atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Pilsoniskā reliģija
Raimonds
Iesūtīts: 2011.07.07 14:12:53
Reliģija un politika, šādā veidā kā to piedāvā šī raksta autors teologs Teo Hobsons nav ierasts. Bet tas liek jautāt, vai veselīga politika un savstarpēji iecietīga reliģiskā gaisotne bez liberālisma ideāliem var attīstīties? "Reliģiskā krīze."
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
παλαιό ανόητος
# Iesūtīts: 2011.07.08 00:13:04
bitukas
Atvaino, tas protams ir tik mans ārpusnieka viedoklis, radies masu informācijas līdzekļu iespaidā.
Bet patiesībā jau jautājums, kā es to izprotu, ir - vai kristietību var šķirt no liberālisma, nelaupot tai ļoti svarīgu komponenti. Jo, tāpat kā liberālisms, arī kristietība ir par brīvību (Jn.8:32)
bitukas
# Labojis bitukas: 2011.07.08 12:17:12
παλαιό ανόητος
Jo, tāpat kā liberālisms, arī kristietība ir par brīvību (Jn.8:32)
Šoreiz, piedod man, ja es kļūdos, bet, šķiet tu jauc cēloņus ar sekām.
Gnidro [90.130.170.66]
# Iesūtīts: 2011.07.08 13:17:39
παλαιό ανόητος
Jo, tāpat kā liberālisms, arī kristietība ir par brīvību

Par brīvību no kā?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.07.08 13:53:17
Gnidro, no greeka...
Gnidro [90.130.170.66]
# Iesūtīts: 2011.07.08 18:21:10
``Grēku`` katrs definē pa savam, tāpēc šāda retorika ir augstākā mērā liekulīga.
armilo
# Iesūtīts: 2011.07.09 14:29:39
Gnidro [90.130.170.66]

kāpēc katrs pa savam? tā nav taisnība. kristiešiem ir vienota izpratne par grēku.
Gnidro [90.130.174.119]
# Iesūtīts: 2011.07.09 20:39:05
Jā, un dažādu paveidu nekristiešiem pa savam. Pie tam arī kristieši gadsimtu laikā entās reizes metuši kažoku uz otru pusi. ``Grēka`` a.k.a. ``kas ir labi un kas ir slikti`` izpratne mainās līdz ar sabiedrības attīstību.
armilo
# Iesūtīts: 2011.07.09 21:53:29
Gnidro [90.130.174.119]
" izpratne mainās līdz ar sabiedrības attīstību."

izpratne par grēku drīzāk mainās, nevis ar sabiedrības attīstību, bet ar sabiedrības degradāciju, ko īpaši uzskatāmi šobrīd demonstrē baltā rase.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.07.09 21:57:58
armilo
Taisnības labad gan jāsaka, ka šis process mēdz kustēties abējādos virzienos.
armilo
# Iesūtīts: 2011.07.09 22:02:00
Aivars

jā protams, gribēju tikai iekrāsot šo aktuālo virzienu
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.07.09 23:10:14
Aivars
`pilsoniskās reliģijas` plusus un mīnusus

Šis ir diezgan plaši staipāms jēdziens. Bet manuprāt veselīgi pakustināt pelēko vielu.
Pirmkārt, tas ir radies Amerikā un tas kā viņi raksturo savu reliģiski-politisko vai politiski-reliģisko vidi ar savu pietiekami garu vēsturi un tradīcijām. Lielā mērā viņiem ir politisko partiju tradīcijas, kuras mums nav un diezvai tik tik drīzā nākotnē būs (tāpēc mēs esam tik viegli manipulējami). Raksta autors nevar nejust lolo simpātijas pret šādu "pilsonisko reliģiju". Interesatas šajā sakarā ir D.Bonhēfera idejas.

Savukārt no konservatīkākiem kristiešiem, "pilsoniskā reliģija" ir drauds ne tikai reliģijai, bet arī patriotismam. Viņuprāt, tas liecina vienīgi par sabiedrības sekularizāciju.

Tas ir cits sarunu un risinājumu meklējumu līmenis, kur gudri kristieši ir mēģinājuši saprast kas ar viņiem notiek un kādā virzienā ir vērts vairāk padomāt. Un kas varbūt sākotnēji šķitis kā drauds, patiesībā ir risinājums un iespēja. Iet runa, cik viegli ir kādu nodēvēt par konservatīvu vai liberālu. Raksta autors mēgina parādīt, ka veselīgāks un dzīvotspējīgāks politikā un pilsoniski -reliģiskā sabiedrībā ir liberālisms, kur ir kaut minimālas simpātijas pret reliģiju (kādi arī mēs esam).
Aivars
# Iesūtīts: 2011.07.09 23:54:37
Raimonds
Man atkal radās iespaids, ka autors vairāk runā par procesu, ko Salamans apraksta vārdiem, ka bez atklāsmes, bez vīzijas tauta iet bojā, proti, ka areliģiskā liberālismā nav pastāvīgas jēgas, līdz ar to arī sabiedrības `laime, optimisms, cerība` (lai ko mēs uzsvērtu) ir tikai nenoturīgs, gaistoši impulsīvs noskaņojums. (Tā teikt - kā avis bez gana) Un viņaprāt, šķiet, tas nav bez tā, ka vienā brīdī tie gani ir izvēlējušies likt uz konservatīvo kārti, ko, cik zinu, ASV tradicionāli simbolizē republikāņi, un norobežojušies no visiem tiem procesiem, kas nav šķituši gana konservatīvi, tos savā veidā anatemizējot, un tā veicinot savstarpējo izolāciju, kas beigu beigās nekur neved. Tai pat laikā, cilvēka sirdī mājo kādas arhetipiskas ilgas pēc lietu kārtības.

Protams, Tu pareizi norādi, ka tīri uz kristīgiem pamatiem var apšaubīt `pilsoniskās reliģijas` jeb `kultūrnosacītās reliģijas` (tas attiektos arī uz ateismu, konsumerismu, hedonismu) vērtību. Beigu beigās Kristus neaicina uz meinstrīma tradīciju kopšanu, bet gan uz personīgu apvērsumu, metanoiu, kurā atgriešanās no grēka pie Dieva ir neiztrūkstoša ikdienas dzīves sastāvdaļa, un dzīšanās pēc Dieva Valstības un taisnības, savā veidā atbrīvo gan no konservatīvisma gan liberālisma totalitārisma kundzības.

Jebkurā gadījumā runa ir par Kristus Baznīcas pravietisko aspektu sabiedrībā. Man iepatikās šodien lasīta autora interpretācija, ka `pravieši ir cilvēki, kas uzdrošinās pacelt balsi un runāt tur, kur citi runāt izvairās".
Gnidro [213.102.147.71]
# Iesūtīts: 2011.07.11 14:25:14
armilo
izpratne par grēku drīzāk mainās, nevis ar sabiedrības attīstību, bet ar sabiedrības degradāciju, ko īpaši uzskatāmi šobrīd demonstrē baltā rase.

Wat? Interesanti kā tieši? Vai tas nozīmē, ka ``brūnās``, ``dzeltenās`` etc. rases būtu kaut kādā avangardā? Priekš kaut kā, kas tiek ``uzskatāmi demonstrēts`` noteiktu atradīsies arī kādi uzskatāmi piemēri, es ceru.
neielog. [90.130.174.64]
# Iesūtīts: 2011.07.11 15:53:50
(c)izpratne par grēku drīzāk mainās, nevis ar sabiedrības attīstību, bet ar sabiedrības degradāciju, ko īpaši uzskatāmi šobrīd demonstrē baltā rase.

Baltā rase tieši demonstrē sabiedrības apgreidu, jo salīdzinājumā ar pagātni, šodienas baltā sabiedrība dzīvo paradīzē. Un aiz besīšanās no taukiem, izdomā sev problēmas, pārsvarā senilas nostaļģēšanas veidā pēc nekad neeksistējošas tikumīgas sabiedrības pagātnē. Pat nabadzīgs pensionārs, kas spiests skatīties gejpradus pa tv ir karalis salīdzinjumā ar, piemēram, viduslaiku trūcīgu sirmgalvi un viņa ikdienu.
garāmskrienot [87.246.165.252]
# Iesūtīts: 2011.07.11 15:56:58
Pat nabadzīgs pensionārs, kas spiests skatīties gejpradus pa tv ir karalis salīdzinjumā ar, piemēram, viduslaiku trūcīgu sirmgalvi un viņa ikdienu
Un ja turpnās skatīties nonāks atpakaļ viduslaikos. Arī Romas pilsonis besījās taukos.
armilo
# Iesūtīts: 2011.07.11 16:07:15
Gnidro [213.102.147.71]

nu padomā loģiski, kāpēc musulmaņi pārņem vadību pasaulē? Viņi nemāca dzeršanu, maukošanos, abortus utml. no kā baltā rase pamazām izlaiž garu. Baltie vairs negodā Dieva baušļus. Par to arī ir Raimonda tēma, ka bez reliģijas klātbūtnes politikā sabiedrība iet regresa ceļu.
armilo
# Iesūtīts: 2011.07.11 16:11:28
neielog. [90.130.174.64]
"Un aiz besīšanās no taukiem, izdomā sev problēmas"

lūk šī "besīšanās no taukiem" ir regresa pirmā pazīme
armilo
# Labojis armilo: 2011.07.11 16:17:37
Ctulhu

ja godā Dieva baušļus, tad regresa nav. Bads tieši tā pat kā aptaukošanās ir regresa auglis. jebkura novirze no normas ir regresa pazīme. Bet kas ir tā Norma, par to arī diskusija.
Gnidro [213.102.147.71]
# Iesūtīts: 2011.07.11 16:26:06
παλαιό ανόητος
Kādā veidā sociālie pabalsti vai bezmaksas pakalpojumi no valsts izriet no liberālisma vai tā neesamības? PSRS bija liberāla valsts sanāk?

nu padomā loģiski, kāpēc musulmaņi pārņem vadību pasaulē?

Kādā sfērā viņi pārņem vadību pasaulē? Last time i checked, lielākā daļa islama teokrātiju pieder pie trešās pasaules valstīm ar arhaiskām sociālām normām, pamatā nabadzīgu populāciju un vāju zinātnisko attīstību (muslim science lol).
Un lols par to tikumību. Laikam nekad neesi dzirdējis par masveida pedofīliju un incestu kultūru, kas lielā mērā ir testaments slimīgajai seksualitātes apspiešanai un privātīpašnieciskumam attiecībā uz sievieti.

armilo
# Iesūtīts: 2011.07.11 16:28:16
Ctulhu

es neteiktu, ka islāmistiem ir cits Dievs. Ir tas pats, kas kristiešiem, tikai viņi ir aprobežojušies ar Dieva Veco Derību - bauslības derību. Viņi nav atklājuši Dieva žēlastības derību, par grēku piedošanu ticībā, nevis no bauslības darbiem.

Skandināvija arī kādreiz bija nabadzīga un pagāniska, kā Āfrika tagad. Ir noiets garš attīstības ceļš, un šis ceļš ir kristīgās bāzes ceļš. Atmetot šo bāzi, iesākās regress.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 78 , pavisam kopa bijuši: 1273