atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Elle=nošķirtība no Dieva ???
Džonijs
Iesūtīts: 2009.03.08 18:45:02
Augustīns raksta-Es vēl neesmu pazemē, bet Tu esi arī tur, jo , ja es nokāptu ellē, Tu tur būtu. Tātad manis nebūtu, mans Dievs, manis vispār nebūtu, ja Tu nebūtu manī. Vai drīzāk-manis nebūtu, ja es nebūtu Tevī, no kura viss, caur kuru viss, kurā ir viss?

Tātad, saka ka elle esot nošķirtība no Dieva. Kā tassasaucas ar augstāk minēto? Vai tiešām ellē Dieva nav? Ja nav, tad jau elle kā tāda nevar vispār pastāvēt.
. 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Džonijs
# Iesūtīts: 2009.03.08 18:47:01
Bez Dieva tak nekas nepastāv...
Papucs
# Iesūtīts: 2009.03.08 18:50:57
Ja Dievs ietver elli visapkārt kā čaula visās iespējamās dimensijās, tad iekšpusē tīri teorētiski var pastāvēt dajebkas .
Džonijs
# Iesūtīts: 2009.03.08 19:13:53
Papucs Izlasi uzmanīgi-ja es nokāptu ellē, Tu tur būtu...nevis būtu ap to
Papucs
# Iesūtīts: 2009.03.08 19:40:09
Džonijs
Jā, es pamanīju. Agrāk arī par šito domāju.
Mani (šur tur literatūrā sagrābstītie) secinājumi bija tādi, ka Dievs pats dažādām personām individuāli (tajā skaitā gariem) noslēdz piekļuvi atsevišķām dimensijām. Piemēram, nevis Dieva nav tuvumā, bet mēs Viņu neredzam, nejūtam, jo ja ieraudzītu visā spožumā, tad iznīktu uz vietas. Tas varētu attiekties uz dažādu tipu personām, kas dažādu iemeslu dēļ "nejauši īslaicīgi atrodas" ellē, piemēram, Augustīns.
Džonijs
# Iesūtīts: 2009.03.08 19:53:18
Papucs Bet kā tas sasaucas ar to, ka Dievs ir katrā no mums...jo mēs takš eksistējam...bez viņa mēs nebūtu
Tas Pats
# Iesūtīts: 2009.03.08 19:53:34
Attīstot domu.
Cilvēks ir Dieva radīts. Cilvēka daba ir Dieva radīta. Cilvēka kļūdas ir ieprogrammētas.
Džonijs
# Iesūtīts: 2009.03.08 19:57:56
Tas Pats Nu tas pats Augustīns raksta ka-Tu esi radījis cilvēku, bet grēku viņā neesi radījis.

Rodas jautājums-no kurienes tas grēks?
Papucs
# Iesūtīts: 2009.03.08 20:10:40
Džonijs
Bez Viņa nepārtrauktās klātbūtnes pat atomi neturētos kopā!
Paraugies tā - nevis Dievs Tevi (vai kādu citu) iznīcinātu, bet Tu pats nespētu izturēt Viņa klātbūtni. Visnotaļ Dievišķs princips - personas suverenitāte zināmās, iepriekš noteiktās, robežās.
Tas pats attiecas uz grēku. Grēks pēc būtības ir tikai atšķirība no Dieva viedokļa dažādos jautājumos.
Mirga
# Iesūtīts: 2009.03.08 23:11:40
Es tevī, tu manī kļūst mums par uztveramu īstenību tad, ja atsaucamies Jēzus aicinājumam atvērties (es stāvu durvju priekšā un klaudzinu) , un tādā mērā, cik vietas viņam atvēlam. Ja nocietināmies un tādā ieslēgtībā un saslēgtībā arī paliekam, esam ellē jau šeit un tur – mūžībā, tā varam noprast. Sadegam Dieva mīlestības ugunī kā salmi? Bet tas nav mūsu ziņā. Varbūt Dieva radītā būtnē tomēr arvien ir kāds patiesības graudiņš, derīgs mūžībai? – Kas reiz ir , nevar nebūt.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.09 00:18:37
Mirga, tas jau tas briesmīgais ir tai ellē! Ka nebūt grēcinieks nevar, savukārt izaminīt to KĀ viņš ir šajā mūžībā arī nevar... Līdz ar to jau tā ir elles lielā mocība, ka grēcinieks IR, taču šī būšana ir sevī kolapsējis stāvoklis, tā ir būšana prom no Dieva
logopsihs [81.198.134.53]
# Iesūtīts: 2009.03.09 00:25:06
Džonijs
šitas teksts, ko saka Augustīns, ir ņemts no Bībeles

Ps 139:8
Ja es kāptu debesīs, Tu tur esi, ja es nokāptu ellē, Tu esi arī tur.


logopsihs nav pārāk skolots, tāpēc nevarēs tev pateikt precīzi, kā ar šito vietu ir, bet gudri onkuļi saka, ka oriģinālvalodā tas vārds, ko mums tulko kā "elle" var nozīmēt gan "elli", gan "mirušo valstību"...

ja tev tas interesē, - aizej pie kāda gudra mācītāja - šams tev visu izstāstīs kā nākas
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.03.09 09:14:31
Iespējams, ka ir domāts tā, ka Dievs ir visur, tikai ne visur ar viņu grib kontaktēties. Ellē to neviens negrib, tāpēc arī viņiem šķiet, ka Dieva te nav. Tāpēc arī "ja es nokāptu ellē, Tu arī esi tur", nozīmē, ka ticīgais ir spējīgs saskatīt Dievu visur.
Kā tieši "Dievs ir visur" - pietiek, ja Dievs zin visu, kas kur notiek un var visu kontrolēt.

Tomēr, vai Bībelē ir skaidri parādīta tā doma, ka "elle ir nošķirtība no Dieva"? Vai drīzāk nav "moku un soda vieta"?
incognito
# Iesūtīts: 2009.03.09 09:39:33
Elle nevarētu būt tikai nošķirtība no Dieva - kristieši vienā balsī apgalvo, ka nekristieši jau tagad ir nošķirti no Dieva, nu un ko? Nemaz tik slikti tiem nav.
Elle drīzāk ir vieta, kur Dievs atriebjas saviem pretiniekiem.
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.03.09 09:48:49
incognito
Agrākos laikos pietika, ja teica "Dievs atriebjās", bet tagad jau prasām "kāda jēga no tās atriebšanās, īpaši jau mūžīgas"?
Mulders
# Labojis Mulders: 2009.03.09 09:49:12
incognito, nemaz tik slikti nav, jo pagaidām jau jūs vēl esat pasaulē, kurā Dievu var saskatīt caur viņa ticīgajiem u.c. darbiem, no kuriem tu nemaz nevari novērsties... pietam, neticīgie jau nemaz neapzinās (un ticīgie vpročem arī) tās vietas, kurās Dievs ir klātesošs...
Lūk kad Dievs patiešām pamet, tikai tad var pa īstam apjaust, cik tuvu viņš ir bijis līdz šim!
Tā kā "nemaz tik slikti nav" tu vari teikt, jo Dieva žēlastība līst šai pasaulē pār ļauniem un labiem vienādi, Dievs visiem dāvā auglīgu lietu vai sildošu sauli, nešķirojot labos un ļaunos!

Bet elle, protams, iesākas šeit... tāpat kā Paradīze... Un tikai no elles vai paradīzes šajā retrospektīvā varēs redzēt pa īstam kā un kur šī elle un paradīze manifestējās šai pasaulē... Tikai retajam ir dots jau šajā dzīvē iemantot to, kas nāks pēc nāves.

Teikt Dievs atriebjas grēciniekam, ir tā pat kā teikt, ka gravitācija atriebjas kādam ignormamusam-izplētņlēcējam!
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.03.09 10:10:41
Mulders
Teikt Dievs atriebjas grēciniekam, ir tā pat kā teikt, ka gravitācija atriebjas kādam ignormamusam-izplētņlēcējam!
Bet salīdzināt Dievu ar gravitāciju nozīmē pateikt, ka Dievs ir tāds akls, nejūtīgs spēks, kuram viss vienalga, nekādas morāles. Vienalga, vai pa logu apzināti izlec pašnāvnieks, vai nejauši izkrīt zīdainis.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.03.09 10:20:56
Pa rokai nav Millera "Kristīgā dogmatika", bet tas,ko atceros ir šis:

Ir 3 Dieva klātbūtnes veidi:

1. klātbūtne kā Radītājam un Uzturētājam Dievs ir klātesošs visā, kas eksistē, tā iemesla dēļ, ka tas vispār eksistē. Ja kaut kur Dievs nebūtu klāt kā Radītājs un Uzturētājs, tā vieta vienkārši anihilētos, pazustu. Dievs ir klāt vistālākājās galaktikās, pat aiz Visuma robežas, jo Visums ir Dieva radība. Kā Uzturētājs Viņš ir klāt arī tur, kur notiek visbriesmīgākie grēki, arī ellē.
Šī mācība, ka Dievs ir visur klāt, un tāpēc visu redz un zina, ir mierinājums ticīgajiem un šausmu cēlonis ļaundariem.

2. klātbūtne žēlastībā Šeit Dievs ar savu Sv. Garu ir klātesošs visur, kur cilvēki tiek vesti pie ticības ar Evaņģēlija sludināšanu, kur grēki tiek piedoti Kristus upura dēļ, kur notiek svēttapšana, kur ticīgie šo klātbūtni jūt savās sirdīs, kur lūgšanas top uzklausītas Īpaši Dievs ir klātesošs Kristus Baznīcā. Kā jūs labi saprotat, šajā aspektā Dievs ellē nav klātesošs.

3. klātbūtne godībā Par šo veidu Raksti saka, ka mirstīgais cilvēks nemaz nav spējīgs Dievu redzēt. Šo klātbūtnes veidu mēs redzēsim vienīgi Paradīzē.
Kristofers
# Iesūtīts: 2009.03.09 10:39:16
Ciktāl mēs esam miesā un grēcīgi, jā. Tāpēc, lai cilvēku pasargātu, tur kur VD Dievs atklājas, Viņš atklājas netieši - enģeļa veidā, piem. Mozum (Ap. d. 7:30). Baznīcas tēvi saka, ka VD Dievs atklājās kā neradītais eņģelis - Angelus increatus , kas ir otrā Trīsvienības persona - Dievs Dēls pirms savas iemiesošanās. Tādā veidā Dievs atklājās Jesajam (Jņ. 12:37-41).
Mulders
# Iesūtīts: 2009.03.09 10:50:37
Borac, aiz to, ka tas izriet no Rakstiem!

Salīdzini Jesajas 6 nodaļu un Kristofera rakstīto Jāņa 12 nodaļas fragmentu!

Tāpat arī Jāņa 1 nodaļā, kur rakstīts

1:18 Dievu neviens nekad nav redzējis. Vienpiedzimušais Dievs, kas ir pie Tēva krūts, Tas mums Viņu ir darījis zināmu.

Šeit ir savilkts kopā visas Dieva manifestācijas cauri Vēsturei... Te tiek pateikts, ka Dievu neviens nav redzējis, bet tieši Vienpiedzimušais Dievs ir darījis Dievu mums zināmu!

1) Jau bez 3Vienības doktrīnas šī zajava toč cilvēkam var izraisīt vieglu `čabaš`
2) Tiek pateikts, ka tā bij Dieva otrā persona (Tā kas kā Vārds tapa miesa) bij tā, kas Dievu atklāja un darīja zināmu cilvēkiem... Tādējādi arī tas, ko Kristofers rakstīja un atbilde tam, ko tu prasīji!

p.s. Vecajā tulkojumā šī 18 pantā "vienpiedzimušais Dievs" vietā stāv "vienpiedzimušais Dēls"... laigan orīginālā ir "Dievs". Acīmredzot šāds voluntārisms ir veikts kāreiz, lai nodalītu personas... taču tā jau ir interpretācija, nevis tulkošana... LV jaunajā tulkojumā ir pareizi iztulkots (kas iedzen panikā, piemēram, Jehovas Lieciniekus)
EzītisMiglā
# Iesūtīts: 2009.03.09 11:00:39
Kā teica leitnants Dubs: "jūs mani vēl nepazīstat! Jūs varbūt mani pazīstat no labās puses, bet tagad mācīsieties pazīt no sliktās puses!".


Visā pilnībā jau nevienu no mums neviens no mums nav redzējis. Pat paši sevi mēs līdz galam nepazīstam.
Tikai aspektos.

Tādā nozīmē, jā, Dievu nekad neviens nav redzējis un arī neredzēs, jo Dievs pilnībā nav izprotams. Tikai aspektos.

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 89 , pavisam kopa bijuši: 3929