atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Par sektas definīciju
Mr. Incognito
Iesūtīts: 2007.05.15 14:41:05
Mīļie draugi, vēlētos padiskutēt ar jums par to, kas ir sekta. Mierīgā un akadēmiskā garā. "Pēc vārdnīcu datiem sekta vispirms nozīmē "organizēta ekleziastiska vienība". "Sequi"nozīmē sekot, tātad sekotāju pulciņš. Galvēnās reliģiskās grupas, uz kurām visvairāk tiek attiecināts vārds "sekta" ir radušās pilnīgi atsevišķi un tām ar kristīgo mācību nav nekā kopēja: Jehovas liecinieki un mormoņi. Protams Kristus personu un Bībeli kā Dieva atklāsmi šīs grupas gluži apiet nevar (labs arguments Bībeles patiesumam un dievišķai izcelsmei). Arī Kristus ir bijis viens tipisks sektants. Bībele vispār ir sektantiskas domāšanas paraugs: Dievs māca Israēla tautai nošķirties no citiem. Vārds "svēts" VD ēbreju valodā nozīmē nevis personisku ētisku kvalitāti, bet gan nošķirtības stāvokli - Dievs atdala, nošķir savus ļaudis". "Ecclesia" no grieķu valodas nozīmē "aicinātie", "izsauktie" (ek-kaleo). Ar šo vārdu Jaunā Derība apzīmē gan lokālo draudzi gan Kristus baznīcu. Šajā vārdā nav atšķirības no sektas.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
AutorsZiņas teksts
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.25 17:20:17
Mulders. Protams, ar šo definīciju ir domājis KLB. Cik gan sekla fantāzija! Bet vai tu esi iedomājies, cik ļoti šajā definīcijā ir iekļaujama arī LELB? Un ne tikai. Tā par ticīgajiem domā visi neticīgie.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.05.25 17:28:37
Uldis, nu bet es tak nav Noasveidiigaa advokaats. Vinjsh lieto kaut kaadu savu jeedziena izpratni. Man ir savaadaaka... kamdeelj tevi uztrauc par kaadu prikolistu tevi sauc! Visi mees birkas kabinaam pa labi un pa kreisi! Taa vieglaak... nav jaaveido attieciibas ar cilveekiem, var veidot attieciibas ar 3 un 4 burtu abriviatuuraam, kam sakabinaatas virsuu birkas "sekta" "heterodox" "kristiigs" "zaljsh" "smarzho peec piipeneem" etc.
lielais brālis
# Iesūtīts: 2007.05.25 17:32:59
Tādi Noasveidīgie LELB izdara lāča pakalpojumu. Dzīvoja abas sektas - LELB un KLB mierā un ekumēniski, mazliet padiskutēja, bet radikālis noasveidīgais atkal ugunī eļļu pielēja. Renegāts un reakcionārs
Mulders
# Iesūtīts: 2007.05.25 17:34:11
l.brālis zato mūsējais
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.25 18:03:42
Redaktors. Tā! Viens labs darbiņš padarīts. Vienu tēmu esmu aizlēdzis. Jāpadomā, kas varētu būt nākošā?!
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.25 18:12:49
Mulders l.brālis zato mūsējais Tak točno! Tik mīļi mēs te ar lielo brāli tusējām, vai ne? Apmēram tikpat patīkami kā ar mušu karstā pusdienlaika diendusā... Bet tas maita noasveidīgais te sāk vicināties ar pletni, ko? Ak tu tāds!
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.25 18:31:24
lielais brālis Hi, hi! Nu nemaz ar nepavisam nē!
Es jau tik ar mutautiņu vicinos un neko tai uzmācīgajai mušai nevaru padarīt, bet no pletnes gan tai bail!!!!!!!!!
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.25 19:33:11
Es domāju, cik labi, ka ir tādi tipiņi kā Noasveidīgais. Citādi mums nebūtu par ko runāt. Lūk, kārtējais šedevrs: "Iesūtīts: 2007.05.20 19:36:35
Jācīnās pret fundamentālismu un radikālismu kristietības iekšienē, lai nekļūstam līdzīgi tiem radikāļiem, kuri pēdējā konsekvencē spridzina gaisā autobusus ar neticīgajiem, domādami Dievam kalpojam." Es, protams, centīšos nebūt tik nekaunīgs un nejautāšu par kādiem radikāļiem un fundamentālistiem šeit ir runa. Es jau kaut kur iepriekš izteicu ieteikumu atturēties no šādu vārdu lietošanas kristīgās draudzes kontekstā, atstājot to visu tieslietu ziņā, jo šie vārdi brēc pēc asinīm. Tomēr man līdz šim bija licies, ka mums jācīnās pret grēku, tas ir, to ļaunumu, kas mīt mūsos pašos. Bet izrādās, ka ir vēl ļaunāks ienaidnieks, kas ir ārpus mums. Izrādās, ka Noasveidīgais ir nācis klajā ar jaunāko evaņģēliju. Ko jūs par to domājat?
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.05.25 19:44:10
Piekriitu Noasveidiigajam, ka fundamentaalisms un radikaalisms kristietiibu diskreditee; taapeec cilveekiem ir jaapaliidz par taadiem nekljuut, bet buut atveertiem Kristus veestij un laika ziimeem - taa ir arii ciinja jeb citiem vaardiem - ljoti nopietns uzdevums.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.25 19:52:10
Kārlis sj. Daru tev zināmu, ka fundamentālisms un radikālisms nekad nav bijis kristietības uzdevums. Tas drīzāk ir politiskās varas uzdevums. Noas-gā uzstādījumi rosina neiecietību un naidu sabiedrībā. Tie šķeļ sabiedrību labajos un sliktajos. Tu, piemēram, nekādi nevarēsi pierādīt, ka nepiederi pie šiem -ismiem. Tie ir vārdi, kurus var attiecināt uz ikvienu.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.25 19:59:14
Mulders. Es jau tev nemudinu būt par advokātu šim Noasveidīgajam. Mācies pazīt runātāju, viņu neredzot. Jūs varat man adresēt visu ko, taču ne pret vienu neesmu lietojis tādus vaŗdus kā fundamentālisms un radikālisms, jo es zinu, ko šie vārdi nozīmē. Tāpat nevienu neesmu nosaucis par sektantu. NOasveidīgā mutē šis vārds skan kā bezcerība. Vienīgā iespēja - pa vienam nākt augstā priestera priekšā pēc apžēlošanas raksta.
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.05.25 20:10:39
Uldis , patiesi, fundamentaalisms un radikaalisms nekad nav bijis kristietiibas uzdevums - bet, diemzheel, nereti tie ir kljuvushi par kristietības īstenību. Te nu politiskaa vara gan nav atbildiiga.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.25 21:12:13
Kārlis sj. Redzi, draugs, ja "nereti tie ir kljuvushi par kristietības īstenību," tad saskaņā ar Noasveidīgā sektas definīciju viņš pats un tie, kas piekrītoši māj viņam ar galvu, ir pieslējušies sektantismam.
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.25 21:21:21
Lūk, misijas izpratne Noasveidīgā gaumē: "Es piekrītu tai idejai, ka vienā draudzē neviens mācītājs nedrīkstētu palikt ilgāk par kādiem 7 gadiem. Lai neiesūno, lai nepadara draudzi par savu "ģīmi un līdzību." Uzmanieties mācītāji iekš LELB. jums nebūs nekādas izredzes attiecībā uz nākotni: šodien Jaunā Ģertrūdes draudzē, rīt - Zaubes draudzē. Protams, ir izredzētie, uz kuriem šis lkums neattieksies.
Kārlis sj
# Iesūtīts: 2007.05.25 21:24:55
Uldis , 7 gadi, manupraat, pat ir par daudz. Manaa `organizaacijaa` tie ir 3 gadi, maksimaali!, 6. Ljoti attaisnojusies pieredze veesturiski un starptautiski, un Noasveidiigajam tikai varu piekrist. Kura tad ir taa vinja sektas definiicija, lai no maniem vaardiem vareetu secinaat, ka esmu kljuvis par sektantu?
Balss
# Iesūtīts: 2007.05.25 21:25:51
Uldis ...nosaucis par sektantu. NOasveidīgā mutē šis vārds skan kā bezcerība.
Nav jau tik bezcerīgi, man šķiet. Vai tad sākotnēji tie, ko šobrīd saprotam ar Luterisko Baznīcu, netika uzskatīti par ķeceriem (sektantiem)? Evolucionēja, kļuva par Baznīcu. Baptisti - vēl 20.gs. bieži tika dēvēti par sektandiem, bet nu jau ir visā pasaulē izplatījusies un atzīta Baznīca. Un tā tas turpinās. Tie, kas pārkāpj šauros iesākuma rāmjus, ar laiku izveido savu dogmatiku u.t.t., kļūst par Baznīcu. Neņemiet ļaunā sievietes, ne-teoloģes teorijas, bet arī mirstīgie jau kaut ko domā un pieņem vai nepieņem...
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.25 21:40:02
Balss. Paldies Dievam - man ir cerība Jēzū Kristū. Kā zināms, kaķa lāsts Debesīs nekāpj. Es drīzāk uztraucos par tevi, Balss!
Uldis
# Iesūtīts: 2007.05.25 21:42:07
Kārlis sj. Cik gan Noasveidīgajam ir radniecīgas domas ar jezuītiem!
-=AH=- [213.246.63.134]
# Iesūtīts: 2007.05.25 21:49:21
Kārli sj . Pieņemsim mācītājs ar ģimeni no N pilsētas pārceļās uz N lauku draudzi un iesāk tur iekārtot dzīvi, bet tad, ak vai, 7 gadi jau cauri, ko nu ? Atkal ņem savu ģimeni un grib viņi vai nē uz nākošo vietu, vai tā būtu labi un svētīgi?
Domājams Roma, ar savu "svētīgo celebātu", ne to vien var atļauties, bet luterāņiem jau ir cita kārtība, pavisam cita šai ziņā.
Andis Atvars [81.198.177.161]
# Iesūtīts: 2007.05.25 22:14:10
AH! Tāda kārtība bija baptistiem gadus atpakaļ, bet kaut ko viņi ir saglabājuši vēl šodien. Slikti vai labi tas ir relatīvs jēdziens....
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 89 , pavisam kopa bijuši: 11109