atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu sekta
rainars
Iesūtīts: 2012.08.20 20:48:12
kas tā tāda?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 14 . 15 . >>
AutorsZiņas teksts
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.09.11 21:25:23
Dievs darbojas tikai un vienīgi šadā veidā.

apgalvojums > precīza sektas pazīme.
Uldis
# Iesūtīts: 2012.09.11 21:40:17
Juris Saivars

apgalvojums > precīza sektas pazīme. - Visi Raksti ir pilni ar šādām sektas pazīmēm. Vai tādā gadījumā arī pats Dievs nav viens liels sektants. Vai arī es kaut ko neesmu sapratis?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.09.11 21:49:46
Ingars
Nu tad neaizraujies ar savām miesas tieksmēm Dievu portretēt pēc savas samaitātības!
asinis tika prasītas un asinis arī tika dabūtas - Palasi labāk Bībeli nevis kaut kādus `krēslas` sērijas lubenes. Šitās miesas tieksmes Viņam nepiedēvē!
Juris Saivars
# Iesūtīts: 2012.09.12 00:58:38
Uldis

Cilvēks apgalvo, ka zina, kā tieši un vienīgi darbojas Dievs - vai tiešām tu tici, ka šis cilvēks ir Dievu pazinis?

Savu vēlmju un projekciju dēvēšana par dievu – IMHO ir sektas definīcija.
Uldis
# Iesūtīts: 2012.09.12 08:44:12
Juris Saivars

Vai ticības apliecība ir savu vēlmju projicēšana? Vai vārdi: "Ejiet un dariet par mācekļiem visas tautas, tās kristīdami Dieva Tēva, Dēla un Svētā Gara vārdā," ir savu vēlmju projicēšana? Vai vārdi - Jēzus Kristus ir krustā sists par mūsu visu grēkiem - nav apgalvojums? Vai tas, kad saku - Jēzus Kristus ir augšāmcēlies - nav mans apgalvojums?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.09.12 09:26:25
Uldis
Klau, nu izlasi vispirms kādā sakarā Juris ko rakstīja. Jebšu Tu paraksties zem Ingara `melnbaltā dieva`, kas `asinis pieprasīja un asinis dabūja` un rīkojas vienmēr tieši tā, kā Ingars to saka?

Kopš kura laika Kristus pavēle misionēt, vai Viņa krusts ir izsmēlis Dieva mistēriju līdz pliekanām formuliņām. Vai drīzāk godīgi teologi nav atzinuši, ka Dieva ceļi cilvēka prātam nav aptverami, un tādēļ varam tverties vien pie Kristus krusta, kurā Dievs atklājas, nevis sludinājuši, ka zina, ka `Dievs darbojas tieši un vienīgi tā`?

Uldis
# Iesūtīts: 2012.09.12 11:59:26
Aivars

Ko nu vāries! Ko es tev esmu izdarījis sliktu, ka tu man liec lasīt visus Ingara "šedevrus"?! Bet teikt, ka apgalvojums ir "sektas pazīme" ir pateikts mazliet par daudz.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.09.12 12:02:46
Uldis
nu bet tad izlasi kaut vai par kādu apgalvojumu Juris ko rakstīja
rainars
# Iesūtīts: 2012.09.12 12:42:48
Ko nu vāries! Ko es tev esmu izdarījis sliktu

Ne pret miesu un asinīm jācīnās , bet pret ļauniem gariem kas ir pasaulē-tā saka Pāvils.

Un te kas tevi ir satraucis Ūldi ir nekas cits kā kāds gars kas grib kontrolēt. Nu jā un kontrolēt grib tos kas paši grib paklausīt tam garam un kontrolēt citus.

Svabadībai tak esam aicināti, un tas nozīmē dot brīvo izvēli katram necenšoties uzspiest.

Luters tak arī komentē to zaļā koka augļu ēšanu un to no sausā koka.

Nonāvēsim sevī to kas pieder zemei,arī iekāri.

Lai Miera Dievs pasargā mūsu domas Jēzū kristū, kurā nav pārmaiņu ēnu.
Ingars
# Iesūtīts: 2012.09.12 17:37:30
Juris Saivars

Dievs darbojas tikai un vienīgi šadā veidā.

apgalvojums > precīza sektas pazīme.


Šādā veidā jau arī Jēzu ar visiem 12 apustuļiem var klasificēt kā sektantus. Bet vai nav tā, ka, ja tev Dievs atklāj, kādā veidā Viņš darbojas, tad tev tas tā arī jāpasludina?

Aivars

Tā jau ir tava miesas tieksme, kas pieprasa tādu "dievu", kuram nav nekādu iebildumu pret to, ka tu grēko. Bet par asinīm - vai neesi lasijis, ka bez asins izliešanas nav piedošanas? Vai neesi lasījis, ka Jēzus asinis tika izlietas, lai mūs atbrīvotu no soda? Jā, Dieva ceļi ir prātam neaptverami, taču VIņa prasība pēc grēka iznīcināšanas un taisnības atjaunošanas ir skaidri un nepārprotami atklāta. Ja nu kāds tomēr grēko - mums ir Aizstāvis Tēva priekšā, tomēr Tēva mīlestība un žēlastība vada mūs uz atgriešanos. Viņa apžēlošana nav paredzēta ļaunprātīgai izmantošanai, jo šīs Dieva žēlastibas daba ir tāda, ka ta ne tikai atbrīvo no soda grēcīgu cilvēku, bet gan atbrīvo viņu no soda, lai pēc tam šķīstītu un padarītu viņu svētu.
Aivars
# Iesūtīts: 2012.09.12 18:13:38
Ingars
ļur ļur, vur vur. Pirms gvelz par to, kam es ticu vai neticu (sorry, Tu atkal nodevi šķērsām), labāk padomā, kam īsti pats tici. Ir stipri liela atšķirība starp tekstu, ka bez asinsizliešanas nav piedošanas un Tavējo `asinis tika prasītas un asinis arī tika dabūtas`
Viena lieta, ja Dievs liek cilvēkam saprast, ka grēks sev līdzi neizbēgami nes nāvi, un grēku piedošana nav lēta. Cita - iztēloties tādu Drakulu vai Kali, kas pieprasa asinis, un gandarījumu gūst no to dabūšanas. Stulbi kaut kā Tev sanāca, ne?
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.09.13 05:31:21
Uldis
Ja „Kristus ir augšāmcēlies” būtu tavs apgalvojums – tad mana dzīve būtu daudz vienkāršāka … tad varu ēst, dzert un līksmoties – jo drīz nomiršu … un man nav jāuztraucas par to, kas notiks pēc tam.
Ja „Kristus ir augšāmcēlies” ir vēsturiska realitāte, kas apliecināta Rakstos – tad tā bilde vairs nav tik rožaina …

Ja kāds sakās esam pravietis un Dieva vārdu piesaukdams apgalvo kaut ko, kas ir klajā pretrunā ar Rakstiem, piemēram, ka podnieks nevar rīkoties ar māliem kā vien tam labpatīkas – un Viņš nepanesīs pazušanai radītos dusmības traukus, bet Viņam tie tikai un vienīgi jāiznīcina … jā, kas tad bija jādara ar tādu pravieti?

Un protams, tev taisnība, mēs esam Dieva vēlmju projekcija … viss universs ir – kopš Viņš pauda savu vēlmi radīt debesis uz zemi.
Ar to jau mēs no Dieva atšķiramies – ka Dievs var radīt cilvēkus, un tie būs īsti cilvēki … bet kad cilvēks sāk radīt dievus, tad viņš ir elku kalps – jeb mūsdienu terminoloģijā: sektants.

============================
Ingars
kurā gan vietā Jēzus un apustuļi būtu sprauduši Dievam robežas? Vai viņi pasludināja, ka no Īzaka izkrāptā svētība ir nederīga? Atcēla par lēcu virumu iegūto pirmdzimtību?
ἰχθύς
# Iesūtīts: 2012.09.13 08:31:32
Juris Saivars
kurā gan vietā Jēzus un apustuļi būtu sprauduši Dievam robežas?

Nu piemēram Jn.10:34-35
Jēzus viņiem atbildēja: "Vai nav rakstīts jūsu bauslībā: Es esmu sacījis, jūs esat dievi. -
Ja raksts tos nosaucis par dieviem, uz kuriem attiecas šie Dieva vārdi, un raksti nevar tikt atcelti

Tātad D-vu ierobežo Viņa paša iepriekšējas apņemšanās.
Uldis
# Iesūtīts: 2012.09.13 13:03:02
Juris Saivars

Ja kāds sakās esam pravietis un Dieva vārdu piesaukdams apgalvo kaut ko, kas ir klajā pretrunā ar Rakstiem - šī ir nepabeigta teikuma konstrukcija, bez secinājuma. No šāda teikuma nav iespējams veidot spriedumu. Šāda teikuma noslēgta konstrukcija izskatītos šādi: ja.., tad.. Vai tu to darīji apzināti, vēlēdamies palikt konsekvents savam iepriekšējam apgalvojumam, lai nebūtu līdzīgs paša definētajai sektanta pazīmei? vai tu baidies izteikt apgalvojumu? Kāpēc tu baidies? Vai pats no sevis nobijies?

Ja kāds sakās esam pravietis un Dieva vārdu piesaukdams apgalvo kaut ko, kas ir klajā pretrunā ar Rakstiem - no šā teikuma varam izteikt secinājumu, ka apgalvojums var būt un var nebūt patiess. Tas jau ir cits jautājums. Tātad, ja apgalvojums ir klajā pretrunā ar Rakstiem, tad tas ir nepatiess apgalvojumus, bet, ja saskaņā ar Rakstiem, tad tas ir patiess. Tātad, nevis apgalvojums būs sektantisma pazīme, bet gan nosacījums, vai apgalvojums atbilst vai neatbilst Rakstiem. Līdz ar to, mēs varam dod vispārinātu sektantisma pazīmi - Rakstu mācības patvaļīgs skaidrojums.
Uldis
# Iesūtīts: 2012.09.13 13:04:13
ἰχθύς

raksti nevar tikt atcelti tāpēc, ka tie ir patiesi. Vai patiesību var atcelt?
Aivars
# Iesūtīts: 2012.09.13 20:00:02
Uldis
Tu nu gaidi, ka nekristietis tev piebalsos, ka Bībele ir patiesa
Uldis
# Iesūtīts: 2012.09.13 22:28:50
Aivars

Es runāju ar visiem cilvēkiem. Arī es biju kādreiz neticīgs. Bet kristieši ar mani runāja un sāku ticēt.
Vērotājs
# Iesūtīts: 2012.09.13 22:47:19
Uldis
Vai ar Pater arī?
Juris Saivars
# Labojis Juris Saivars: 2012.09.14 07:21:51
Uldis
škiet, ka teikums bija pārāk garš, un tas tevi samulsināja. tā nebija premisa spriedumam, tas bija jautājums. precīzāk – asociatīvs jautājumu lauks. lai izvairītos no turpmākiem pārpratumiem, vispirms noformulēšu dažus uzkrītošākos, lūdzu atbildi uz tiem pēc kārtas –

a) Vai pravieša vēstij jāsaskan ar Mācību?

b) Vai pravieša vēsts, kas ir pretrunā Mācībai, var būt patiesa?

c) vai tu piekrīti VD par soda mēru viltus praviešiem?

d) ja atbilde uz c) ir Nē? tad paskaidro, lūdzu, kāpēc?
======================


ἰχθύς
Interesants citāts – pieņemu, ka tu apzinies ironiju, ar kādu Jēzus to lieto?
Jēzus jautā: Vai nav rakstīts jūsu bauslībā (νόμῳ), un citē 82. Psalmu … (Psalmi ir Raksti/Ketuvim, bet ne bauslība/Torah) … un tad saka: raksti nevar tikt atcelti (λυθῆναι ἡ γραφή); pirms tam Jēzus teica: Mozus bauslība nevar tikt atcelta (λυθῇ ὁ νόμος Μωσέως Jņ. 7:23 – lai tevi nemulsinātu pašreizējais latviešu tulkojums, ievēro darbības vārdu λυθῇ-ναι ) …
82. Psalms; Asafa dziesma. Dievs stāv vareno sanāksmē, Viņš tiesas kungiem tur tiesu … Es teicu: "Jūs esat dievi …
kas ir šie citi dievi (אלהים), kurus uzrunā visuaugstākais Dievs (אלהים עליון) un kuriem Jēzus it kā pielīdzina sevi?

Vai Jēzus grib sacīt, ka viņš ir tikai kāds no šiem tiesas kungiem, nevis Trinitātes otrā hipostāze, jev viņš norāda, ka jūdi ir galīgi saputrojušies savā simboliski-legālistiskajā sistēmā?

Vienādi vai otrādi - no Kalna sprediķa kļūst skaidrs, ka Jēzus neuzskatīja Trinitātes pirmās hipostāzes iepriekšējās apņemšanās par sev īpaši saistošām: Jūs esat dzirdējuši, ka ir sacīts, bet es jums saku
Mārtiņš
# Iesūtīts: 2012.09.14 09:48:12
Juris Saivars
Vienādi vai otrādi - no Kalna sprediķa kļūst skaidrs, ka Jēzus neuzskatīja Trinitātes pirmās hipostāzes iepriekšējās apņemšanās par sev īpaši saistošām: Jūs esat dzirdējuši, ka ir sacīts, bet es jums saku …

Interesanti. Bet vai drīzāk nebūtu tā, ka Jēzus nevis Tēva apņemšanos uzskata par ne(vai maz-)saistošu, bet gan apšauba vēstnešu precizitāti un spēju nodot nesagrozītu vēstījumu vai faktisko mācību kāda tā izveidota un praktizēta? Uz to varētu norādīt tādas JD atsauces kā "Mozus bauslība, Mozus ļāva", kā arī šī un citas ironiskās sarunas (šķiet, tās sarunas visnotaļ ekstrēmas bijušas) ar Rakstu zinātājiem.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 14 . 15 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 91 , pavisam kopa bijuši: 1103