atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu sievietes vieta
vilks
Iesūtīts: 2008.05.15 10:32:49
Tēmā par grēksūdzi un absolūciju parādījās doma, kuru nekad agrāk nebiju dzirdējusi - " Ja ciemā vairs nav neviena ticīga vīrieša, tad Dievs šādu ciemu `noslauka` no zemes virsas (skat. Abrahama dialogu ar Dievu par Sodomas un Gomoras iznicinašanu). Vēl pārdomā šo: "tie ir viena miesa", un vēl, "viņam būs valdīt pār tevi". Te ir tas pats uzsvars uz Dieva iedibināto kārtību, par kuru iet visu laiku runa šajā tēmā."

Šāds Abrahama dialogs tiešām ir, un tur tiek runāts par "taisnajiem". Vai šie "taisnie" ir tikai vīrieši un sievietes ar to netiek domātas? Vai sieviete Dieva kārtībā ir cilvēks tikai komplektā ar vīru, vai arī šī Rakstu vieta jāsaprot savādāk?

diskusija vairāk kristiešiem un es gribētu teoloģiskus argumentus.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.05.16 13:47:11
A evaņģēliste sieviete var būt?
Nu Evanģēlists jau arī ir publisks Vārda kalpošanas amats... nezinu! Par Evanģēlistu amatiem īsti jau nav teikts... es sliektos domāt, ka var... bet tad man jārok Raksti krustām Šķērsām lai noskaidrotu precīzi... var gadīties, ka būs atkarīgs no tā, kā tiek saprasts vārds "evanģēlists", jo skaidras rakstu definīcijas nava! Znač pie Tradīcijas būs jāiet!

VD ir 100%
Tik VD tempļa kārtība nav Kristiešiem saistoša, ja ir skaidrība ar JD!
S.R...
# Iesūtīts: 2008.05.16 13:47:30
Mulders
tātad kārtību par kapošanu ņemam no VD - Dieva kārtība, kalpo tikai vīri, levīti. bet priestera nosaukumu nomainām pret mācītāju, ibo ne jau nu viedie luterāņi ies katoļiem līdzi māžoties. ja jau visi ir priesteri luterāņiem - tad sievietes arī un tās drīkst būt mācītājas. citādi pretrunas pašu kārtībā un saprašanā sanāk.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.16 13:52:02
S.R. kāpēc jāņem no tā, kas ir atcelts. JD kārtība ir pietiekoši skaidra... Konrkēti amati ne vienu vien reizi JD ir uzskaitīti, priekš bīskapiem un diakoniem pat Pāvils papūlās garākus textus uzrakstīt - prasības uzstādīt - kuras RKB izlidina droši pa 3ā stāva logu un ignorē... Tā kā, nav ko te JD vilkt iekšā VD atcelto Tempļa Kārtību!
Ja tik ļoti nepatīk Kristus kārtība, tad tak neviens nelidz Jūdaismā iet, tur ir VD kārtība un viss kedās... JD kārtība nav VD kārtība... patīk vai nepatīk... par to kurš ir Augstais priesteris Ebreju vēstule runā. Par to, ka mēs visi pārējie esam Priesteri runā Pēteris... jums tak Pētera vārds ir likums - kas nepakļaujas pārinterpertācijām... un pat to pamanās ignorēt, ja neiederās pašizdomātajā kārtībā!

Kad ir izvēle par to kam klausīt Kristum un Apustuļiem jeb Pāvestam, tad RKB adepts nekzamdēļ vienmēr Pāvestu izvēlās... man pilnīgi nesaprotams spreišanas formāts... bet nu labi... galu galā, svarīgi ir lai Evanģēlija Vārds tiek sludināts... manis pēc var arī VD kārtību kopēt, ja nu tas palīdz pie Kristus nākt! Es tik neredzu to kā obligātu un vienīgo leģitīmo, jo JD tādu nepaģēr!
S.R...
# Iesūtīts: 2008.05.16 13:59:08
Mulders
Tu mani nepārliecināji.
var nevar vēlreiz lūgt konkrētu Rakstu vietu pēc kuras luterāņi nosaka to, ka sievietes nevar būt mācītājas.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:14:31
var nevar vēlreiz lūgt konkrētu Rakstu vietu pēc kuras luterāņi nosaka to, ka sievietes nevar būt mācītājas.

1 Tim 2:11 Sieva lai klusībā mācās visā padevībā;
12 taču mācīt es sievai nepieļauju, nedz valdīt pār vīru, bet viņai jāturas klusībā. 13 Jo Ādams ir pirmais radīts, pēc tam Ieva.

Un var redzēt, ka kontexts ir par kalpošanas amatu, jo pēc tam tūlīt 3ajā nodaļā (bet oriģināli Bībelē nebij nodaāls, tātad tas ir viena texta daļa) ir dotas instrukcijas par to kādam jābūt bīskapam - vai Romas Bīskapi tādi ir - Vienas sievas vīri? Ja nav, tad viņi neizpilda Pāvila pavēles... un faktiski ir viltus bīskapi. Labi runa var iet, ja Bīskaps ir atraitnis! Bet visādi citādi, Romas bīskapi neatbilst Pāvila izvirzītajām prasībām Rakstos...

Tāpat 1 Kor 14:34 Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā tas parasts visās ticīgo draudzēs; jo tām nav atļauts runāt, bet jābūt paklausīgām, kā arī bauslība nosaka.35 Bet, ja tās grib ko zināt, lai prasa mājās saviem vīriem; jo sievai ir par kaunu runāt draudzes sapulcē.

Redzi runa par mācīšanu draudzē. Protams, mācīt citas sievas, bērnus un NE draudzē (Teoloģijas Fakultātē) sievietes drīxt!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:15:01
a_masiks, nē izriet no JD, skat atbilde S.R. kur ir JD rakstI!
Sheksna
# Labojis Sheksna: 2008.05.16 14:24:42
Mulders
Un var redzēt, ka kontexts ir par kalpošanas amatu, jo pēc tam tūlīt 3ajā nodaļā (bet oriģināli Bībelē nebij nodaāls, tātad tas ir viena texta daļa) ir dotas instrukcijas par to kādam jābūt bīskapam - vai Romas Bīskapi tādi ir - Vienas sievas vīri? Ja nav, tad viņi neizpilda Pāvila pavēles...
Aizlej ©... drīzāk ar šo pantu ir domāc, ka nav labi, ja bīskapam bez sievas vēl imeecco blakussieva vai mīļākā...

Tāpat 1 Kor 14:34 Sievas lai draudzes sapulcēs cieš klusu, kā tas parasts visās ticīgo draudzēs; jo tām nav atļauts runāt, bet jābūt paklausīgām, kā arī bauslība nosaka.35 Bet, ja tās grib ko zināt, lai prasa mājās saviem vīriem; jo sievai ir par kaunu runāt draudzes sapulcē.
A šis ir tāds profilaktisks aizrādījums sievietēm sprediķa laikā neklačoties vis savā starpā, bet gan klausīties, ko gvelž vīrs kancelejā, ja reiz uz dievklapējumu atnākušas...
S.R...
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:26:01
Mulders
paldies. par bīskapiem,kuriem nav sievu varu tev atspert pretī Pāvila teikto - labi, ja cilvēks var būt viens, ja nevar - lai iet laulībā.
par tām sievām Korintas draudzē dzirdēju tādu skaidrojumu - tajā draudzē bija nolasījušās kādas iepriekšējās citu dievu priesterienes un bija ļoti aktīvas sievietes - gandrīz sajauca draudzē visu kristīgo mācību - staigāja ar vaļējiem matiem, runāja mēlēs un vēlnezinko darījās. Pāvils ar šīm norādēm vēršās tieši pret šīm parādībām.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:33:32
Aizlej ©... drīzāk ar šo pantu ir domāc, ka nav labi, ja bīskapam bez sievas vēl imeecco blakussieva vai mīļākā...

Var arī tā interpetēt - bet kas interesanti - kontexts parāda, ka Bīskapam ir jābūt ģimenes cilvēkam - jo tas, kā viņš savu ģimeni (namu) vada parāda cik viņš derīgs draudzes vadīšanai! RKB aizliedz Bīskapam imetj ģimeni savu!

A šis ir tāds profilaktisks aizrādījums sievietēm sprediķa laikā neklačoties vis savā starpā, bet gan klausīties, ko gvelž vīrs kancelejā, ja reiz uz dievklapējumu atnākušas...
Runāšana iet par draudzes sapulci, tātad dievkalpojumu (kontxts tāds) kas paģēr ka sieviete draudzē klusē... Jo tava intepretācija paredz, ka vīrieši tad ko - drīxt klačoties?
Donachka
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:35:03
S.R...
Domaa, ka visiem katolju priesteriem, kaa bonuss naak liidzi daavana "buut vieniem"?
S.R...
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:36:54
Donachka
nee, katoļiem šī dāvana liek domāt par priesterību. bet arī ne vienmēr.
Sheksna
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:38:58
Mulders
Runāšana iet par draudzes sapulci, tātad dievkalpojumu (kontxts tāds) kas paģēr ka sieviete draudzē klusē... Jo tava intepretācija paredz, ka vīrieši tad ko - drīxt klačoties?
Varianti:
1) Tā kā sabiedrība tobrīd bija patriarhāla un sieviete bija <zemcilvēks>, tad iespējams, ka vīriešiem BIJA ļauts tas, kas nebija ļauts sievietēm;
2) Vīriešu vidū šī <klaču problēma> tobrīd nebija TIK aktuāla...
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:39:04
paldies. par bīskapiem,kuriem nav sievu varu tev atspert pretī Pāvila teikto - labi, ja cilvēks var būt viens, ja nevar - lai iet laulībā.

Jā un vai no tā izriet, aizliegums bīskapam iet laulībā? Vai RKB ļauj par bīskapu būt kādu, kurš nevarēdams būt viens, grib iedoties laulībā? Ja RKB to atļauj, okey, ja aizliedz, tas ir pret Pāvila pavēli!

par tām sievām Korintas draudzē dzirdēju tādu skaidrojumu - tajā draudzē bija nolasījušās kādas iepriekšējās citu dievu priesterienes un bija ļoti aktīvas sievietes

Un ja lasa tālāk?

37 Kas sevi tur par pravieti vai gara cilvēku, tam jāatzīst, ka tas, ko es jums rakstu, ir Tā Kunga pavēle.
38 Bet, ja kāds to neatzīst, tas paliek neatzīts.

Tāda Lokāla Kunga Pavēle - Šai draudzei? Vienai?
Tad moš vienkārši Romiešu Vēstule rakstīta tikai Romas draudzei, Galatiešu Vēstule tikai Galatijas draudzēm, Korintiešu vēstules tikai Korintas draudzēm - a kas MUMS rakstīts?
S.R...
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:39:20
Sheksna
ko gvelž vīrs kancelejā, ja reiz uz dievklapējumu atnākušas...
kancelejā nē, kancelē
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:40:07
1) Tā kā sabiedrība tobrīd bija patriarhāla un sieviete bija <zemcilvēks>, tad iespējams, ka vīriešiem BIJA ļauts tas, kas nebija ļauts sievietēm;
2) Vīriešu vidū šī <klaču problēma> tobrīd nebija TIK aktuāla...


Kontexts kontexts kontexts... zinu ka baigi nepatīk, bet skat 37, 38 pantu! Tiešām domā, ka tas viss ir tikai vienīgi KOrintas draudzei, un viss kas tur rakstīts neattiecas ne uz vienu citu draudzi, nevienam citam kristietim nevienā citā laikā?
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.05.16 14:41:50
nee, katoļiem šī dāvana liek domāt par priesterību. bet arī ne vienmēr.

Bet Katoļi AIZLIEDZ un NEĻAUJ cilvēkam kas ir precējies būt par priesteri un Bīskapu, bet Pāvils saka - Tas ir LABI iekārto Bīskapa Amatu - tikai vot jābūt šitādām prasībām atbilstošam - vienas sievas vīram, bērnus kas labi valda!

Tātad vai RKB baznīca, kas uzskata, ka viņa ir apustuliska baznīca pieļautu Pēteri, kas bij Precējies ŠODEINA par Bīskapu? Kāpēc?

Tavuprāt Vai Pēterim bij šī "vienpatības dāvana"? Vai Pēteris bij Bīskaps? Vai Roma var uzrādīt visu savu apusutlisko ķēdi līdz pat 1ajam gadsimtam, ka visi Bīskapi bij neprecēti? Kamdēļ Roma šo pieņeām kā dogmu... un kā redzam daudz nelaimes cēlies RKB rindās, jo daudzi grib būt par bīskapiem, kam NAV šīs dāvanas - viņi paši sevi māna, tiek iecelti un beigās bērnus izvaro... jo nespēj savaldīties... un tas tikai tamdēļ, ka Roma aizliedz precēties Bīskapiem!

Labi ka Pāvils par to brīdināja -

Tas pats timotejs 4 nodaļā

Gars skaidri saka, ka vēlākos laikos daži atkritīs no ticības, pieķerdamies maldu gariem un dēmonu mācībām, padodamies melkuļu liekulīgajiem vārdiem, kam pašu sirdsapziņa ar kauna zīmi iededzināta. Tie aizliedz doties laulībā, pavēl atturēties no barības vielām, ko Dievs ir radījis , lai ticīgie un patiesības atzinēji saņemtu tās ar pateicību.

Ar godīgu un tīru patiesības sirdi pajautā sev... Vai RKB nav tieši tāda, kas aizliedz doties laulībā, kas pavēl atturēties no barības vielām dažkārt - Nevis vienkārši uzaicina, bet pavēl atturēties - tas ir, ja tu neatturēsies no 5dienas gavēņa, tad vari iekulties nepatikšanās un tikt exkomunicēts... (sacuamie Baznīcas baušļi)??? Kā tad ir... Pāvils saka vienu Pāvests saka ko pretējo - ko man, patiesību alkstošam meklētājam darīt?
Sheksna
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:43:09
S.R...
kancelejā nē, kancelē
Ai, kāda tur starpība

Mulders
Kontexts kontexts kontexts... zinu ka baigi nepatīk, bet skat 37, 38 pantu! Tiešām domā, ka tas viss ir tikai vienīgi KOrintas draudzei, un viss kas tur rakstīts neattiecas ne uz vienu citu draudzi, nevienam citam kristietim nevienā citā laikā?
I kā tas lūdzu atceļ variantu Nr.1?
S.R...
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:44:54
Mulders
Tāda Lokāla Kunga Pavēle - Šai draudzei? Vienai?
Tad moš vienkārši Romiešu Vēstule rakstīta tikai Romas draudzei, Galatiešu Vēstule tikai Galatijas draudzēm, Korintiešu vēstules tikai Korintas draudzēm - a kas MUMS rakstīts?

pirmkārt - tā nav Kunga pavēle(oi,oi,oi - tūlīt dabūšu pa ādu bet Pāvila vēstules attiecīgām draudzēm, konkrētiem cilvēkiem. Timotejam, Titam. tātad mums ir jābūt uzmanīgiem ar vispārinājumiem - runa tiesām var būt par konkrētas draudzes konkrētām problēmām - tas nenozīmē, ka šie aizrādījumi neattiecas uz pārējiem kristiešiem. arī tevi un mani.
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:46:59
Trilo, lūk tas manuprāt ir pareizi... ka ir gan konsekvence kā pie Ausrumiem... taču aizliegt precēties... ir nebibliski un bīstami kā to parāda prakse un visai dārgie RKB izdevumi, lai saslaucītu aiz sevīm šīs drazas!
Mulders
# Iesūtīts: 2008.05.16 14:49:51
I kā tas lūdzu atceļ variantu Nr.1?

Tā, ka Dieva Likumi, ko Pāvils raksta - nav atkarīgi no sabiedriskās iekārtas! Pāvils referencējas uz to, ka tas ir Dieva Likums, nevis kaut kāda lokāla tradīcija! Vot par lokālo tradīciju tu vari kāreiz lasīt 11 nodaļā, kur Pāvils saka - "Spriediet paši" bet mēs tādu paražu nepazīstam - lūk te ir mandāts pašiem spriest un informēts, ka runa ir par lokālu tradīciju - tas par galvas apsegu! Bet 14 nodaļā tas ir kontextā ar Pāvila referencēšanos uz Dieva Pavēli - pietam ar brīdinājumu - ja tu to neatzīsti, pats paliec neatzīts... Un to arī parāda prakse, ka Ticīgie natzīst ar laiku tās baznīcas, kur sievietes kalpo pie alktāra - tās baznīcas ar laiku atkrīt un kļūst par tādām liberāliem interešu knipelēšanas kursiem!
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 58 , pavisam kopa bijuši: 12380