atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu LELB un KLB par Svēto Vakarēdienu
Pāvils
Iesūtīts: 2007.01.25 13:51:58
Kā solīju, atvēru jaunu tēmatu, kur varam turpināt LELB un KLB sarunu. Kā jau iepriekš teicu - būtu labi, ja mums izdotos noturēties pie viena noteikta tēmata. Par nākamo tēmatu atvērsim atkal jaunu lodzīņu.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>
AutorsZiņas teksts
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.01.29 16:31:29
Draugi,

Man šķiet, ka emocijas te sit augstu vilni un argumenti kļūst gan atklāti demagoģiski, gan rupji aizskaroši. Šādā diskusijā es vairs piedalīties nevēlos.

Visu labu! Ilārs Plūme
mans vērtējums par šo diskusiju [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:13:52
Sākumā vismaz māc. Pāvils un IIlārs Plūme turējās teoloģiskās diskusijās. (Apsveicami!)
mans vērtējums par šo diskusiju [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:18:44
Piedodiet, bet es tiešām nesapratu kādā sakārā tiek citēts Rainis un J.Endzelīns (kas viņi par teologiem) ????
mans vērtējums par šo diskusiju [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:20:21
un tad sākās personīgie pārmetumi, apvainojumi
UN ...
Balss
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:25:43
Neziņai:
Domāju, ka uz rupjības robežas balansējošus izteikumus redaktors dzēš pamatoti. Man šķiet, ka dažās citās lapās, kur parādās pļāpas Delfu stilā, to derētu darīt pat aktīvāk.
P.S. Jūsu informācijai: neesmu ne redaktors, ne mācītājs, bet tikai balss iz tautas.
mans vērtējums par šo diskusiju [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:31:23
visu cieņu arhibīskapam jeb + Jānis
Šiet Jums rūgtumiņš ir pret Ilāru Plūmi un KLB mācītājiem? Vai tā ir?
Tiesa Ilārs Plūme drusku bija ar ne to emociju izrunājis Dieva Vārdu, bet viņš taču atvainojās! (kaut gan jūsu vārdi ar nebija nemaz mīlestības pilni), bet autoratīvi pieklājīgi.
Un tad vēl Aigara Dāboliņaun + Jānis pesonīgie apvainojumi.
vienkārši es [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:34:22
hmmmm.....
un teoloģija atkal palika novārtā!
kaut kur Bībelē ir rakstīts, ka mums jāaizliedz sevi, bet tas jaulaikam atiecās tikai uz vienkārši mani un vienkāršajiem.

žēl, gan ka tā! Ka nesam egoistiski savu krustu un lai tas brālis paliek vārtoties dubļos
vienkārši es [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:37:52
Robert Galvān cik nu Tu piekopi mīlestību atiecībā uz VB ? Tu varētu vienreiz paklusēt un izvilkt savu baļķi no acs!!!
Eņģeļu Marķīze
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:39:32
Visiem emocionālajiem...

Neesmu liels teoloģijas zinātājs, bet tāpat kā Balss - cilvēciņš iz tautas . Tomēr saprotu ka šīs diskusijas pamazām pārvēršas par tukšu plāpāšanu un personisku sirds samazgu palaišanu tautās, kā arī savu negāciju un personisku aizvainojumu publiskošanas.
Pilnīgi pareizi, ka pastāv cenzūra, vajadzētu vēl pamatīgāku, jo atsevišķi ļautiņi uz kašķi vien velk. Tas laikam ir KLB mērķis - celt skaļāku neslavu, lai uz kopējā fona izskatītos ka "LELB tiešām kaut kas nav kārtībā un briesmu lietas vien tur notiek".
vienkārši es [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:43:45
Eņģeļu Marķīze esmu no LELB un esmu diezgan pabijusi KLB sarunās ar mācītājiem lai saprastu, ka viņi ir personības(dažkārt pārāk stipras un lielas personības), kas pastāv uz Dieva Vārdu un nekādu neslavu neceļ! un pat ar cieņu runā par arhibīskapu un citiem mācītājiem!
Eņģeļu Marķīze un citi vai Tu esi acipret aci parunājusies kas un kā?
vienkārši es [84.237.197.233]
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:45:23
nesaku ka zinu visu , bet bieži ko sakot LELB mācītājiem redzēju nepamatotu bez faktu atieksmi: viņi ir kreisie! par daudz Lutera utt, bet aizejot uz dievkalpojumu nevienu Lutera tēlu neredzēju!
Eņģeļu Marķīze
# Iesūtīts: 2007.01.29 17:50:52
Tur jau tā nelaime, ka cilvēks ir pārāk liela personība. Tad citus sāk uzskatīt par mazākām personām un aizmirst labo toni. Un neslavu var celt arī runājot līdz riebumam saldi pieklājīgā tonī, ko daži labi šajās diskusijās arī centīgi piekopj.

Lai cik ļoti gribētos, nav bijis tas gods un iespējas ar kādu no viņiem tikties aci pret aci. Un nudien nezinu vai arī gribētos tikties, ņemot vērā cik rupjā tonī un zemtekstā viņi uzvedas šajās diskusijās. Pirmie iespaidi nav nekādi pozitīvie...
Irma Semjonova
# Iesūtīts: 2007.01.29 20:37:34
Ar interesi sekoju šai līdzi diskusijai. Mūsu draudzes mācītājs iesvētības kursos stāstīja, ka Sv.Vakarēdienā izmanto neraudzētu maizi un vīnu, un ka tie ir patiesas Kristus asinis un patiesa Kristus miesa, un draudzes locekļiem ir jāpasniedz abi. Ja, kas rīkojas savādāk patiesi pelna saukties par sektantu un maldu mācītāju. Tāpēc es gribētu precizēt vai manis minētās lietas ir tikai LELB noteikumu pārkāpums vai arī viņu rīcība ir pretrunā Bībeli?
Knikis!
daugavasvanags [87.110.228.34]
# Iesūtīts: 2007.01.29 23:12:24
Bet man iepatikaas komenta, velaak +Janis teiktais: "Svetdienas Rita lasiju Baltijas biskapu pazinojumu, ka ar vinju un citiem, kas maaca vai atbalsta homoseksualu paaru svetishanu Zviedrijaa vai citur, LELB vairs nevar palikt kopibaa, bet tikai ar tiem zviedru baznicaa, kuru ticibu un macibu pazistam."
Bet vel interesantak, ka tas nu vismaz nedaudz atgadina 10 gadus vecus notikumus tepat Latvijaa. Toreiz pazinojuma izsutitaji tika izslegti no baznicas..
Jānis Ginters
# Labojis Jānis Ginters: 2007.01.29 23:49:30
daugavasvanags , 10 gadus atpakaļ Jūsu minētā vēstule no KLB veidotājiem paziņoja, ka nevarot palikt kopībā ar nevienu, izņemot tos, kuri grib kopībai ar viņiem pievienoties. Ja kāds daugavas vanags paziņotu, ka nav kopībā ar DV organizāciju, vai tādu Jūs sauktu par izstājušos vai izslēgtu?
Aigars Dāboliņš
# Iesūtīts: 2007.01.30 00:16:05
Normāli, daugavsvanag! Man arī iepatīkās. Es jau teicu un atkārtoju: tā tik uz priekšu! Rullējam viens otram iepretim. Beidzot. Ledus ir sakustējies, kā teica kāds Turcijas pavalstnieks (bet kas zin`, varbūt arī PLF foruma dalībnieks). Man liekas, ka mēs kāpjam kalnā, tikai katrs no savas puses. Virsotnē satiksimies. Vieni ārda velna valstību no iekšpuses, citi no ārpuses. Katram savs ceļš.

Irma, es jau Jums paskaidroju iepriekš: pretrunā ar Bībeli, kā svādāk: visas tamlīdzīgas nekārtības liecina par Bībeles resp. luteriskās mācības nicināšanu un milzīgu iedomību un augstprātību, kas ir iesēdusies šajos "gara funkcionāros" - vispazemīgākajos, kā viņiem patīk sevi dēvēt, jo tas ir vislabākais veids, lai pazemotu ikvienu.

Luterismā tiek mācīts:

No kā sastāv Sv. Vakarēdiens? Zemišķā sastāvdaļa jeb elementi tajā ir maize un vīns (citu elementu klātbūtne, teiksim, ūdens pievienošana vīnam, neatbilst sakramenta iestādīšanai); debešķīgā – Kristus miesa un asinis. Tāpēc dot Sv. Vakarēdiena dalībniekiem tikai maizi ir pretrunā ar Bībeli. Arī Mārtiņš Luters asi kritizēja tādu praksi Romas pāvesta baznīcā.

Par zemišķajiem Sv. Vakarēdiena elementiem: kas tiek saprasts Sv. Vakarēdienā ar maizi? - Tā ir parasta maize, kuras sastāvā ir labības milti un ūdens. Nav svarīgi, vai tā ir raudzēta vai neraudzēta maize, rudzu vai kviešu vai kādas citas labības. Tāpat nav svarīgi, kādā izskatā tā tiek pasniegta – vai apaļā, stūrainā, iegarenā vai kādā citā. Kristus nav nedz aizliedzis lietot kāda veida maizi, nedz pavēlējis lietot kādu noteiktu tās šķirni. Tāpēc kristieši ir brīvi izvēlēties to paši.

Te, Irma, mazs izrāvums no Mārtiņa Lutera šīs svētdienas sprediķa teksta sakarā (Mt 17, 1-): norāde no Debesīm klausīt Jēzu, nozīmē, ka baznīcai nav dota tāda vara mainīt Kristus mācību, bet pilnībā pakārto to zem Viņa vārdiem: tāds ir skaidri paustais Dieva prāts. Visi, kas tam nepakļausies – kas atcels Kristus Vārdus vai tos mainīs, saņems Dieva sodu". Arī mūsdienu kristietībā spīd un laistās iespaidīgas katedrāles un garīgās vara nesēji ir kļuvuši par ietekmīgiem vīriem politikā. Viņi grib, lai cilvēki klausa viņus, ciena un tur augstā godā, bet viņi paši Dieva prātam nepakļaujas un netur godā Kristus vārdu mācību, to izmainīdami kā viņiem tīk vai atceldami tajā, kas viņiem tīk. Bieži viņi ir iesēdušies tik augstos troņos un izturas tik lepni, it kā viņi paši būtu Dieva vietā un neviens nevarētu spriest par viņu darbiem – kritizēt viņu klaji aplamo spēli. Taču mums, Kristum ticīgajiem, ir jāmēro viņi ar to pašu mērauklu – ar Kristus patiesības vārdu. Ja baznīcu līderi un garīgo amatu veicēji to pauž, ja viņi ir uzticīgi Jēzus mācībai un nevilto to, tad mēs viņiem klausām un pakļaujamies, taču ja viņi to ir nodevuši vai pametuši – tad mums šie amatu nesēji vairs nav jāņem vērā.
- Tāda ir luteriskās baznīcas - Reformācijas nostāja. Reformācija nozīmē ticības patiesības atjaunošana, tās attīrīšana no meliem. Ja Jūs vēlaties, es paskaidrošu arī citus jautājumus saistībā ar Sv. Vakarēdiena teoriju un praksi, kā to saprot luteriskajā baznīcā. Lai Jums veicas, ar labu nakti.

Aigars Dāboliņš
# Iesūtīts: 2007.01.30 00:25:52
Jāni Ginter, man ir dažas iebildes pret šī paziņojuma interpretāciju. Te viena uzvedinoša, majeutiskā: Ja Daugavas Vanagu grupa atklātu, ka DV organizācija patiesībā ir čekas apakšnodaļa un ir degradējusi DV statūtus, ko Tu teiktu par tādu metamarfozi: kurš no kura ir izstājies?
Jānis Ginters
# Labojis Jānis Ginters: 2007.01.30 00:45:14
Aigar , tātad LELB, t.s. draudze, kurā esi iesvētīts, Lutera Akadēmija, kurā ieguvi teoloģisko izglītību ir salīdzināma ar degradējušos kopienu un ar čekas apakšnodaļu.
Kārlis
# Labojis Kārlis: 2007.01.30 00:49:42
Esmu dzirdējis, ka ūdeni dievgalda vīnam pievieno tieši tādēļ, ka Jēzus laikā viņa tautā nebija pieņemts dzert tīru vīnu, to vienmēr atšķaidīja ar ūdeni. Arī citās reģiona zemēs - piemēram, Grieķijā neatšķaidīta vīna dzeršana esot uzskatīta par žūpību un sodāmu netikumu. Tādēļ ir pamats domāt, ka arī Jēzus ar apustuļiem pēdējo vakariņu laikā dzēra vīnu sajauktu ar ūdeni, saskaņā ar savas tautas tradīcijām. Protams, nevar zināt, kādu tieši maizi un vīnu lietoja Jēzus sv. vakarēdiena iestādīšanas laikā. Bet var pieņemt visticamāko varbūtību, ka tā bija neraudzēta maize un vīns kam piejaukts ūdens. Kur dievgaldam lieto neraudzētu maizi un vīnam pievieno nedaudz ūdens, to dara tādēļ, lai darītu tā, kā visticamāk darīja Pestītājs.
Aigars Dāboliņš
# Iesūtīts: 2007.01.30 00:53:11
Jāni, es tā neteicu. Tu runāji līdzībā par šiem paziņojumiem pirms 10 gadiem, es Tev līdzībā esmu atbildējis. Uzvedinoši, lai Tu varētu saprast, cik daudz būtiska Tu izlaidi, paskaidrodams Daugavasvanagam šo lietu. Sokrāts arī lietoja šādu metodi: palīdzēja piedzimt atziņai.

Par paziņojumiem: esmu lasījis abus, arī Biķeru draudzes paziņojumu tajā pašā sakarā. Aleksandram šķiet bija pat labāk noformulēts.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 35 , pavisam kopa bijuši: 4582