atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Vakarēdiena cepumi un limonade
Boriss
Iesūtīts: 2009.02.03 15:10:17
Āfrikas stila Vakarēdiens — oblātu vietā cepumu gabaliņi, vīna vietā — ļoti garšīga limonāde!

Šie vārdi ir no misijas Uganda dienasgramatas. Es domāju tas nav pareizi, ja tur ir luterāņu mācītajs.
Kā jūs domāt par to?
AutorsZiņas teksts
Boriss
# Labojis Boriss: 2009.02.03 15:12:30
http://www.misijauganda.blogspot.com/
No raksta nepaliek skaidrs, kas, kā un uz ko misionē. Paliek iespaids, ka LELB līdzdalībnieki misijā tā kā akceptē to.
Boriss
# Labojis Boriss: 2009.02.03 15:25:36
Domāju, ka tad jāatturas. Mēģināšu pamatot. Maize un vīns ir zīmes, kuras Kristus svētī šim sakramentam. Limonāde ne vien nav vīna koka auglis, bet arī ķīmija. Ja elementi neatbilst iedibinātajiem, tad nav ko. Ne?
P.S. Āfrika ir viena no vīnogu audzētājkontinentiem un platuma grādiem.
A, varbūt kaut kas līdz galam nav skaidri uzrakstīts. Es biju pirms gada draudzē, kur ķiršu liķieris bija.
Mulders
# Iesūtīts: 2009.02.03 15:28:01
Kaut kur kaut kad lasīju, kā ortodoxi izlāpījās koncentrācijas nometnēs (vai vienkārši cietumā)... Maize bij maize, bet vīns bij karstā ūdenī mērcētas rozīnes...

Dona Eriksone
# Iesūtīts: 2009.02.03 16:52:59
Mulders
jaa, labas gan koncentraciajs nometnes bijushas odnako, ja tur ar roziineem ieslodziitos barojushi ....
Boriss
# Iesūtīts: 2009.02.03 17:21:06
Ekstrēmos apstākļos dažādās ieslodzījuma vietās un nometnēs daudzi priesteri un dažādi to darījuši, bet mani mulsina jautājums par zīmēm - cepumi un limonāde. Vai ar netbilstošām zīmēm var pilnvērtīgi svinēt euharistiju, kapēc tad ne dabīgu vīnogu sulu, kaut ūdeni. Maizi var pacept no miltiem un ūdens vien, kāpēc cepumus...?
Dona Eriksone
# Iesūtīts: 2009.02.03 17:40:42
Boriss
nesaprast tev to9, kuri dziivo Afrikaa domaashanas veidu, nesaprast.
Princis Marvins-Briinums I
# Labojis Princis Marvins-Briinums I: 2009.02.03 22:09:31
Vīns ir alkoholisks dzēriens (VB laikos daudzi ļoti zinoši cilvēki mācēja pateikt , cik % alkohola Bībeles laikos esot bijis , bet bija maz)
es presoniski nelietoju alkoholu un esmu katolis! ja būtu luterānis, tad būtu jāskaidrojas ar Mācitaju.
Pareizticīgajiem dod kko ar karotiti un tad bulciņu...
Grēciniece
# Iesūtīts: 2009.02.04 20:34:29
Nespēju iedomāties svinēt Sv.V. ar šādām zīmēm.
Par cepumiem - varbūt nav precīzi nosaukts izejprodukts, varbūt tur bijis kas cepts no miltiem, bet ne cepumi tai izpratnē, ko uz kārā zoba likt. Limonāde gan liekas pavisam dīvani. Ir tik nepārprotami skaidrs no Rakstiem, kam tur jābūt - "Un, biķeri ņēmis, Viņš pateicās un sacīja: "Ņemiet un dalait to savā starpā! Jo Es jums saku: Es nedzeršu no vīna koka augļiem , tiekāms Dieva valstība būs nākusi" un tālāk seko Sv.V. iedibināšana.

Vai tajā konkrētajā vietā ir ekstrēmi apstākļi, ka nav nekādas iespējas sagādāt atbilstošas zīmes? Limonādes vietā (nav gan skaidri zināms, kas ar to īsti domāts, ceru, ka ne kāds krāsains burbuļūdens) arī man liktos labāk lietot tīru ūdeni, ja tiešām nav nekādu citu iespēju.
Teikts, ka pirms tam par Sv.V. runāja Agris no vasarsvētku draudzes. Vai tad Vasarsvētkiem Sv.V. ir tādā veidā, kā to saprot konfesionālās Baznīcas?? Saprastu, ka par Sv.V. runātu luterāņiem vai katoļiem piederīgie, jo tas ir šo Baznīcu neatņemama sastāvdaļa, bet pentakosti?

Man ļoti simpatizē tā vienkāršība un dabiskums, kā daudzkas tiek darīts tur, bet šis nu ir tāds jautājums, kur nevaru atkāpties. Varbūt mūsējiem bija vērts pamācīt, kā šīs lietas Baznīca vienmēr darījusi - kā nekā jau gandrīz 2000 gadus? Nedomāju, ka tad, ja pamatoti un skaidri izstāstītu, viņi būtu tik spītīgi un paliktu pie sava, nav jau liturģiska rakstura jautājums, kas detaļās Rakstos nav atklāts.
logopsihs [81.198.133.195]
# Iesūtīts: 2009.02.04 21:00:39
nja...
ir jau forši sēdēt mīkstos dīvānos un spriedelēt - ko pareizi vai nepareizi dara mūsu brāļi un māsas misionāri... (cerams, ka esat izlasījuši, ko Āfrikā vēl var dabūt bez cepumiem un limonādes - par visādām zarazām, kas ne tikai apkārt ložņā, bet ir jau pavisam reāli arī tikušas klāt mūsējiem )
a varbūt tomēr labāk pagaidīt, kad šamie atgriezīsies mājās un tad iet ar viņiem izrunāties - kas kā un kāpēc...
`tagad logopsiham tas izskatās pēc publiskas aprunāšanas, un diezvai tas ir krietni...
Solveiga neielog. [89.254.131.192]
# Iesūtīts: 2009.02.05 09:58:41
Teikts, ka pirms tam par Sv.V. runāja Agris no vasarsvētku draudzes. Vai tad Vasarsvētkiem Sv.V. ir tādā veidā, kā to saprot konfesionālās Baznīcas??
Pirmo reizi dzirdu, ka Vasarsvētki nebūtu konfesija... un, jā, pentakostāļi Vakarēdienā bauda Tā Kunga miesu un asinis...
Boriss
# Labojis Boriss: 2009.02.05 22:25:07
Dona EriksoneĀfrikā neesmu bijis. Man ir draugi, kuri regulāri viesojas no Sudānas un DĀR, viens no tiem mācītājs, dzīvo nabadzības un musulmaņu ielenkumā, nekad nav atļāvies sakramenta zīmes mainīt. Esmu jautājis par daudz ko kas citādāk kā te. Tam nav sakara ar pašapmierinātiem mietpilsoņiem, bet ar bijību pret Kristus priekšzīmē iedibinātu sakramentu. Pajautāju arī savam pastoram, kurš daudz kur pabijis, nav tādu izņēmumu pat visbēdīgākajās vietās redzējis.
Balss
# Iesūtīts: 2009.02.06 00:37:17
Boriss
Vai tu neredzi atšķirību starp mācītāju savā draudzē un viesi no cita kontinenta, kurš ieradies kādā draudzē viņā pasaules malā, neprot ne valodu, ne pazīst tautu un tās mentalitāti?

Es nesaku, ka šāds dievgalds ir labs un pareizs, bet vai nosodīt ciemiņus misionārus par to, ka viņi nepagrieza muguru un neuzstādāija savus noteikumus vietējiem... ?
Kas ir svarīgāk - pilnīga pareizība vai pazemīga kalpošana ar būtisko - evaņģēlija vēsti?
Jānis Ginters
# Labojis Jānis Ginters: 2009.02.06 23:20:51
Es nesaku, ka šāds dievgalds ir labs un pareizs, bet vai nosodīt ciemiņus misionārus par to, ka viņi nepagrieza muguru un neuzstādāija savus noteikumus vietējiem... ?
Ir grūti spriest tikai no šī apraksta. Cerams, misijas grupa pēc atgriešanās pastāstīs precīzāk. Tomēr, jāņem vērā, ka tāpat, kā kristība nav derīga, ja tā izdarīta nevis ar ūdeni, bet, piemēram, ar rožlapiņām (ir šādi piemēri vēsturē), tāpat nevarētu uzskatīt par derīgu Dievgalda sakramentu, kurā netiek lietota kviešu maize un vīnogu vīns.
Mulders: ...koncentrācijas nometnēs (...) Maize bij maize, bet vīns bij karstā ūdenī mērcētas rozīnes...
Šajā piemērā ir skaidrība, jo tiek lietoti vīnogu augļi, tādi, kādi ekstrēmā situācijā ir pieejami.
Zinu, ka senāk baptistu vidē bija parasts "piemiņas mielasts" ar veikalā pirktiem cepumiem un kādu pašgatavotu dzērienu, piemēram dzērveņu. Tikai šajā kontekstā ir cita teoloģija. "Piemiņas mielasts" šeit nenozīmē to, ko luterāņi saprot ar Sv.Vakarēdienu.
Mirga
# Iesūtīts: 2009.02.07 13:27:35
Baptistiem Sv. Vakarediens nozime so, luteraniem to, un vel citiem varbut ko citu.

Vai tad Jezus teiktais ir tik neskaidrs?
Zaurs
# Iesūtīts: 2009.02.07 14:25:28
Zaurs pievienojas Jānim par to, ka jāpagaida misionāri mājās. Kas nav bijis kaujas laukā, tas nevar/nedrīkst spriest par kaujā pieņemtiem lēmumiem.
Grēciniece
# Iesūtīts: 2009.02.07 14:32:49
Zaurs, Jānis Ginters
Arī taisnība - pagaidīsim vien mājās, varbūt vēlāk būs kauns par pārsteidzīgu notiesāšanu...
logopsihs [81.198.133.195]
# Iesūtīts: 2009.02.07 20:35:16
Jūdiem esmu tapis kā jūds, lai mantotu jūdus; tiem, kas zem bauslības, esmu tapis kā tāds, kas stāv zem bauslības, pats nebūdams zem bauslības, lai mantotu tos, kas stāv zem bauslības.

Tiem, kas bez bauslības, esmu tapis kā tāds, kas bez bauslības, kaut patiesībā nebūdams bez Dieva bauslības, bet stāvēdams Kristus bauslībā, lai mantotu tos, kas bez bauslības.

Vājajiem esmu tapis kā vājš, lai mantotu vājos; visiem esmu tapis viss, lai katrā gadījumā kādus izglābtu.
1.Kor 9 : 20-22

logopsihs domā, ka šito neviens misionārs nevar apiet... Un tāpēc - diezin vai logopsihs jelkad būs misionārs... bet paldies Dievam par Viņa kalpiem, kas ir atsaukušies aicinājumam un visus apstākļus pieņem ar pateicību! ( kur parastam eiropietim no domas vien jau slikti metās...)

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 12 , pavisam kopa bijuši: 13459