atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par mīlestību Shitaads eetikas jautaajums
Jošs Mulders
Iesūtīts: 2010.12.06 15:00:53
Vai ir eetiski piespiest (piemeeram piekukuljot) neetisku cilveeku uz eetisku riiciibu?

Konkreets piemeers, vai ir eetiski uzpirkt peerkamu neetisku politikji, lai vinjsh izlobee kaadu likumu, kas pac par sevi ir labs un deriigs?
<< . 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.12.06 18:55:03
laiks iet?

Kur es kaut ko izsakos par mana dupsha korelaaciju ar Marijas sveetumu?
devonas reksis
# Iesūtīts: 2010.12.06 19:31:15
Manuprāt, situācijas slidenums ir iekš tam, ka ar kukuļa došanu politiķim tiek nodarīts ļaunums, pavedinot viņu to pieņemt.
Un attieksme būs atkarīga no tā, vai cilvēks ir kristietis, vai nekristietis. Kristiešiem, kā mēs zinām, cilvēka darbi nav svarīgi - kukuļņēmējs, ja viņš būs kristietis, šā vai tā nonāks debesīs, bet ja nebūs kristietis, šā vai tā nonāks ellē, arī ja kukuļus neņems, bet būs visskaidrākais cilvēks. Līdz ar to mērķis principā attaisno līdzekļus, jo vairāk tāpēc, ka nekādai cilvēka darbībai nevar būt nozīmīgas konsekvences attiecībā uz mūžību.

Savukārt cilvēki, kas tic, ka jebkurai darbībai ir sekas, kā ateisti vai nekristīgu reliģiju pārstāvji, secinās, ka ir ļoti uzmanīgi jāizsver iespējamais labums un ļaunums, šādi rīkojoties, un universālas receptes nevar būt.
askets
# Iesūtīts: 2010.12.06 23:54:57
"Konkreets piemeers, vai ir eetiski uzpirkt peerkamu neetisku politikji, lai vinjsh izlobee kaadu likumu, kas pac par sevi ir labs un deriigs?"

Tas ir atkarīgs no tā, cik liela nozīme šādam likumam. Gadījumā, ja neuzpērk, tad ļaunums ir sekas no nepieņemtā likuma. Gadījumā, ja uzpērk, tad ļaunums ir attiecīgas sekas, ka tiek sekmēta korupcija, kas savukārt palielina varbūtību, ka citā gadījumā tiek izlobēts slikts likums. Attiecīgi pie katra konkrēta likuma ir jāizvērtē, kurš no šiem ļaunumiem ir lielāks. Ētiski pareizi ir izvēlēties mazāko ļaunumu.

Nesen lasīju līdzīgu diskusiju, kur tika apspriests, vai tas ir labi, ka aptiekāres reizēm pārdod recepšu zāles bez receptēm, ja klients pārliecina, ka tās viņam ir objektīvi nepieciešamas. Arī šajā gadījumā ir jānovērtē, kas ir labāk - ka atseviškos gadījumos patiešām cilvēki, kam zāles objektīvi nepieciešami, tās saņem, bet tanī pat laikā tās kļūdas pēc reizēm saņem arī tie, kam tās nodara postījumus, vai arī tās nesaņem neviens, bet tad cietēji ir tie, kam tās ārkārtas situācijās var būt nepieciešamas.
laiks iet [84.237.145.179]
# Iesūtīts: 2010.12.07 00:54:15
Jošs Mulders
Kur es kaut ko izsakos par mana dupsha korelaaciju ar Marijas sveetumu?

šeit laiks 2010.12.06 13:22:26
Minimālists
# Iesūtīts: 2010.12.07 08:11:29
1) Ētika ir ļoti staipāms jēdziens, piemēram, grieķijā tirgū apskaitīt pircēju ir ētiski tik ilgi, kamēr neesi pieķerts

2) Šāda teorētiska spriedelēšana ir diezgan nejēdzīga. Iespējams ir jēga runāt par konkrētu situāciju, neatraujot to no vispārējā tā brīža konteksta. Piemēram, vai 1941. gadā būtu pareizi mēģināt uzpirkt ciema čekistu, lai tavus bērnus neaizved uz Sibīriju?
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2010.12.07 09:19:15
Ir darbības, kas nav ne ētiskas, nedz neētiskas. Tādas ir mūsu darbību nospiedošais vairākums. Tām parasti ir cits - principā neētisks (t.i. ārpusētisks) - kritērijs: noderīgums (utilitārs, pragmatisks). ... . Ko lai dara, ja vēlamies panākt sev kādu labvēlīgu rezultātu pasaulē ar ierobežotiem resursiem? Nākas maitāties pašiem un maitāt citus.
masiks [84.237.194.66]
# Iesūtīts: 2010.12.07 09:27:34
Jošs Mulders
nea, bumbas nesienu. Var būt vienīgi neveikli izteicos, atbildot uz jautājumu. Mana atbilde īsumā - neētiska rīcība nepaliek par ētisku, ja tai ilgtermiņā izrādās pozitīvas vai ētiskas sekas. Drīzāk pretējais - ētiska rīcība paliek ētiska arī tad, ja sekas nav pozitīvas. Nu, tur - palīdzēt slīkstošajam uzrāpties uz plosta ir ētiski arī tad, ja beigās sanāk, ka noslīkstam abi.

Minimālists
labu jautājumu pacēli. Turpinot Muldera tēmu - kur beidzas ētika un morāle gadījumā, ja apstākļi skar tavu vai tavu tuvinieku dzīvību? Vai ētiski ir izlaist zarnas ciema čekistam, lai tavus bērnus neved uz sibīriju? Tb - vai varam vispār runāt par morāli un ētiku amorālā un neētiskā situācijā?
*Duksis
# Labojis *Duksis: 2010.12.07 09:34:47
> ... vai 1941. gadā būtu pareizi mēģināt uzpirkt ciema čekistu,
> lai tavus bērnus neaizved uz Sibīriju?

Tā vietā, kas toreiz atpirkās, uz Sibīrijas plašumiem aizveda kādu pavisam citu ģimeni un citus bērnus. Zārks... pardon, šoreiz lopu vagons, nedrīkst palikt tukšs. Daba nemīl tukšumu.
Aivars
# Iesūtīts: 2010.12.07 10:35:23
Kāpēc man liekas, ka dot kukuli čekistam tādā situācijā būtu vienkārši stulbi? Nē, nu ja gribi pierādīt, cik baiss `budzis` tu esi, ka esi pelnījis, lai tevi uz vietas nošauj līdz ar tavu ģimeni (kam liecinieki vajadzīgi?), tad to varētu mēģināt. Derētu jau kādreiz vēsturi zināt, kur gan palika aizvesto īpašums, ko taču nevarēja sainītī uz Sibīiriju līdzi paņemt
*Duksis
# Iesūtīts: 2010.12.07 11:16:14
Zinu konkrētu gadījumu (1949.g. departācijas), kad kukuli nedeva čekistam, bet gan krievu virsniekam, kas vadīja izsūtīšanu. Kukuļa devējs un viņa ģimene palika zelt, plaukt un dzīt saknes dzimtajā zemē. Godīgi sakot, tādi mērkaķi gan viņš, gan viņa radi un bērni vien bija. Bet, kam gan ir lielāķas izredzes izdzīvot pasaulē, kur izdzīvo stiprākais, viltīgākais un bezkaunīgākais, cilvēkam vai mērkaķim? Acīmredzot mērkaķim. Būt ētiskam šķiet nekad nav izdevīgi. Būt liekulim, maskēties ar ētiku, dažkārt gan.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2010.12.07 11:36:58
laiks iet,

Nu kaa jau teicu, ar pakalju Marijas Sveetumu neviens nedz nosaka nedz juut... Bet luuk defineet individuaalu robezhu kad cilveeks paariet no vienkaarshas godinaashans uz elkdieviibu un aizvieto Kristu ar Mariju savaa sirdii, to nemaz nevar... taapeec teicu, to juut ar pakalju... tulkoju - tam vajadziiga pieredze, lai speetu izfilmeet, kad cilveeks nemanaami ir paargaajis no ticiibas uz maanjticiibu, no godinaashanas uz pieluugsmi... un no sirds paarpilniiba mute runaa, taadeejaadi paarsvaraa visus shos marijas elkdieviibas un glorifikaacijas gadiijumus var spriest peec taa ko un kaa cilveeks runaa un liecina ar savu muti
laiks iet [84.237.145.179]
# Iesūtīts: 2010.12.07 13:39:52
Jošs Mulders
tak
Džonijs
# Labojis Džonijs: 2010.12.07 14:07:25
Konkreets piemeers, vai ir eetiski uzpirkt peerkamu neetisku politikji, lai vinjsh izlobee kaadu likumu, kas pac par sevi ir labs un deriigs?


Nav pareizi(par ētiku nezinu, jo stiepjams jēdziens). Labāk ir lūgt Dievu, lai tas dod tam ierēdnim tādu prātu, ka šī lieta, ja tas ir saskaņā ar Dieva prātu,nokārtojas. Tas ir ticības jautājums...
Jautājums-kā es rīkotos?...nezinu...laikam arī neuzpirktu...ne aiz ticības, bet naudas trūkuma
muga34
# Iesūtīts: 2011.02.03 23:39:35
Jošs Mulders es domāju ka nē jo veicot neētiksku rīcību tu jau degradē visu labo nodomu būtību un pēc vienas šādas rīcības sāk izplūst ļaunā un labā, morāles un amorālisma robežas.
Papucs
# Iesūtīts: 2011.02.04 00:55:16
Jošs Mulders
Ir ļoti konkrēts un labi zināms piemērs - Jūda.
Ja Dievs zināja par Jūdas dvēseles stāvokli, vai bija ētiski viņam uzkraut visnotaļ svarīgo Kristus nodošanas misiju, bez kuras nebūtu iespējama sekojošā Kristus nāve un cilvēces pestīšana?
Aivars
# Iesūtīts: 2011.02.04 09:04:29
Papucs
Ūja. Tā nu ņēma un `uzkrāva`? Bībelē neko tādu nelasu. Tas no kāda dzejnieka pūra?
n.biča [85.254.212.237]
# Iesūtīts: 2011.02.04 19:09:17
Salamana pamācības 17. nodaļa:
23 Bezdievis labprāt pieņem slepeni dāvanas, lai apzinīgi locītu taisnības ceļus.
Salamana pamācības 18. nodaļa:
16 Dāvanas atver cilvēkam durvis un vārtus, tās noved viņu arī lielu kungu vaiga priekšā.
Papucs
# Labojis Papucs: 2011.02.05 02:01:06
Aivars
Bībelē neko tādu nelasu
Lasi uzmanīgāk!:

.. un, tiem ēdot, Viņš sacīja: "Patiesi Es jums saku: viens no jums Mani nodos."Un tie ļoti noskuma un sāka cits pēc cita Viņam sacīt: "Taču ne es, Kungs?" Bet Viņš atbildēja un sacīja: "Kas ar Mani mērc savu roku bļodā, tas Mani nodos. Cilvēka Dēls gan aiziet, kā par Viņu rakstīts, bet vai tam cilvēkam, kas nodod Cilvēka Dēlu! Tam būtu labāk, ka nemaz nebūtu dzimis." Bet Jūda, kas Viņu nodeva, atbildēja un sacīja: "Taču ne es, rabi?" Viņš saka uz to: "Tu to teici."
(Mat. 26:21-25)

To sacījis, Jēzus, garā satriekts, liecināja un sacīja: "Patiesi, patiesi Es jums saku: viens no jums Mani nodos!" Mācekļi paskatījās cits uz citu neziņā, par kuru Viņš runā. Viens no Viņa mācekļiem sēdēja pie Jēzus krūtīm, to Jēzus mīlēja. Tam Sīmanis Pēteris pamāj un saka viņam: "Vaicā, kurš tas ir, par ko Viņš runā!"Tas, noliecies pie pašas Jēzus krūts, saka Viņam: "Kungs, kurš tas ir?" Jēzus atbild: "Tas ir tas, kam Es, kumosu iemērcis, to došu." Un, kumosu iemērcis, Viņš to ņem un dod Jūdam, Sīmaņa dēlam Iskariotam. Un pēc šī kumosa tanī iegāja sātans. Bet Jēzus viņam saka: "Ko tu dari, to dari drīz!"
(Jāņa 13:21-27)

P.S.
Pasvītrotais teksts izcili precīzi saskan ar tēmas uzstādījumu.
Ja pirmo citātu vēl varētu apzīmēt kā pravietojumu, tad otro jau kā uzkraušanu.
Tas Pats
# Iesūtīts: 2011.02.08 13:04:37
Još Mulder, ja uzskati, ka pateicība avansā ir Dievam tīkama, domāju, ka nav nekā neētiska idejā, ne pārāk gaišu cilvēku pierunāt veikt Dievam tīkamu darbību Dievam tīkamā veidā. Šī ideja pat kaut kādā ziņā ir salīdzināma ar sludināšanu.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.02.08 13:52:33
Papucs
Tur nekas nav teikts, ka Kristus lika nelabajam viņu apsēst.
<< . 1 . 2 . 3 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 83 , pavisam kopa bijuši: 789