atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Jautājums par Lūkas ev. 14:26
pich_
Iesūtīts: 2011.04.05 11:37:53
"Ja kāds nāk pie Manis un neienīst savu tēvu un māti, sievu un bērnus, brāļus un māsas un pat savu paša dzīvību, tas nevar būt Mans māceklis."

Pēc konteksta īsti nesaprotu, kāpēc Jēzus uzskata, ka ir jāienīst savi vecāki un citi radinieki, lai būtu viņa māceklis.
AutorsZiņas teksts
pich_
# Iesūtīts: 2011.04.05 11:38:01
Kā jūs saprotiet šo Jēzus teikto?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.04.05 11:41:40
pich_
Aramiešu valodā ir nedudz citi izteiksmes līdzekļi nekā latviešu modernajā. Salīdzināmo pakāpju vietā tiek lietoti kontrasti. Cita starpā, šai sakarā ir neslikta Bonhēfera apcere par šo tēmu `Sekošanā Kristum"
pich_
# Iesūtīts: 2011.04.05 11:43:36
Aivars
kā tas bija domāts aramiešu valodā?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.04.05 11:48:12
pich_
Nu tā arī domāts. Jēzus laikā Israēlā sarunvaloda pamatā bija aramiešu. Šķiet, sprediķojot Jēzus parasti izteicās aramiski.
pich_
# Iesūtīts: 2011.04.05 11:50:14
Aivars

tātad konteksts tā pat ir- lai būtu Jēzus māceklis, ir jāienīst vecāki? kāpēc?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.04.05 11:52:12
Labākā ilustrācija šai sakarā man šķiet ideja par ogli, kas krāsns pustumsā gail, bet izvilkta saulē izskatās melni pelēka. T.i. ogles gaisma izskatās pēc tumsas salīdzinājumā ar saules spožumu.
Tā arī Dieva mīlestība liek sākotnēji pazīstamajai mīlestībai pret līdzcilvēku izskatīties visai tumšai (kā naidam), un Kristus ienāk kā staprnieks arī starp cilvēku un cilvēku, dāvādams salīdzināšanu un jaunas, jau gaišākas attiecības
dāvis [134.2.165.14]
# Iesūtīts: 2011.04.05 11:52:34
Aivars Aivars mums ir aramiešu valodas specs? pie kā mācījies? pie D.Zepa?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.04.05 11:54:51
dāvis [134.2.165.14]
Līdz specam tālu. Bet šis tas ir zināms.
Pie D. Zepa gan daļēji mācījos grieķus, un laikam visus latīņus
pich_
# Iesūtīts: 2011.04.05 11:59:10
Aivars

ja es pareizi saprotu- Jēzus mācekļa "statuss" nav uz noteiktu termiņu (mēnesi, gadu utt), bet gan uz visu mūžu. vai tas nozīmē, ka savi radinieki ir jāienīst visu mūžu?

kā tu pats izproti vārdu "ienīst"? vai tu klausīji šai Jēzus mācībai, un ienīdi savus vecākus, lai pēc tam mīlētu vairāk?
Aivars
# Labojis Aivars: 2011.04.05 12:03:55
pich_
Klau, nu tev taču saka, ka tas nenozīmē sanīsties ar tuviniekiem, bet gan Kristum sekot dedzīgāk nekā jebkad kādās attiecībās ar kādu cilvēku esi bijis.
Ej, lasi Bonhēferu, un nemal uz riņķi to nīšanu!

http://www.lmf.lv/bildes/file/sekoshana_kristum_.pdf - kaut vai iesākumam sākot ar 66.lpp kur runa par indivīdu
dāvis [134.2.186.22]
# Iesūtīts: 2011.04.05 12:12:55
pich_ akcentēts vairāk ir "pat savu dzīvību"
pich_
# Iesūtīts: 2011.04.05 12:22:58
Aivars

ok, izlasīju- Jēzus grib būt starpnieks visām attiecībām, tāpēc, ja grib būt Jēzus māceklis, savi vecāki ir jāmīl caur Jēzu, nevis pa tiešo.

Bonhēfers raksta, ka "jāienīst" ir vecais attiecību modelis, lai gan no Bībeles var saprast, ka māceklim ir jāienīst tieši vecāki kā tādi.
vai tevi nemulsina šis "ienīst"? vai tas varētu būt slikts tulkojums?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.04.05 12:27:56
pich_
Nu nevar no Bībeles tā saprast. Tādēļ cilvēki studē Rakstus, lai saprastu. Bet attiecībā uz tulkojumu, vienmēr var diskutēt par to kā labāk darīt, taču nav īpašas problēmas arī ar šo. Beigu beigās, ja lasām, ka Rīgas Dinamo ir sagrāvuši maskaviešus, vai Loko ir pārbraukusi pāri RD, mēs taču ļoti labi saprotam, ka hokeja laukums nav nosēts mirušajiem.
pich_
# Iesūtīts: 2011.04.05 12:29:58
Aivars
ok
Ingars
# Iesūtīts: 2011.04.06 11:11:13
Runa ir nevis par šo cilvēku ienīšanu, bet gan par viņu tēliem mūsu prātos, kuri kļuvuši par elkiem un ieņēmuši Dieva vietu. Būtībā Jēzus saka - kurš neienīst elkus, tas nevar būt Mans māceklis
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2011.04.06 11:41:55
Saprotu tā, ka ir jāatstāj pieķeršanās materiālajai pasaulei, lai būtu garīgs progress. Jāsaprot, ka garīgais ir par vairākām kārtām svarīgāks, tapēc ir "pat savu paša dzīvību".
Turpat tālāk ir teikts " Gluži tāpat neviens no jums, kas neatsakās no visa, kas viņam pieder, nevar būt mans māceklis "

Jāatmet visādi "šis ir mans radinieks, tātad viņam no manas puses pienākas visādas privilēģijas un blati, ", un uz visiem cilvēkiem jāskatās vienādi, kā uz vienlīdzīgiem Dieva bērniem. Te "ienīst" to attiecību modeli, ka radinieks ir tuvāks.

Burtiski saprotot, būtu dīvaini, piem, ka stāv blakām vīrs ar sievu, abi divi kristieši, un viens otru ienīst.
Ingars
# Iesūtīts: 2011.04.06 12:56:00
EzītisMiglā

Pilnīgi piekrītu
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 110 , pavisam kopa bijuši: 36814