atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Ticības līmeņi
pich_
Iesūtīts: 2010.10.07 09:10:48
kas tie tādi ir un kāpēc vajadzīgi?
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
pich_
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:11:45
turpinājums šeit iesāktajai tēmai http://lelb.lv/forums/?fu=l&rid=5&id=3543&start=7

droši vien Vilks pastāstīs
vilks
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:16:46
OK, sarunas priekšvēsture:

pich_
ticība Dievam vai nu ir, vai nav. tad tu gribi teikt, ka ir vēl kaut kādi līmeņi- vairāk ticības, mazāk, spēcīgāka utt?

vilks
Nu, ja Jēzus saviem mācekļiem atsevišķos gadījumos pārmeta mazticību, vai apustuļi vēstulēs novēl lasītājiem pieaugt ticībā, tad acīmredzot kaut kādi līmeņi ticībai ir (ciktāl mēs runājam par kristīgo ticību, kuras pamats ir Jaunajā un Vecajā Derībā rakstītais).

pich_
bet vai tad tiem līmeņiem ir nozīmes? tā pat paradīzē tiks sākot no zemākā līmeņa... vai arī tie, kas tikuši augstākos līmeņos, sēdēs tuvāk Viņa krēslam?
pich_
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:18:12
vilks
līmeņiem nozīme ir, bet ne tāda, kā tu nupat aprakstīji

kāda?
devonas reksis
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:25:01
Lai zinātu, cik zvaigznītes ap galvu svētbildē jāliek?
A. V.
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:25:58
pich_

Ticības līmenim ir nozīme vienīgi kalpošanai savam tuvākajam. Skolā bērnus māca skolotāji, nevis otrādi. Taču tas skolotājus nepadara labākus par bērniem – atbildīgākus gan. Debesu valstībā ir tieši tāpat. Kas ticībā ir rūdījies, tas kalpo ticībā vēl vājajam. Pestīšana no ticības līmeņa nav atkarīga. Tā ir atkarīga no pašas ticības Pestītājam Jēzum Kristum.
pich_
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:27:54
A. V.

tātad ticības līmeņi ir svarīgi tikai laicīgajā dzīvē?
vilks
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:27:56
Tad nu tā.

1. Es to nesauktu par ticības līmeņiem, bet drīzāk par atšķirīgu ticības stiprumu vai varbūt tās varētu būt arī atšķirīgas ticības pakāpes. Vai tās ir svarīgas? Ja jau Jēzus runāja par mazticību un gan Viņš, gan apustuļi uzskatīja par svarīgu, ka cilvēki pieaug ticībā, tad acīmredzot tam ir nozīme. Nevaru iedomāties, ka Jēzus, apzinādamies savu misiju un ierobežoto laiku, ko pavadīs ar mācekļiem, būtu to izšķiedis, runājoties par niekiem un nesvarīgām lietām.

2. Tiesa, Jaunajā Derībā ticības stiprums nekur nav saistīts ar pestīšanu. Kad ir runa par pestīšanas saņemšanu, tad tiešām ir nozīme tikai tam, vai ticība ir vai nav.

3. Ticības stiprumam ir nozīme, kad ir runa par dzīvi ticībā un svētdzīvi. Un tas gan tiek ticīgajiem vēstulēs palaikam pārmests, ka viņi ir gan kļuvuši ticīgi, bet savā ticības dzīvē nekādi neaug (par to var lasīt, piemēram, Vestulē ebrejiem un Jēkaba vēstulē). Jēkabs tādu ticību, kas pastāv tikai vārdos un neīstenojas darbos, sauc pat par mirušu.

Kāds konkrēts ļaunums ceļas no nepieaugšanas ticībā, skaidri norādīts, šķiet, nekur nav (bet kāds drīkst mani labot), tomēr dažas iezīmes ir skaidras - tādas stagnējošas ticības rezultāts var būt atkrišana, proti, ticības pazaudēšana, kā arī tiesas dienā, ja cilvēka ticība nebūs nesusi paliekošus augļus, tad viņam var nākties ciest. Nevis pazaudēt pestīšanu, bet gan ļoti sāpīgi ciest (par to var lasīt 1. vēstulē korintiešiem 2. nodaļā).

Secinājums - ikvienam kristietim ir svarīgi tiekties uz pieaugšanu ticībā un mīlestībā pret Dievu un līdzcilvēkiem, un maldās tie, kas uzskata, ka Bībele māca tikai vienreizēju ticības/atgriešanās notikumu un pēc tam "dzīvo, kā gribi", Dievam ir vienalga, viņš tāpat tevi izglābs.
A. V.
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:31:01
pich_
tātad ticības līmeņi ir svarīgi tikai laicīgajā dzīvē?

Tie ir svarīgi gan laicīgajā gan mūžīgajā dzīvē, jo garīgie vadītāji ir vajadzīgi visur.
danar
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:32:14
vo,man ar nepatik saukt par liimeniem...ir ticiba stipraki un ticiba vajaki cilveki,tapat ka fiziski-citi stipraki,citi vajaki.
vilks
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:38:19
danar
.ir ticiba stipraki un ticiba vajaki cilveki,tapat ka fiziski-citi stipraki,citi vajaki.
aha, tā arī var teikt. un katra cilvēka pienākums ir uzturēt kaut kādu fizisko formu (ciktāl tas no viņa ir atkarīgs), lai viņš ir spējīgs pats par sevi parūpēties.
Tādu cilvēku, kas nespēj staigāt, jo visu laiku guļ gultā un pieprasa, lai viņam visu pienes un viņu apkopj (kaut īstenībā vecums/veselība viņam netraucētu staigāt, strādāt un visu darīt pašam), ikvienā normālā sabiedrībā uzskatītu par liekēdi. Tāda situācija normāla ir tikai attiecībā uz zīdaini, vēlāk jau jāmācās pamazām pašam tikt ar visu galā.
Papucs
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:38:43
danar
Tu taču piekritīsi, ka ne jau visi varētu tā mierīgi tupēt gadiem lēģeros un cietumos kā Boļeslavs Sloskāns, i neko - justies laimīgi.
Es, piemēram, jūtos ļoti slikti, jo man nav naudas, kaut gan ar prātu saprotu, ka jāpaļaujas taču uz Dievu, nevis naudas summu.
pich_
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:47:18

kāpēc diskusijās tiek pārmests cilvēkam, ka viņš neapmeklē baznīcu? un pamatots, ka tādā gadījumā ticība ir vājāka nekā tiem, kas apmeklē...

ticība taču ir personiska darīšana, kas nav jāizrāda uz āru apmeklējot baznīcu. varbūt kādam mājās sēdētājam ir spēcīgāka ticība nekā tam, kas aiziet uz baznīcu (piemērs- politiķi).
danar
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:50:31
pich_
Tas ta nevar but,baznica ir ta vieta,kur gars barojas.Majas sezot un neapmeklejot baznicu ir iespeja iebraukt pamatigaas auzaas.
pich_
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:53:21
danar

kāpēc tu gribi garu ierobežot speciālā ēkā?
barošanās? kas tā tāda?
vilks
# Labojis vilks: 2010.10.07 09:53:23
pich_
kāpēc diskusijās tiek pārmests cilvēkam, ka viņš neapmeklē baznīcu?
nu kā lai tev pasaka. visās diskusijās visiem cilvēkiem jau to nepārmet. manuprāt, konkrētajā diskusijā runa drīzāk bija par to, ka ja cilvēks biežāk ietu uz baznīcu, tad viņam nerastos nepamatoti pārmetumi draudzei.

draudzēs diezgan bieži gadās cilvēki, kas uz dievkalpojumiem neiet, toties ir makten čakli norādīt visiem iespējamiem draudzes darbiniekiem, ko šie darbinieki dara nepareizi.

bet paštaisnība ir lieta, kas neiet kopā ar ticību Dievam, tās drīzāk ir pretrunā.

pie tam - ne jau par baznīcas ēku ir runa, bet par draudzi, kas ir Kristus miesa (skat. 1. Kor. 12. nodaļu). Ja cilvēks apgalvo, ka tic Dievam, bet Kristu (draudzi) viņam nevajag, tad tā varbūt ir kāda ticība, bet tā nav kristīgā ticība, kas balstīta Bībelē.
danar
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:55:48
Papucs
es gan isti nesapratu ko tu gribeji teikt..nu,sakara ar tiem cietumiem un legeriem,bet par naudu varu piekrist,es ar reizem jutos slikti,kad nav naudas,kaut ar pratu saprotu,ka japalaujas uz Dievu
vilks
Tiesi ta
Papucs
# Labojis Papucs: 2010.10.07 09:57:52
pich_
Runa nav par ēku, bet par Sakramentiem, un konfesijās, kas nespiež uz sakramentiem, runa ir par draudzes kopību, resp, cilvēks - bara dzīvnieks, arī garīgā plāksnē. Vienam pašam draud aiziešana bojā garīgā ziņā.
Taču nav 100% obligāti. Ir jau kopš seniem laikiem visādi svētie, kuri vismaz uz laiku bēg no bara projām.
Tas gan nav īsti iespējams pašos pirmajos ticības dzīves mēnešos no atgriešanās brīža, jo sākumā nekas vēl nav skaidrs - zīdaiņa stadija. Ir vajadzīga baznīca, kas izaudzina vismaz tik tālu, kamēr iemācās pats staigāt.

vilks
bet Kristu (draudzi) viņam nevajag
Redzi, ja ar draudzi saprot draudzi katoliskā izpratnē, tad jau mēs visi nepārtraukti esam draudzes locekļi. Gan kopā ar jau mirušajiem, gan dzīvajiem vismaz savās lūgšanās.
pich_
# Iesūtīts: 2010.10.07 09:59:12
vilks

ja cilvēks visu mūžu dzīvo laukos, kur katru dienu ir jākopj lopi un jādara lauku darbi, turklāt līdz tuvākajai baznīcai ir 30km- vai viņam ir jājūtas vainīgam, ka nevar apmeklēt baznīcu? vai šāds cilvēks nevar būt ticībā stiprs?
Papucs
# Labojis Papucs: 2010.10.07 10:03:37
pich_
Protams, var!
(pazīstu)
vilks
# Iesūtīts: 2010.10.07 10:10:16
pich_
tas ir izņēmuma gadījums, nevis likumsakarība
uz izņēmumiem nevar balstīt likumus.

tipa, ir iespējams, ka arī 3gadīgs bērns uz ielas izdzīvos, ja neviens par viņu nerūpēsies, bet tas nenozīmē, ka 3gadīgiem bērniem nav nepieciešama pieaugušo aprūpe.
ja cilvēks var dzīvot ticībā Dievam, apmeklējot baznīcu tikai ļoti reti, jo dzīvo tālu laukos, tas nenozīmē, ka tā ir normāla ticības prakse, kas praktizējama arī pilsētniekiem, kuriem pieejamas pārdesmit baznīcas.

pie tam - cilvēks, kurš dzīvos ticībā (neatkarīgi no tā, cik bieži tiek uz draudzi), nebrauks uz draudzi ar nepamatotiem pārmetumiem un neiedziļinoties situācijā.
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 106 , pavisam kopa bijuši: 1347