atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Sadraudzība - ekumēne
Jānis Kalniņš
Iesūtīts: 2007.11.28 11:29:42
Diskusija par sukcesiju nu ir pāraugusi diskusijā par sadraudzību, tālab ierosinu šo tēmu turpināt šeit.

Tātad tēma: savstarpējā kristiešu sadraudzība indivīdu līmenī - sadraudzība starp draudzēm - sadraudzība starp vienas konfesijas dažādiem novirzieniem kā LELB un KLB - sadraudzība starp konfesijām, ekumene.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.17 09:58:02
DLoceklis, nu nebuutu sadraudziibas maaciiba, buutu kas cits par ieganstu shkjelshanai!

Kad Indrex apsuudz ka LELB ar PLF ir faktiska maaciibas sadraudziiba, tad es vinjam uzdevu vai LELB un PLF ir faktiska vienpraatiiba Evangjeelija maaciibaa... Indrex neatbildeeja. Kad es pajautaaju vai LELB un KLB ir faktiska vienpraatiiba Evangjeelijaa, tad arii nez kamdeelj Indrex klusee...

Tachu iespiests stuurii KLB naakas atziit, ka savu sadraudziibas maaciibu vinji ir dariijushi par savas maaciibas stuurakmeni faktisko taapat kaa Adventisti sabata tureeshanu... Runaat un teoretizeet tu vari gari un plashi, tachu praksee un faktiski tiehi tas paraadaas!
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.12.17 13:09:30
Mulder,
Tu jau balansē uz šīs robežas... savā naidā pret +Jāni un LELB vispār , savā egoismā, iedomībā, lepnībā - nu tu gan gvelz. Es to gan nosauktu par gandrīz neizbēgamu situāciju ka kristietis no kompromitētas sadraudzības apsūdz kristieti konsekventā sadraudzībā, jo sadraudzība sevī nes līdz zināmas garīgas un mentālas sekas. Kas kavē LELB izstāties no herētiskās PLF ? Vai ne tāda pati nekonsekvence, kāda vērojama tavos spriedumos? Atkal mikrokosma un makrokosma vienotība!
Vai ir faktiska vienprātība Evaņģēlijā starp KLB un LELB - nav , jo LELB blakus Evaņģēlijam pieļauj arī PLF citu "evaņģēliju". Vai ir faktiska vienprātība ``evaņģēlijā" starp PLF un LELB - ir (ceru ka pagaidām), jo blakus Evaņģēlijam tiek pieļauts arī cits "evaņģēlijs". Te arī sadraudzības fundamentālā nozīme jautājuma - kas ir vienprātība Evaņģēlijā? atrisināšanā. Ortodokss Evaņģēlijs nepieļauj līdzās arī citu "evaņģēliju".
Draudzes loceklis [87.110.52.65]
# Iesūtīts: 2007.12.17 21:00:09
jani,
"1 Mīļie, neticiet katram garam, bet pārbaudiet garus, vai viņi ir no Dieva, jo daudz viltus pravieši ir izgājuši pasaulē. "
"5 Viņi ir no pasaules, tāpēc viņu runa ir pasaulīga, un pasaule klausa viņus.
6 Mēs esam no Dieva; kas Dievu atzīst, klausa mūs, kas nav no Dieva, neklausa mūs. No tā pazīstam patiesības garu un maldu garu. "

Šit tas pats Jānis brīdina no maldu mācītājiem - tātad tie ir jāpārbauda. Tā tieši ir mīlestības izpausme - patiesības uzrādīšana un maldu noliegšana, jo tālāk Jānis saka:

" 7 Mīļie, mīlēsim cits citu, jo mīlestība ir no Dieva, un katrs, kas mīl, ir no Dieva dzimis un atzīst Dievu.
8 Kas nemīl, nav Dievu atzinis, jo Dievs ir mīlestība.
9 Redzama kļuvusi ir Dieva mīlestība mūsu starpā, Dievam Savu vienpiedzimušo Dēlu sūtot pasaulē, lai mēs dzīvotu caur Viņu. "
Draudzes loceklis [87.110.52.65]
# Iesūtīts: 2007.12.17 21:10:40
Mulder,
Jā, tieši praksē izpaužas sadraudzības mācība. Teoretizēt par to var, gluži tāpat kā lielākā daļa apustuļu vēstuļu teksta sastāv no sadraudzības mācības. Bet tās ir sekas jeb praktiska rīcība, reaģējot uz nevienprātību evaņģēlijā, jo jau tai laikā maldu gari plosīja draudzes, sludinot citu mācību (jeb sajaucot bauslību un Evaņģēliju) - gluži kā tagad un gadiem atpakaļ.
Sanits
# Iesūtīts: 2007.12.17 23:02:48
Draudzes loceklis [87.110.52.65]
nākot pie ticības, cilvēkam nav tik liela skaidrība par savu ticību, bet ir liela degsme un entuziasms.
Es gan neteiktu, ka cilvēkiem, kuri gadiem strādā kristīgās ticības vārdā nekristiešu zemēs konfliktu skartajās zonās, būtu vaja ticība, tikai entuziasms un dedzība. Tad jau pat māti Terēzi arī vajadzētu teikt ko līdzīgu.

Kašķi par Rakstu burtiem rodas tur, kur cilvēkiem svarīgāk par būtību ir pieķerties savam "pareizajam" uzskatam. Jo būtība kristietība ir kristāldzidra - mīli Dievu un savu tuvāko. Un manuprāt, apskaužama ir lauku tantiņu ticība, kuras tos gudros jautājumus noliek maliņā, bet no viņu mājām nekad neiziesi neapēdis vai bez ciemakukuļa rokās. Tā ir ticība - vienkārša, skaista un līdz sirds dziļumiem aizkustinoša. Pārējais ir spriedelēšana un lieka izdevība neticīgajiem rādīt ar pirkstiem uz ticīgajiem. Tas arī viss.
Slaviks
# Iesūtīts: 2007.12.17 23:05:28
Bravo, Sanits! Kā parasti, to the point.
Draudzes loceklis [87.110.52.65]
# Labojis redaktors: 2007.12.18 01:10:37
Nu protams, ka ticības dzīve nav tikai patiesības liecināšana, bet tā mijas roku rokā ar mīlestību, gluži kā ap. Jāņa vēstulēs.
Nevar mīlestības vārdā upurēt patiesību jeb Dieva vārda mācību. Tur tā lieta, ka kristīgā mīlestība stāv uz patiesības jeb Dieva vārda pamata, kas aicina gan mīlēt, gan apliecināt patiesību, kad tāda vajadzība pienāk. Mīli savu tuvāko - šādi izpaužas ticība. Un šī vienkāršā ticības izpausme ikdienā tiešām ir vislabākā un no tā jau arī ticīgos atpazīst.
Kādēļ tad vispār diskutēt? Par ko? Par patiesību - par šo mīlestības pamatu, jo ja tā šķobās, tad nelīdz arī nekādi labie darbi, tādēļ jau arī vajadzīgi mācītāji, kas to māca un atgādina. Nav labs mācītājs, kas aicina tikai mīlēt, bet kas rāda patiesību, Kristu, Evaņģēliju, jā, arī maldus, kurš tad no tiem ir pasargāts? Vai tādēļ nedrīkstētu norādīt uz konkrētiem maldiem konkrētā konfesijā? Konkordijas formula konsekventi noraida maldus.
Šī diskusija ir par sadraudzību, cik tālu tā ir pieļaujama.
Mans uzskats: sadraudzība kristiešu starpā ir normāla lieta.

Ja kristieši vairs neizšķir robežas dievkalpojumā un domā, ka jebkuras konfesijas dievkalpojumā var gan kopīgi lūgt, gan iet pie Dievgalda, ja tikai dzird Evaņģēliju un Dieva vārdu, tad tas ir nepareizi. Tad taču nevar vairs godīgi teikt savu Āmen, tas vairs nav saskaņā ar sirdsapziņu. Cilvēkam labāk būt tur, kur ticīgie vienprātīgi ir gan ticībā, gan lūgšanās, un tā ir sava draudze, savs mācītājs, par kuru ir droši zināms, ka Dieva vārds būs rūpīgi mācīts.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.18 11:56:28
Ja kristieši vairs neizšķir robežas dievkalpojumā un domā, ka jebkuras konfesijas dievkalpojumā var gan kopīgi lūgt, gan iet pie Dievgalda, ja tikai dzird Evaņģēliju un Dieva vārdu, tad tas ir nepareizi.

Tātad tu uzskati, ka LTA 7-8 artikuli ir nepilnīgi un Dieva Vārds + Sakramenti nav pietiekošs Baznīcas ārējā pazīme?

Tad taču nevar vairs godīgi teikt savu Āmen, tas vairs nav saskaņā ar sirdsapziņu.

Kas nevar teikt un ar kā sirdsapziņu ir jābūt saskaņotam šim Āmen?
Draudzes loceklis [85.15.205.123]
# Iesūtīts: 2007.12.18 12:28:20
Mulder,
tu pats kaut kur izteicies, ka, ja kancelē iziet mācītāja, tad tu labāk atturies no sakramenta. Bet, ja mācītāja māca bibliski tajā reizē, kas tad tavi kavētu saņemt sakramentu? Vai pats fakts, ka tā ir mācītja sieviete? LTA par to nekas nav teikts.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.18 23:04:09
DLoceklis, bet rakstos par to ir teikts... Tātad mācītāja kancelē uzreiz ielido zem panta "Skaidri pasludināts Evanģēlijs"... te tas netiek skaidri sludināts un acīmredzami sakramenti tur netiks pareizi pārvaldīti - līdz ar to faktiski un automātiski nekādas sadraudzības tur nav un kaut četri steru papīru būtu parakstīti un kaut simts Viskonsīnas brēkut, ka šie papīri ir sadraudzība, tas nevar atcelt Dieva Vārdu un sadraudzības pēc Rakstiem un LTA tur nav un būt nevar, tas konstatējas po faktu uz vietas nevis pēc papīriem!
Draudzes loceklis [87.110.52.65]
# Labojis redaktors: 2007.12.19 01:39:06
Mulder,
Bet vai neliekas savādi, ka šo faktu vispār pieļauj.. kāds. Ka tu ar to kādu esi vienā baznīcā, nu, kas ir zem viena nosaukuma. Vai tur nav kas dziļāks, kā tas nav tikai ārēji, bet, ka iemesls tam jāmeklē pašā mācības nostādnē. Vai tā nav brēcoša nekonsekvence, ka tu, gatavs būt šajā ticības dzīves mielastā, pēkšņi atskārt, ka tu pēc savas sirdsapziņas to nevari darīt. Varbūt daudzi to varēja darīt pēc savas sirdsapziņas. Bet ja nu tu nevarētu, piedod, atšķirt pēc ārējā izskata mācītāja dzimumu, pēc sirdsapziņas droši saņemtu Vakarēdienu, bet vēlāk uzzinātu, kas par lietu, vai tas nebūtu vispār absurds jeb murgs. Droši vien es šauju pār strīpu, bet šādas situācijas, šķiet, ir reāli iespējamas heterodoksās baznīcās (PLF sadraudzībā).

[ Redaktors domā, ka nereģistrēti draudzes locekļi nav visai laba prakse. Profilā lasīt kuru "draudžu sadraudzībai" pieder draudzes loceklis nāktu par labu sadraudzībai šajā forumā! ]
Stiso
# Iesūtīts: 2007.12.19 12:49:58
Paldies par atgādinājumu, redaktor. Labojos.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.19 23:19:41
DLoceklis, te arī ir Viskonsīnas problēma... tā ir šaurs selektīvs cherrypicking un viena vienīga interpretācija par šīm lietām neprasot to viedokli kuri ir tur klāt.
Nu aizej pajautā tiem fruktiem, kas papīrus paraksta aiz kāda pārbīļa tie ir parakstīti, kāda ir to jēga vai tā ir ekleziāla, teoloģiska, organizatoriska, iļi prosto tintes noieta tirugs palielināšana un necieņa pret amazones džungļiem...

Bet nē... KLB un Viskonsīna vispār ieņem galvā ka tas ir tā un viss... un ka tā ir vienīgā interpretācija un tad nu ej un pierādi ka tu neesi kamielis.

Tas jau JUMS jāprasa kāpēc jūs papīrus interpretējat kā sadraudzību, ja es, primitīvs lajs pat redzu ka tā nav nekāda sadraudzība, jo sadraudzība par ko Raksti runā ir Garā un Patiesībā nevis papīros... to acīmredzot nevar saprast tie, kam Baznīca ir organizatoriska hierarhiska vai dajebkāda citāda, bet cilvēku veidota organizācija... un neieborēsi tu to, ka tad, kad Kristus maxāja Tempļa nodokli tas nebij tamdēļ, ka viņš piekrita Tempļa mācībai papīros...

Nu nevaru es vienkāršāk to pateikt...

Nevari tu ar brēkšanu par to, ka krokodils ir tāds speciāls kamielis, padarīt krokodilu par kamieli ja tas nav kamielis...

Tad kad es prasu no KLB konkrēti uzrādīt, kur kādos apstākļos viņi ir redzējuši mani faktiskā Evanģēlija un Sakramentu sadraudzībā ar ķeceriem, tā viss ko jūs varat uzrādīt ir papīrus!

Nu ok... drīxtēsiet šos papīrus uzrādīt pastarajā tiesā kad Dievs mani tiesās... lai viņš lemj vai tiem ar mani ir kāda saistība vai nav! Un es savukārt uzrādīšu tos aplieicnājumus, kad esmu norobežojies no jebkuras šādas mācības pēc tīrākās sirdsapziņas.

Kāmēr tu mani neredzi pie viena galda ar ķeceriem, tikmēr visas jūsu apsūdzības ir kaķa lāsti!
Stiso
# Labojis Stiso: 2007.12.20 01:38:48
Mulder,
Par kādiem papīriem ir runa Dieva tiesā? Tu visu laiku runā par sadraudzību Garā un patiesībā - tātad to, ko Dievs redz, ticīgos, Kristus miesu. Mēs to redzēt nevaram, tikai varam nojaust pēc tā, vai draudzē sludina Evaņģēliju un pārvalda Sakramentus.

Sadraudzība, par ko es runāju, ir tā, ko mēs veidojam, lai Dieva vārds varētu veikt savu darbu un vairot Dieva draudzi. Kā to veikt labāk? Vai draudzēm darbojoties patstāvīgi bez kontaktiem uz ārpusi? Vai veidojot kontaktus - tad kādus? Vai ar līdzīgi ticošiem, vai citādi ticošiem? Ja līdzīgi ticošiem tad derētu veidot ko kopēju - teiksim izdomāt kopīgu nosaukumu, lai šo apvienību atpazītu citi un arī varētu pievienoties. Tad derētu izstrādāt kādus kopīgus mērķus, nostādnes, zem kuriem esam apvienojušies un vienojamies tos nepārkāpt. Varbūt tās jau ir izdomātas un izstrādātas, atliek tik nopūst putekļus.

Tas viss kalpo tikai tādēļ, lai Dieva vārds veiksmīgāk varētu darboties, lai ļaudīm būtu skaidrība un drošība.

Draudzes ikdienā mani patiesi neuztrauc, kādi papīri kur ir parakstīti, jo ne jau papīru dēļ Dievs glābj. Bet man ir svarīgi tad, kad notiek kontakti uz ārpusi, kad rodas saskarsme ar kristiešiem no citām baznīcām, tad, kad no manis tiek gaidīta ticības apliecība. Tad šīs adiaforās lietas kļūst svarīgas.
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.12.20 11:03:12
Mulder, tu nu gan muldi par Viskonsīnu un KLB. Arī pareizticīgie turas pie būtībā tādas pašas sadraudzības mācības kā mēs. Ja kāda autokefālā pareizticīgo baznīca sāktu mācīt pretrunā ar šo baznīcu kanonisko mācību, piem. par geju precināšanu, pārējās to izslēgtu no sava vidus. Savukārt, ja baznīcpolitisku iemeslu dēļ tas nenotiktu (tas gan maz ticams), ortodoksās baznīcas pašas atstātos no šādas sadraudzības. Pat individuāliem garīdzniekiem pareizticīgo kanoni atļauj atstāties no herēzes mācošām reliģiskām organizācijām. Tā kā mūsu sadraudzības mācība nav kāda jaunmodīga Viskonsīnas mācība, kā tu mēģini mālēt , bet vien konsekventa baznīcas sadraudzības ievērošana.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.12.21 23:49:54
indriķis, vai PB un KLB eklezioloģija sakrīt?

tota... uzdod jautājumu, kas ir Baznīca un tās pazīmes PB adeptam un ko par to saka LTA un tad salīdzini un atrodi 7as atšķirības!
indriķis
# Iesūtīts: 2007.12.27 10:30:58
Sakrīt vairāk nekā LELB un KLB eklezioloģijas. Vismaz jautājumā par sadraudzības neiespējamību ar heterodoksām kopībām. LTA arī neatļauj sadraudzību ar tām, citādi jau negativa nebūtu nekādas jēgas.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 .

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 129 , pavisam kopa bijuši: 33001