atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Kas ir apustulis?
Ingars
Iesūtīts: 2008.01.29 10:10:28
Ko nozīmē "apustulis"? Vai par apustuļiem pareizi būtu saukt tikai Jēzus mācekļus un Pāvilu? Vai apzīmējumu "apustulis" varētu attiecināt arī uz vēlāku laiku un mūsdienu kristiešiem?
. 1 . 2 . >>
AutorsZiņas teksts
lamby [81.198.232.197]
# Iesūtīts: 2008.02.03 01:02:06
Ledjajevs noteikti nav apustulis shii varda shaurakajaa nozimee. Jaunajaa Deribaa apustulis vel ir arii Jezus Kristus liecinieks (kas pieredzeja vinja darbus, brinumus, macibu).
lamby [81.198.232.197]
# Iesūtīts: 2008.02.03 14:35:17
Paavils arii savu apustulja amatu saista ar to, ka ir redzejis Kristu (1 Kor 9:1) - skiet, ka pec vinja teiktaa, tajaa laikaa parejo apustulju "apustulibu" verteja augstak, ja reiz Pavils tik kaismigi aizstav savejo (kas ir unikala).
Par baznicas amatiem butu plashaks darbins veicams, lai apskatitu un salidzinatu arii ar 2.gs. liecibam par amatiem.
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.04 12:54:08
bet, Artos, tu jau pats tieci, ka apustulis ir vēstnesis un nav nekādas starpības kad kur un kādos apstākļos kungs savam vēstnesim nodod ziņu, ko nest pārējiem, galvenais ir tiešs kontakts ar pašu vēsts autoru. Pats Leldjajevs arī atzina, ka kristīgais apustulis ir TIEŠS Kristus skolnieks
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.04 12:56:48
Man arī šķiet, ka Apustulis ir tiešs vēstnesis... saņēmis vēsti no Kristus personīgi! Atšķirība no Pravieša varētu būt tāda, ka Apustulim ir autoritāte veidot un pievienot Vēsti jau esošajai, Pravietim jāpaliek jau atklātā ietvaros...

p.s. neuztvert manus textus kā dogmu, tik tā... pārdomas!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.04 12:58:43
jā, vispār man ar ienāca prātā jautājums - ar ko atšķiras pravietis no apustuļa?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.04 13:01:52
Ingars, Pravietis ir lokāla parādība... viņš nedod atklāsmi, kas ir saistoša visai Baznīcai! Pravietis ir Dieva Vārda interpretators faktiski... arī laika zīmju un notikumu interpetators! Tas tāda mana izpratne!

Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.04 13:07:01
un tomēr parvieši pirmāmkārtām pravieto sakarā ar evaņģēliju, vai ne?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.04 13:08:20
Ingars, nezinu... pravieti iebāzt rāmjos būs grūti. Viņa Rāmis ir Dieva Vārds! Jeb kā rakstos - ticības analoģija!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.04 13:12:05
un ir jau arī tā, ka šīs kalpošanas arī pārklājas vai arī ka vienā cilvēkā mīt vairākas dāvanas, bet loģiski secinot, pēc Pāvila augstās mīlestības dziesmas - pat ja draudzē nebūtu nevienas citas dāvanas, kā vienīgi mīlestība no patiesas ticības, tad tā būtu pilnā mērā apustuliska kristiešu draudze. Respektīvi - dzīva Svētā Gara draudze ne obligāti ar mēlēm, praviešiem, apustuļiem, dziedināšanām, zīmēm un brīnumiem, bet ar mīlestību no ticības
Mulders
# Labojis Mulders: 2008.02.04 13:15:12
Ingars, pareizi!

Kā es esmu vienmēr lielījies ar Luterāņiem... mums nav NEKĀ... tikai pliks Dieva Vārds... un paskaties... cilvēki nāk un TOP TICĪGI, un kā raksta Jānis, tas dod dzīvību!

Un M.Luters ar šo vārdu varēja stāvēt pretīm pašam Pāvestam!

Paties ir apsolījums, ka līdz ar evanģēliju mēs iegūstam spēku iet pāri čūskam un skorpioniem un dzert indes!

Kā stāv rakstīts Lk 10
19 Redziet, Es jums esmu devis spēku, ka varat staigāt pāri čūskām un skorpioniem un katram ienaidnieka spēkam, un viss tas jums nekā nekaitēs.
20 Tomēr nepriecājieties par to, ka gari jums paklausa, bet priecājieties par to, ka jūsu vārdi ir ierakstīti debesīs."


Interesantu reakciju var pavērot šajos brīnumu lielībniekos, ja viņiem pajautā... vai tavs vārds ir ierakstīts debesīs?
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.04 13:29:53
Un tas pats Jēzus aizrādījums mācekļiem, ka viņi vairāk sajūsminājās par to spēku, nekā par pestīšanu - tas pats attiecas arī uz mūsdienu jūsmotājiem. Arī burvis sīmanis dzinās pēc spēka, bet evņģēlijs viņam bijis nebijis, ka tik kādas pārdabiskas spējas

No Pāvila vēstuļu konteksta varam noprast, ka visas zīmes un brīnumi reiz pazudīs un var būt tā, ka brīnumi ir un var būt tā, ka to nav, dāvanas arī var būt un var nebūt - tas nav dzīvas Svētā Gara pilnas draudzes obligāta ārēja pazīme, tikpat un vēl dzīvāka un Svēta Gara pilnāka draudze var būt tāda, kurā brīnumi nenotiek, mēlēs nerunā un nav ne praviešu nedz apustuļu, bet tikai mācītājs.. Pāvils gan norāda uz dažādu dāvanu svarīgumu un patiesībā luterāņiem vajadzētu paklausīt un dzīties pēc šīm dāvanām, tomēr, ne lai uz tā balstītu savu ticību, bet kā stiprinājumu un celsmi ticībai sev un citiem. Tomēr galugalā paliek šis - mīlestība ir augstākā un lielākā dāvana, tad ticība un cerība, šīs gan ir obligāti piemītošas visiem kristiešiem, bet pārējās dāvanas - to Svētais Gars pats izvērtē, kurai draudzei vajag un kurai nevajag
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.04 13:37:38
Ingars, tā vieta, kur Pāvils raksta, ka brīnumi izbeigsies, ir jālasa kontextā...

Runa ir par pēdējiem laikiem, par otro pasauli! Ne šo pasauli!

Ir Sektas (arī) kas tieši uz šo rakstu vietu pamato, ka šodien nekādi pravietojumi un brīnumi nav iespējami vispār... Taču Raksti rāda, ka izbeigsies gan pravietošana gan atziņa... Taču teikt, ka pravietošana izbeigusies jau tagad, nozīmē arī tad pateikt to B, ka arī atziņa ir izbeigusies!

Un vēl vairāk 1 Kor 13 nodaļā skatoties, šī "izbeigšanās" ir nevis "noplakšana uz leju" bet trascendence "uz augšu", kad nepilnīgais kļūst pilnīgs... Teikt, ka šodien visiem viss ir skaidrs, visiem ir pilnīga atziņa utt utjp, ir aplami... Jo tikai tad, kad šī pasaule izbeigsies un taps Tiesa pasludināta, mēs varēsim būt pilnīgi ar pilnīgu atziņu un tad skaidrs, ka pravietot jau neko nevajadzēs, ikviens būs Dievā mācīts un neteiks - ej atzīsti Kungu, jo visi tāpat pazīs viņu. Nebeidzas vienīgi mīlestība, jo tā ir tā kamdēļ vispār viss šitā jezga savārīta un notiek... Mīlestība ir visuma centrs ap ko Dievs to ir iegriezis!

Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.04 13:43:56
Mulders, saki vien droši sektas vārdu - konfesionālie luterāņi. Starp citu šī ideja pausta kāda luterāņu mācītāja apoloģijā pret pentakostiem (šķiet tas bij Bites kungs) visā visumā labs raksts un patiesībā viņam ir taisnība, izņemot lūk šo apgalvojumu, ka dāvanas varētu izbeigties pirms Kristus otrās nākšanas un ka pilnība mīlestībā sasniegta jau tagad. Tas drīzāk izskatās pēc mēģinājuma attaisnot mūsdienu luterisko kristiešu neticību uz brīnumiem. Kaut gan arī viņš tomēr pilnībā nenoliedz, atstājot to Dieva ziņā
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.04 13:57:42
Ingars, lai arī neesmu sajūsmā par KLB, taču nedz Luteriskās TA, nedz arī KLB interpetācija par tām neparedz brīnumu neesamību šodien. Vēl vairāk... esmu 100% pārliecināts, ka A.Bite šādi neinterpretē šos rakstus, it kā brīnumi un pravietojumi šodien nenotiktu...

BTW tas viss notiek arī Luteriskajā baznīcā, tik tieši šā iemesla dēļ, ka cilvēkus vilktin velk pie "maģijas" un "Dieva SPēka" Luteriskā baznīca šīs lietas neafišē, jo ja tu nespēj pastāvēt ar Dieva Vārdu un tev vajag vēl citus "kruķus", tad tava mācība ir satrunējusi!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.04 14:40:45
Bet kuras sektas tad to māca?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.04 14:48:58
Ingars, piemēram Jehovas Liecinieki!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.04 15:11:51
vai tad? nu vispār varētu tā būt, viņi jau noliedz arī Jēzus dievišķumu, vispār jebkādu dievišķu darbību pasaulē
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.04 15:46:20
Ingars, par JL esmu drošs... šo sektu pazīstu itin labi!
Ingars
# Iesūtīts: 2008.02.04 15:55:37
Bet kā tad ar KLB tendenci uz brīnumu noliegšanu?
Mulders
# Iesūtīts: 2008.02.04 15:56:38
Ingars, vai tad KLB noliedz? Viņi vienkārši ir ļoti skeptiski pret tiem brīnumiem, kuriem klāt nav Dieva Vārds... bet, protams, pašiem KLB jāprasa... tak neesmu redzējis viņos lielāku brīnumu noliegšanu kā, piemēram, manī!

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 40 , pavisam kopa bijuši: 711