atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem mācītāji (: DISKUSIJA LUTERĀŅIEM:)
p.l.dassy
Iesūtīts: 2010.03.04 15:30:36
kas ir mācītājs?
vai mācītāji ir mācītāji kā RKB priesteri - koncekrēti = uz mūžu īpašs statuss?
kas mācītāju padara par mācītāju?

vai mūsdienās mācītāji nav tādi (kā cita suga), kas paši paaugstinās? prasot cieņu un visādas citādas īpašas attieksmes... ? vai arī citi paaugstina?

vai piekrītat apgalvojumam:
ja mācītājam nav draudze - viņš nav mācītājs...
ja neviena draudze negrib mācītāju - viņš nav mācītājs...

piemēram, ko , jūsuprāt, Luters saka par mācītājiem?

p.s. šī diskusija nav ne par vienu personīgi, bet par tēmu kā tādu !
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
AutorsZiņas teksts
p.l.dassy
# Labojis p.l.dassy: 2010.03.05 02:24:08
armilo
ar labu nakti
Tev jau nav jāatbild uz reiz internetam tāda priekšrocība! ja man tagad rodas jautājums, es to uzrakstu... rīt vai nu tas vairs nebūs vai arī negribēsies divreiz to pašu domāt... (bet paldies, ka pateici...)
vispār es domāju, kā tā vieta vācu valodā skan? jo šķiet nesaprotams tur... manā saktījumā norādītās Rakstu vietas saka pretējo, nevis, ka ordinācija ir sakraments...
tas nenozīmē, ka pret mācītāja amatu drīkst ikviens(pats mācītājs un saucamie laji) izturēties pavirši...
kartība vienmēr ir laba lieta...
enģelīts............. [95.68.0.138]
# Iesūtīts: 2010.03.05 08:08:28
Dr. Mārtiņš Luters

ir vērts pa ršo jautājumu izlasīt Luteriskā Mantojuma Fonda mājas lapā pie publikācijām Lutera darba tulkojumu ____Kā baznīcā ievēlēt un iecelt Dieva vārda kalpus

Tulkojis Aigars Dāboliņš

Tulkots no: Wie man Kirchendiener wählen und einsetzen soll; Dr. Martin Luther’s Sämtliche Schriften, herausgegeben von Dr. Joh. Georg Walch. Band X. Katechetische Schriften un Predigten. 1554-1602 lpp. St. Louis, Mo. Concordia Publishing House.


Te atradīsiet atbildes arī uz citiem diskusiju tēmu jautājumiem, tas labs materiāls pārdomām un pazemībai katram kristietim.... Luters kā saredz tā laika situāciju un ir uzrakstījis šo rakstu un tas arī rakstīt tā it nekas nebūtu mainījies.
armilo
# Iesūtīts: 2010.03.05 09:00:35
Dassy, „labi, ja Tu uzskati, ka mācītāja amats ir sakraments, tad kāpēc tas nav atzīts?
un tādā gadījumā, ko tas nozīmē?!”
Sakramenti ir Kristus darba turpinātāji. Kalpošanas amatu Kristus izveidoja, lai varētu turpināt savu pestīšanas darbu. Mācītājs ir pilnvarots Kristus pārstāvis. No šāda viedokļa ordināciju var uzskatīt par sakramentālu. Kāpēc tas nav atzīts? Tas droši vien ir skaidrojams ar reformācijas laika ieilgušo pagaidu situāciju, kad nebija apustuliskajā pēctecībā sastāvošu bīskapu.
indriķis
# Iesūtīts: 2010.03.05 09:04:26
p.I. dassy , luterāņu mācītāji 21. gs. lielākoties ir pazemīgi kā vēl nekad baznīcas vēsturē. Atcerieties `cienīga mācītājlielskunga` laikus.
Par to, vai ordinācija ir sakraments?
Vispirms - `sakraments` ir baznīcas pieņemts nosacīts jēdziens.
Baznīcas vēsturē ar šo jēdzienu ir tikušas apzīmētas daudzas ( vairāki desmiti ) svētdarbības.
Pārsimt gadus pirms reformācijas ar šo jēdzienu sāka apzīmēt septiņas svētdarbības.
Luterāņu baznīca tradicionāli ar to saprot žēlastības līdzekļus, caur kuriem tas Kungs dāvā grēku piedošanu un kuros tiek izmantots kāds radības elements - ūdens, maize, vīns.
Tomēr ATA Apoloģijā ir uzsvērts, ka arī ordināciju `var saukt` par sakramentu, acīmredzot , plašakā `sakramenta` jēdziena izpratnē.
Tāpēc, ja kāds ordināciju tā nosauc, kāpēc gan ne?
indriķis
# Labojis indriķis: 2010.03.05 09:16:59
armillo , tu jautā - kāpēc nav atzīts?
Augsburgas konfesijas teologi izvēlējās ar šo jēdzienu apzīmēt Kunga baznīcai iedibinātos pašus svētākos aktus, kas dāvā grēku piedošanu.
Pie tam saprotot, ka nevar absolutizēt nosacītus jēdzienus gan sašaurinātā, gan arī paplašinātā nozīmē.
Tāpēc arī Apoloģija neredz problēmu arī ordināciju saukt par sakramentu, bet uz laulību tā tomēr nevēlas attiecināt šo jēdzienu.
Un kur nu vēl cienījamāks apzīmējums mācītāja aicinājumam kā `svētais kalpošanas amats`, lai gan arī man nav iebilžu saukt ordināciju par sakramentu Apoloģijas izpratnē.
Ingars
# Labojis Ingars: 2010.03.05 09:41:04
Ir daži mācītāji, kuru vadītie dievkalpojumi liekas tikai teātris, vismaz no draudzes locekļa puses skatoties, ir daži mācītāji, kuri uztver savu amatu kā konkrētus pienākumus un vairāk neko, esmu maz tādus mācītājus redzējis, kuri nenorobežojas no draudzes, bet pašaizliedzīgi nododas tās labā
indriķis
# Iesūtīts: 2010.03.05 10:25:23
Ingar , vai nevar būt arī tā, ka tavi secinājumi, izņemot atsevišķus objektīvus faktos pamatotus gadījumus, var būt ietekmēti no subjektīvas uztveres par to, kādu tu saskati nosacīti ideālā mācītāja tēlu.
Ja skatāmies ar a priori kritisku aci, retais izturēs tādu pārbaudi.
Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.05 10:35:04
indriķis

Neuztraucies, mani secinājumi ir ietekmēti no objektīvos faktos pamatotiem gadījumiem. nepietiek, ka mācītājs smuki stāv un smuki parunā, VIŅAM IR JĀDEG par draudzi un ne tikai, viņam ir jādeg par tiem, kas ārpusē, lai viņi iepazītu Jēzu
Aivars
# Iesūtīts: 2010.03.05 10:42:59
Ingars
O jā! Vientuļu pagaļu degšana ir iedvesmojoša!
jancis [195.8.115.229]
# Iesūtīts: 2010.03.05 11:00:37
Uzskatu mācītājus par tādiem pašiem kristiešiem, kā tiem, kas atrodas man apkārt. Vēl ir tas, ka mācītājs varētu būt tas, pie kura ir iespēja vērsties, ja ir ticīgas dabas jautājumi, neatkarīgi no jūsu stāvokļa un pārliecības. Viņam jāsniedz ja ne atbildi, tad virzienu, kur to meklēt. Viņš to ir mācījies un noteikti arī ieguvis uzticību draudzes priekšā, kura viņu deleģējusi skaidrot šādus jautājumus un diskutē par šiem jautājumiem. Labam mācītājam arī ir mācītājs un laba komanda.
Svētais
# Iesūtīts: 2010.03.05 11:01:44
p.l.dassy
un otrs, par ko mācītājs ir atbildīgs? manuprāt, par pareizu Dieva Vārda sludināšanu...

Noteikti

jo draudze taču aicina mācītāju ?

Domāju, ka Dievs aicina un draudzes vecākie ieceļ, pateicoties uzticamibai, parbauditus cilvekus utt.

Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.05 11:29:43
Aivars

O jā! Vientuļu pagaļu degšana ir iedvesmojoša!
Bingo - tu pateici vēl vienu labu lietu, mācītājam jāstrādā komandā Labs mācītājs ir pazemīgs un atzīst, ka viņš viens visu nevar

p.l.dassy
# Labojis p.l.dassy: 2010.03.05 11:42:41
armilo
vai pestīšanas darbā obligāts nosacījums ir mācītājs?

es pārspīlēšu: bet tad jau sanāk bezmaz vai: mācītāja klātbūtne pate par sevi ir pestījoša! (man tas liekas absurds)

ja mācītāja amats ir sakraments, tad visi mācītāji automātiski tiek pestīti un laji tikai caur mācītāju var tik pestīti ... viss atkarīgs no mācītāja nevis Kristus vai Dieva Vārda?!

un kā tad tu definē: kas ir sakraments?
nezinu, bet es mācītāja amatu nevaru stādīt līdzās Kristībām vai Sv. Vakarēdienam... Mācītāja amats pats par sevi man nekādu pestīšanu nedod... bet gan to dara Dieva Vārds = Dievs, protams mācītāja amats kā jebkurš cits labs amats ir godājams ... bet vai augstāks par citiem... es to vienkārši nesaskatu!nesaprotu..
Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.05 11:45:38
p.l.dassy

nu ja tu jautātu pareizticīgajiem, tad saņemtu atbildi - jo augstāka ranga garīdznieks, jo svētīgāks dievkalpojums
Aivars
# Iesūtīts: 2010.03.05 11:47:07
Ingars
Arī labs draudzes loceklis "neskatās no draudzes locekļa puses" bet mēģina savam nevarīgajam mācītājam ne tikai padomus dot. Reizēm ir bijis pārsteigums sastopot pieredzējušus kristiešus, kas pat ar daudz kritizētiem mācītājiem veiksmīgi augļus nesuši ticībā.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.03.05 11:55:11
p.l.dassy
Neuztraucies par to `sakramentu`. Man arī nepatīk šo vārdu vazāt, bet uzskatu, ka ir labi to rezervēt Kristībai un Sv. Vakarēdienam, nevis vienā putrā grūst ar visu, kas pa rokai.
Bet būtībā jau šis vārds Kristīgās Baznīcas leksikā ienāk latīņu ērā kā `noslēpums, mistērija`. Un kā jau Indriķis minēja, tad vienu brīdi vesela rinda `sakramentu` top saskatīti.
Viens sauks mācītāju par eņģeli, cits par sakramentu, bet būtība jau nemainās - viņš ir cilvēks, kas aicināts sludināt Evaņģēliju
p.l.dassy
# Iesūtīts: 2010.03.05 11:57:32
Ingars
man paldies Dievam ir nācies satikt šādu mācītāju LELB... protams arī cilvēks, bet viņš pat pats no savām finansēm ir ieguldījis cilvēkos... un neattālinās no draudzes cilvēkiem... kaut gan kripatiņa augstprātība arī viņam piemīt, bez tās viņš būtu pats ideāls kā cilvēks - mācītājs....
un tad ir grūti, ja esi baudījis ko gandrīz perfektu, ar citiem mācītājiem kontaktēties...

tāpēc jau šī ir luterāņiem diskusija, nevis katoļiem vai pareizticīgajiem, jo katrā konfesijā atšķiras draudzes gana loma vai statuss!
p.l.dassy
# Iesūtīts: 2010.03.05 11:58:07
Svētais
bet aicināti jau ir visi
Ingars
# Iesūtīts: 2010.03.05 12:00:15
Aivars

Protams, protams, taču parasti tās draudzes ļoti cieš tieši garīgās izaugsmes trūkumā. Par mācītājiem ir ļoti, ļoti jālūdz un mācītajiem pašiem jāļauj sevi pamācīt.

p.l.dassy

Ja palasam kādu no Pāvila vēstulēm, redzam, ka viņš nesaka, ka mācītājiem jābūt perfektiem, bet, ka viņiem jabūt ar labu slavu
p.l.dassy
# Iesūtīts: 2010.03.05 12:00:26
Aivars
Viens sauks mācītāju par eņģeli, cits par sakramentu, bet būtība jau nemainās - viņš ir cilvēks, kas aicināts sludināt Evaņģēliju

bet man interesē vai tas, tavuprāt, ir vai nav īpašs, priviliģētāks statuss... ?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 106 , pavisam kopa bijuši: 1103