atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Kā saprotam un kā to pielieto baznīcās?
rainars
Iesūtīts: 2009.01.03 17:57:33
Mat.5:23 Tāpēc, kad tu upurē savu dāvanu uz altāra un tur atminies, ka tavam brālim ir kas pret tevi,24 tad atstāj turpat altāra priekšā savu dāvanu, noej un izlīgsti papriekš ar savu brāli un tad nāc un upurē savu dāvanu.
<< . 1 . 2 . 3 .
AutorsZiņas teksts
garāmejot [80.232.183.58]
# Iesūtīts: 2009.01.07 16:41:50
Zobradzis no vilka bēgsi, pie lāča aizskriesi! Esi atradis nāves vainu luteriskajā baznīcā un nu dosies pie Marijas un citu mirušu cilvēku pielūdzējiem, dažādu okultu lietu piekopējiem un elku kalpotājiem. Žēl šos karstgalvjus, kas gatavi pādot savu pirmdzimtību par lēcu virumu.

Zobradzis
# Labojis Zobradzis: 2009.01.08 13:47:55
garāmejot [80.232.183.58]
Es neesmu luterāņu baznīcā atradis nāves vainu. Kāpēc tā apmelo?
Es vienkārši domāju, ka man pietiek cilvēcisko iemeslu izlīgt pirms sakramenta, kur nu vēl pašā luterāņu baznīcā nenoskaidrotas pārliecības un teoloģijas domstarpības. Par saviem trūkumiem vismaz varu rūpēties pats, bet kad nav skaidrs kas ir patiesība, tad tas nav nedz man dots, nedz pa spēkam sakārtot. Tamdēļ katoļu un pareizticīgo altāris šķiet pievilcīgs un sakārtots, ka tur nediskutē par to kas ir amats un.tml. Tik tā biju domājis.
Zobradzis
# Iesūtīts: 2009.01.08 14:14:53
Kur palicis Lēnprātīgais, viņš interesantā formātā diskutēja?
Man bij svarīgs jautājums, uzradās pēc sarunas ar manu mācītāju.
Grēciniece
# Labojis Grēciniece: 2009.01.08 15:29:21
Zobradzis
"Viņa ("mācītāja" ) teica, ka visi, kas kā luterāņi svin Sv.Vakarēdienu, pēc idejas ir pie viena altāra, pie vienas maizes un biķera."

Man, personīgi, tas ir aktuāli un man nav atbildes, ko tad darīt ar šo, jo tas jau nav tā, ka varbūt kāds no daudzajiem vienas kopīgās saimes mācītājiem slepus necienīgi kalpo. LELB šī situācija ir legāla un, tātad, visus skaroša. Saprotu, ka ar laiku, ja LELB virsvadības nostāja nemainīsies, šis nepareizais iedibinājums izmirs dabiskā veidā, bet tomēr runa ir par ilgiem gadiem, kuros šāds precedents pastāv. Saprotu, ka var jau nestresojot lietas skatīt tikai šauri lokāli, ne tālāk par savu vietējo draudzi, bet man ir mācīts paskatīties plašāk.

Vai arī nepareizi domāju un saprotu?
Mulders
# Iesūtīts: 2009.01.08 15:40:40
Viņa teica, ka visi kas kā luterāņi svin vakarēdienu pēc idejas ir pie viena altāra, pie vienas maizes un biķera. Doma prāvests ar tā teicis ir, esu dzirdējis.

Un? Ko vēl viņa teica?
Es kad esmu pie Altāra es esmu sadraudzībā ar tiem cilvēkiem un to mācību, ko dzirdu no Kanceles... Un tikai... Man ir maza daļa, ko blakus baznīcā kāds no Kanceles sludina! Tā kā... sorre... mana drauga draugs vēl nebūt nav mans draugs!
Grēciniece
# Labojis Grēciniece: 2009.01.08 15:44:58
Mulders

Vai tad kā LELB neesam viena Kristus Miesas daļa, un visas Kristīgās Baznīcas pasaulē neveido vienotu Kristus Baznīcu? Vai tad katra draudze pati par sevi?
Zobradzis
# Labojis Zobradzis: 2009.01.08 17:28:06
Grēciniece Nu tur jau tā lieta! Tāpēc es šķielēju uz tiem, kam tās lietas kopš Kunga Debesbraukšanas skaidras no sākuma. Baznīca ir visu ticīgo, ne vien lokālās draudzes, kopība. Var jau domāt savas alas ietvaros...
Tu esi optimiste, ka tas dabiski izmirs. Divi jaunie bīskapi nekur nav deklarējuši savu attieksmi, man mācītājs teica, ka solījušies nedarīt, kā pašlaik nedara, bet ja tā nav pārliecība, tad tā šautene agrāk vai vēlāk izšaus. Mūsu arhibīskaps cik esu lasījis intervijas un tv skatījis un kā liecinā Valmieras sižeti Panorāmā ar neteiks izšķirošu jā vai nē savlaicīgi, bet kad viss sāksies tad miera labad traci jau necels, a ticīgo sirdis apgrūtinātas. Man jau četri pazīstami cilvēki aigājuši, 2 uz katoļu draudzi, 2 uz pareizticīgo, cilvēkiem baznīcu gribas. LELB daudz kas ir jaukāks kā šamējiem, bet ne baznīciskuma mīlestība, nu man tā izskatās, varu kļūdīties, bet tā tas no mana beņķa baznīcā izskatās...
vilks
# Labojis vilks: 2009.01.08 17:53:27
Noraidoša un cilvēku sirdis apgrūtinoša attieksme pret sieviešu kalpošanu rodas tad, ja mācītājs tādu savos baznīcēnos (vai jebkuros, kas viņā klausās) kultivē.
Klausoties šajā, man gribas jautāt - un kurš izlīgs ar tām mācītājām, kuras kalpo un savu dzīvi ir atdevušas kalpošanai cilvēkiem, ne mazāk kā mācītāji ar "pareizo dzimumu", un uz kurām daļa LELB raugās ar vēlmi sagaidīt pēc iespējas drīzāku viņu nāvi. Baznīca (bīskaps) aicināja viņas kalpot, pašas nerāvās un neuzplijās, un līdz ar bīskapui maiņu viņas pēkšņi kļuva nederīgas un Baznīcas vienību graujošas. Nedomāju, ka šāda attieksme pret kādām māsām ir veselīga un mācīta Bībelē.

Tomēr šīs diskusijas kontekstā domāju, ka ir domstarpības, kuras mēs varam izlīdzināt un tās mums ir jāizlīdzina, un ir tādas, kuras vienu vai citu iemeslu dēļ nav izlīdzināmas. Tad nu šīs lietas jāliek Dieva rokās un jālūdz, lai Viņš rada vienību tur, kur mēs to nespējam izveidot paši.
Zobradzis
# Labojis Zobradzis: 2009.01.08 18:03:40
vilks Tā jau to nelaimīgo bīskapu kļūda un nelaime, kurā līdzi ievilkti arī citi. Vai tad jebkura atkāpšanās no bibliskas prakses jādara par precedentu ar kuru jāsamierinās? It īpaši runājot par altārkopību?

Noraidoša un cilvēku sirdis apgrūtinoša attieksme pret sieviešu kalpošanu rodas tad, ja mācītājs tādu savos baznīcēnos (vai jebkuros, kas viņā klausās) kultivē.

To pašu var teikt arī par jebkura baušļu pārkāpēju grupu! Pēc Tevis teiktā visu lēnām grozot ar laiku var pamainīt. Sāk ar vienu, turpina ar citu!
vilks
# Iesūtīts: 2009.01.08 18:19:07
Zobradzis
To pašu var teikt arī par jebkura baušļu pārkāpēju grupu! Pēc Tevis teiktā visu lēnām grozot ar laiku var pamainīt. Sāk ar vienu, turpina ar citu!

Nē, nu skaidrs, ka tas, par ko mācītājs sludina un māca, arī būs tas, kam ticēs viņa baznīcēni. To var teikt ne tikai par baušļu pārkāpšanu, bet arī par labām un vērtīgām lietām.

Tā jau to nelaimīgo bīskapu kļūda un nelaime, kurā līdzi ievilkti arī citi. Vai tad jebkura atkāpšanās no bibliskas prakses jādara par precedentu ar kuru jāsamierinās? It īpaši runājot par altārkopību?

Vai Tev šīs diskusijas ietvaros ir ideja, kā to risināt? Ir jau viegli runāt par kādiem citiem cilvēkiem vai nosodīt, kad pašu personīgi tas neskar.
Nemaz nerunājot par to, ka tik viennozīmīgs tas sieviešu kalpošanas jautājums nav nedz Rakstos, nedz Baznīcas vēsturē. Bet tā vairs nav diskusijas tēma, paliksim pie izlīgšanas tēmas.
Grēciniece
# Iesūtīts: 2009.01.08 18:51:03
vilks Noraidoša un cilvēku sirdis apgrūtinoša attieksme pret sieviešu kalpošanu rodas tad, ja mācītājs tādu savos baznīcēnos (vai jebkuros, kas viņā klausās) kultivē.

Nē, tā ticīgajos rodas tad, ja Rakstus lasa un vēro Baznīcas praksi cauri gadsimtiem. Konservatīva man domāšana, tak pieturos pie tā, kam Baznīca visos laikos caur gadsimtiem ir ticējusi, un tam, kādā veidā ticības redzamās formas praktizējusi.
vilks. [81.198.151.215]
# Iesūtīts: 2009.01.08 18:56:58
Grēciniece
Konservatīva man domāšana, tak pieturos pie tā, kam Baznīca visos laikos caur gadsimtiem ir ticējusi, un tam, kādā veidā ticības redzamās formas praktizējusi.
Arī šo tak cilvēki iemācās no saviem skolotājiem un mācītājiem.
Grēciniece
# Iesūtīts: 2009.01.08 19:00:57
vilks. [81.198.151.215]

Ir milzu atšķirība, kas ir pamatā kādai ticīgo rīcībai - Svētie Raksti un Apustuliskā tradīcija vai pašu iniciatīva un izpratne, ko mēģina leģitimēt. Jā, tiesa, kā vienu, tā otru cilvēki iemācās no saviem skolotājiem un mācītājiem.
Jānis Kalniņš
# Iesūtīts: 2009.01.08 20:14:32
Ziniet, lasu te tādus spriedumus par mācītājiem un bīskapiem, ka neviļus jādomā: cik gan daudzi talanti tiek izniekoti! Tas man atgādina, kā daudzi gudreļi kritizē valdību, bet kā paši tiek tur iekšā, tā dzied savādāku dziesmu.

Man jau ļoti patīk neofītu sajūsma un degsme! Viņiem ir jāuztic kaut ko pagaršot no darba un tad lai spriež. Es dažkārt te saskatu kādu ļoti latvisku rakstura iezīmi - izcelšanos uz citu fona. Vai jūs paši visi esat arī pilnīgi bez vainas? Tas, protams nav kā pārmetums, bet gan aicinājums paraudzīties uz lietām ar mīlošā Dieva acīm! Es nekur Rakstos neatrodu bargu un dusmīgu Dievu, tikai mīlošu tēvu, kas katru bērnu meklē, pacietīgi audzina un galīgi neliek ravēt nezāles - lai abas aug kopā līdz pļaujamam laikam, raugieties, ka nezāles ravēdami, jūs neizraujiet arī kviešus!

Tas galīgi nenozīmē, ka aicinu uz iecietību pret grēku, bet gan to, ka tiesu spriest pienākas tikai un vienīgi Dievam! Pāvila norādījumu nekļut daudziem par mācītājiem es saprotu tikai un vienīgi kā lielāku atbildības mēru. Ir visai dīvaini, ja kāds šoatbildību uztver kā pienākumu nepielaist grēcinieku pie svētuma! Jēzus gan Jūdasam deva sau miesu un asinis! Pēterim arī, kaut gan laikam pēc daža laba mērauklas viņš galīgi nebūtu pielaižams pie Vakarēdiena - kā nekā 3 reizes noliedz Jēzu, un vēlāk jau pēc Vasarsvētkiem, kad atnāca jūdi, tad piepeši nošķīrās no pagānu kristiešiem, par ko no Pāvila dabūja iekšās! Dievs ienīst grēku, bet mīl grēcinieku. Un to ļoti svarīgi ir atcerēties arī mums!
Grēciniece
# Iesūtīts: 2009.01.08 21:48:46
Jo vairāk gadus, Zobradzi, uz tiem citiem skatos, jo prāts rimtāks paliek - nekur tā maizīte nav bez garoziņas un katram savas blusas, kas izlec un sāpīgi iekož. Kamēr vien manā mazajā draudzē Dievu godinās un pielūgs tā, kā to dara līdz šim, un kamēr vēl mana lielā LELB Draudze pie Apustuliskās mācības turēsies, tikmēr esmu tai Baznīcā, kur pie Kristus ticības esmu nākusi un visus šos gadus svētīgi dzīvojusi. Nesaku, ka tas nemainīgi uz mūžīgiem laikiem paliks, pārāk jau strauji apkārt viss mainās.
Lai Dievs dod mūsu bīskapiem gudrību un drosmi pie patiesības turēties! Bet atliks tik augšām sašķobīties, lai apakšu rindas retotos un kaimiņi tik priecātos par savu labo ieguvumu.
<< . 1 . 2 . 3 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 124 , pavisam kopa bijuši: 39024