atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem IVF
Kristy
Iesūtīts: 2006.12.03 13:30:15
Vai tas ir grēks, ja divi mīloši cilvēki vēlas savu bērniņu un izvēlas IVF (ārpusķermeņa apaugļošanu), jo dabīgā ceļā, medicīnisku apsvērumu dēļ, tas nav iespējams.
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
mekletajs [217.198.224.202]
# Iesūtīts: 2006.12.04 22:00:33
Tas ir greeks, jo tiek apauglotas vairaakas olshuunas un shajaa procesaa daudzas jau apauglotaas olshuunas iet bojaa. Liekas katra apauglota olshuuna ir jau dziivs beerns.
Eshkola
# Labojis Eshkola: 2006.12.04 22:25:46
Ap.d. 5:29 teikts: "Dievam vairāk jāklausa nekā cilvēkiem". Cilvēka prātam daudz kas liekas neiespējams, bet nav tādu lietu, kas Dievam būtu par lielu! Mēs bieži iedomājamies kādas lietas, ko mums noteikti vajag un visiem līdzekļiem cenšamies tās iegūt. (Labs piemērs 4.Mozus gr. 11.nod.) Tomēr Dievs zina labāk ko un kad mums vajag! Lai Dievs dod pacietību un mieru sagaidīt no Viņa šo svētību!
Piebilde [195.13.216.10]
# Iesūtīts: 2006.12.05 11:42:12
Ir jau labi un pareizi paļauties uz Dievu, bet tas nenozīmē pilnībā noraidīt citu cilvēku palīdzību - arī tā var būt Dieva sūtīta. Pretējā gadījumā mums būtu jānoraida ārsta palīdzība, asins pārliešana, ķirurģiska iejaukšanās jebkurā lietā. Jautājums par mākslīgi apaugļotajām olšūnām, kas tiek likvidētas, protams, ir problemātisks un tomēr -arī šādā ceļā gūts bērns ir Dieva dāvana, bez Viņa ziņas, bez Viņa prāta nav iespējama neviena cilvēka bērna nākšana pasaulē.
Kristy
# Iesūtīts: 2006.12.05 12:28:23
Arī mani uzskati bija līdzīgi līdz brīdim, kad pati ar to saskāros... Šobrīd man gribas domāt vai augstākminētie un arī lielā daļā sabiedrības valdošie spriedumi nerodas vienākrši no tā, ka trūks izpratnes par šo MA procesu.
Vai pirms simtiem gadu šodien tik pierastā apendiksa operācija arī netika uzskatīta par grēku un nepakļaušanos Dieva gribai? Domāju, kā tā vien jau ir Dieva svētība, ka dzīvojam laikā, kad medicīna ir tik attīstīta.
Ja par grēku šodien neuzskatām cīņu par cilvēka dzīvības un veselības saglabāšanu, tad kāpēc par grēku jāuzsakata cīņa par cilvēka dzīvības radīšanu?
Cilvēks (ārsts) šajā MA procesā var palīdzēt tikai tik, lai šīs šūnas satiktos. Tālākais - vai tā apaugļosies, vai dalīsies, vai ieligzdosies un veiksmīgi attīstīsies - ir tikai Dieva varā.
mekletajs [217.198.224.202]
procesa laikā neviena apaugļota olšūna netiek likvidēta. Jā, apaugļotas tiek vairākas, bet gadās,ka dažas arī aiziet bojā pašas. Atlikušās tiek sasaldētas nākamājām reizēm...
mekletajs [217.198.224.202]
# Iesūtīts: 2006.12.05 12:47:51
Kristy
Grēks nav ciņa par dzivības radišanu un nav problēmas tajā ka ārsts palidz kādam tikt pie bērniņa, bet gan tas ir grēks ka tieši sasaldēsanas un atsaldēsanas procesa iet bojā jau apaugļotas olšūnas. Tas patiesībā nozīmē ka iet bojā jau dzīvi bērni. Un lietojot šādu metodi tas ir neizbēgami. Lai tiktu pie viena bērna desmitiem tiek nogalināti. Kad tavuprāt iesākas dzīvība? Manuprāt tā iesākas ar to brīdi kad olšūna tiek apaugļota.
Kristy
# Iesūtīts: 2006.12.05 15:30:16
mekletajs [217.198.224.202]
Protams, ka dzīvība iesākas apaugļošanās brīdī. Bet vai mēs zinām cik šādu dzīvībiņu mūsos ir gājušas bojā mums par to nemaz neuzzinot...
Jā, sasaldēšanas un atsaldēšanas procesā apaugļotās olsūnas var iet bojā, bet tās nekādā gadījumā netiek apzināti iznīcinātas. Domāju, kas tomēr ir brīdis, kad, neskatoties uz visiem šodienas medicīniskajiem sasniegumiem, materiālajām iespējām un mūsu cerībām, notiek Dieva griba...
mekletajs [217.198.224.202]
# Iesūtīts: 2006.12.05 15:36:44
Piedod, bet ja Tu zini ka šaja procesā ies boja apaugļotās olsūnas un Tu tomēr izvēlies to darīt tas ir grēks, tā ir slepkavība. Tu neesi atbildīgs par tām apaugļotajām olšūnām, kuras gājušas bojā Tev pašam nezinot, par to Dievs no Tevis atbildību neprasīs.
Kristy
# Iesūtīts: 2006.12.05 16:26:43
mekletajs [217.198.224.202]
Tas, ka procesa laikā apaugļotās olšūnas ies bojā, nav teikts. Ir atsevišķi gadījumi, kad tas tā var notikt, un parasti bojā iet tās, kas arī dabiskos apstākļos visticamāk nebūtu izdzīvojošas, jo to attīstība apstājas visbiežāk kādu pataloģiju dēļ. Darīts tiek viss no cilvēka atkarīgais, lai tas tā nenotiktu. Un tici man, katra šādi zaudēta dzīvībiņa (nav svarīgi vai viņu ir 10 vai tikai 1) ir smags pārdzīvojums ģimenei.
Katrā ziņā uzskats, ka šī procesa laikā pilnīgi noteikti ies bojā apaugļotas olšūnas nav īsti pareizs. Tas tā vienkārši var gadīties no mums neatkarīgu apstākļu dēļ.
Arī pie dabiskas grūtniecības pastāv risks auglītim iet bojā. Vai tad arī šis bērna radīšanas process tādā ir jāuzskata par grēku, jo mēs tam piekrītam, zinot, ka teorētiski pastāv iespēja, ka bērniņš ies bojā...
mekletajs [217.198.224.202]
# Iesūtīts: 2006.12.05 22:17:07
Un tomer es uzskatu, ka procents ir liels un mees nevaram riskeet ar beernu dziiviibaam. Riskis ir paaraak liels. Katrs pats atbildees.
Eshkola
# Iesūtīts: 2006.12.05 22:24:16
Ir viegli gudri spriedelēt par lietām, kas mūs neskar personīgi. Neesmu tik gudra, lai apgalvotu, ka IVF ir grēks. Tomēr 4.Mozus grāmatas 11. nodaļa man liek aizdomāties. Tauta kurnēja uz Dievu, prasīja gaļu. Tas, kurš iedeva viņiem paipalas taču bija Dievs! Bet kāds ir turpinājums šim stāstam? - Dievs iedegās dusmās un daudzi no tautas gāja bojā.
Tāpat arī mēs bieži dzenamies pēc kaut kā, ko Dievs tajā brīdī mums vienkārši nav lēmis. Beidzot Dievs arī ļauj mums iegūt ilgi kāroto, bet vai tas vienmēr ir mums par labu? Dažreiz tāda laime var izrādīties ļoti īsa...
Maarts
# Iesūtīts: 2006.12.06 01:04:10
Agrāk biju pilnīgi pret mākslīgo apaugļošanu, jo tās laikā iet bojā apaugļotas olšūnas. Tagad - grūti pateikt, kā tas saskan ar Dieva plānu cilvēku dzīvē. It kā jau tiešām tā ir, ka embriji iet bojā arī dabiski un varbūt tās olšūnas, kas tiek apaugļotas ārpus dzemdes un neizdzīvo, arī ir Dieva plāna sastāvdaļa. Bet kurš par to var uzņemties morālu atbildību?..
Tamāra
# Iesūtīts: 2006.12.07 14:17:48
Šogad biju uz Dzīvības svētuma konferenci (Lutera akadēmijā). Lektori pamatīgi izskaidra daudzus jautājumus un arī par šo radās pārliecība, ka Dieva prāts ir, lai bērniņš tiktu ieņemts vīrietim un sievietei savienojoties. Ļoti izsmeļoši par to runā arī katoļu baznīca.
Pāvils
# Iesūtīts: 2006.12.28 13:53:46
Es domāju, ka arī šajos jautājumos vislabākais risinājums būtu paļauties uz Dievu - katras dzīvības devēju.
Protams, ir iespējams no Dieva izlūgt un ar dažādām metodēm piekļūt tam, kas varbūt nebija paredzēts, bet vai rezultāts patiešām būs labs? Lai Dievs dod, ka būtu labs! Tomēr, nav jau gluži bez sava patiesības grauda populārās dziesmas vārdi "laimīgs tas, kas nav vēl dzimis, laimīgs tas, kas nomiris..." Bez Dieva svētības patiesi labāk būtu nemaz nedzīvot.
Būtu interesanti iegūt un apkopot datus par mākslīgā apaugļošanā dzimušo cilvēku dzīves stāstiem. Kā jūtas šie cilvēki? Vai tas viņos nav radījis kādu smagu, grūti pārvarāmu traumu?
Ilva M. [195.122.7.96]
# Iesūtīts: 2006.12.29 10:53:14
Hmm.. kāpēc tam vajadzētu radīt cilvēkos kādu traumu?
-
Starp citu, visiem kas par šiem (dažādu dzimšanas/ieņemšanas/ cilvēku radīšanas veidu) jautājumiem interesējas, ļoti varu ieteikt Kazuo Ishiguro "Never let me go" jeb "Neļauj man aiziet" (iznākusi latviski 2006. gada septembrī . Grāmata vienkāŗši ģeniāla.
Kristy
# Iesūtīts: 2006.12.29 18:25:38
Statistika par šādi ieņemtiem bērniņiem liecina to, ka viņu attīstība notiek straujāk un viņi ir laimīgāki mazuļi un izskaidrojums tam ir tāds, ka viņi ir savu vecāku ļoti ļoti gaidīti un mīlēti, jo nākuši caur lielām grūtībām. IVF parasti ir pēdējais, ko šādi pāri izvēlas, pirms tam izejot cauri virknei grūtību. Process kā tāds nebūt nav vieglākā ceļa meklēšana, jo cerības ir ļoti lielas un zaudējuma sajūta pēc neveiksmes ir neizsakāma.

Runājot, par piekļūšanu tam, kas varbūt nebija paredzēts - vai to mēs nevaram attiecināt uz jebkuru slimību? Varbūt Dievs ir paredzējis kādam cilvēkam aiziet, bet medicīna to visiem spēkiem cenšas glābt - vai arī tā nav cilvēka nolemšana tam, kam viņš nebija paredzēts.
Es vienkārši cenšos izprast to, kāpēc viena veida medicīnas sasniegumus baznīca atbalsta, bet citus noliedz? Mani tomēr nepamet sajūta, ka tā ir neizpratne par procesa būtību un norisi kā tādu.
Pāvils
# Iesūtīts: 2006.12.29 19:48:23
Kristy, tā nevar teikt, ka mūsu Baznīca noliedz mākslīgo apaugļošanu. Tādu kategorisku noliegumu no Baznīcas puses neesmu dzirdējis - šis jautājums joprojām ir atklāts, jo kā jau redzam no šīs diskusijas, ir daudz neatbildētu jautājumu, kas rada pārdomas un prasa pamatīgāku iedziļināšanos visā problēmu lokā. Cik saprotu, mēs šobrīd runājam par procesu ģimenē - vīra un sievas starpā. Katrā ziņā Baznīcai būtu lieli iebildumi pet "sēklas banku" izmantošanu, kur spermu apaugļošanai izvēlas pēc kataloga...
Kristy
# Iesūtīts: 2006.12.29 22:18:06
Pāvils
Paldies! Man bija svarīgi to dzirdēt (lasīt) tieši no Jums! Lasot iepriekšrakstītos komentārus, kā arī dažādas publikācijas citur, vērojams diezgan strikts viedoklis, ka baznīca šo pasākumu neatbalsta un tas ir grēks. Un tieši tas daudzus kristīgos pārus no šīs procedūras arī attur. Ejot laikam, un veidojoties izpratnei par IVF, kristiešu domas un publiskā nostāja varbūt mainīsies, taču kādam konkrētam pārim gadi būs pagājuši....Nenoliegšu, ka arī pati esmu šaubās, tāpēc arī rakstu šet, cenšoties atrast atbildes uz man svarīgiem jautājumiem.
Tamāra
# Iesūtīts: 2006.12.30 10:20:54
Nezinu vai tie, kas nav iedziļinājušies, zina, ka šai procesā tiek iznīcināti vai tiek iesaldēti (un ja iesaldēti daudzi - tad vēlāk arī iznīcināti) embriji?
Tamāra
# Iesūtīts: 2006.12.30 10:25:19
Kristy
Šobrīd uzticēties šādām statistikām ir ļoti naivi. Saukļi postmodernajā sabiedrībā - statistika liecina, zinātne ir pierādījusi, bieži vien ir bez seguma.
Aborti, māksīgā apaugļošana ir labs bizness un pirms to veikšanas netiek izskaidrots viss, kas varētu atturēt to darīt.
Kristy
# Iesūtīts: 2006.12.30 12:07:17
Tamāra
Bet vai šīs lietas netiek vispārinātas? Varbūt vajadzētu nodalīt un skaidri definēt - nenoliedzami, embriju iznīcināšana ir grēks, bet tā nav jāuzskata par neatņemamu šī procesa sastāvdaļu.
Piekritīšu arī tam, ka tas ir diezgan peļņu nesošs bizness, bet tā rezultātā taču pasaule kļūst par vismaz trim laimīgiem cilvēkiem bagātāka.
. 1 . 2 . 3 . 4 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 27 , pavisam kopa bijuši: 4259