atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Ījaba draugi un mūsdienu baznīcas.
Papucs
Iesūtīts: 2008.07.03 19:35:14
Citāts no kādas diskusijas:
T-maiss [195.189.142.143]
es laikam esmu parak jauns un dumsh.. Bet Ijaba "draugus" gribas saukt par sektantiem


???????????????????
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Papucs
# Labojis Papucs: 2008.07.03 19:37:33
Vai tikai man vienam šķiet, ka gandrīz katra mūsdienu tradicionālo konfesiju oficiālā mācība vārds vārdā atkārto Ījaba draugu teikto?

Resp., tas viss jau izklausījās varbūt pareizi, tikai - diemžēl galīgi garām statistiski netradicionālās (oficiāli neatzītās) situācijās.
Anima
# Iesūtīts: 2008.07.03 21:30:18
Nesen pirms gulētiešanas palasījos RKB "Katoliskās baznīcas katehismu." Pirms tam biju palsījusies "Vienprātības grāmatu." Vēl senāk acis biju iemetusi "Mormona grāmatā." Tad pārskrēju Ījaba draugu vārsmām. Nemanīju gan, ka būtu "vārds vārdā." Ne tuvumā. Bet varbūt Tu par citām oficiālām mācībām runā?
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.03 21:36:13
Papucs
jā, man arī gribētos zināt, kur tad šie teksti pārklājas. Konkrētus piemērus, lūdzu.
Papucs
# Iesūtīts: 2008.07.03 21:49:53
Jūs gribat teikt, ka man būs jāmeklē citāti?
Un es tiešām cerēju, ka vēl kāds būs ievērojis līdzību.
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.03 22:10:03
Papucs
es esmu ievērojusi līdzību tajā, ko cilvēki tautā mēdz runāt. bet ne oficiālajā mācībā, to gan ne. Ja nu vienīgi labklājības evaņģēlija sludinātājos (JP, PV u.tml.)
Anima
# Iesūtīts: 2008.07.03 23:03:29
Gribas piekrist Vilkam. Viena lieta ir ko saka un kā domā tantuks kas pārdod gurķus Vidzemes tirgū, un otra - ko saka konfesionālie raksti, proti, oficiālā mācība. Un, cita starpā, ir ļoti ticams, ka Ījaba grāmata ir vissenāk rakstītā kanona grāmata, un apraksta laika periodu krietni pirms bauslības (oficiālā mācība) parādīšanās. Arī Ījabs ir ne-jūds, un viņa draugi, visticamāk, tā pat. Līdz ar to, savā ziņā viņi līdzinās gurķu tantei no Vidzemes tirgus, un nevis kādiem tur Oficiālās mācības paudējiem. Tā ka, paralēle īsti netur brūķi.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.04 12:50:52
šeit drīzāk jau jaskatās uz vārdiem un teikumiem, kā uz domu, ideju, ne uz gramatiskām formām.
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.04 13:47:25
Ingars
Piemēri?
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.04 15:47:24
vilks
es te konkrēti par labklājības teoloģiju. Piemēram grāmatā "mana palīdzība nāk no tā Kunga" tas ļoti spilgti atspoguļots. Ījāba draugi runā kā tipiski labklājības teologi. Un luterāņiem tieši parasti pārmet šito - Dievs deva, Dievs ņēma, tā Kunga vārds lai slavēts - teoloģiju
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.04 17:39:17
Ingars
Papucs sākumā gan izvirzīja tēzi, ka tieši tradicionālo Baznīcu (acīmredzot, RKB, Pareizticīgo, luterāņu) oficiālā teoloģija ir tāda kā Ījaba draugiem. Par labklājības teoloģiju es Tev piekrītu, bet tradicionālās Baznīcas to nekādā veidā nemāca. Tā kā laikam esam vienisprātis.
Donachka
# Iesūtīts: 2008.07.04 18:47:45
vilks
Bet ko tad Ijaba draugi tadu nepareizu pateica, ja vinju teikto skata no bausliibas viedoklja?
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.05 19:53:53
Donachka
Ījāba draugi piemēroja nepareizos vārdus konkrētajai situācijai. Būtībā jau viņiem jau bij taisnība, jo pat vissvētākais cilvēks ir grēcīgs un grēkus darījis tik un tā. Tomēr dievs viņus nosodīja, jo viņu paustās ideja bij no Dieva Vārda konteksta izrautas idejas. Tieši tāpat rīkojas arī sātans.

Piemēram velns kad Jēzu kārdināja, viņš jau būtībā visu pareizi pateica un tomēr nepareizi. Protams, ka Jēzus spēja pārvērst akmeni par maizi un protams, ka eņģeļi parūpētos par Jēzu, ka Viņš kāju pie akmens nepiedauza (pēc tam jau arī Jēzus darīja visādus brīnumus un eņģeļi Viņam kalpoja, tikai tas notika pēc Dieva prāta). Vienīgi par to zemošanos velna priekšā jau bij atklāta netaisnība.

Atgriežoties pie tēmas - Dievs Ījābu sodīja cita iemesla dēļ. Patiesībā vienīgais veids kā Dievs sodījis cilvēkus par grēkiem ir laicīga nāve un pēc tās mūžīgā nāve. Bet viss, kas notiek šeit uz zemes ir bijis nevis sods, bet pārmācība

soda mērķis ir iznīcināt, bet pārmācības mērķis ir izmainīt un audzināt. Tātad Ījāba piemeklējums bij audzinošos nolūkos, kā arī lai padziļinātu Savas un Ījāba attiecības
Papucs
# Iesūtīts: 2008.07.07 08:38:35
Tai grāmatai varētu būt vairākas interpretācijas. Šobrīd vēl nesistematizēšu, bet piedāvāju iesākumā palūkoties uz baznīcu vēlmi pilnībā monopolizēt cilvēka `pareizās` atiecības ar Dievu, norādot visos sīkumos, kas cilvēkam jādomā, jādara, kā jāuzvedas, lai saņemtu pestīšanu. Par šādas baznīcu nostājas kļūdainumu norāda jau konfesiju dažādība vien, par sektām nemaz nerunājot.
Salīdzinājumam temanietis Ēlifass:
"Vai tu esi kā pirmais cilvēks piedzimis, vai esi vēl pirms kalniem nācis pasaulē? Vai tu slepeni esi noklausījies Dieva padomu un Tā gudrību piesavinājies sev? Ko tad tāda tu nu zini, ko mēs nezinām? Ko tāda tu saproti, kas nebūtu arī mūsu atziņu krājumā? Arī mūsu starpā ir gan sirmas galvas, gan galīgi veci ļaudis, kas ir vēl ar daudz garākiem mūžiem nekā tava tēva dzīves laiks." (Ījaba 15:7-10)
Papucs
# Labojis Papucs: 2008.07.08 10:19:53
Artos
Tieši to, ko Tu saki, norāda luterāņu baznīca, tātad pilnībā iekļaujas manā minētajā klasifikācijā.
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.08 10:45:19
Papucs
vai es pareizi saprotu, ko tu šai tēmā vēlies pateikt - ka attiecības ar Dievu ir svarīgākas par jebkādiem precīziem norādījumiem un pareizo mācību par Dievu?
Papucs
# Labojis Papucs: 2008.07.08 10:47:12
vilks
Tieši tā, it īpaši ņemot vērā nedaudzās Rakstu vietas arī par pagānu pestīšanu.

+ vēl to, ka Ījaba grāmata mums liecina - šīs personīgās attiecības, kas atsevišķos gadījumos (būtībā ikvienam ticīgajam kādā atsevišķā gadījumā vai vairākos) var arī atšķirties no vispāratzītās mācības (kaut vai konfesijas ietvaros).
vilks
# Iesūtīts: 2008.07.08 10:50:44
Papucs
interesanta doma. par to ir vērts padomāt.

vispār piekrītu tādā ziņā, ka reizēm pareizā mācība aizstāj attiecības ar Dievu, vismaz sludināšanā. Un tad pat evaņģēlijs var kļūt par likuma prasībām, kas obligāti jāizpilda.

bet nedomāju, ka tā ir Baznīcu oficiālā mācība. Es teiktu, ka tā ir nepareizi saprasta mācība. Tradicionālo Baznīcu pamatā ir mācības, kas ir daudz gudrākas par atsevišķiem to skaidrotājiem, īpaši LELB forumā.
Papucs
# Iesūtīts: 2008.07.08 12:50:54
vilks
Baznīcu mācības tiešām ir daudzpusīgas, bet agri vai vēlu katram kristietim vajadzētu sastapties ar `šauro` vietu, kad baznīca nespēj sniegt apmierinošu atbildi (atskaitot, protams, paklausības mācību, kas man nesimpatizē).
Tad nu, lūk! Domāju, ka Ījaba grāmata iedrošina mūs turēt personiskās attiecības ar Dievu un savu viedokli augstāk par visām baznīcu mācībām kopā ņemtām.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.07.09 08:32:54
Papucs
Nu un kas cits ir baznīcas mācība, ja ne personīgas attiecības ar Dievu? Uz ko citu mūs ved baznīca un kas jā tik tiešām - kas tavuprāt ir baznīca? Tā ir Kristus miesa, tajā ir katram indivīdam personīgas attiecības ar Dievu un savā starpā. Dieva vārds un sakramenti ir kas dod un uztur šīs mūsu un Dieva attiecības

Patiesībā Ījāba grāmata tāpat kā visas citas bībeles grāmatas atkal atgādina un vērš uzmanību uz vienu konkrētu lietu - evaņģēliju.

Kā sak - visi ceļi ved pie Kristus, arī šis, Ījaba ceļš
UN lūk tev apmierinoša atbilde - mēs visi esam grēcinieki un tas, ka šo to vēl labu spējam, ir DIeva spēks un darbošanās, ne mūsu nopelns. Ījabs galugalā saprata, ka lai cik labs un taisns viņš būtu, tomēr DIeva acīs pats par sevi atsevišķi viņš ir un paliek nāvi pelnījis grēcinieks un, ka nekāda netaisnība viņam nav notikusi, bet tieši otrādi - viņš pat nesaņem pēc nopelniem, viņš pelnījis vēl vairāk, viņš pelnījis mūžīgu pazudināšanu ellē un šīs ciešanas ir vēl tikai ziediņi. To Ījabs beigu beigās saprata, ka visa viņa cienījamā dzīve ir Dieva žēlastība, nevis paša pūliņu nopelns
Papucs
# Iesūtīts: 2008.07.09 08:37:16
Ingars
Dieva vārds un sakramenti
Tieši uz sakramentiem jau visātrāk arī var aplauzties un nonākt konfliktā.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 102 , pavisam kopa bijuši: 2169