atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Pazudušie evaņģēliji.
Dienasgaisma
Iesūtīts: 2010.03.30 02:02:50
Ko Jūs domājas par "zudušajiem" evaņģēlijiem( Tomasa, Pētera, Marijas Magdalēnas)???
<< . 1 . 2 .
AutorsZiņas teksts
incognito
# Labojis incognito: 2010.03.30 11:14:16
Jošs Mulders
Tad jau austrumu baznīca vēl nebija nodalījusies no rietumu baznīcas. Visādā ziņā stāsts par šo Evaņģēliju parāda, ka Tevis uzzīmētā ideālistiskā ainiņa par gudrajiem baznīctēviem, kas gudri nodala 1.gs. radušos īstos Evaņģēlijus no 2.gs mistiski fantastiskās literatūras... ir vien ideālistiska ainiņa, kas patiesībai neatbilst.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.03.30 11:15:25
Attiecībā uz tiem it kā `pazaudētajiem`, kas tikuši izbrāķēti, ir jau arī mūsdienās teksta analīzes veiktas un konstatēts, ka tie ir stipri vēlīni teksti (valodas, terminu konstrukcijas, utt norāda, ka nākuši pēc `nepazaudētajiem`) Daži no `pazaudētajiem` ir atklāti sinkrētiski teksti, līdzīgi tiem,kādus dažs šodienas rakstnieks cep neatejot no kases, daži šķietami `kristīga` daiļliteratūra.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2010.03.30 11:23:34
Jošs Mulders
RKB taapeec kozh elkonjos, un galu begiaas uzspljaava uz kanonu un pateica, ka arii sho Bazniicteevu raksti ir tik pat deriigi dogmatu veidoshanai kaa pashi Raksti..
Odnako, tev tas pats praksē. Dažu baznīctēvu rakstītais un TA tev ir tādā pašā vērtē kā Raksti, un apspriešanai nav paredzēti.
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2010.03.30 11:30:11
Jošs Mulders
Lasot Ireneju ir jaabriinaas, kaa fruktam bij pacietiiba izburties cauri tiem Gnostikju murgiem, izanalizeet un atspeekot... bet laikam jau toreiz vechiem dziive leenaak riteeja... vareeja cauraam dienaam lasiit, rakstiit, domaat...

Tā ir. Mani arī nebeidz pārsteigt to dienu autoru domu dziļums un prāta konstrukcijas, kuras šie veidoja, nepazaudējot saturu un jēgu, kas tur tiek apspriests. Pie kam tas viss ir bez šodien pieejamajiem pārbagātajiem un izvērstajiem palīglīdzekļiem. Ir ko pamācīties.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.03.30 14:43:50
Odnako, tev tas pats praksē. Dažu baznīctēvu rakstītais un TA tev ir tādā pašā vērtē kā Raksti, un apspriešanai nav paredzēti.

Nea... kaareiz Bazniicteevi un TA ir pakaartotas Rakstiem... TA ir vienkaarshi Rakstu konspekts... tie nav raksti tieshi, tie ir prosto taa pati rakstu maaciiba paarkaartota citaa formaa... nu kaa var datus pasniegt kaa chartu, bet var kaa excel tabulu ar skaitljiem... skaitlji vieni un tie pashi!

Protams ja tiek atklaata nesakritiiba, ir jaapaarskata! Un par meeru njemam Rakstus!
Jošs Mulders
# Labojis Jošs Mulders: 2010.03.30 14:47:32
Pie tam jarekinas ar to, ka taja laika baznicas teviem nebut nebija tada skaidriba, kad kurs evangelijs ir sarakstits

Bija bija skaidrs... sarakstiiti bij tie, kas bija, bet tie, kas nebija, nebij sarakstiiti VInjiem kaareiz bij vienkaarshi... jo fakstiski seedeeja blakus tiem fruktiem kas rakstiija! Vareeja uz pirxtiem skatiities!

Tava iedoma, ka taa laika cilveeki bij pilniigie dunduki lingvistikaa un veestures textu izpeetee, ir aplama iedoma

Un iedoma, ka shodien zinatnieki var labaak zinaat par Evangjeelju sarakstiishanas laikiem, nekaa tie, kas burtiski sedeeja virsuu tiem evangjeelijiem, kad tos rakstiija, arii ir aplama iedoma

Bazniicteevi saakaas jau no 1aa gadsimta beigaam... kad veel pa kaadam Apustulim bij dziivs, neskaitot veel draudzes un cilveekus

Nav starp Bazniicteeviem un Evangjeeliju autoriem tumsha melna siena Cilveeku dziives paarklaajaas, un 1ais 2ais gadsimts jau ir laikmets kad veesturi pieraksta, taatad jau fixee... un izsekot textiem toreiz kaareiz bij neizsakaami vieglaak nekaa shodien! Kaut vai aiz taa iemesla, ka tiem fruktiem bij taadi texti, kuri mums ir tikai fragmentaari vai nav vispaar!

Savukaart Evangjeeliju spa 95% var restaurteet no bazniicteevu citaatiem vien! Tas ir, ja no zemes virsas pazustu Jaunaa Deriibas texts, bet paliktu visi Bazniicteevu texti, mees vareetu restaureet 95% Jaunaas Deriibas texta!

Kas interesanti... gnostikju texti neparaadas nedz teologjiskos citaatos, nedz kanoniskaas referencees, nedz bazniicas liturgjijaa!
Svētais
# Iesūtīts: 2010.03.30 14:50:12
Jošs Mulders
Neatceros, vai tev jau prasīju, bet vai neesi domājis par mācītāja amatu? Škiet, ka tev labi izdotos.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.03.30 15:43:18
Te nu tu kludies, tai laika, kad rakstija evangelijus, kristietiba vel bija diezgan neforamala un nekada baznica un baznictevi nepastaveja. Neviens siem rakstitajiem uz pirkstiem neskatijas. Tikai keizara Konstantina laikaa kristietiba tika atzita par oficialu religiju.

Baidos, ka atkal esi paarlasiijusies kaadus paargudrus avotus, laigan man nav zinaams neviens taads avots kas to vareetu apstiprinaat, taatad jaasecina, ka buus tavas zelta izgliitiibas produceets produkts... atgaadini, kaadi tev bij graadi Veesturee un cik aceros, tava doktora disertaacija ir citeeta visur un runaa par 1o 4u gadsimtu Bazniicas veesturi? Nu taa teikt... pret mulkjiibu pat Olimpa dievi ir bezspeeciigi!

Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.03.30 15:46:27
Man liekas, tev vispar ir vajs priekstats par ta laika vestures sakaribam.

Nu es par to, kas tev liekas neesmu atbildiigs!

Tai laika tekstus un hronikas sacereja daudz brivak un neviens nekasijas par paris brinumiem, jo neviens jau laga nezinaja, kas isteniba var notikt un kas nee. Ka nu tur kads lingvinistiski kaut ko parbaudija, par to man smiekli nak:-)

Tas tu par Jozefu Flaaviju runaa, uz kuru tik ciitiigi referenceejies, kad spriedi par dazahadiem Veestursikiem faktiem 1ajaa u.c. gadsimtos?

Kaa teica Switch matrixaa - Ignorance is Bliss - ljauj dziivot savaas iluuzijaas! Aciimredzot neko neesi lasiijusi ne NO 1aa un 2aa gadsimta autoriem ne PAR 1aa un 2aa gadsimta Bazniicas Veesturi... Taakaa man nemaxaa par tavu izgliitiibas plankumu aizlaapiishanu, naaxies vien tev palikt paarlieciibaa, ka tu visu zini, bet Mulders neko par shiis veestures laikmetu nezin!

Mārtiņš
# Labojis Mārtiņš: 2010.03.30 16:26:01
liepa
Tai laika tekstus un hronikas sacereja daudz brivak un neviens nekasijas par paris brinumiem, jo neviens jau laga nezinaja, kas isteniba var notikt un kas nee. Ka nu tur kads lingvinistiski kaut ko parbaudija, par to man smiekli nak:-)

Kā tu zini?
Un vai tu domā, ka cilvēki toreiz bija pamuļķāki kā šodien? Tak ņem visus brīnumus pēc kārtas un pārbaudi - kāda starpība šodien vai pirms simtiem gadu - kā nevar atkārtot toreiz, tā tagad. Drīzāk es pat teiktu, ka šodienas cilvēks, kas pieradis pie tehnikas sasniegumiem, ir pat lētticīgāks kā tolaiku ļaudis.
armilo
# Iesūtīts: 2010.03.30 16:32:48
Liepa, "ka tas ir pec satura? Ari esosajos evangelijos ir daudzas neticamas brinumainas lietas. Ar ko tie kanona neuznemtie evangeliji bija sliktaki?"
Liepa, kā jau Mulders minēja, evaņģēlija autoritāte bija atkarīga no autoriem, proti, tiem bija jābūt apustuļiem vai tiešiem viņu mācekļiem. Runājot par saturu, evaņģēlijos bija jābūt skaidrai vēstij, ka Jēzus Kristus ir cietis, miris un augšāmcēlies par pasaules grēkiem. Četri kanoniskie evaņģēliji ir vienīgie, kas satur pilnu ciešanu stāstu, kas arī ir šo evaņģēliju galvenā vērtība. Augšāmcelšanās no nāves ir liels un nebijis brīnums. Ja visi ~50 evaņģēliji apliecinātu šo vienu vienīgu brīnumu, tad tiem pienāktos goda vieta Bībelē blakus četriem esošajiem evaņģēlijiem.
Papucs
# Iesūtīts: 2010.03.30 21:17:02
Dienasgaisma

Tie nav nekur pazuduši - internetā var atrast, ja mazliet pameklē.
polarbear [81.198.228.179]
# Iesūtīts: 2010.03.30 22:51:16
masiks [212.93.96.2] Hmh.... gudri onkas sertificēja, ij atzina par labiem esam... būtu citus sertificējuši - būtu citi evanģēliji rakstos.... par sertificēšanu vairāk šeit, kā tas varbūt varēja notikt: http://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_Seminar
Marijas [159.148.129.165]
# Iesūtīts: 2011.10.09 15:16:58
Nekådas atkiribas, zėl,ka neredzat kas ir kopėjs
<< . 1 . 2 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 183 , pavisam kopa bijuši: 2925