atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu LELB un KLB par Svēto Vakarēdienu
Pāvils
Iesūtīts: 2007.01.25 13:51:58
Kā solīju, atvēru jaunu tēmatu, kur varam turpināt LELB un KLB sarunu. Kā jau iepriekš teicu - būtu labi, ja mums izdotos noturēties pie viena noteikta tēmata. Par nākamo tēmatu atvērsim atkal jaunu lodzīņu.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>
AutorsZiņas teksts
Pāvils
# Iesūtīts: 2007.01.25 13:52:22
Ilār, mans jautājums Jums saistās ar Svēto Vakarēdienu - tēmats, kuru arī Jūs esat minējis kā vienu no tiem, kas būtu pārrunājams.

Nešaubos, ka izpratne par Svēto Vakarēdienu mums ir vienāda - LELB māca un tic, ka Svētais Vakarēdiens ir patiesa Kristus miesa, kas par mums dota un patiesas Kristus asinis, kas par mums izlietas.

Atšķirība, cik saprotu, mums ir izpratnē par to, kas ir cienīgs baudīt Svēto Vakarēdienu? Mēs ticam, ka cienīgs ir tas, kas patiesi tic šiem vārdiem. Man radies iespaids, ka Jums ir vēl kādi papildus kritēriji, kas nosaka cilvēka cienību iet pie Dievgalda. Vai tā ir?
Irma Semjonova
# Iesūtīts: 2007.01.25 14:05:30
Pāvil, vai šajā diskusijā var piedalīties visi, vai tikai Pāvils un Ilārs?
Ilārs Plūme [213.169.107.19]
# Iesūtīts: 2007.01.25 15:03:22
Pāvil,

Sākšu ar jautājuma otro daļu. Pie pirmās, ja piekrītat, atgriezīsimies nedaudz vēlāk.
Jāsaka, ka ar to cienīgumu varētu rasties pārpratumi. Īsti cienīgs jau nav neviens. Mazajā Katehismā Luters drīzāk runā par cienīgu un labu gatavošanos Sakramenta baudīšanai. Es būtu piesardzīgs arī ar vārdkopas "patiesi tic" lietošanu. Labāk būtu apmierināties vienkārši ar vārdu tic, jo ticības patiesumu vai nepatiesumu mēs nevaram noteikt. To ir grūti izdarīt arī pašam cilvēkam attiecībā uz sevi, tādēļ patiesas ticības pieprasīšana varētu izraisīt cilvēkā mokošas šaubas. Es teiktu, ka cienīgi sagatavojies saņemt Vakarēdienu ir tas, kurš atzīst savu grēcīgumu un tic Sakramenta iedibināšanas vārdu evaņģēliskajam saturam, proti, ka Sakarmentā saņemam grēku piedošanu.
Jautājums par to, kurš tiek aicināts pie Vakarēdiena KLB ir cita rakstura jautājums. Mēs vadāmies pēc CA XXIV artikula vārdiem: "
Ilārs Plūme [213.169.107.19]
# Iesūtīts: 2007.01.25 15:06:17
Diemžēl atkal zūd pēdējie vārdi.`Tie skan: "Nevienam netiek sniegts sakraments, ja cilvēks iepriekš nav pārbaudīts un uzklausīts."
interese [193.41.33.65]
# Iesūtīts: 2007.01.25 15:12:56
Māc. Ilār Plūme , bet vai nav tā: tas kurš pieder KLB (draudzes loceklis).
Vai tad piederībai nav nozīmes, jo zinu, ka pa LELB mācītājs nevar saņemt Sv. Valkarēdienu KLB, jo ir sadraudzībā ar LELB dievgaldniekiem, kur tiek dāvāts Vakarēdiens arī herētiķiem?! (vai es ko ne tā sapratu?)
Ilārs Plūme [213.169.107.15]
# Iesūtīts: 2007.01.25 15:30:39
Vārdi "pārbaudīts un uzklausīts" vispirms attiecas uz ticības mācību. Cienīga sagatavošanās nav iespējama, ja cilvēks nav mācījies un nesaprot kristīgo mācību gan par Vakarēdienu, gan citus ticības artikulus, piemēram, par grēku un piedošanu, arī par baznīcu un tās vienību utt. Vai piekrītat, ka šāda prakse ir evaņģēliska un tai vajadzētu būt arī LELB praksei?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.01.25 15:44:27
Ilārs, riskēšu iebraukt auzās, bet vai KLB prakse ir, ka pirms vakarēdiena katrs dievgaldnieks tiek pārbaudīts un uzklausīts? Vai jūs vienkārši runājat par vienreizēju "uzklausīšanu un izrunāšanos", vai šāda uzklausīšanās tiek organizēta ar kaut kādiem intervāliem?
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.01.25 16:15:38
Mulder,

Pirmā reize, Mulder, arvien ir pirmā, bet otrā reize seko pēc vajadzības, vai nu no vienas vai otras puses. Inkvizīcijas institūciju nodibinājuši neesam.
Mulder, es nevaru visu laiku sēdēt pie datora, tāpēc koncentrēšos uz sarunu ar Pāvilu. Ja būs, kas būtisks, atbildēšu. Labi?

Ar cieņu! Ilārs
Mulders
# Iesūtīts: 2007.01.25 16:20:23
Ilārs, protams. Par mani neuztraucaties, es jūsu klusēšanu netulkošu kā izvairīšanos vai nezināšanu, jo pats ļoti labi zinu, ka forums i-netā reti kuram ir primārā atrašanās vieta. Paldies par atbildi, jautājums izrietēja no RKB un Pareizticīgo tradīcijas, kuri pirms dievgalda it kā praktizē obligātu privāto grēksūdzi (tātad izrunāšanos), un gribēju noskaidrot vai KLB ir atjaunojusi šo praksi, vai vienkārši runa iet par nepazīstamu, nezināmu vai atklātā grēkā dzīvojošu cilvēku nepielaišanu pie vakarēdiena viņu pašu veselības/dzīvības dēļ, kam es arī pilnīgi piekrītu un atbalstu, ka vakarēdiens, ņemot vērā, ka mūsu Baznīcā mēs saņemam patiesu Kristus miesu un patiesas Kristus asinis, ir jāsaņem cienīgi un cik iespējams no mācītāja puses, jāsargā cilvēki no necienīgas tā saņemšanas!
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.01.25 16:21:51
Interese,

Jūs visu saprotat diezgan pareizi. Vakarēdiens arvien ir vienas konfesijas jeb baznīcas Vakarēdiens. In abstracto tas nepastāv. Aicinājums - visu zemju proletārieši savienojieties - nav aicinājums pie Vakarēdiena.
Man diemžēl Jums jāsaka tas pats, kas Mulderam - es nevarēšu atbildēt uz visiem jautājumiem, bet uz būtiskiem centīšos. Labi? Ar cieņu! Ilārs.
interese [193.41.33.65]
# Iesūtīts: 2007.01.25 16:24:07
Māc.Ilār Plūme
Labi.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.01.25 16:41:50
Ilārs , es domāju, ja jūs pateiksiet kaut vai vienu būtisku komentāru dienā (vai pat pāris dienās) un tāpat būs no LELB puses, tad tas jau būs pietiekoši daudz un pietiekoši ātri. Tas par to, ka jums nevajag katra komentāra galā atvainoties, ka nespējat uz visu un visur atbildēt (to reti kurš aizņemts cilvēks var), no jums to neprasa. Prasa (aicina), lai būtu dialogs vispār!
interese [193.41.33.65]
# Iesūtīts: 2007.01.25 16:51:07
Mulder gan jau dzīvosim redzēsim!
Aigars Dāboliņš
# Iesūtīts: 2007.01.25 21:38:48
Es jums gribu piedāvāt to skaidrojumu dievkalpojumu viesiem par Svēto Vakarēdienu draudzēs, kur esmu aicināts klapot, jo pieņemu, ka galvenā interese ir tieši par šo tēmu. Šajos vārdos ir vienkārši pastāstātīta lietas būtība, kas manuprāt interesē daudzus.

Tātad, Svētais Vakarēdiens mūsu svētdienas dievkalpojumā svinēšanas kulminācija. Tajā piedalās tikai mūsu baznīcas jeb draudzes un tās sadraudzības baznīcu locekļi. Ar to mēs piekopjam senu luterāņu tradīciju, ka visi dievgalda saņēmāji iepriekš pierakstās, tādā veidā piesakoties Svētajam Vakarēdienam pie mācītāja. Mēs lūdzam mūsu mīļo viesu izpratni šajā lietā.
Ar šādu kārtību mēs nekādā gadījumā negribam vērtēt citu cilvēku sirds stāvokli – spriest par viņu ticību. Mēs arī neuzskatām sevi labākus vai cienīgākus par citiem. Šādai mūsu draudzē pastāvošai kārtībai ir pilnīgi citi iemesli. Svētajā Vakarēdienā mūsu Kungs Jēzus Kristus ar maizi un vīnu sniedz mums savu miesu un savas asinis, ko kopā ēdam un dzeram. Ar to Pestītājs mums izsniedz mums garantiju, ka mūsu grēki ir piedoti un ka nav vairs nekā tāda, kas šķirtu mūs no Viņa. Ja mēs gribam šo Vakarēdienu saņemt par svētību, tad arī starp Svētā Vakarēdiena dalībniekiem nevajadzētu būt nekam tādam, kas mūs šķirtu: nedz neizlīgšanai, nedz arī nevienprātībai ticības mācības jautājumos.
Attiecībā uz šo ticības vienprātību runa nav tikai par to, kāda ir katra atsevišķā cilvēka personiskā ticība, bet arī par to, vai baznīca, kurai viņš pieder, māca maldu mācības vai arī pieļauj tās savās rindās, vai arī – ir baznīcu sadraudzībā ar tādām maldus mācošām baznīcām. Ļaujot pastāvēt maldu mācībām savā vidū (bieži vien savā starpā pretrunīgiem novirzieniem), tāda baznīca veicina nevienprātības rašanos un šķelšanos kristiešu starpā. Šāda nevienprātība ir novēršama, tad, kad kristieši pazemīgi pieņem Bībeli kā Dieva vārdu. Tad ir iespējams vienoties Dieva vārda mācībā, kurā ir pausta skaidra un viena patiesība. Svētais Vakarēdiens tātad tiek svinēts to starpā, kuru vidū šī vienprātība jau ir panākta. Šo paša Kristus iestādīto Svēto Sakramentu nedrīkst izmantot, lai piesegtu faktiski pastāvošu nevienprātību. Jo tas ir neieteicami un bīstami: tādā veidā Kristus miesu un asinis var saņemt arī sev par sodu (1 Kor 11, 23 – 29). No tā lai Dievs lai pasarga mūs un arī citus.
kapteinis
# Iesūtīts: 2007.01.25 22:20:14
Kaut kā kaut kur lasīju, ka Jēzus augšistabā arī Jūdasam vakarēdienu neliedza. Laikam viņš Jēzum nebija par sirdsapziņas apgrūtinājumu...
Irma Semjonova
# Labojis Irma Semjonova: 2007.01.25 22:32:04
Pāvil, piedodiet man nesaprašai, bet vai Jūs kā arhibīskapa vietnieks varētu izskaidrot līdz šim man nesaprotamas lietas:

Kāpēc dažās LELB draudzēs pie Dievgalda ir pierakstīšanās, bet citās var tikt jebkurš (pat cilvēks, kurš nepieder luterāņu draudzei)? Kāpēc dažās LELB draudzēs ir noteikta cilvēku grupa Dievgaldnieku, kuri saņem tikai Kristus miesu? Un kāpēc ir tādas LELB draudzes, kurās alkoholiķiem vīnu aizstāj ar vīnogu sulu ?

Kniksis!
Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.01.25 22:43:29
Kapteini,

Jēzus nesa arī Jūdas grēkus. Atšķirībā no mums Viņš vienīgais spēj ieskatīties cilvēka sirdī. Viņš būtu atstājis mums maldinošu piemēru, ja būtu vadījies Vakarēdiena izdalīšanā no tā, ko mēs nekad nevarēsim. Ievērojiet, ka pirms Viņš pasniedza Vakarēdienu Jūdam, Viņš darīja visu iespējamo, lai viņu atgrieztu. Šim piemēram mums ir jāseko.

Ilārs Plūme
# Iesūtīts: 2007.01.25 22:49:15
Irmas kundze,

Vai Jūs varētu lūdzu konkretizēt, kuras draudzes tās ir?
Irma Semjonova
# Iesūtīts: 2007.01.25 23:15:52
A. god. Ilāra kungs,

daudz jau neesmu apkārt staigājusi, bet cik gadījies varu pateikt. Pētera draudzē pie Dievgalda ir jāpierakstās, Lutera, Jāņa un Doma draudzēs var tikt jebkurš. Tikai Kristus miesu noteiktai grupai pasniedz Lutera un Jēzus draudzēs. Sulu iespējam saņemt Jēzus draudzē. Latvijas perifērijās iespējami vēl lielāki brīnumi, bet tos neesmu redzējusi tāpēc nebaumošu. Varbūt arī kaut ko nedaudz saputroju, jo man jūk lielo draudžu nosaukumi, taču ceru, ka gan jau kāds palabos.
koments [62.84.17.46]
# Iesūtīts: 2007.01.26 00:39:23
Peec noteikumiem LELB pie dievgalda ir aicinaati kristiiti un iesveetiiti LELB draudzhu loceklji, kas uz to ir sagatavojushies. Maacitajam ir pienaakums to pasaciit zinjojumos. Arii viesi no luteriskajaam baznicaam ar ko LELB nav sarauta dievgalda kopiba, var piedalities. Viesiem pirms dievgalda jaabridina macitaajs. Pierakstishanos var praktizet pec macitaja ieskatiem, bet lielajaas draudzees, kur vienaa sveetdienaa meedz buut pat 500 dievgaldnieku, tas ir gruuti istenojams. Iespejams, ka svarigaak par pierakstu ir pareizi maaciit draudzi par sakramentu lietoshanu.
Saskanjaa ar noteikumiem, normali pie dievgalda jalieto viins. Vinogu sulu alkoholikjiem var pasniegt kaa "viina koka augljus" - Jeezus lietoja sho izteicienu. Tachu tad to pasniedz no atsevishkjaa trauka tikai alkoholikjiem. Paarejai draudzei jaaizdala un viins. Ja kaads macitajs shos noteikumus neieveero, tas liecina par macitaju nedisciplineetibu un ir visaadaa zinjaa nosodami.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 15 . 16 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 38 , pavisam kopa bijuši: 4666