atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu "Bēdu, manu lielu bēdu..."
Saulespuķe
Iesūtīts: 2007.09.17 18:32:24
16.septembra Rīgas Lutera draudzes dievkalpojumā plkst.12.00, kurā kalpoja māc.J.Rubenis un māc.L.Rozentāls, pēc sprediķa par zūdīšanos, ērģelēm braši spēlējot, pa visu baznīcu atskanēja "Bēdu, manu lielu bēdu"...
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.09.17 18:38:24
Atvainojiet, ka atgriežos pie reiz runāta, taču pa šo laiku nekas nav mainījies - ik pa laikam sakrālā fiziskā un garīgā telpā nākas dzirdēt pasaulīgu repertuāru. Personīgi man tas ir neizturami. Un tad brīnās, ka cilvēki no draudzes uz draudzi staigā vai konvertējas, jo baznīca vairs nav baznīca, kas noškirta tikai kalpošanai Dievam un kurā katrs vārds izskan Viņa godam.
Cik gan ilgi jāpacieš tādas nejēdzības?
Atļāvos savulaik uzrakstīt par šo Liturģiskās komisijas ietekmīgam cilvēkam, taču, diemžēl, atbildi nesaņēmu.
Zaurs
# Iesūtīts: 2007.09.17 18:50:28
Saulespuķe, bet kas vainas konkrētajai dziesmai?
Un vai nebēdāt un dziedāt par dziedāšanu ir kaut kas nepreizs?
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.09.17 18:55:42
Dziesmai kā tādai nav ne vainas (un es neesmu pret latviešu folkloru ), tik katrai dziesmai sava vieta. Krogam, mājas viesībām, draugu tusiņiem, zaļumballēm sava, sakrālai vietai sava.
Varbūt drīz baznīcā dziedās arī "Daudz baltu dieniņu, Laimiņa, dodi" vai tmldz.
Sandija
# Iesūtīts: 2007.09.17 19:09:49
Un ja runājam par latviešu tautas dziesmām, tad tajās mēs pārlieku daudz cildinām Māriņas, Laimiņas un vēl daudz ko citu. Ar to es negribu noliegt latviešu kultūras mantojumu, bet kristiešiem būtu jāpiedomā ko dziedāt un ko nē.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.09.17 19:21:33
Sandija
Par to jau runa.
Un par tām "bēdām" - nevis "metu savu nastu uz To Kungu" vai sekoju aicinājumam "Nāciet šurp pie Manis visi, kas esat bēdīgi un grūtsirdīgi, Es jūs gribu atvieglināt", bet lieku zem akmeņa. Lūk tā!
Zaurs
# Iesūtīts: 2007.09.17 19:32:26
un gāju viņai pāri ar dziesmu. Nevis vaimanu.
Kas ir ļoti kristīga prakse.
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.09.17 19:43:59
Man arī tīk gavilēt. Kad esmu savu bēdu Kungam, ne akmenim atdevusi.
Andis Atvars [87.110.102.129]
# Iesūtīts: 2007.09.17 19:50:08
Saulespuķe
Kur ta tā notiekas?
katrai dziesmai sava vieta
Esmu tieši tādos pašos uzskatos. Vēl vairāk, lai dziesma, skaņdarbs būtu uzskatāms par garīgu, tad ir nepieciešams to radīt kristietim un arī to izpildīt.
Zaurs
Varbūt grēkus arī paslēpsim zem akmeņa- nebūs jānožēlo?!
Saulespuķe
# Iesūtīts: 2007.09.17 20:00:28
Andis Atvars [87.110.102.129]
Rīgas Lutera draudzē tā notiekas. Un gadiem ilgi.
Kaut nu mēs piedzīvotu, ka vienīgā apgrēcība, kas baznīcā ienāk, būtu mēs ar saviem grēkiem, bet ne vēl arī nesvētas runas, nesvēta uzvedība un nesvēta mūzika.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.17 23:15:16
nja... jocīgas jums problēmas!
Pieņemu, ka man arī neaizrautu LV folklora dievkalpojumā... no otras puses, izskatās jau ka bij tomēr dziesma kontextā!
Lab nestrīdēšos... es gan nesaprotu vai Turaidas baznīcā kur ir mācītājA ir luterāņu baznīca iļi gdje?
Balss
# Iesūtīts: 2007.09.18 00:52:51
kaut..
Tu laikam uz ērģeļkoncertiem neesi gājusi? Tur šad un tad spēlē latviešu tautas dziesmu apdares...
Saulespuķe
Vai nu tautas dziesma automātiski ir nesvēta mūzika? Saprotu Tavu pārsteigumu un pat šoku varbūt, taču dziesma visumā bija par tēmu. Varbūt labi, ka pamodina un sapurina? Un liek padomāt?
Viena otra no mums pazīstamajām, svētajām baznīcas dziesmām ir tautas melodija, kurai pievienoti citi vārdi.
Andis Atvars [87.110.102.129]
# Iesūtīts: 2007.09.18 10:46:29
Balss
Tās apdares uzreiz atpazīstamas- gaudenuma dēļ, bet tā "bēda" toč ir viena īsta krogus dziesma. Iespējams, ka tuvumā krogs nav un tā tiek nedaudz draudzei kompensēts.
Nu nevajag mocīties gar tautas dziesmām- vienalga sakarīgs korālis neiznāks- kaut kas salkans un gaudens gan.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.18 10:52:17
kaut... eee neee... taa ir kaareiz Kjiinieshu gudriiba... ja ilgi seedeesi upes krastaa, redzeesi kaa garaam aizpeld ienaidnieka liikjis Ir ir probleemas kas risinaas, ja suudus nekustina
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.18 11:08:05
A viss būtībā novārās uz to, ko jūs savā sirdī piekabināt klāt šai mūzikai! Tā arī visādas sektas piekabina Kristīgajai māxlai klāt "elkus" tai skaitā arī Luterāņu altāram un krusta zīmei.
Šeit acīmredzot Svilpastes sirds piekabināja šai mūzikai un dziesmai klāt savu "sabojātības" pakāpi un sašut par to... tātad esam grēcīgi un vai tad tas nav Sv. Gara darbs - uzrādīt grēku! Citiem no sirds lien ārā "krogs" citam lien "māras" laigan ja tu dziesmu paartulkosi citaa valodaa un paraadiisi kristietim, tad vinjsh redzees visai kristiigu dziesmu!

Jo kas gan ir labaa Klints uz kuru mees varam paljauties, zem kuras varam savas beedas likt un paari iet dziedot. Kristus ir muusu klints un patveerusm... muusu akmens zem kura varam likt savas beedas!

Taakaa daargie ljauzhi... visas juusu dusmas ir pamatotas, tikai virziens nepareizs... shii teema skaisti paraada kas IR juusu sirdiis un kaadi mees tomeer veel greecinieki, liekulji un gribam aareeji izskatiities labaaki, bet iekshaa esam kaa sapuvushi kapi!

Prozīt!
Andis Atvars [87.110.102.129]
# Iesūtīts: 2007.09.18 11:22:59
Mulders
Es labprat ar Jums saskandinātu!
vilks
# Iesūtīts: 2007.09.18 11:41:33
piekrītu Mulderam un zauram. Un Saulespuķei - nu neej gadiem uz baznīcu, par kuras praksi gadiem jāžēlojas. Rīgā ir daudz citu draudžu.
Zaurs
# Iesūtīts: 2007.09.18 12:29:39
Zaurs piekrīt Mulderam.
Senos laikos Dievs ir runājis arī caur tautasdziesmām, iekams sāka runāt caur Dēlu. Vai tāpēc, ka daļa t.dz. ir datējam ar laiku pirms Latvijas pilnīgas kristianizācijas, tās, ja piemērotas un par tēmu, būtu izslēdzamas no draudzes lietojuma?
Jo īpaši, ja dziesmiņa ir par nezūdīšanos, dzīvošanu un dzīves+prieku. tad tā tieši vietā un labi piemērota draudzes pamācīšanai.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.18 13:10:18
kaut
ak šis LELB "Zviedru galds"....
----
Gluži kā Baznīca Pāvila laikos
Andis Atvars [87.110.102.129]
# Iesūtīts: 2007.09.18 13:12:39
vilks
Nu redz, apustuļi aicināja nedarīt neko tādu, kas KĀDAM varētu būt par piedauzību. Pieņemu, ka Saulespuķe nav vienīgā. Tad kādēļ no vairākuma ir "0"reakcijas (nav tās)? To pašu varu teikt arī par citām lietām- naudas (kolektes) novietošanu blakus Jēzus Kristus UPURIM uz altāra. Man tas šķiet pat zaimojoši. Nu, tad brīnamies, kādēļ tās finanses ta nav. Ir vēl viena interesanta lieta, ka taisnība parasti ir mazākuma pusē- paradoks, bet realitāte!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.18 13:13:28
Svilpaste, garantēju... kāmēr Saulespuķei sirdī visur rēgosies Latviešu pagānisms un naids pret savu tautu, nekāda draudze viņai nepalīdzēs... Redz a Kristum netraucēja arī mielasts muitnieku namā un Pāvils pat Kornitieshus un Galatiešus tomēr sauc par Kristus miesu
Tā kā... patiesi... jāļauj Kristum tevī darboties!
Jāliek ir tā bēda zem akmens, kas viens ir visa pamats, un dziedot psalmus un himnas tad varēsi brīvi iet pāri un nebēdāt.
Savukārt, ja tu paturi savu bēdu, tad kā tai dziesmā... ļaunums drīz vien piestājas... un pēkšņi visi apkārt ir ļauni, a es viens tāds svēts ļauno vidū!
Nu nevajag Kristu veselajiem, neejiet tajā slimnīcā ko sauc par Baznīcu, Kristus kāreiz vajadzīgs grēciniekeim, maukām, muitniekiem, Latvju elku pielūdzējiem un citiem no Dieva atkritušajiem!
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 15 , pavisam kopa bijuši: 34920