atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Jaunava Marija
Svilpaste
Iesūtīts: 2009.02.14 19:20:22
Vai Jēzus māti Mariju var saukt par jaunavu Mariju arī pēc dzemdībām? Kaut kur lasīju, ka Romas katoļu baznīcā māca, ka Marija arī pēc dzemdībām palika jaunava- dzemdības bijušas brīnumainas (ja kļudos un romieši tā nedomā, labojiet mani!).
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>
AutorsZiņas teksts
Princis B.
# Labojis Princis B.: 2009.02.14 19:27:37
jaunavība (nevainība) tiek zaudēta sexuāla kontakta rezultātā , nevis dzemdību rezultāta.
cita lieta - dzemdības parasti izraisa sexuāls kontakts.
var jau būt , ka notika notika kaut kas , ko grēcīgi cilvēki nevar izskadrot tieši pēc dzemdībām!
Grēciniece
# Labojis Grēciniece: 2009.02.14 19:36:09
Svilpaste
"dzemdības bijušas brīnumainas " - savā ziņā noteikti, cik nu man nācies par šo lasīt Bībeles komentārus un domāt pēc savas pieredzes (tas gan savādākā rakursā, kā Tu domāji, bet vienalga saistībā ar brīnumiem). Proti, runa par "Un viņai piedzima pirmdzimtais Dēls, un viņa To ietina autiņos un lika silē, jo tiem citur nebija vietas tai mājoklī" (Lk.2:7) . Uzskata, ka, ja reiz Dievmāte, tikko dzemdējusi Bērnu, spēja pati bez citu palīdzības Viņu apkopt, tad viņai nav bijušas visām sievietēm raksturīgās dzemdību sāpes. Un tas ir brīnums! (Zinu, cik ne-viegli nāk pasaulē bērni un kāda pēc tam ir fiziskā sajūta...)

Arī ortodoksi, ne tikai RKB, uzskata, ka Dievmāte nevainīga ieņēma, nevainīga dzemdēja un nevainīga nodzīvoja atlikušo mūžu. To apliecina ikonās trīs zvaigznes uz viņas galvas apsega (tās gandrīz neiztrūkstoši ir visās Dievmātes ikonās, piem., http://days.pravoslavie.ru/Images/ii2965&2483.htm; http://days.pravoslavie.ru/Images/ii2998&1090.htm).
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.14 19:37:39
Svilpaste
Kāpēc šāda teorija vispār vajadzīga? Vai tad tas, ka Marija ieņemšanas brīdī bija jaunava, nepietiek, lai tas būtu brīnums?
Drīzāk šķiet, ka RKB, gribēdama dievišķot cilvēku, sāk veidot citas dogmas, kas nebalstās uz Bībeles liecībām, bet uz vēlākos gadsimtos veidotām teorijām.
Grēciniece
# Iesūtīts: 2009.02.14 19:40:06
Balss
Pēdējam teikumam pievienojos arī es.
Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2009.02.14 19:41:16
Arī luteriskās ticības apliecības viņu sauc par mūžam jaunavu - semper virgo.
Grēciniece
# Iesūtīts: 2009.02.14 19:42:39
Atis Grīnbergs Nu lūk, visi esam vienisprātis! Reti sastopama Baznīcu viedokļu sakritība.
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.14 19:42:48
Atis Grīnbergs
Vai tad tas ir domāts fiziskā nozīmē?
Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2009.02.14 19:55:20
yap, runas par Dievmātes jaunavību ir par fizisko aspektu.
Atis Grīnbergs
# Iesūtīts: 2009.02.14 20:00:09
Vienīgi uzreiz gribu piebilst, ka esošajā latviešu valodas Vienprātības grāmatas izdevumā šos vārdus neatrast. Laikam ar desu. Bet viens no pirmajiem divvalodu (vācu un latīņu) izdevumiem ap 1580. gadu latīņu valodā runā par mūžam jaunavu. Un abas valodas versijas ir uzskatāmas par viena otru papildinošām.
kāds viens [87.110.241.79]
# Iesūtīts: 2009.02.14 21:21:44
Pat ja viņa ir mūžam jaunava, tad kas no tā mainās? Svētajos Rakstos par to nav ne vārda, tātad droši nevar ticēt, bet, kas nāk no neticības ir grēks. Pat ja sākotnēji CA tas latīņu valodā ir bijis ierakstīts, tad iepējams, ka Dievam tas nav labpaticis un Viņš būs darījis tā, ka tas ticis izņemts.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.14 21:27:40
Uzskata, ka, ja reiz Dievmāte, tikko dzemdējusi Bērnu, spēja pati bez citu palīdzības Viņu apkopt, tad viņai nav bijušas visām sievietēm raksturīgās dzemdību sāpes. Un tas ir brīnums! (Zinu, cik ne-viegli nāk pasaulē bērni un kāda pēc tam ir fiziskā sajūta...)

Tb tu gribi apgalvot, ka... pilsētiņā, kurā ir visa Jāzepa "rodņa" neatradās nevienas vecmātes un Jāzeps arī kaut kur kopā ar savējiem bračkām bij nozudis? Baidos, ka RKB šajā rakstu vietā ielasa pārāk daudz... ignorējot kulturālo kontextu, bez kura šī rakstu vieta arī ir laika gaitā transformējusies par to mītu, ka Marija dzemdēja bezmazvai viena pati kūtī, klusumā tjipa ne čiku ne grabu!
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.14 21:33:01
p.s. nu un ir tas Efezas Artemīdas kults iesēdies... kā citādi varētu tiem pagāniem notirgot Kristietību... kā vien piedāvājot visu viņu elku aizstājējus... cilvēki nevar bez elkiem... nebūs Artemīda būs Marija, nebūs Marija būs kāda cita Debesu Ķēniņiene kas implementē veco dievības sievišķā aspekta arhetipu! Pietam neskaitāmas reizes ir dzirdēts, ka tieši uz sievietēm Marijas tēls labāk iedarbojas - sak... savējais tuvāk... Iespējams, ka to veicinājis tas, ka Dievs vienmēr tēlots kā bargs vecis... a Marija, kā maiga sievišķīga un mīloša... cilvēks tīri zemapziņā tiexies pēc tās maigās draudzīgās būtnes ar bērniņu un Dievam vairs atliek tikai soģa vieta!
Grēciniece
# Iesūtīts: 2009.02.14 22:02:56
Mulders
Tb tu gribi apgalvot, ka... pilsētiņā, kurā ir visa Jāzepa "rodņa" neatradās nevienas vecmātes un Jāzeps arī kaut kur kopā ar savējiem bračkām bij nozudis? Baidos, ka RKB šajā rakstu vietā ielasa pārāk daudz... ignorējot kulturālo kontextu, bez kura šī rakstu vieta arī ir laika gaitā transformējusies par to mītu, ka Marija dzemdēja bezmazvai viena pati kūtī, klusumā tjipa ne čiku ne grabu!

Viena, ne viena - nezinu, bet, ka dzemdēja un pati izdarīja to, ko normāli tikko dzemdējusi sieviete fiziski nespēj izdarīt, to gan redzu pēc Svētajiem Rakstiem: Un viņai piedzima pirmdzimtais Dēls, un viņa To ietina autiņos un lika silē , jo tiem citur nebija vietas tai mājoklī" (Lk.2:7)

P.S. kūtī - Nu mēs tak zinām , ka tā nebija kūts, bet grota. Un personīgi man nav liela atšķirība - tāpat pie un ar lopiņiem, ne cilvēku mītnē.



kāds viens [87.110.241.79]
# Iesūtīts: 2009.02.14 22:15:04
Nedomāju ka arī nebūtu viņai pašai to iespējams izdarīt, tas ir ietīt savu Bērnu autiņos. Manai sievai dzemdības arī ir bijušas ļoti vieglas, tā, ka uzreiz pēdz dzemdībām varēja iet un kaut vai kalnus gāzt

ps. protams nevisiem tas tā ir
Jānis Kalniņš
# Labojis Jānis Kalniņš: 2009.02.14 22:43:18
Piedodiet, brāļi un māsas, bet man šķiet, ka šī lieta nu nekādi neietekmē mūsu pestīšanu. Nu kādā veidā manu ticību skar jautājums par Marijas jaunavību. Pilnīgi pietiek ar to, ka viņa BIJA jaunava, kad Svētais Gars viņu apēnoja un viņa tapa grūta. Pēc tam nozīme ir tikai tam, kas notika ar Jēzu.

Un cita starpā, te blakus varētu būt interesants skaidrojums Jēzus vārdiem pie krusta; Redzi, tava māte un redzi, tavs dēls. Viens no skaidrojumiem varētu būt tas, ka Jēzus paska skaidri, ka Marija gluži vienkārši nav Dieva māte, viņa ir cilvēka Jēzus māte, bet kopš brīža, kad cilvēks Jēzus mira un Dieva Dēls Jēzus cēlās augšām un tika uzņemts debesīs, Marijai ar Jēzu vairs nav nekāda sakara un tālab ir pilnīgi nesvarīgi te cīnīties ap viņas turpmāko seksuālo dzīvi.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.14 22:54:58
P.S. kūtī - Nu mēs tak zinām , ka tā nebija kūts, bet grota. Un personīgi man nav liela atšķirība - tāpat pie un ar lopiņiem, ne cilvēku mītnē.

Grēciniece a vai tu zini kāda ir standarta viduvēja Jūdu "cilvēku mītne" 1 gs. Palestīnā?
kāds viens [87.110.241.147]
# Iesūtīts: 2009.02.14 23:05:44
Jānis Kalniņš Bet cilvēks Jēzus nav atdalāms no Dieva Jēzus , tā kā Marija ir arī Dieva dzemdētāja - theotokos. Piekrītu, ka šis jautājums neietekmē mūsu pestīšanu šodien.
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2009.02.14 23:16:43
un ir tas Efezas Artemīdas kults iesēdies (..) kā citādi varētu tiem pagāniem notirgot Kristietību
Dažs labs Ozirisa mītos saskata līdzību Kunga augšāmcelšanās notikumam, tāpat Artemīdu Sv.Jaunavai Marijai utt. Svētīgāk būtu apieties uzmanīgāk ar šāda tipa "līdzībām"...
Baznīctēvu vidū ir vienprātība šajā jautājumā - viņu sauc par mūžam jaunavu.
Vēlos vērst uzmanību, ka šis jautājums saistās ar vissvētākiem notikumiem - Kunga iemiesošanos, piedzimšanu. To pieminot Ticības apliecībā, draudze godbijībā noliecās. Būtībā šeit apspriežamais ir jautājums, kas vislabāk saprotams pielūgsmē.
kāds viens [87.110.241.147]
# Iesūtīts: 2009.02.14 23:31:04
Kas no tā mainās, ja arī viņa ir mūžam jaunava? Manuprāt nekas. Viņa ir tāds pats cilvēks kā mēs visi, kura tika izvēlēta kādam īpašam uzdevumam, kā mēs katrs.
Par to godbijībā noliekšanos galvenokārt esmu ievērojis pie Romas katoļiem, protams arī pa kadam luterānim. Tomēr TA viss centrējas ap Kristu nevis ap Mariju.
Jānis Ginters
# Iesūtīts: 2009.02.15 06:47:48
kā mēs visi (..) kā mēs katrs.
Jā, jā visiem ir kāds īpašs uzdevums. Bet tas, ka Kungs iemiesojās caur Jaunavu nav nebūtiska detaļa.
godbijībā noliekšanos galvenokārt esmu ievērojis pie Romas katoļiem
Godāt Kunga iemiesošanos noslēpumu vajadzētu visiem, vai ne
viss centrējas ap Kristu nevis ap Mariju
Tieši tā. Sv.Marijas nozīme ir vienīgi kontekstā ar Kristu. Vai nedomājiet, ka "visi bērnu bērni mani teiks svētīgu"(Lk.1:48) nozīmē ko specifiskāku, nekā vienkārši būt svētīgam "kā mēs visi" vai "kā mēs katrs"?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 11 . 12 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 156 , pavisam kopa bijuši: 10255