atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem J.Rubeņa raksts žurnālā Ir
bitukas
Iesūtīts: 2011.10.22 11:55:33
Gribētos viedokļus no kristiešiem. Ja kāds domā, ka šī ir luterāņu iekšējā lieta tad maldās, jo tas tiek darīts zināms, kā kristiešu viedoklis http://www.ir.lv/2011/10/22/asizes-tiksanas-miers-un-parmainas-no-lugsanas
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 13 . 14 . >>
AutorsZiņas teksts
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2011.10.24 09:59:17
Vēl visa šī diskusija atsauc prātā it kā pilnīgi citu jautājumu - ko mēs saprotam ar jēdzienu "Dieva vārds"? Jeb precīzāk - ko katrs, kas runā par paļaušanos vai sekošanu, vai ticēšanu, vai klausīšanu Dieva vārdam, ar to saprot un domā.
Pater Henricus
# Labojis Pater Henricus : 2011.10.24 10:14:52
Mārtiņs, "Dieva vārds" var palikt arī par koda vārdu, ar kuru kāda konkrēta novirziena pārstāvji saprot savu atziņu kopumu.
Bet, ja šis jēdziens tiek lietots ortodoksas baznīcas kontekstā, tad daudz maz ir skaidrs kas ar to tiek domāts.
Par tavu Rubeņa teoloģijas atspoguļojumu es nebūtu tik pārliecināts...
Vairāk tur ir elementārs reliģisks populisms - veidot tekstus, kas cilvēkiem patiktu.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.10.24 10:18:31
Mārtiņš
Kā Tu pats atbildētu uz šo jautājumu?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.10.24 10:25:47
Aivars
Man ir grūti to paskaidrot "normālā" valodā. Es to redzu kā informāciju - vienlaikus lasāmu un izpildāmu (līdzīgi kā programmatūru), kuras autors ir Dievs.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.10.24 10:28:20
Pater Henricus
Vai Tu J. Rubeni tik ļoti labi pazīsti, ka zini apslēptas motivācijas? Man gan liekas, ka Mārtiņš ļoti pareizi raksturo viņa teoloģiskos ieskatus. Cita lieta, ka autora un lasītāja konteksti mēdz atšķirties un pēdējie daudz ko mēdz interpretēt pa savam, ignorējot autora pasauli
Aivars
# Iesūtīts: 2011.10.24 10:30:16
Mārtiņš
Šoreiz kaut kā ne visai sapratu. Vai Tu runā par vispārējo, jeb dabisko atklāsmi, vai Dieva pašatklāsmi Sv. Rakstos? Cik noprotu, par Dieva personvārdu šoreiz nav runas.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2011.10.24 10:34:31
Pater Henricus
Vairāk tur ir elementārs reliģisks populisms - veidot tekstus, kas cilvēkiem patiktu.

Kā es to redzu - ar kristiešiem, kas jau seko Kristum, šādi raksti neko viņu viedoklī nemaina, bet tikai apstiprina Kristus spēku.
Īstā auditorija ir tie, kas ignorē Kristu (un Dievu visās Viņa personās) vai baidās tuvoties Viņam. Un caur šādiem notikumiem uzrunātajiem (Svētā gara uzrunātajiem) tiek norādīts ceļš - Kristus, un tālākais jau ir tehnikas (tuvākās baznīcas) jautājums.
Problēma, kamdēļ nereti ļoti saasināti daudz kas tiek uztverts - mēs mēdzam iedomāties, ka viss, kas ir publisks, ir tēmēts tieši uz mums. Bet varbūt vajag nodalīt, kad kāds mācītājs uzrunā ticīgos, un kad - neticīgos.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.10.24 10:45:08
Aivars
Es tak teicu, ka neprotu saprotami paskaidrot
Bet jā, pamatā to varētu apzīmēt kā atklāsmi un mazāk par personvārdu. Bet tālākā atklāsmē tie apvienojas
Aivars
# Iesūtīts: 2011.10.24 10:48:00
MārtiņšBet vai ar atklāsmi Tu šeit domā Bībeli, vai arī t.s. dabisko atklāsmi Dieva radībā, t.sk. cilvēka reliģiskajā instinktā?
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2011.10.24 10:52:37
Aivars
Neesmu līdz šim piefiksējis tādu apzīmējumu kā "dabiskā atklāsme". Līdz ar to pagaidām neatbildēšu.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.10.24 10:55:32
Mārtiņš
Nu kādreiz to sauc par `dabisko dievatziņu`, `dabiskajām zināšanām par Dievu` un kā tikai vēl ne. Nu tur kosmoloģiskais, teleoloģiskais, racionālais, morālais, ontoloģiskais, un reliģiskās pieredzes arguments...
skolnieks.
# Labojis skolnieks.: 2011.10.24 11:03:54
Aivars Ja ir akls, kurls, tad Dievu nesatikt... kaut kā tā vai?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.10.24 11:11:00
skolnieks.
Tev gan tā kā vajadzēja būt to mācījušamies. Bet nu laikam ne visi, kam ir ausis un acis, liek tās lietā
skolnieks.
# Iesūtīts: 2011.10.24 11:12:24
Aivars Atvaino, šo portālu jau es nelasu tikai viens...
Aivars
# Iesūtīts: 2011.10.24 11:16:06
skolnieks.
Nu tad rūpēs par citiem lasītājiem, neved viņus aplamībās!
skolnieks.
# Iesūtīts: 2011.10.24 11:20:14
Aivars Aivar. Vajag skolotu atbildi nevis norādi par aplamībām
dafne
# Labojis dafne: 2011.10.24 11:20:36
Vai Sv.Gars darbojas visās religijās..ir tikai jālūdz?Man tads jautajums radās...
Aivars
# Iesūtīts: 2011.10.24 11:24:52
dafne
Nu un kā Tev šķiet? Tu dotos uz La Veja sātana baznīcu pēc Sv. Gara vadības?
dafne
# Labojis dafne: 2011.10.24 11:34:47
Aivars
nu bet to es izlasu..nu.Vairakas reizes jau lasu so tekstu un tas man lec acis..tiesi ta vieta.

ja jau teksts ir priekss neticigiem,tad to ta ari var saprast..ka jebkura religija ved pie Kristus un jebkura religija sanjemams ir Sv.Gars..ir tikai jaludz un viss bus ok.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.10.24 11:49:47
dafne
Ja godīgi, man liekas, ka Voitilam prātā bija viens, Racingeram drusku kas cits, Rubenis to interpretē vēl nedaudz pa savam, un katrs lasītājs pa savam. Kaut cik dzirdējušam J. Rubeņa teoloģiju, šķiet, ka viņš ne tik daudz teiktu, ka katrā religijā Kristus ir atrodams, bet ka patiesiem garīgiem meklējumiem beigās ir jāaizved pie Kristus. Nu tādi ikoniski piemēri noteikti būtu austrumu gudro Kristus pielūgsme, gan jau ka judaista Saula >apustula Pāvila, un neskaitāmu citu konvertītu ceļš, varbūt pat iepretī `nominālkristiešu` piemēriem.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 13 . 14 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 40 , pavisam kopa bijuši: 2927