atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par dažādiem jautājumiem Rom 13
Mulders
Iesūtīts: 2007.03.20 12:44:20
Kur ir robēža, kad vairs nav jāklausa Valdībai?
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2007.03.20 12:44:58
Kāds ir Luterāņu skatījums? Cik tālu ir "japacieš" un jāpakļaujas Valsts varai un kad iestājas "Dievam vairāk jāklausa"?
Protestants
# Iesūtīts: 2007.03.20 13:00:45
Neluterāņa skatījums ir sekojošs: ja Valsts vara spiež noliegt ka Jēzus ir auģšāmcēlies. Un tas ir viens un tas pats kas noliegt ka Jēzus ir Kristus, Dieva Dēls. Kā arī ja Valsts vara aizliedz sludināt evanģēliju par Jēzu Kristu. Principā ar šo tiek aizliegts atklāti ticēt evanģēlija vēstij, gan sludināt evanģēliju.
eskaliburs [84.237.130.15]
# Iesūtīts: 2007.03.20 13:59:27
Jā, valdībai jāklausa - jābrauc pa ceļa pareizo pusi un tā tālāk... Kristieši tomēr valdību neklausa - brauc ātrāk par 90.km stundā un tā tālāk... Mūsdienu valdība jau atšķiras no Romas imperatoru un bazilevsu totalitārisma - paši tās ievēlam un tās darbojas Satversmes robežās, kura paredz reliģijas brīvību (un, ja neparedzētu,-kas par to? Kristiešus pakļaut nevar, tikai fiziski iznīcināt.). Valdība šodien- valsts menedžeru klubiņš. Princips paliek - nenodarboties ar sazvērestībām, lai gāztu valsts varu. Kas mums citādi ziemā sniegu tīrīs un vecumā pensijas maksās.
Lasītāja [195.13.216.10]
# Iesūtīts: 2007.03.20 15:48:15
Padomju laikā šī situācija kristiešiem piederēja pie ikdienas. Daži pakļāvās un palika naidīgās valsts varas noteiktajās robežās, daži rīkojās tā, ka Dievam vairāk jāklausa nekā cilvēkiem: rīkoja Svētdienas skolas, jauniešu nometnes, evaņģelizācijas, izplatīja Bībeles, nelegāli izdeva dziesmu grāmatas mašīnrakstā.
Atcerieties mūsu Baznīcas mācītāju kustību "Par atdzimšanu un Atjaunošanos"!
Mūsdienās varam sagaidīt vajāšanas par netoleranci , kas var izpausties dažādās sankcijās.
Ja mūsu valsts zāģēs zaru, uz kura pati sēž (ģimeniskās un morālās vērtības), tad agri vai vēlu arī pati ies bojā.
deprofundis
# Iesūtīts: 2007.03.22 01:28:59
varbūt, kritērijs varētu būt tas, vai valsts vara kaut kādā veidā spiež pārkāpt baušļus - tādā situācijā iestājas "Dievam vairāk jāklausa".
Mulders
# Iesūtīts: 2007.03.22 09:01:09
derprofundis, tas neies krastaa!
Teixim, Valsts ejot aizstaaviibas karaa paveel saviem karaviiriem paarkaapt visai daudz baushljus, bet diez vai tas buus kvalificeejams tik vienkaarshi. Paklausiiba Valstij pats par sevi ir bauslis un paveele pietam Jaunajaa Deriibaa. Tad tas, ko juus piedaavaajat, var izveersties par taadu individuaalismu, kaa kursh izprot baushljus, liidz ar to Valsts vispaar sabruuk, tikai tamdeelj, ka katram ir savs priekhstats kas ir un kas nav baushlju paarkaapums.
Man tuvaak un praktiskaaks shkjiet Protestanta viedoklis, ka demarkaacijas liinija velkama pie Dieva Vaarda pasludinaashanas...
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2007.04.07 14:31:06
piekritu,ka robezha novelkama pie Dieva Varda pasludinashanas. Ja valsts vara aizliedz sludinat Dieva Vardu un soda tos,kas maaca par Jezu Kristu,tad ari iestajas,ka Dievam vairak jaklausa,ka cilvekiem.
Balss
# Iesūtīts: 2007.04.29 02:03:29
Mulders
Kristietim vienmēr būs jādzīvo spriedzē an atbildībā par savu izvēli.
Padomju laikā valsts jeb sistēma spieda itin visus kaut kādā veidā pārkāpt daudzus baušļus, un katram pašam sev bija jānovelk robeža - kurā vietā es apstāšos un vairs nepiedalīšos.
Arī mūsdienu materiālistiskā sabiedrība ar saviem uzskatiem par vērtībām, par labo un ļauno, mūs visu laiku nostāda izvēles priekšā.
Ja valsts pieņems tādus likumus, kas spiež Baznīcu vai ticīgos pieņemt par normu to, ko bauslība nosauc par grēku, ko tad?
Noasveidīgais
# Iesūtīts: 2007.04.29 18:40:42
Ne Vecajā, ne Jaunajā Derībā nav vienotas nostājas valsts jautājumā.

Vecajā Derībā
Samuēla grāmatas pasniedz tautas tiekšanos pēc ķēniņa kā atkrišanu no Dieva. Tauta grib savu valsti ar valdnieku - pēc apkārtējo tautu parauga - kaut gan tās īstenais valdnieks un ķēniņš ir Dievs. Sekas - notiek strauja stratifikācija, egalitārais modelis tiek gandrīz pilnīgi zaudēts. Starp citu, iespējams, arī Bābeles tornis ir simbols pārmērīgai valsts varai.

Tajā pašā laikā Ķēniņu grāmatas, arī Laiku grāmatas runā par Dieva ieceltiem ķēniņiem, kuriem jāpakļaujas kā pašam Kungam.

Jaunajā Derībā

Pāvils raksta (Rom 13) par Romas impēriju un saka, ka ikviena vara ir no Dieva. Ikviena. Pat tā, kura vajā kristiešus un baro viņus lauvām, arī tā, kura pašu Pāvilu arestē un negrib ļaut sludināt Kristu. Pāvils, būdams Romas pilsonis, uz to skatās kā uz kārtības garantu. Luterāņi teiktu - viņš valsti augsti vērtē Bauslības pirmā pielietojuma dēļ.

Jānis savā Atklāsmē salīdzina Romas impēriju ar zvēru, kas izkāpj no ūdens, un kuram varu dod... nevis Dievs, bet pūķis (proti, velns)! Jānis skatās uz valsti kā pamatotu šīs pasaules nosacījumos, paradigmās, kas nepieder nākamai - Dieva Valstībai. Šī pozīcija sakrīt ar Jēzus kārdināšanas aprakstu, kad velns Jēzum sola dot visas pasaules zemes un valstis, jo tās ir viņam "pieder".
Ēvalds Bērziņš
# Iesūtīts: 2007.05.01 13:39:31
Valdībai jāklausa, ciktāl tā neliek grēkot.
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 110 , pavisam kopa bijuši: 549