakse raada, ka ir gan.

Tev cho ir bijusi iespeeja praktizeet kaadaa, nu teixim, 19 vai 15 gadsimtaa?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.11.17 13:10:09
Ctulhu, nu nezinu nezinu...

Man tomeer shkjiet absoluuti abonrmaali un veesturee nenoveeroti analogi tam, kad cilveeks cilveeku nosit deelj virtuaala zobena, vai maate savu ziidaini nosit ibo shams bljauj un neljauj speleet speeliites.

Bet varbuut vienkaarshi mees shodien vairaak uzzinaam par taadiem gadiijumiem.

Vienkaarshi, kad dzirdi gadiijumus kad kaads izmet savus vecaakus/beernus meeslainee un liidzcilveeki garaam iet... pazuud iluuzijas par tekosho moraalo progresu.
ravenx
# Labojis ravenx: 2011.11.17 13:15:17
Empātijas progress ir fakts, kaut vai tajā, ka mūsdienās empātiju normāli cilvēki ir iemācījusies vērst ne tikai pret savu nāciju / valsti / rasi / vai pat sugu, bet daudz vairāk izprot arī to, ka "citi", "svešie" patiesībā tādi paši cilvēki vien ir.
Nu protams, dzīvojot ar tādas relīgijas vērtībām, kura proponē noteiktas cilveku grupas (pareizās konfesijas ticīgie) ekskluzīvas tiesības uz "labo", to var viegli nepamanīt.

Principā detalizētāk te:
http://www.ted.com/talks/steven_pinker_on_the_myth_of_v.. iolence.html

The fourth explanation is captured in the title of a book called "The Expanding Circle," by the philosopher Peter Singer, who argues that evolution bequeathed humans with a sense of empathy, an ability to treat other peoples` interests as comparable to one`s own. Unfortunately, by default we apply it only to a very narrow circle of friends and family. People outside that circle are treated as sub-human, and can be exploited with impunity. But, over history, the circle has expanded. One can see, in historical record, it expanding from the village, to the clan, to the tribe, to the nation, to other races, to both sexes, and, in Singer`s own arguments, something that we should extend to other sentient species. The question is, if this has happened, what has powered that expansion?

And there are a number of possibilities, such as increasing circles of reciprocity in the sense that Robert Wright argues for. The logic of the golden rule -- the more you think about and interact with other people, the more you realize that it is untenable to privilege your interests over theirs, at least not if you want them to listen to you. You can`t say that my interests are special compared to yours, anymore than you can say that the particular spot that I`m standing on is a unique part of the universe because I happen to be standing on it that very minute. It may also be powered by cosmopolitanism, by histories, and journalism, and memoirs, and realistic fiction, and travel, and literacy, which allows you to project yourself into the lives of other people that formerly you may have treated as sub-human, and also to realize the accidental contingency of your own station in life, the sense that "there but for fortune go I."
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.11.17 13:15:24
Ctulhu, bet viss Izraeels "svin" jeb teixim taa atziimee sho Jafta meitas upureeshanu... visa tauta juut liidzi. Mees ko... kaut kaa taa atziimeejam viena cilveeka izgaashanos?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.11.17 13:19:46
ravenx, tas viss ir abpusgrieziigs zobens...

Te tas jaukais jautaajums, kad miilestiiba pret sveshinieku paartop par nodeviibu pret tuvaako.

Un jaa varbuut esmu baltais krisiteshu fundamentaalists, bet uzskatu ka ir absoluuti nepareizi tas, ka mees par sveshinieku un ienaaceeju komfortu ruupeejamies VAIRAAK nekaa pashi par savu un savu tuvinieku komfortu. It iipashi gadiijumos, kad mees zinaam, ka tas pats sveshinieks analogjiski neriikosies attieciibaa uz teviim.
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2011.11.17 13:29:27
Ctulhu, jautaajums ir par sabiedriibas reakciju uz to...

Teixim kad kaadaa Francijaa kaadu melnaadaino kaads baltais policis aiz neko dariit noshauj uz ielas, tad visa Pariize ir liesmaas...

Kad pie mums nozog, izvaro vai nogalina beernus... sabiedriiba pashausminaas pie portaala dzerot riita kafiju, mosh iemet kaadu komentu... ai cik briesmiigi... un naakamajaa dienaa jau aizmirst.


Zinu tu neskaties zinjas, bet ir interesants patterns zinjaas...

Zinju diktors runaa un vinja seja atteelo attieciigaas zinjas "beediigumu"... Un sanaak baigi jociigi... vienaa briidii diktore staasta par kaarteejo beernu kas izkritis pa logu un skumji to visu komentee, naakamajaa mirklii jau prieciigu seju un bezmazvai ar paleecieniem staasta kaa kaut kaadaa chuhnjaa kaads kaadu vaaveri redzeejis. Vai kaadas plikpupainas ukrainietes pret kaadu putinu protesteejushas vai ko taadu.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.11.17 13:47:04
Ctulhu, nekas jau cits neatliek, kaa empatizeeties... citaadi neizdziivosim. A bet izdziivot... tas ir tomeer patiikami!
Alucard
# Iesūtīts: 2011.11.17 15:20:34
Nē, nav taisnība, tantei vienkārši gribas pievērst uzmanību, tāpēc dramatizē situāciju.

Cilvēki mēģina sev pievērst pēc iespējas lielāku uzmanību tieši interneta vidē, kas liek viņiem arvien vairāk izdarīt riskantas un neprātīgas lietas.

He he, it kā bez interneta cilvēki to agrāk nebūtu darījuši

Sociālie tīkli liek cilvēkam just, bet ne domāt

It kā bez sociālajiem tīkliem cilvēkiem patiktu domāt. Nē, just ir vieglāk, tā ir bijis vienmēr un tam ir sava evolucionāra jēga.

Salīdzinājumam, visbīstamākais civilizācijas izgudrojums ir automobilis. Paskaitiet cik sakropļoto un bojā gājušo satiksmes negadījumos!

Par mazkustības radītajām slimībām nemaz nerunājot. Tieši auto ir radījis reālu mazkustību pēdējā gadsimta laikā, jau tad kad kompjūteru, spēļu un interneta nemaz nebija.
Zive.
# Iesūtīts: 2011.11.18 23:24:09
Nu piedo, bet es tomeer nevaru iedomaaties dajebkuras muusdienu eiropas, amerikas utt pilseetas iedziivotaajus, kas naak skatiities publisku naavessodu kaa izraadi.

Nu bet protams, jo mūsdienās šīs vēlmes mierīgi var sublimēt ar kino visām šausmenēm, mordobojiem utt. Uzbliezt datorspēlītes u.tml.
Tā ko patiesībā visi nāvessodi, slepkavības u.tml. tiek bez šausmām un sašutuma mierīgi skatīti pa TV ikdienā. Vēl piebliežam klāt visādu kriminālo informāciju i ir pa pirmo.
Papucs
# Iesūtīts: 2011.11.19 13:29:12
Roze
Cilvēki pārstāj saprast savu darbību sekas reālajā vidē - viltus arguments, jo īstenībā cilvēki nekad nav sapratuši savu darbību sekas reālajā vidē. Vai tad globālās sasilšanas sakarā netiek minēts tas pats?

pēdējo desmit gadu laikā ievērojami mazinājusies cilvēku spēja just līdzi līdzcilvēkiem
- viennozīmīgi caur un cauri valstu valdību un piekoptās politikas vaina, nevis sociālo tīklu, cik nu sociālais tīkls ir uzskatāms par autonomu veidojumu nevis sabiedrības pārvaldes instrumentu, kā jau Ctulhu laikam minēja.
Empātijas mazināšana ir viens no priekšnoteikumiem valdībai izdevīgas demokrātijas bīdīšanai, jo līdz ar empātijas mazināšanos, mazinās arī sabiedrības spēja veidot pret sabiedrībai naidīgu valdību vērstas organizācijas.

Jo aktīvāks cilvēks ir interneta vidē, jo vientuļāks tas kļūst dzīvē - tīri matemātisks apgalvojums, ne vairāk ne mazāk. Ja pirms interneta vides kāds gāja ar polšu pie kaimiņa, bet tagad ar polšu apsēžas pie datora, tad matemātiski apgalvojums iegūst jēgu. Ja pirms tam šis pats kāds ar polšu sēdēja pie teļļuka, bet tagad pie datora, tad apgalvojums jēgu neiegūst.

Sociālie tīkli liek cilvēkam just, bet ne domāt - ideāls rezultāts! Vai tad visu laiku visu valstu valdību vēsturiskais mērķis nav bijusi nedomājoša, viegli vadāma sabiedrība?

Cilvēki mēģina sev pievērst pēc iespējas lielāku uzmanību tieši interneta vidē - jā, nu stila apģērbu ražotājiem ir jauns konkurents, vienīgā iespēja pievērst sev uzmanību ar apģērbu un matu krāsu vairs nav vienīgā
sabio
# Iesūtīts: 2011.11.19 21:28:58
varbūt skaritība, bet manu paziņu vidū tie, kas ikdienā dežūrē draugos lv , liek tur nepārtraukti galerijas, publicē ikdienā dienasgrāmatas, n- tas reizes maina profila bildes (izmisīgi cenšas sev pievērst uzmanību un daļēji to arī panāk), ir bez tēva augušie...
<< . 1 . 2 . 3 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 117 , pavisam kopa bijuši: 3138