atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem sievas paklausība
elita
Iesūtīts: 2009.06.02 14:52:26
Gribu pajautāt,kā ar sievas pazemību un paklausību vīram,ja vīrs ir ģimenes tirāns un izmantotājs(ticīgs). Ja sievai vienai jāuzņemas viss-no bērnu audzināšanas līdz naudas pelnīšanai.Tādu ģimeņu ir daudz,kur vīrs dzīvo zili zaļi,bet sieva rūpējas par visu...un,ja viņa būtu vīram paklausīga un paļautos uz vīru,tad drīz vien būtu jāiet dzīvot zem tilta un jālūdz sociālajiem dienestiem ko paēst...T.i. vai šajā likumā ir iespējami izņēmumi?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>
AutorsZiņas teksts
vilks
# Iesūtīts: 2009.06.13 20:28:45
Svilpaste
Nē nu nepieļaut cūcisku attieksmi iespējams dažādos veidos.. arī turpinot vīram zināmā mērā paklausīt un saglabājot cieņas pilnu attieksmi pret viņu.
Piemēram, Abigaila, kuras vīrs atteicās palīdzēt Dāvidam un viņa vīriem, skaļi nerunāja vīram pretī, nedz lamājās, kaut arī vīrs bija nesavaldīgs un rupjš viņas klātbūtnē, bet vienkārši aizgāja un aizveda nepieciešamo pārtiku Dāvidam un viņa karavīriem. Un viņa Bībelē ir uzslavēta kā laba un gudra sieva.

Manis minētā attieksmes maiņa nenozīmē, ka sievai ir jāsāk kliegt pretī, ja vīrs uz viņu kliedz. Tieši otrādi. Man šķiet, ka sievai ir skaidri un gaiši ar savu attieksmi lēnprātīgi un mīlestībā jāparāda, ka kliegšana uz otru nav pieņemams komunikācijas veids, un, ja vīrs to sapratīs, kā arī to, ka sieva viņu tomer mīl, viņa vīru būs iemantojusi atkal no jauna.
Protams, šādas lietas vieglāk ir pateikt teorētiski nekā izdarīt. Tieši tāpēc ļoti palīdzoši ir sarežģītākās situācijās ģimenes konsultanti, kuri palīdz uz savu pierasto situāciju paskatīties no malas un saprast, vai mana attieksme ir veids, kā es vīram kā sieva izrādu patiesu mīlestību un cieņu. [tas tāds hipotētisks piemērs, neesmu sieva]
vilks
# Iesūtīts: 2009.06.13 21:56:38
Nezin, es gan domāju, ka nepieņemami ir kliegt uz otru kā vienam, tā otram. Gluži tāpat kā uzbrukt otram ar pārmetumiem par viņa dzīvi.
rainars
# Iesūtīts: 2009.06.14 21:48:24
Un ko darīt, ja lūgšanas nepalīdz? Cik ilgi paciest liekēdi?
Liekas te der arī iedziļināties lietas būtībā.Viens ir tas ko redz.Ļaunumu vajag ar visām saknēm izraut.Jāredz šīs lietas cēloņi kuri ir jānes Dieva priekšā un jāpanāk izlīdzināšanas.Ir ar tā ka senču grēki nes lāstu līdz trešajam un ceturtajam augumam.Jāņem vērā ka visi dzīvojam grēka samaitātajā pasaulē un katram ir kāds ievainojums no kura rodas sekas,ja nav nests Dieva priekšā.
Svilpaste
# Iesūtīts: 2009.06.14 22:11:42
Vilks.
Es nedomāju kliegšanu, bet Elitas norādīto- "sievai vienai jāuzņemas viss-no bērnu audzināšanas līdz naudas pelnīšanai.Tādu ģimeņu ir daudz,kur vīrs dzīvo zili zaļi,bet sieva rūpējas par visu..." Vai sievai ir jāpakļaujas un jāpieņem šāds ģimenes modelis?
Rainars
"Jāredz šīs lietas cēloņi kuri ir jānes Dieva priekšā un jāpanāk izlīdzināšanas." Redzamais cēlonis ir slinkums un nevēlēšanās uzņemties atbildību. Tas, vai tas ir no senču grēkiem- kas to lai zina? Ko konkrēti darīt? Lūgšanas pagaidām nepalīdz.
vilks
# Labojis vilks: 2009.06.15 07:43:38
Svilpaste
nu principā es domāju, ka tas nav modelis,ar kuru tā vienkārši samierināties un pakļauties. Attiecībās nav labs neviens modelis, ar kuru abi attiecībās iesaistītie nav apmierināti. No otras puses, jāņem vērā arī tas, ka mums tiešām ir zināms tikai sievas skatījums uz lietām. Raimonda piemērs skaidri ilustrē to, ka no otras puses viss var izskatīties krietni savādāk.

Ko darīt? Ja iespējams, mēģināt ar otru runāt par to, ka šī situācija sievai liek justies slikti. Ja vīrs negrib runāt - meklēt citus veidus, piemēram, pašai iet pie kāda psihoterapeita vai ģimenes konsultanta. Galvenais, ir jābūt pašai skaidrībā par to, vai gribas ģimeni saglabāt un atjaunot labas attiecības, vai arī vairs to negribas. Bet to arī konsultants var palīdzēt noskaidrot.

Jebkurā gadījumā nedomāju, ka interneta diskusijā ar tik minimālu informāciju par situāciju ir iespējams ieteikt vēl ko vairāk.

Un vēl. `Lūgšanas nepalīdz` ir tāds viegls aizbildinājums, noveļot atbildību no sevis uz Dievu, sak`, es jau lūdzu, bet Viņš nekā nedara. Lai kaut kas mainītos divu cilvēku attiecībās, nav vajadzīgs eņģelis no debesīm, bet gan tas, ka sāk mainīties vismaz viens no pāra. Ja viens maina attieksmi, otrs nevar nemainīties. Protams, šīs pārmaiņas var novest pie pāra izjukšanas, ja vienam vai abiem īstenībā nav nekādas citas motivācijas palikt kopā kā pierastā situācija. Un, ja sieva būs pirmā mēģinājusi kaut ko mainīt ierastajā kārtībā, vienmēr būs kādi, kas viņu vainos pie ģimenes jaukšanas. Tomēr patiesības atzīšana var arī ko mainīt uz labo pusi. Es zinu vismaz vienu situāciju, kur sieva nesamierinājās ar problēmām laulībā, sāka mēģināt ko mainīt un viņai izdevās. Svarīgi ir lūgt un sarunāt uzticamus draugus, kas arī lūdz (starp citu, mums tepat forumā ir kompānija, kas lūdz cits par citu, ja ir vajadzības) un tad ķerties darīt to, uz ko Dievs aicina. Vai vismaz to, kas šķiet loģisks, ja skaidru Dieva balsi neizdodas sadzirdēt.
vilks
# Iesūtīts: 2009.06.16 14:52:01
Raimonds
uz domām un sajūtām neviena iestāde parasti nereaģē, nepieciešami fakti. Un, ja fakti apstiprina, ka tā ir, tad ļoti labi, ka laicīgi griežas attiecīgajās iestādēs.

No otras puses - kas tā par laulību, ja abas puses viena uz otru skatās ar aizdomām un pārmetumiem? Tur jau pirmām kārtām nepieciešama rehabilitācija.
Svilpaste
# Iesūtīts: 2009.06.16 16:10:04
Vai tad nu tiešām secinājumi būtu tādi:
1) Elitai nevar ticēt, viņa ir iznīcinoša pret vīru;
2) labāk pie padomdevēja neiet, jo tad vīram nav cerību attaisnoties, iejauksies valsts iestādes, būs tad vēl sliktāk. ??????? Tātad- nabaga vīrs, viņš steidzami ir jāglābj no tik sliktas sievas!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.06.16 16:11:38
Svilpaste, Raimonds taa pieklaajiigi noraadiija, ka lieta nav izskataama publiskaa anoniimaa forumaa tik vienkaarshi kaa shkjiet!
vilks
# Iesūtīts: 2009.06.16 16:12:45
Svilpaste
Hmm, kāpēc tad nu tik radikāli?

Raimonda secinājumi, iespējams, tādi ir, bet tas jau nenozīmē, ka tādi ir visiem. Īsti gan nezinu, no kā viņš to secina, varbūt negatīvas personīgās pieredzes.
Es sliecos domāt, ka Elitai visdrīzāk ka ir taisnība, bet tikpat ļoti taisnība ir tas, ka no interneta diskusijām viņas dzīvē nekas nemainīsies.
elita
# Labojis elita: 2009.06.16 19:15:15
Paldies visiem labajiem cilvēkiem,kas vēlējās man palīdzēt!Nav tā,ka diskusija neko nemaina un nevar palīdzēt-es jau pagājušajā vasarā šeit jautāju par vardarbību ģimenē un, kā redzams, Jūsu ""sapurinājuma"" un uzmundrinājuma pietika gadam!Esmu izvēlējusies dzīvot cik iespējams labi esošajā situācijā,(četrdesmitgadīgu cilvēku ar spēcīgu raksturu un psihes īpatnībām vairs ""nepāraudzināt" un man patiešām palīdz,ka tik daudz cilvēku sniedz atbalstu un padomu!Par sievas paklausību- sapratu,ka nav grēks neklausīt vīram,kad tas visu ģimeni velk nost no ceļa un sievas paklausības likumā IR izņēmumi!
Ingars
# Iesūtīts: 2009.06.16 20:21:09
elita
Es tomēr ieteiktu neaprobežoties ar forumu, bet iet taisnā ceļā pie kāda mācītāja vai cita nobrieduša kristieša/tes, kam uzticies. Interneta sadraudzība ir laba lieta, taču pat mēs visi kopā nevarēsim tev aizstāt kaut vienu vienīgu patiesu brāli/māsu Kristū, ar kuru tu vari aprunāties klātienē, kurš vai kura tev var reāli atbalstīt un noteikti mēs nevaram aizstāt būšanu starp kristiešiem klātienē.
vilks
# Iesūtīts: 2009.06.17 10:40:32
elita
Jauki, ka Tev izdodas no tā visa ko iegūt arī sev.

Vispār joks, bet vienā citā forumā līdzīgā situācijā tika ieteikts abiem laulātajiem spēlēt World of Warcraft spēli.. acīmredzot tā ir iespēja dusmas, kas ir vienam uz otru, izgāzt, nogalinot pretiniekus, un tad var atkal mierīgi sadzīvot.
elita
# Iesūtīts: 2009.06.17 19:19:47
!
Abu Safija
# Iesūtīts: 2009.06.26 01:51:46
Ievas vaina?

Visas trīs reliģijas Jūdaisms ,kristietība un Islāms ir vienisprātis par to, ka gan sievietes, gan vīriešus ir radījis Dievs, Visuma Radītājs. Tomēr domstarpības sākas jau tūdaļ pēc pirmā vīrieša Ādama un pirmās sievietes Ievas radīšanas. Jūdu-kristiešu viedoklis detalizēti atspoguļots 1. Mozus grāmatā 2:4-3:24. Dievs aizliedza abiem cilvēkiem ēst laba un ļauna atzīšanas koka augļus, bet čūska pavedināja Ievu ēst no tā, Ieva savukārt pavedināja Ādamu ēst kopā ar viņu. Kad Dievs pārmeta Ādamam izdarīto, Ādams visu vainu novēla uz Ievu: „Sieva, ko Tu man devi, lai viņa būtu ar mani, tā man deva no tā koka, un es ēdu.” Tad nu Dievs sacīja Ievai: „Vairodams es vairošu tavus grūtumus un tavas nopūtas, kad tu kļūsi māte. Sāpēs tev būs bērnus dzemdēt, un tava iegriba būs pēc tava vīra, bet viņam būs valdīt pār tevi.” Ādamam Viņš teica: „Tāpēc, ka tu esi klausījis savas sievas balsij un esi ēdis no šī koka (..) lai zeme ir nolādēta tevis dēļ; tev, grūti strādājot, būs maizi ēst visu tavu mūžu.”(BīBELE)

Islāma skatījums uz radīšanu Kurānā atrodams vairākās vietās, piemēram:

"Ak, Ādam! Mīti tu un tava sieva Paradīzē, un ēdiet abi no kurienes vēlaties, un netuvojaties šim kokam, (citādi) jūs kļūsiet abi no netaisnīgiem". Tad Sātans iečukstēja viņiem abiem, lai atklātu viņiem to no viņu ķermeņiem, kas bija slēpts no viņiem, un teica: "Jūsu abu Kungs aizliedza jums šo koku, tikai lai jūs nekļūtu par diviem eņģeļiem, vai nekļūtu vieni no nemirstīgiem (jeb mūžīgajiem)". Un viņš (Sātans) apzvērēja viņiem abiem, ka viņš ir viens no labiem padomniekiem viņiem abiem. Tā ar krāpšanu viņš viņus aizveda krišanā. Un kad viņi abi nogaršoja no koka, viņiem atklājās viņu abu ķermeņi, un viņi sāka piesegties ar Paradīzes lapām. Viņu abu Kungs pasauca viņus: "Vai es neaizliedzu jums abiem to koku, un vai neteicu jums abiem, ka Sātans ir atklāts (skaidrs) ienaidnieks jums abiem?". Viņi abi teica: "Mūsu Kungs! Mēs bijām netaisnīgi pret sevīm pašiem, un ja Tu nepiedosi mums un nežēlosi mūs, mēs, patiesi, būsim starp zaudētājiem.""
(7:19-23).(KURāN)

Uzmanīgi salīdzinot šos divus radīšanas izklāstus, atklājas vairākas būtiskas atšķirības. Kurāns atšķirībā no Bībeles Ādamu un Ievu par izdarīto vaino vienādā mērā. Nekur Kurānā nav atrodams kaut mājiens, ka Ieva būtu pavedinājusi Ādamu ēst no koka un pat ne, ka viņa būtu ēdusi pirmā. Kurānā Ieva nav kārdinātāja vai pavedinātāja, vai krāpniece. Pie tam Ieva nav vainojama par dzemdību sāpēm; saskaņā ar Kurānu Dievs nevienu nesoda par citu pieļautajām kļūdām. Ādams un Ieva grēkoja, lūdza Dievam piedošanu, un Viņš tiem abiem piedeva.
* * *
3. Ievas mantojums

Ievas kā kārdinātājas tēls Bībelē atstājis ārkārtīgi negatīvu iespaidu uz sievietēm jūdu-kristiešu tradīcijā. Tika uzskatīts, ka visas sievietes no savas mātes, Bībeles Ievas, mantojušas gan viņas vainu, gan viltu. Līdz ar to viņas visas bija neuzticamas, morāli zemākas un ļaunas. Mēnešreizes, grūtniecība, dzemdības bija taisnīgs sods par nolādētā sieviešu dzimuma mūžīgo vainu. Lai aptvertu, cik negatīvu iespaidu Bībeles Ieva atstājusi uz viņas pēcnācējām, jāpievēršas dažu visu laiku ietekmīgāko kristiešu un jūdu rakstītajam. Sāksim ar Veco Derību un palūkosimies uz fragmentu no tā dēvētās „gudrības literatūras”: „Tad es atradu kaut ko, kas ir rūgtāks nekā nāve, un, proti, sievieti, kas līdzīga ķeramam tīklam, kuras sirds ir cilpas un kuras rokas ir važas. Tas, uz kuru Dievam ir labs prāts, izglābsies no viņas, - tomēr, kas grēko, tiks viņas sagūstīts.(..) Bet ko mana dvēsele arvien vēl meklē un ko es neesmu vēl atradis, tas ir sekojošais: starp tūkstošiem es esmu atradis vismaz vienu īstu un cilvēciski pilnvērtīgu vīru, bet tādu pat sievieti starp viņiem visiem es neesmu atradis nevienu.” (Salamans mācītājs 7:26-28)(bībele)

Citviet ebreju literatūrā, kas iekļauta arī katoļu Bībelē, lasām: „Neviens ļaunums nevar līdzināties sievietes ļaunumam(..) Grēks sākās ar sievieti un viņas dēļ mums visiem jāmirst.” (Sīraha gudrības grāmata 25:19,33) Ebreju rabīni minēja deviņus lāstus, kas uzlikti sievietei viņas grēkā krišanas dēļ: „Sievietei Viņš uzlika deviņus lāstus un nāvi: mēnešreižu asinis un jaunavības asinis; grūtniecības nastu; bērnu audzināšanas nastu; viņas galva ir apsegta kā sērojot; viņa caurdur savu ausi kā verdzene vai vergu meitene, kas kalpo savam saimniekam; viņai neticēs kā lieciniecei; un pēc visa – nāve.” [2]

Līdz pat mūsdienām ortodoksālie jūdu vīrieši savās rīta lūgšanās skandē: „Lai esi slavēts, Dievs, Pasaules Valdniek, par to, ka neesi mani radījis par sievieti.” Turpretī sievietes katru rītu pateicas Dievam, ka Viņš „radījis mani saskaņā ar Savu gribu”. [3] Daudzās jūdu lūgšanu grāmatās atrodama vēl arī šāda lūgšana: „Lai slavēts Dievs par to, ka Viņš nav radījis mani par neebreju. Lai slavēts Dievs par to, ka Viņš nav radījis mani par sievieti. Lai slavēts Dievs par to, ka Viņš nav radījis mani par nezinātāju.” [4]

Bībeles Ievai kristietībā bijusi daudz lielāka nozīme nekā jūdaismā. Viņas grēkam ir bijusi centrālā nozīme visā kristiešu ticībā, jo saskaņā ar kristiešu priekšstatu nepieciešamība pēc Jēzus Kristus misijas uz Zemes sakņojas tieši Ievas nepaklausībā Dievam. Viņa grēkoja un pavedināja Ādamu sekot sev grēkā. Tā rezultātā Dievs izdzina abus no Paradīzes un Zeme tika nolādēta viņu dēļ. Savu grēku, ko Dievs viņiem nebija piedevis, viņi nodeva mantojumā visiem saviem pēcnācējiem, līdz ar to visi cilvēki ir dzimuši grēkā. Lai šķīstītu cilvēkus no viņu „iedzimtā grēka”, Dievam bija jāupurē Jēzus, kurš tiek uzskatīts par Dieva Dēlu, pie krusta. Tātad Ieva ir atbildīga par savu kļūdu, sava vīra grēku, visas cilvēces iedzimto grēku un Dieva Dēla nāvi. Citiem vārdiem, viena sieviete, kura iedomājās rīkoties uz savu galvu, izraisīja cilvēces krišanu. [5] Kā tad ir ar viņas meitām? Tās ir grēcinieces tāpat kā Ieva, un kā pret tādām pret viņām arī jāizturas. Paklausieties uz sv. Pāvila bargo toni Jaunajā Derībā: „Sieva lai klusībā mācās visā padevībā; taču mācīt es sievai nepieļauju, nedz valdīt pār vīru, bet viņai jāturas klusībā. Jo Ādams ir pirmais radīts, pēc tam Ieva. Un Ādams netika pievilts, bet sieva tika pievilta un krita pārkāpumā.” (1.vēsule Timotejam 2:11-14)

Sv. Tertulliāns ir vēl skarbāks nekā sv. Pāvils, runājot ar savām „vismīļajām māsām” ticībā [6]: „Vai jūs zināt, ka katra no jums ir Ieva? Dieva spriedums pār jūsu dzimumu dzīvo arī šai laikā; un noteikti ir jādzīvo arī vainai. Jūs esat Velna vārti; jūs esat aizliegtā koka neaizskaramības lauzējas; jūs pirmās atstājāt Dievišķo likumu; jūs pārliecinājāt grēkot viņu, to, kuram citādi uzbrukt Velnam nepietika drosmes. Jūs tik viegli iznīcinājāt Dieva tēlu – cilvēku. Jūsu nopelna dēļ pat Dieva Dēlam bija jāmirst.”

Sv. Augustīns bija uzticīgs savu priekšgājēju mantojumam un rakstīja savam draugam: „Kāda nozīme vai tā ir sieva, vai māte – tik un tā viņa ir Ieva, kārdinātāja, no kuras mums jāuzmanās ikkatrā sievietē… Es nespēju redzēt neko, ko sieviete varētu vīrietim dot, ja neņemam vērā bērnu dzemdēšanu.”

Vairākus gadsimtus vēlāk Sv. Akvīnas Toms joprojām uzskatīja, ka sievietes ir nepilnvērtīgas: „Runājot par individuālo iedabu, sieviete ir nepilnīga un neveiksmīga, jo vīrieša sēklas aktīvais spēks tiecas radīt pilnīgu līdzību vīrišķajā dzimumā; sievietes rašanās cēlonis ir defekts aktīvajā spēkā vai kāds ķermenisks sagurums, vai pat kāda ārēja ietekme.”

Visbeidzot slavenais reformators Mārtiņš Luters uzskatīja, ka vienīgais labums, ko var dot sieviete, ir - ienest pasaulē tik daudz bērnu, cik vien iespējams, neraugoties ne uz kādiem blakusefektiem: „Nav nozīmes, ja viņas nogurst vai pat nomirst. Ļaujiet viņām mirt dzemdībās, jo tas ir iemesls, kādēļ viņas pastāv.”

Atkal un atkal sievietes tiek nomelnotas tādēļ, ka 1. Mozus grāmatā Ieva ir atainota kā kārdinātāja. Rezumējot, jūdu-kristiešu konceptu par sievieti ir saindējusi pārliecība par Ievas un visu viņas sieviešu kārtas pēcnācēju grēcīgo dabu.

Ja tagad mēs pievēršamies tam, kas Kurānā teikts par sievietēm, drīz pamanīsim, ka Islāma koncepts par sievieti ir pašos pamatos atšķirīgs no jūdu-kristiešu tradīcijā vērojamā. Lūk, ko saka Kurāns:

"Patiesi, Muslimi un muslimas, ticīgie un ticīgās, paklausīgie un paklausīgās kalpošanā, taisnīgie un taisnīgās (runās un darbos), pacietīgie un pacietīgās, godbijīgie un godbijīgās, dodošie un dodošās ziedojumus (sadaka), gavējošie un gavējošās, tie un tās, kas glabā savu šķīstumu, pieminošie un pieminošās Dievu daudz, viņiem Dievs sagatavoja piedošanu un diženu atalgojumu". (33:35 Kurān)

"Un ticīgie un ticīgās ir aulijā (palīgi, aizstāvji, draugi) vieni otriem. Viņi pavēla labumu un aizliedz nosodāmo (burtiski: noraidīto), un izpilda solā, dod zakā (žēlastības nodokli), un paklausa Dievam un Viņa sūtnim. Tie ir tie, kurus žēlos Dievs. Patiesi, Dievs ir Varens un Gudrs." (9:71-Kurān)

"Un viņu Kungs atbildēja viņiem: "Es nezaudēju nevienu darbu, kuru kāds no jums veic, būtu viņš vīrietis vai sieviete. Jūs esiet vieni no otriem."".”(3:195-Kurān)

"Kas izdarīja slikto, viņam netiek atmaksāts, kā tikai ar līdzīgo. Un kas izdarīja labu, būtu viņš vīrietis vai sieviete, un viņš ir ticīgais, tie ieies Paradīzē, viņi tiks baroti tajā bez norēķina." (40:40)Kurān)


"Kas izdarīja labu, būtu viņš vīrietis vai sieviete, un viņš ir ticīgais, patiesi, Mēs dosim viņam labu dzīvi, un atmaksāsim viņiem viņu atalgojumu par vislabāko, ko viņi ir darījuši." (16:97)Kurān)


Ir skaidrs, ka Kurāna skatījums uz sievietēm nekādā ziņā nav citāds kā uz vīriešiem. Gan vīrieši, gan sievietes ir Dieva radītas būtnes, kuru augstākais mērķis uz zemes ir pielūgt savu Kungu, darīt taisnīgus darbus, izvairīties no visa ļauna, un saskaņā ar šiem principiem viņi arī tiks izvērtēti. Kurānā nekur nav minēts, ka sieviete būtu velna vārti vai ka viņa būtu krāpniece pēc dabas. Kurāns arī nemin, ka vīrietis būtu Dieva attēls; gan vīrieši, gan sievietes ir Viņa radītas būtnes, un tas arī viss. Saskaņā ar Kurānu sievietes loma uz zemes neaprobežojas ar bērnu dzemdēšanu: viņai jāveic tikpat daudz labu darbu kā jebkuram vīrietim. Kurāns nekur nesaka, ka nekad nav eksistējusi īsta un cilvēciski pilnvērtīga sieviete; gluži otrādi, Kurāns mudina it visus ticīgos - gan vīriešus, gan sievietes – sekot tādu ideālu sieviešu kā jaunavas Marijas un Faraona sievas piemēram:

„Dievs deva kā piemēru tiem kas noticēja Faraona sievu, kad viņa teica: "Mans Kungs! uzcel man pie Sevis māju Paradīzē, un glāb mani no Faraona un viņa darba, un glāb mani no netaisnīgas tautas!" Un Mariju, Imrāna meitu, kura saglabāja savu šķīstumu. Un Mēs iepūtām viņā, ar Mūsu Garu (vai no Mūsu Gara), un viņa apstiprināja, ka Viņas Kunga vārdi ir patiesība, un arī Viņa grāmatas, un viņa bija no paklausīgām (kalpošanā). ";(66:11-13)Kurān)
Balss
# Iesūtīts: 2009.06.26 10:59:56
Abu Safija
Lūdzu, pastāsti, vai arī sievietes atrodas mošejā un piedalās lūgšanās? Vai viņām ir tāds pats pienākums daudzas reizes dienā lūgties kā vīriešiem? (Man nekad nav nācies to ne redzēt, ne piedzīvot.)
Ebrejiem sievietes atrodas sinagogā aiz režģa. Kā ir ar muslimu sievietēm? Kur un kā lūdz viņas? Vai viņām tāpat ir izredzes nonākt Paradīzē kā vīriešiem? Ko viņas tur darīs?
9K116
# Iesūtīts: 2009.06.26 15:15:12
Balss
Lūdzu, pastāsti, vai arī sievietes atrodas mošejā un piedalās lūgšanās?
Piedalās gan, tikai citā telpā - tipa, vīrieši lūdzas vienā telpā, sievietes - citā.
abdullāh
# Iesūtīts: 2009.07.02 03:13:16
šievitēm labāk skaitīt lūgšnas mājās bet vīriešiem mošejā,bet ja sieviete vēlas skaitīt mošejā ,tad neviens viņai to darīt nevar aizliegt,
abdullāh
# Labojis abdullāh: 2009.07.02 04:49:24
`daži slavenākie kristieši par sievietēm
Pāvils(viltus apustulis)
„Sieva lai klusībā mācās visā padevībā; taču mācīt es sievai nepieļauju, nedz valdīt pār vīru, bet viņai jāturas klusībā. Jo Ādams ir pirmais radīts, pēc tam Ieva. Un Ādams netika pievilts, bet sieva tika pievilta un krita pārkāpumā.” (1.vēsule Timotejam 2:11-14)

Sv. Tertulliāns ir vēl skarbāks nekā sv. Pāvils, runājot ar savām „vismīļajām māsām” ticībā : „Vai jūs zināt, ka katra no jums ir Ieva? Dieva spriedums pār jūsu dzimumu dzīvo arī šai laikā; un noteikti ir jādzīvo arī vainai. Jūs esat Velna vārti; jūs esat aizliegtā koka neaizskaramības lauzējas; jūs pirmās atstājāt Dievišķo likumu; jūs pārliecinājāt grēkot viņu, to, kuram citādi uzbrukt Velnam nepietika drosmes. Jūs tik viegli iznīcinājāt Dieva tēlu – cilvēku. Jūsu nopelna dēļ pat Dieva Dēlam bija jāmirst.”

Sv. Augustīns bija uzticīgs savu priekšgājēju mantojumam un rakstīja savam draugam: „Kāda nozīme vai tā ir sieva, vai māte – tik un tā viņa ir Ieva, kārdinātāja, no kuras mums jāuzmanās ikkatrā sievietē… Es nespēju redzēt neko, ko sieviete varētu vīrietim dot, ja neņemam vērā bērnu dzemdēšanu.”

Vairākus gadsimtus vēlāk Sv. Akvīnas Toms joprojām uzskatīja, ka sievietes ir nepilnvērtīgas: „Runājot par individuālo iedabu, sieviete ir nepilnīga un neveiksmīga, jo vīrieša sēklas aktīvais spēks tiecas radīt pilnīgu līdzību vīrišķajā dzimumā; sievietes rašanās cēlonis ir defekts aktīvajā spēkā vai kāds ķermenisks sagurums, vai pat kāda ārēja ietekme.”

Visbeidzot slavenais reformators Mārtiņš Luters uzskatīja, ka vienīgais labums, ko var dot sieviete, ir - ienest pasaulē tik daudz bērnu, cik vien iespējams, neraugoties ne uz kādiem blakusefektiem: „Nav nozīmes, ja viņas nogurst vai pat nomirst. Ļaujiet viņām mirt dzemdībās, jo tas ir iemesls, kādēļ viņas pastāv.”

Atkal un atkal sievietes tiek nomelnotas tādēļ, ka 1. Mozus grāmatā Ieva ir atainota kā kārdinātāja. Rezumējot, jūdu-kristiešu konceptu par sievieti ir saindējusi pārliecība par Ievas un visu viņas sieviešu kārtas pēcnācēju grēcīgo dabu.

Ja tagad mēs pievēršamies tam, kas Kurānā teikts par sievietēm, drīz pamanīsim, ka Islāma koncepts par sievieti ir pašos pamatos atšķirīgs no jūdu-kristiešu tradīcijā vērojamā. Lūk, ko saka Kurāns:

"Patiesi, Muslimi un muslimas, ticīgie un ticīgās, paklausīgie un paklausīgās kalpošanā, taisnīgie un taisnīgās (runās un darbos), pacietīgie un pacietīgās, godbijīgie un godbijīgās, dodošie un dodošās ziedojumus (sadaka), gavējošie un gavējošās, tie un tās, kas glabā savu šķīstumu, pieminošie un pieminošās Dievu daudz, viņiem Dievs sagatavoja piedošanu un diženu atalgojumu". (33:35 Kurān)

"Un ticīgie un ticīgās ir aulijā (palīgi, aizstāvji, draugi) vieni otriem. Viņi pavēla labumu un aizliedz nosodāmo (burtiski: noraidīto), un izpilda solā(Lūgšanas 5 reizes dienā), dod zakā (žēlastības nodokli), un paklausa Dievam un Viņa sūtnim. Tie ir tie, kurus žēlos Dievs. Patiesi, Dievs ir Varens un Gudrs." (9:71-Kurān)

"Un viņu Kungs atbildēja viņiem: "Es nezaudēju nevienu darbu, kuru kāds no jums veic, būtu viņš vīrietis vai sieviete. Jūs esiet vieni no otriem."".”(3:195-Kurān)

"Kas izdarīja slikto, viņam netiek atmaksāts, kā tikai ar līdzīgo. Un kas izdarīja labu, būtu viņš vīrietis vai sieviete, un viņš ir ticīgais, tie ieies Paradīzē, viņi tiks baroti tajā bez norēķina." (40:40)Kurān)

"Kas izdarīja labu, būtu viņš vīrietis vai sieviete, un viņš ir ticīgais, patiesi, Mēs dosim viņam labu dzīvi, un atmaksāsim viņiem viņu atalgojumu par vislabāko, ko viņi ir darījuši." (16:97)Kurān)
Ingars
# Iesūtīts: 2009.07.02 09:19:07
abdullāh
Kāpēc tu esi negodīgs un atrauj no konteksta dažādus izteikumus?

Luters piemēram ir teicis arī šādi

Sievai jādzīvo tā, lai vīram būtu prieks nākt mājās. Vīram jādzīvo tā, lai sievai būtu žēl, ka viņš dodas projām.

avots: Mārtiņš Luters
tēma: attiecības

Savukārt reāla liecība - Musulmanis vīrs iet sievai gabaliņu aiz muguras, jo...var gadīties kāda mīna - kas par mīlestību pret sievu, ne?

Vēl viena liecība - sieviete neko ļaunu nenojaušot apprecas ar musulmani, kādu dienu pēc lietišķām pusdienām ar biznesa partneri atgriežoties mājās vīrs sāk viņu sist un Tēvs vēl piebalso, lai nosit viņu pavisam

Vel viena liecība - kāds kristietis islāma valstī sludina evaņģēliju, viņam tiek piedraudēts, bet viņš turpina un atgriežoties mājās atklāj, ka viņa sieva ar bērniem bez vēsts pazuduši un vēl šodien nav atradušies.

Divas jaunas kristiešu misionāres dēļ evaņģēlija sludināšanas nošautas uz ielas
Balss
# Iesūtīts: 2009.07.02 10:38:52
abdullāh
Kāpēc sievietēm ir labāk skaitīt lūgšanas mājās, bet vīriem - mošejā?
Kas, saskaņā ar Kurānu, notiek ar sievietēm pēc nāves?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 51 , pavisam kopa bijuši: 3388