atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vai kāds var palīdzēt saprast neskaidrās Rakstu vietas?
Svētais
Iesūtīts: 2009.09.29 12:51:36
Vai Jums pašiem ir tādas-neskaidras Bībeles rakstu vietas, ko Jūs nekādi nevarat savietot ar citām, kas ir skaidras? Palīdzēsim viens otram! Lūgums piedalīties tikai kristiešiem.Paldies.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Svētais
# Iesūtīts: 2009.09.29 13:03:50
Kā Jūs skaidrojat šo Rakstu vietu:

Ebr. 5:14 Bet pilngadīgiem pienākas cieta barība, tiem, kam ir piedzīvojumi un kam prāti vingrināti izšķirt labu un ļaunu.

New King James version

14 But solid food belongs to those who are of full age, that is, those who by reason of use have their senses exercised to discern both good and evil.

Sinodālais Krievu Tulkojums

14 твердая же пища свойственна совершенным, у которых чувства навыком приучены к различению добра и зла.

Jautājums vai tie "Čuvstva" vai `" senses" vai "prāti" ir domātas jūsu kontrole pār miesīgo cilvēku?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.29 13:17:19
Vārda skaidrojums

145 aistheterion {ahee-sthay-tay`-ree-on}
from a derivative of 143; TDNT - 1:187,29; n n
AV - senses 1; 1
1) faculty of the mind for perceiving, understanding, judging

Tātad vienkārši - runa iet par mentālajām cilvēka spējām filmēt bazaru! Tādam var mācīt arī sarežģītas un "augstas" lietas!

Tb... bērniem māca kniksēt un pievilkt kāju... bet kad viņi paaugās, tad viņiem var iedot arī pabiezu Ētikas grāmatu
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.29 13:18:21
Svētais, un tā uz sitienu nemaz nepateikšu vai man ir kādas neskaidras Rakstu vietas... nu tādas, no kurām atkarīga mana ticība vai kuras iet pretrunā ar visu pārējo manu ticību un Rakstiem!

Ja iemācās lasīt kontextuāli, ja ļauj pašiem Rakstiem formēt tavu ticību, nevis otrādi... tad tas viss sanāk pats par sevi!
Krii_stiine
# Iesūtīts: 2009.09.29 15:07:37
Tīri intereses dēļ - ko Pāvils domāja ar šo Tesal.2 2.nod.6.,7.,8 ,,jo netaisnības noslēpumainais spēks jau ir darbā, tikai tam, kas to līdz šim kavē, papriekš jāpazūd. Tad netaisnais parādīsies atklāti, un Kungs Jēzus iznīcinās viņu ar savas mutes elpu...``
Lasījusi esmu, ka Tas, kas to kavē ir Svētais Gars - un te nu man tāda neskaidrība - , kas notiks ar kristiešiem, ja Dievs atvilks Svēto Garu no pasaules? Jeb tikai no pasaules, bet kristieši vēl arvien paliks, kā Svētā Gara templis?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.29 15:10:56
Krii_stiine... iestaasies čabaš... tāpēc lūdz lai Dievs nepamet Kristiešus, jo tur kur nav Dievs, tur ir elle!
Krii_stiine
# Iesūtīts: 2009.09.29 15:20:22
nu tad tiem kristiešiem, kuru laikā parādīsies antikrists būs ārkārtīgi grūti. Varbūt tāpēc Kristus arī teica, ka būs pēdējie, kas būs pirmie?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.29 15:21:38
Krii_stiine, nezinu vai citiem buus vairaak gruuti kaa pirmajiem... Dievs neuzkraamee saviem beerniem vairaak kaa tie speej nest...
Krii_stiine
# Iesūtīts: 2009.09.29 15:27:40
Donachka Jā , es to zinu , tieši tāpēc mani šī rakstu vieta nelika mieru- kā tad tā laika kristieši vispār varēs lūgt un ticēt. iespējams, ka Pāvils ar to domāja, ka no neticīgās pasaules - līdz ar to tā paliks savā vaļā.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.29 17:13:39
Krii_stiine, nu vareetu to taa arii interpetreet, ka tas, ko shodien tikai kaa ziedinjus redzam - kristietiibas ierobezhoshana aiz visaadiem skaistiem briviaas apzinjas un religjijas briiviibas lozungiem - pienjemsies speekaa, kristieshi tiks apspiesti un kristietiiba marginalizeeta liidz taa pretkristiigais Gars taps redzams pavisam skaidri... nu par to daudz Atklaasmes Graamata runaa, ja ir gana laba izteele tur viskautko var saskatiit... un sainterpreteet... bet nebaidies, ja Dievs tev devis Sv. Garu, tad vinjsh to pats no sevis prom nenjems... tikai tu pati vari vinju izdziit caur bezdieviigu pretdarbiibu, kas shkjiet pagaidaam tevii nav noveerojams! Taakaa... nebaidies... Njemies Droshu Praatu!
Protestants
# Iesūtīts: 2009.09.29 17:24:53
Svētais

Sveiks,
Cilvēka esības komponentei „prātam” ir ļoti būtiska un nozīmīga loma. Jāmēģina meklēt skaidrojums rakstos, jo atbilde tur ir sniegta.

1.Atšķirt labu no ļauna varēja cilvēks, kad krita grēkā, radīšanas sākumā [1.Moz.3:22]. Bet šīs labā un ļauna pazīšana bija grēkā kritušā cilvēka miesīgā kvalitātē. Cilvēks zina kas ir labs un kas ļauns zemā, grēcīgi miesīgā līmenī. Šī labā un ļaunā atpazīšana vairāk līdzinās sajūtās un nojautās un notikušo faktu konstatācijās, kur cilvēkam uzrāda un signalizē sirdsapziņa. Par garīgām vērtībā šāds cilvēks nespēj spriest.

Lai vieglāk būtu saprast lasītājiem, iedalīšu cilvēka laba un ļauna atzīšanas kvalitāti līmeņos.
Piešķiru grēkā krituša cilvēka laba un ļauna atzīšanas kvalitātei 1.līmeni.

2. Atdzimuša cilvēka prāts, kur cīnās un līdz pastāv vecā, grēcīgā cilvēka prāts cīnoties ar jaunā, bezgrēcīgā cilvēka prātu. Šeit jau atdzimušais cilvēks var atšķirt labu no ļauna jau augstākā kvalitātē un līmenī, jo saprot un izprot labā un ļaunā garīgo nozīmi, kā arī ar to pārējās vērtības.
Piešķiru šai laba un ļauna atzīšanas kvalitātei 2.līmeni (jau augstāks līmenis).

3. Jaunas cilvēks, pēc Jēzus Kristus atnākšanas laiku beigās. Kad mēs, atdzimušie tiksim atbrīvoti no grēcīgās miesas un sava miesīgā prāta. Viņi būs pilnīgi bezgrēcīgi, un Dievam līdzīgi.
Piešķiru šai laba un ļauna atzīšanas kvalitātei 3.līmeni (visaugstākais līmenis).


Par šiem visiem 3 līmeņiem daudz ko pasaka šie divi panti:
1.Kr2:13 To mēs nerunājam ar cilvēcīgas gudrības vārdiem, bet ar vārdiem, ko Gars māca, garīgas lietas garīgi apspriezdami.
14 Miesīgais cilvēks nesatver to, kas nāk no Dieva Gara; jo tas viņam ir ģeķība, viņš to nevar saprast, jo tas ir garīgi apspriežams.
15 Garīgais cilvēks izdibina visas lietas, bet viņu pašu neviens neizdibina.
16 Jo kas ir atzinis Tā Kunga prātu, lai Viņam varētu dot padomu? Bet mums ir Kristus prāts.


1.Kor 13:9 Jo nepilnīga ir mūsu atziņa un nepilnīga mūsu pravietošana.
10 Bet, kad nāks pilnība, tad beigsies, kas bija nepilnīgs.
11 Kad biju bērns, es runāju kā bērns, man bija bērna tieksmes un bērna prāts, bet, kad kļuvu vīrs, tad atmetu bērna dabu.
12 Mēs tagad visu redzam mīklaini, kā spogulī, bet tad vaigu vaigā; tagad es atzīstu tik pa daļai, bet tad atzīšu pilnīgi, kā es pats esmu atzīts.


Tātad rezumē par Ebr.5:14 „Bet pilngadīgiem pienākas cieta barība, tiem, kam ir piedzīvojumi un kam prāti vingrināti izšķirt labu un ļaunu.”
Tagad apskatāmies uz Eb:12:8. Nu loģiski izsecinot visu iepriekš teikto un pieminēto, rezultāts ir tāds, ka Ebr.5:14 iet runa par atdzimušo cilvēku prātu [2.līmenis], kas tiek pārbaudīts un vingrināts un kas aug vai krīt koridora robežās starp 2. un 3. līmeni.




Svētais
# Iesūtīts: 2009.09.30 11:17:15
Paldies visiem par skaidrojumiem un komentāriem
Mulders
# Iesūtīts: 2009.09.30 11:20:55
Protestants, nu zagnul

Labi zagnul!
Protestants
# Iesūtīts: 2009.09.30 19:27:13
Krii_stiine,

Nu par jautājumu saistībā ar 2.Tesal. 2.nod.6.,7.,8 daudz ir variantu un komentāru. Mana atbilde nebūs vienkārša. Ir rakstīts, ka arī bēdu laikos Sv.Gars būs ar kristiešiem Mk13:11.
Un jautājumu, vai tas ir Svētais Gars, kas ir minēts šajos pantos, tad atbildu, ka „Jā” un tai par laikā „Nē”. Vispār būtu jādefinē šeit kas ir Svētais Gars, bet to šeit es nevēlētos darīt. Labāk skatamies Rakstus, lai būtu saprotamāk. Raksti skaidri definē ka Sv.gars var daboties un būt ar cilvēku dažādos veidos – var būs cilvēkā iekšā (subjektīvi), kā arī Sv.Gars var būt PĀR cilvēku, kas ir vairāk ārēja forma (obejektīvi), tāpat Sv.Gars var būt PIE cilvēka.
Piemēram:
Jēzus, kad piedzima Jaunavai Marijai, kad dabūja Sv.garu? Tad kad dzima no Marijas vai arī tad kas Sv.Gars pārklāja Viņu pie ūdens kristībām pie Jāņa Jordānas upē? Mana atbilde ir - abos variantos. Tikai Jēzum dzimstot no Marijas, Sv.gars bija Jēzū iekšēji, subjektīvi. Bet Jardānas upē, Jēzus Sv.garu dabūja kā Spēku, objektīvi.
Līdzīgi ir ar apustuļiem. Apustuļi S.garu vispirms dabūja iekšēji, Jāņa 20:22, un tad pēc kāda laika apustuļu dabūja Sv.Garu ārēji, kā Spēku, Ap.D 1:8.

Nu tad laiku beigās, attiecinot uz 2.Tes 2:6-8 būs līdzīgi. Sv.Gars kā Spēks PĀR kristiešiem tiks paņemts nost, bet paliks Sv.Gars iekšēji kristiešos visu laiku. Ja kādam cilvēkam nav tā iekšējā Gara, tad tas pēc definīcijas vairs nav kristietis.
Rom. 8:9 Bet jūs neesat miesā, bet Garā, tik tiešām, ka Dieva Gars mīt jūsos. Bet, ja kādam nav Kristus Gara, tas nepieder Viņam.
jenocs
# Iesūtīts: 2009.09.30 20:25:50
aber paldies protestantam par ierullējienu šajā forumā. forši kaut ko saturīgu vēl no kāda palasīt.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.10.01 13:44:45
Cibricis... jaa Budistu askeetu komentaari par Rakstiem vareetu buut interesanti!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.10.01 13:58:21
Bet Tu jau gan pats labi zini, ka askētisms nebūt nav budistu privilēģija. Askēzes pamatlicējs un mūsu piemērs ir Kristus.

Nu... tad kaadaa sakaraa tu ieklausies nevis Kristuu, bet citos fruktos? Ar ko Kristus ir tik nesaprotams vai nepienjemams, ka tev jaaieklausaas tajos, kam nav izdevies peec krusta naaves 3ajaa dienaa augshaamcelties? Ar ko vinji gudraaki par Budistiem, Islamistiem, kas arii pavada askeezee kalnos, ciesh un pashsausta sevi? Ar ko vinji viedaaki par Konclaagjeros izdziivojushajiem?

Vai tikai taapeec, ka kaads ir cietis konslaagjerii mees vinju laidiisim Atomreaktoru vadiit?
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.10.01 14:48:09
Cibricis...

Nu bet vai tad visi, kurus Dievs lietoja bij askeeti Rakstos? Tie Sveetie ir dazhaadaas kraasaas un formaas... gan visai askeetiskais Jaanis Kristiitaajs, gan ne maz ne tik askeetisks Zaalamans, gan liels rakstiitaajs - Luukas, gan karstasiniigs uz eceeshaam leeceejs Peeteris!

Kaapeec no visiem shiem tu tikai Jaani Kristiitaaju uzskati par cieniigu, lai vinja vaardos un "Biibeles komentaaros" ieklausiitos? Dievs lieto ljoti dazhaadus cilveekus... un pat par Nebukadnecaru saka "Redzi mans kalps..."

A kaa buutu, ka tu pats veidotu savu sveetdziivi un tad nebuutu jaashpiko no citiem, bet seko Marijas padomam - ko Vinjsh (Kristus) teiks, to dari! M? A to, ja visi par namdariem saziepeesies, kas dariis citus darbus... redz kaa LV ekonomika kaareiz iebrauca, ka visi gribeeja kaa Kristus par namdariem buut un katrs, kas maak skruuvgriezni notureet metaas regjipsi skruuveet un sita ar roku pie kruuts - es celtnieks!

Varbuut Dievs arii tevi grib lietot, bet tu visu laiku meegjini izlikties par to, kas tu neesi!

Iedomaajies, ja Marija, tad kad Gabriels pie shamaa atnaaca, buutu atteikuse - nee es labaak Rahaabes piemeeram sekoshu Galu galaa - sveeta sieviete, ko Dievs lietoja saviem darbiem!
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2009.10.01 14:57:41
Cibricis
Kad man kas Rakstos nav skaidrs, tad lūkoju pēc labiem Bībeles komentāriem.
Un izvēlos tos, ko sarakstījuši vīri ar svētas dzīves priekšzīmi, uz ceļiem lūgšanā un gavēnī stāvēdami, ne tie, kas pie rakstāmgalda ērtos krēslos gudrus vārdus virknējuši. Un atšķirība ir ļoti liela!


Padalies, lūdzu, ar padomu, kā tu zini, ka tevis izvēlētie Rakstu skaidrotāji tiešām ir rādījuši svētas dzīves piemēru, un kur tu smielies pietiekamu informāciju, ka viņi ir ceļiem lūgušies un gavēnī stāvējuši?
Un vai tavuprāt ir nozīme tam, vai vispirms cilvēks ir sniedzis svētu priekšzīmi, vai uz cēliem stāvējis, vai otrādi tas noticis?

Jo es, pirms esmu iepazinies ar kādu Bībeles skaidrojumu (piem., grāmatās), neko nevaru pateikt ne par autoru, ne viņa sniegto viedokli. Es arī nezinu, cik apjomīgās lūgšanās pavada un kādā veidā to dara mācītāji, kuru sprediķus uzklausu.
Balss
# Iesūtīts: 2009.10.02 00:05:09
Lūdzu, pastāstiet, kā jūs skaidrojat/izprotat Jēzus vārdus farizejiem:

Jāņa 8:44 Jūs esat no sava tēva - velna,...
jenocs
# Iesūtīts: 2009.10.02 09:07:03
BalssBalss
vai ta atbilde nav tur,kur tu daudzpunktus ieliki?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 83 , pavisam kopa bijuši: 4186