atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Sv.Annas draudzei jau 500
Janis Diekonts
Iesūtīts: 2008.07.15 21:41:42
Liepājas Sv.Annas Ev. Luteriskā draudze svin lielu jubileju.
Svētku sarīkojumi par godu Sv.Annas draudzes lielajai jubilejai ritēs trīs dienas. Ceturtdien, 24.jūlijā, pulksten 19 ir paredzēta Sv.Annas ikonas izstādīšana un kora "Upe" koncerts. Piektdien, 25.jūlijā, Liepājas Sv.Annas baznīcā muzicēs grupa "Jorspeis", savukārt sestdien, 26.jūlijā, notiks Sv.Annas ikonas iesvētīšanas dievkalpojums. Tas nozīmē, ka turpmāk ne tikai informatīva plāksnīte pie dievnama durvīm rādīs, kā vārdā saucas baznīca un draudze, bet būs arī apskatāms iesvētīts Sv.Annas svētattēls.(laikraksts Kurzemes Vārds)
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>
AutorsZiņas teksts
Balss
# Labojis Balss: 2008.07.28 11:46:55
Mani mulsina tie stāsti - diezgan daudzi - par ikonām, no kurām izdalās smaržvielas, kas tek pa tām kā asaras ... kā mirres vai tamlīdzīgi.
Vai kādam ir piedzīvojums ar ko tādu? Kāds ir redzējis?
Ja nemaldos, tad nesen TV sižetā Rīgas metropolīts minēja par tikko Rīgā bijušo, neatceros, kādu svētbildi, ar ko tas noticis...
Balss
# Iesūtīts: 2008.07.28 11:54:34
a_masiks
Šoreiz es jautāju pieņemot, ka tā nav cilvēku veikta manipulācija. Vari ko tādu iedomāties?
Balss
# Iesūtīts: 2008.07.28 12:13:46
a_masiks
Ar tehnoloģijām viskas (Whiskas) iespējams...
bet kā ir BEZ manipulācijām? Kāpēc šādi stāsti atkārtojas?
īstenībā ne jau tev to prasu, bet tiem, kas šādas svētbildes redzējuši.
Janis Diekonts
# Labojis Janis Diekonts: 2008.07.28 19:28:50
Balss te ir tas gadījums:
Pēc aizlūguma Rīgas un visas latvijas Metropolīts Aleksandrs pastāsta ticīgajiem un žurnālistiem par brīnumiem, kurus parādīja Vissvētās Dievadzemdētājas Jakobštates ikona:

-Pēc ikonas iesvētīšanas, iznesot to no baznīcas, mēs novērojam mirru izdalīšanos, - stāstīja Valdnieks Metropolīts. – Vairāki pleķīši pēc savas konsistences bija biezāki, it kā asins krāsā. Tie, kā mēs uzskatām, radās tajās vietās, kur bija trāpījis kareivja šķēps, kad ikona tika atrasta XVII gadsimtā.

Daugavas ūdeņos brīnumaini atrastā ikona vairākkārt ir rādījusi brīnumus: gan tad, kad Jēkabpils Svētā Gara klosterī izdziedināja apsēsto zemnieki, gan tad, kad pasargāja klosteri no ugunsgrēka, gan tagad, ar mirru izdalīšanos. Smaržojošo mirru pilītes, kuru smarža atgādina rožu smaržu, klāja Dievmātes vaigu, Jaundzimušā Bērna labo roku, radās uz Debesu Ķēniņienes tērpa.

-Ar mirru brīnumaino izdalīšanos Dievmāte mums vēsta, ka Viņa ir ar mums, dzird mūsu lūgšanas un redz mūsu darbus Viņas Jakobštates tēla atgūšanā, kuru jau nešaubīgi var uzskatīt par brīnumdarošu, - stāstījumu noslēdz Visaugstisvētītais Rīgas un visas Latvijas Metropolīts Aleksandrs.
šeit teksts ar bildēm pareizticiba.lv

Hmm...man arī īsti nav skairdrs, kāpēc lūdzoties pie kādas bildes Dievs vairak uzklausa nekā bez bildes.
kad tu Dievu lūdz, tad ej savā kambarī, aizslēdz savas durvis un pielūdz savu Tēvu slepenībā; un tavs Tēvs, kas redz slepenībā, atmaksās to tev Un ne vārda par bildēm un attēliem.
Un tam,ka izdalās kaut kas no bildes lai aicinātu cilvēkus pielūgt cilvēku, kas uz tās attēlots... Nu neuzticos es šādām lietām.
Neesmu manijis, ka ar Sv.Annas draudzē uzstādīto ikonu būtu kas tāds noticis. Šis šķiet ir tikai attēls, kas simboliski liecina par to personu, kurai par godu draudze nosaukta. Vai tiešām tika solīts, ka lūdzot pie ikonas, Dievs vairak uzklausīs?
bitch
# Iesūtīts: 2008.07.29 10:02:28
kaut kas tamlīdzīgs bija. Un vispār es nesaprotu, no kurienes gan nāk visi šitie stāsti par Marijas māti Annu. Bībelē nerodu. Vēl jo vairā Bībelē nevaru atrast neko par to, ka sievietei varētu būt ļauts ieiet tempļa vissvētākajā vietā, kur drīkst iet vien augstais priesteris, bet mācītājs J. Bitāns no kanceles stāsta, ka Marijai bērnībā ļauts tur ieiet. Piedodiet, bet man kā standarta luterānei tas liekas vairāk kā dīvaini.
Vikentijs
# Iesūtīts: 2008.07.29 11:23:58
bitchCik zinu luteriskajā tradīcijā šis bauslis ir numurēts ar kārtas skaitli 8, ka nebūs nepatiesu liecību dot.
Es biju pie draugiem Liepājā un uz dievkalpojumiem gāju. Nez kā tu nedzirdēji, ka Jānis Bitāns to citēja kā baznīcās vēsturē, pie tam gan austrumos, gan rietumos vienmēr ļoti pazīstamu vēsti, kas tiešām nav pieminēta kanoniskajās grāmatās, tāpat kā daudz kas tur nav pieminēts.
Janis Diekonts
Neesmu manijis, ka ar Sv.Annas draudzē uzstādīto ikonu būtu kas tāds noticis. Šis šķiet ir tikai attēls, kas simboliski liecina par to personu, kurai par godu draudze nosaukta. Vai tiešām tika solīts, ka lūdzot pie ikonas, Dievs vairak uzklausīs?

Nav mana daļa, esmu tikai viesis, bet nevienam nekas tāds nav solīts. Tas ir tāpat, kā greznajā Liepājas Trīsvienības baznīcā Trīsvienība attēlota, pie tam Tēvs attēlots kā vecs vīrs, lai gan Dievu neviens nav redzējis. Varbūt tādi ļaudis kā bitch Janis DiekontsBalssa_masiksvarētu draudzīgi iet un Dieva Tēva tēlu izlauzt no tās baznīcas (ja nemaldos Katedrāles) laukā. Kā tie plānprātīgie luterāņi, kurus Luteram pašam vien vajadzēja braukt un apsaukt?!
bitch
# Iesūtīts: 2008.07.29 11:33:35
Vikentijs
So "vēsti" neesmu sastapusi nekur Bībelē, tāpēc tai neuzticos. Ne velti šīs gramatas nav kanoniskas.
Vikentijs
# Labojis Vikentijs: 2008.07.29 11:35:59
bitch A Tavs niks ir Bībelē, tomēr tas ir. Domā arī?
Tu labāk par Dieva Tēva attēlošanu izsakies, tas ar Bībelē nav atklāts.
bitch
# Iesūtīts: 2008.07.29 12:14:01
Manam nikam vai vārdam ar Bībeli nav nekāda sakara un es pat nepretendēju uz svētās godu. Es nealkstu, lai pēc manas nāves pret mani izturas kā pret elku, prasot, lai es būdama "aizmigusi", aizlūgtu par citu zobusāpēm
Vikentijs
# Labojis Vikentijs: 2008.07.29 12:40:30
bitch Vai nu Tu izliecies jeb tiešām kaut kas ar saprašanu...
Skaties!
Bet, tāpat kā uzstājās pret Mozu, tā arī šie uzstājas pret patiesību - ļaudis, kas pavisam samaitāti savā prātā un nav pastāvējuši ticībā (2Tim 3:8) Ir tāda lieta Bībelē Gadījums par kuru raksta svētais apustulis Pāvils ir minēts 2. Moz. 7:11, bet vārdi Janne un Jambre pieminās tikai pie ap.Pāvila! Ja reiz apustulis Pāvils no savas ticības tradīcijas nosauc pirms tam neizlasāmus vārdus, tad kāpēc Baznīcā glabāta patiesība nevarētu būt zināma mums šodien? Tev bitch pieklātos vēl arī svēto Paulu pakritizēt un paanalizēt, a saki, ka nepretendē uz tādu godu Domā svētā Anna alka lai pret viņu kā elku izturas? Vari nosaukt vārdu kādam, kas Annu kā Dievu godā? Bet ir ļaudis, kas saceļas pret to, kas svēts. Ulavļivļivaješ!?
Rosalie
# Iesūtīts: 2008.07.29 18:16:04
Vikentijs,

domaaju, mees censamies augstaas lietas cilveeciskot. Ja jau Dievs ir Teevs, ja skaitaam Pater noster, tad, logjisski, neizteelojamies jaunekli, bet vecu viiru.

Ja pareizi uztveru, Tu centies aicinaat uz toleranci. Tikai vietaam taa kategoriski
Vikentijs
# Labojis Vikentijs: 2008.07.31 15:35:22
Rosalie
Tak man vienalga, kā un kas citu sētā. Latviešiem teiciens ir - kā sauc, tā atsaucas. Nu padomāju - cik kategoriski pret cilvēka attēlojumu, ko tauta savlaik redzējusi, bet nemaz nebilst pret Dieva Tēva attēlu, ko neviens nav redzējis...

domaaju, mees censamies augstaas lietas cilveeciskot

Vot padomāju šito - kā būtu baznīcas ar sinepju graudiem, jaunavām un citām cilvēciskotiem Dieva valsts attēliem izgreznot!
Vikentijs
# Iesūtīts: 2008.07.31 15:51:56
sicilianu tas ir sīkums, lai viņ dar ko grib, mani kā katoli tas neskar es jau sen esmu beigusi brīnīties par dazā`du luteriosko draudžu izdarībām, kas man vairāk šķiet piederamies katoļiem vai pareizticīgajiem katrs atpūšas kā vēlas

Es ar tā agrāk domāju, bet tad sapratu, ka luterāņi šai zemē vēl var uzspīdēt tā, kā cirtiem šodien pat nesapņojas...
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2008.07.31 20:47:06
Vikentijs
bitch Janis DiekontsBalssa_masiksvarētu draudzīgi iet un Dieva Tēva tēlu izlauzt no tās baznīcas (ja nemaldos Katedrāles) laukā.

Kāpēc jālauž laukā? Tā arī nesapratu. Vai aicināju iet un ikonu no Annas draudzes lauzt laukā? Jautājums ir vai tad, ja pie šīs ikonas lūdz, tad Dievs klausa vairāk. Varbūt tas kāds pārpratums un tikai tā izklausījās, bet nekas tāds nemaz netika solīts. Tas vienkārši būtu dīvaini, ja luteriskās baznīcas mācītājs solītu, ka pie bildes, kur attēlota Marijas māte, Dieva auss tuvāk. Līdz šim domāju, ka Dievs klausa, ja lūdzam pēc Viņa prāta.
Rosalie
# Labojis Rosalie: 2008.07.31 23:03:57
Vikentijs,

; nu tu arii ... tik burtiski. Citas pieredzes, iznjemot cilveecisko, jau mums nemaz nav, taa ka-peec sava gjiimja un liidziibas
Vikentijs
# Labojis Vikentijs: 2008.08.01 12:59:57
Janis DiekontsTas vienkārši būtu dīvaini, ja luteriskās baznīcas mācītājs solītu, ka pie bildes, kur attēlota Marijas māte, Dieva auss tuvāk.

Es skaidri saprotu kur luterāņiem rodas problēmas. Daudz kas tiek izspriests uz "stiprā" pamata - kā būtu, ja būtu... Manā senču (pareizticīgi) baznīcā pretēji - kamēr zibens nesper, neviens nepārkrustās, tik tad kad parspīlējumi pāri malām iet, tad revidē. Es arī tagadējā savā draudzē bieži manu, ka lietas tiek kārtotas nevis uz labu cerot, bet vispirms uz neizdošanos, kļūdām un pārpratumiem koncentrējoties. Biju uz vienu dievkalpojumu svētkos, tas ir Liepājā, nu neteica, ka pie bildes vairāk klausīs Dievs kādu. Da jebkuru lietu iesvētī ticīgiem par svētīgu lietošanu. Mums zviedri sakramenta traukus uzdāvināja, mācītājs iesvētīja. Kas slikts? Tik tāpēc, ka kafijas krūzē konsekrēts vīns arī ir Kristus asinis, būs jāsak domāt, ka sakraments no biķera atkarīgs? Logiku meklēju! Iesvētīts, tas ir dievkalpošanai novēlēts. Es teikšu, ko dzirdēju un par ko pārliecinos - tajā piesardzībā no svētuma saskares ar matēriju, ne tik daudz uzmanība no elku kalpošanas spiežas laukā, cik vairāk antisakrāls un antiinkarnatīvs gars. Nopietni, par to vajag domāt.
Janis Diekonts
# Iesūtīts: 2008.08.02 17:43:19
Vikentijs jebkuru lietu iesvētī ticīgiem par svētīgu lietošanu. Mums zviedri sakramenta traukus uzdāvināja, mācītājs iesvētīja. Kas slikts? Tik tāpēc, ka kafijas krūzē konsekrēts vīns arī ir Kristus asinis, būs jāsak domāt, ka sakraments no biķera atkarīgs? Logiku meklēju! Iesvētīts, tas ir dievkalpošanai novēlēts.
Piekrītu
Balss
# Iesūtīts: 2008.08.03 18:26:51
Mani kaut kā mulsina tas stāsts par Tihvinas ikonu... kā tā ceļojusi, darījusi brīnumus, nolaidusies un atkal pārvietojusies... Lai nu būtu viduslaiku mitoloģija.
Bet kā ir mūsdienās?
Man, Vikentij, liekas, ka ir atšķirība starp iesvētītu altārgleznu (ko mēs arī pieņemam kā gleznu ) vai dievgalda traukiem un starp ikonu (tātad cita statusa attēlu ar specifisku nozīmi) - pie kuras var lūgties, kuru var lūgt (?)...
TAS man kaut kā liekas nesaprotami un pat nepieņemami.
Merlins
# Iesūtīts: 2008.08.04 00:30:31
Balss , neizlasīju visu diskusiju, bet lai saprastu, ko nozīmē konkrētā ikonas iesvētīšana, ir jāizlasa iesvētīšanas rituāls. Tad arī būs skaidrs, ko un kāpēc ar šo bildi dara un ko no tā visa sagaida. Tāpat ar visām citām iesvētīšanām.
Balss
# Iesūtīts: 2008.08.04 01:14:01
Merlins
lai saprastu, ko nozīmē konkrētā ikonas iesvētīšana, ir jāizlasa iesvētīšanas rituāls
Kur tāds izlasāms?
Lai gan baidos, nez vai rituāla izlasīšana vairotu manu izpratni par ikonu iedarbību...
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 56 , pavisam kopa bijuši: 4348