atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem NEticēt citiem dieviem
pich_
Iesūtīts: 2010.05.25 13:44:08
Internetā neatradu teoriju...

Ja cilvēks netic Dievam vai dieviem, tad viņš tiek saukts par ateistu.
Es, piemēram, neticu Zevam- tātad esmu ateists. Kā dēvēt kristieti, kurš arī netic Zevam?
. 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
pich_
# Iesūtīts: 2010.05.25 13:44:27
kā ir?
Aivars
# Iesūtīts: 2010.05.25 13:45:19
pich_
Romieši kristiešus apsūdzēja arī ateismā savulaik. Tā nu tas ir.
godwit
# Iesūtīts: 2010.05.25 13:46:56
pich_
"Kā dēvēt kristieti, kurš arī netic Zevam?"
Pēc definīcijas ne kristietis ne pagāns grieķis nav ateists. Ateisms noliedz jebkādu dievu esamību.
pich_
# Iesūtīts: 2010.05.25 13:47:39
Aivars

lai gan ateisms ir neticēt nevienam dievam. vai kristiešu neticēšanai grieķu, romiešu un citiem dieviem nav cita definīcija?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.25 14:00:03
Nu (ne)ticiiba vienmeer prasa shiis (ne)ticiibas objektu... KAS ir tas, kam tic vai netic!
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.25 14:00:30
Es piemēram arī esmu ateists pēc kaut kādu pagānu vai musulmaņu mēra - iespējams.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.05.25 14:10:05
Ctulhu, nuja... taapee, kad runaa par ateismu, imo ikdienaa parasti saprt - cilveeks, kas netic nekaadu Dievu existencei...

Bet nu uz vaardiem jau aizliegumus neuzkabinaasi, kaa nu kursh to lieto!
pich_
# Iesūtīts: 2010.05.25 14:11:04
Ctulhu

saka, ka ateistiem jāatzīst Dieva eksistence, ja jau reiz par viņu runā. vai tas nozīmē, ka arī kristiešiem jāatzīst visu pārējo dievu eksistence?
pich_
# Iesūtīts: 2010.05.25 17:19:43
Ctulhu

nē nē- es to neesmu apgalvojis
incognito
# Iesūtīts: 2010.05.25 18:20:14
Ja saprotu pareizi, kristīgais pieņēmums ir, ka ir viens Dievs, bet pārējie ir ļaunie gari. Nu teiksim, ja tu saslimsti un lūdz Krišnu, lai tas tevi izdziedina un izveseļojies, tad tas tāpēc, ka tevi izdziedinājis Sātans.

No otras puses, 1.bauslis saka "Tev nebūs citus Dievus turēt Manā priekšā," un tas it kā norāda, ka Mozus laikā vēl tika pieņemts, ka citi Dievi ir reāli. Vēlāk, Jesajas laikos, tiek izvirzīta doma, ka citi Dievi ir vien izkrāsotas koka skulptūras, tikai Hashem ir.
Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.05.25 19:02:27
incognito
No otras puses, 1.bauslis saka "Tev nebūs citus Dievus turēt Manā priekšā," un tas it kā norāda, ka Mozus laikā vēl tika pieņemts, ka citi Dievi ir reāli. Vēlāk, Jesajas laikos, tiek izvirzīta doma, ka citi Dievi ir vien izkrāsotas koka skulptūras, tikai Hashem ir.

Neprecīzi citē. "Tev nebūs citus dievus turēt Manā priekšā". "dievi" - ar mazo burtu jeb lietots ka sugasvārds. Turpretī patiesais Dievs (jeb Bībles Dievs) ir konkrēta unikāla persona ar vārdu "Dievs".

Mozus laikā un arī tagad nekas mainījies, dievi jeb dievekļi, jeb elki, jeb ... - ir tie, kuriem mēs dodam to godu, kas pienākas Dievam, vai uz kuriem liekam cerību, kur spēj sniegt tikai Dievs, vai tie, ko mēs ieceļam Dieva vietā. Visa Bībele ir par to, kā mums savas dzīves laikā atpazīt īsto, patieso Dievu un veidot ar Viņu attiecības.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.05.25 19:11:15
Ctulhu
Es runāju par Bībeles Dievu, visa Radītāju, kas atklājies Jēzū Kristū un ir klātesošs Svētajā garā.
Ja kāds citē Bībeli, tad šāda Dieva izpratne ir interpretāciju konteksts.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.05.25 19:41:23
Ctulhu
Pameditē par tēmu: atzīt patiesību vs. izinterpretēt dažādus dievus.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.05.25 20:15:00
Gnidrologs
Tiklīdz tu kaut ko novēro, tu vairs nestāvi malā. Doma, ka vari stāvēt malā un vērot dažādu reliģiju pārstāvju izdarības, ir iluzora - jo tev veidojas priekšstats, kas gan atspoguļo tavu pieredzi (zināšanas, novērojumus, to attiecības utt.), gan arī formē tavu viedokli un zināšanas, kuri jau ietekmē tavus turpmākos novērojumus.

Tu (u.c. neticīgie) domā, ka reliģiju piederīgo pielūgsmes/ticēšanas objekti ir iedomas, pasaku tēli. Bet, vienalga, kādi šie objekti ir patiesībā, no cilvēka uzbūves (domāšanas un lēmumu pieņemšanas) skatpunkta ir realitāte. Ticīgajam viņa ticības objekts ir īsts, tikpat īsts kā Ņujorka, kuras pastāvēšanai es ticu no informatīvam liecībām, lai gan pats bijis neesmu. Līdzīgi mēs kristieši ticam, ka šis tēls, kuru atklāj Jēzus, ir Dievs - un savas dzīves pakārtojam atbilstoši Jēzus Rakstu norādījumiem Jaunās derības izpratnē. Tas, kas mums dot pārliecību, ka mūsu ticība ir īsta jeb mūsu ticības objekts - Dievs - ir un ir tāds kā liecina Raksti - ir visādi mazi un lielāki notikumi mūsu dzīvēs jeb praktiskās liecības.
incognito
# Labojis incognito: 2010.05.25 21:05:57
Mārtiņš
Neprecīzi citē. "Tev nebūs citus dievus turēt Manā priekšā". "dievi" - ar mazo burtu jeb lietots ka sugasvārds. Turpretī patiesais Dievs (jeb Bībles Dievs) ir konkrēta unikāla persona ar vārdu "Dievs".

Es domāju, ka ebreju rakstu valodā nav lielo un mazo burtu.
godwit
# Iesūtīts: 2010.05.25 21:16:18
incognito
ebreju valodā visi ir lielie burti, tur tādu mazo nav
incognito
# Labojis incognito: 2010.05.25 21:23:38
godwit
Lai korekti argumentētu, būtu jāatrod, kāds vārds ir lietots, lai apzīmētu to, ko Mārtiņš sauc par `dieviem` ar mazo burtu un kur vēl tāds vārds lietots. Cik saprotu, tekstā lietots אֱלהִים tas ir - elohim, kas ir tieši tas pats vārds, kas tiek lietots Genesis sākumā attiecībā uz debesu un zemes radītāju.
Līdz ar to Mārtiņa arguments nav diezcik precīzs.
godwit
# Iesūtīts: 2010.05.25 21:41:59
incognito
Piekrītu, ivrita zināšanas ekseģēzē noder. Arguments par lielajiem un mazajiem burtiem nav pareizs, bet arguments par dzīvo Dievu un nedzīvajiem dieviem ir pareizs.
incognito
# Iesūtīts: 2010.05.25 21:46:20
godwit
Es jau tikai gribēju norādīt, ka Bībelē redzama zināma attīstība, raksturojot to, kas īsti saprotams ar "CITI DIEVI".
godwit
# Labojis godwit: 2010.05.25 21:55:11
2. "Es esmu Tas Kungs (JAHVE), tavs Dievs(ELOHIM), kas tevi izvedis no Ēģiptes zemes, no vergu nama.
3. Tev nebūs citus dievus(ELOHIM) turēt Manā priekšā.

Kā redzams, pirmajā bauslī pats Dieva vārds atšķiras no vispārpieņemtā dieva/dievu apzīmējuma. Vārds Jahve ir unikāls. Tāda vārda nav citiem dieviem.

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 135 , pavisam kopa bijuši: 574