atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Arhibīskapa runa Sinodē
Aivars Lapšāns
Iesūtīts: 2010.12.30 15:09:24
Atvēru LELB lapu un arhibīskapa runas sinodē vēl arvien nav.
Uzskatu , ka arhibīskaps līdz ar to ir izrādījis necieņu savai draudzei , kurā viņš sastāv.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2011.01.04 16:50:53
Aivars

Tieši to pašu uzraksti breikotājiem. Tad es sapratīšu Tevi, bet Tu diemžēl viņus piesedz. Neesmu es pillā, nemierini sevi.....Es šo deju vakaru iesāku uzaicināju uz valsi. Bet dzērāji diemžēl ir tie , kuri šeit ieveļas, burtiski ieveļas un nerunā par tēmu , bet sāk mani Kalniņu apliet ar dubļiem. Bībele māca , ka taisnam vīram ir jāpasaka šādās reizēs daudz skaudrāk. Un es to daru.

Es gaidu Tavu iekopējumu , kur esmu pirmais kādam no šīs diskusijas dejotājiem ,,uzgrūdies,, ?
Gaidu , ja neiekopēsi , tad uztveršu Tevi arī kā vien breikotāju, kurš dejo valsi , bet ļoti grib breikot. Ar tādiem cilvēkiem ir visskumjāk.

Aivars
# Iesūtīts: 2011.01.04 17:01:10
Aivars Lapšāns
Klau, nu foruma saime vispār ir viena raiba kukaiņu kompānija, kura katram ir savas utis un savi putni, un katram savas varžacis. Var protams forumu noslēgt pavisam, bet var mēģināt kaut kā neplūkties plūkšanās pēc. Jā, nu naids jums ar Mulderu vienam pret otru ir radies, bet pēc būtības, cik daudz Mulders ir grēkojis pret tevi, tik tu pret viņu vai Krišjāni, un es uzmanītos te pīt iekšā Sv. Gara zaimošanu.
Mulders starp citu, ne ar ko nav mazāks luterānis nekā Tu. Spriežot pēc tavas mācības par Sv. Vakarēdienu un vēl šo to, varētu teikt, ka arī tu esi luterisma noliedzējs un sazin ko vēl. Nezinu gan, vai tas būtu tas jēdzīgākais. Drīzāk uzskatu, ka vērtīgāk ir aizlūgt, un cerēt, ka sapratīsi reiz skaidrāk to, ko šobrīd esi pārpratis.
Godīgi sakot, negribu šo tēmu īpaši attīstīt, vien norādu, ka kārtējo reizi tēma par netevi (šai gadījumā arhibīskapa uzrunu), viegli top pārvērsta tēmā par tevi pašu, un tavām apsūdzībām citiem forumiešiem.
Pilnīgi piekrītu, ka nav īsti pareizi, ka arhibīskapa runa joprojām nav pieejama. Ir jauki, ka Tu atgādini, ka gribi to izlasīt. Tikai baidos, ka visa tā plūkšanās, kas sekojusi tēmas uzstādījumam ir pilnīgi lieka un galīgi nav par tēmu. Šai gadījumā, tev kā tēmas autoram ir iespēja un arī atbildība tomēr pastāvēt uz to, ka tēma nepārvēršas beztēmā.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2011.01.04 18:31:13
Aivars

Nākas man Aivar, Tev vēlreiz aizrā`dit , ka Krišjānis pirmais ienāca šajā forumā ar apvainojumiem. ES viņam atbildēju ar tāda paša līmeņa ,,Biblisko valodu,, . Daudzi pat nesaprata par ko tu gāja runa , jo es šo to piesedzu simbolos. Es vēlreiz uzsveru , ka netaktiskumu šajā diskusijā es neesmu iesācis. Bet citi , tad nodarbojies Tu ar viņiem , ne ar mani.
Par vakarēdienu. Es pieņemu vakarēdienu savas draudzes lokā. Un to esmu vairākkārt formulējis pēc Lutera mācības. Nemelo.
Moulin Rouge [92.241.184.106]
# Iesūtīts: 2011.01.04 20:51:02
Mans novērojums ir tāds, ka laikam jums, Aivar, vienkārši nav dotas spējas uz sevi paskatīties no malas un ieraudzīt savus trūkumus. Varbūt jūs tā nedomājat, bet jūsu vārdi pauž, ka uzskatāt sevi par visgudrāko, vissvētāko, viskristīgāko, kam neviens cits, izņemot Jēzu un Luteru, nevar ūdeni pienest. Varbūt jūs pats neapzināties, cik augstprātīga ir jūsu valoda un tāpēc nevarat saprast, kādēļ pret jums citi izturas neiecietīgi. Jūsu augstprātīgā attieksme pret citiem ir tas, kas izaicina citus uzbrukt jums. Tikai jūsu spēkos ir kaut ko mainīt. Good luck!
Vienkārši balss
# Iesūtīts: 2011.01.04 20:51:47
Vienkārši balss
Daži , piem. Krišānis, Balss ( Mullderu nelasu , bet varu viņa ķengas iedomāties) to vien dara šajā diskusijā , kā apmelo un apmētā ar dubļiem LELB kalpotājus

Vai nebūtu tikai korekti, ja tu vismaz atzītu, ka esi kļūdījies šajā savā izteikumā?
Tev atliktu palasīt šo diskusiju, lai melns uz balta redzētu, ka es itin nemaz un nekādā veidā ne ar vienu vārdu šajā diskusijā nebiju izteikusies, un kur nu vēl par tavu personu.

Vai tu nespēj atzīt pat tik primitīvu, acim redzamu savu kļūdu?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2011.01.04 21:24:28
Vienkārši balss

Varbūt izbeigsim.

Te es Tev iekopēju Lutera pamācības par kalpošanu, kalpotājiem, priesterību. Tad pārdomā, palasi Bībeli un pacenties ieiet tajā laikā kā vienkārša māsa, kura saņem sakramentu un arī pavēli - citkārt Jūs no .....
MĀRTIŅŠ LUTERS -

,, Šis pirmais un svarīgākais priestera amata uzdevums — kalpošana ar Dieva vārdu — ir kopējs visiem kristiešiem. To pierāda, kā jau teikts, šī Rakstu vieta no 1. Pētera vēstules 2, 9: „Bet jūs esat izredzēta cilts, ķēnišķīgi priesteri, svēta tauta, Dieva īpašums, lai jūs paustu Tā varenos darbus, kas jūs ir aicinājis no tumsas Savā brīnišķīgajā gaismā”. Es vaicāju jums, kuri tad ir šie no tumsas aicinātie brīnišķīgajā gaismā? Vai tie ir tikai tonzūrā apcirptie — šīs ar eļļu svaidītās maskas? Jeb: tie tomēr ir visi kristieši? Pēteris ne tikai piešķir viņiem tiesības, bet arī pavēli „lai jūs paustu Tā varenos darbus”, un tā patiešām nenozīmē neko citu, kā sludināt Dieva vārdu. Lai nu tie panāk šurp, kas ir izdomājuši divējādu priesterību: vienu garīgi-iekšēju un visiem kopēju, bet otru – īpašu un ārēji izteiktu [tikai garīdzniekiem piemītošu], un mēģina iestāstīt, ka Pēteris šajā vietā runā par šo garīgi-iekšējo. Kas gan tad būtu viņu ārējās, īpašās priesterības amata uzdevums? Vai tas nav „paust Dieva varenos darbus”? Bet Pēteris šajā vietā to pavēl tikai šai iekšēji-garīgajai un vispārējai priesterībai. Patiešām, šiem zaimotājiem acīmredzot ir kāds cits amata uzdevums – cita ārēja priesterība pasludināt nevis Dieva, bet pāvesta varenos darbus un viņu pašu bezdievīgās padarīšanas. Tā nu tāpat kā nepastāv nekāds cits pasludinājums šajā kalpošanas amatā ar Dieva vārdu, kā šis vienīgais — sludināt Dieva darbus un šis uzdevums ir dots visiem kristiešiem vienādi, tāpat nav citas [jeb divas] priesterības, kā vien tikai šī garīgā, kas pieder visiem kristiešiem kopēji un kuru šeit apraksta Pēteris.
53. To pierāda arī Kristus caur Mateju, Marku un Lūku, kad Viņš savā pēdējā Vakarēdienā saka: „To darāt, mani pieminēdami.” To Viņš neteica tikai „apcirptajiem un ieeļļotajiem” [ordinētie priesteri], jo citādāk neviens nevarētu saņemt Kristus miesu un asinis, kā vien tikai šie apcirptie un ieziestie. Savukārt šī pieminēšana nav nekas cits, kā „ cikkārt jūs no šīs maizes ēdat un šī biķera dzerat, jūs pasludināt Tā Kunga nāvi, tiekams Viņš nāk.” Pasludināt Tā Kunga nāvi nav nekas cits, kā pasludināt Viņa augsti teicamos darbus. Mūs, kas mitām tumsā, Viņš ir aicinājis savā brīnišķīgajā gaismā. Tieši tāpēc šeit neder bezdievīgu cilvēku sapņi, kas šeit patvarīgi apgalvo, ka šajā vietā apustuļi ir darīti par priesteriem – tas ir, ordinēti ar viņu maskām [t.i. pēc pāvestiešu metodes]. Tomēr Kristus šeit viņiem piešķir to vienu un vienīgo Kristus vārda sludināšanas amatu, kas pieder visiem kopēji un arī katram atsevišķi. Viņiem visiem ir tiesības un pienākums, īstenot Tā Kunga pieminēšanu, lai visur varētu tikt un slavēts Dievs par Viņa brīnišķīgajiem darbiem. Taču Kristus nedomā šeit to pieminēšanu, ar kādu nodarbojas upurpriesteri pa attāliem baznīcu stūriem, kur viņi svin savas mises vai arī notur savas meditācijas, bet gan kas tiek veikta publiski un kas tiek īstenota caur kalpošanas amatu ar Dieva vārdu, lai dāvātu pestīšanu klausītāju dvēselēm.
54. Tāpat to apstiprina arī Sv. Pāvils savā 1. vēstulē Korintiešiem 14, 26: Kā tad nu būs, brāļi? Kad jūs sanākat kopā, katram ir kaut kas, vai psalms, vai mācība, vai atklāsme, vai mēles, vai mēļu izskaidrošana, viss lai notiek celšanai”. Un pēc tam tālāk 31. pantā: „Jo jūs pēc kārtas varat visi pravietot, lai visiem būtu pamācība un pamudinājums”. Ko nozīmē „pēc kārtas” un ko zīmē vārds „visi”? Vai tad Pāvils būtu gribējis attiecināt to tikai uz apcirptajiem [īpaši ordinētajiem priesteriem]? Ar šiem piemēriem tad nu tagad arī pietiks, lai skaidri un spēcīgi tiktu apstiprināts tas, ka kalpošanas amats ar Dieva vārdu, kas ir augstākais amats baznīcā, un tas ir tikai viens un vienīgais, un tas pieder visiem kristiešiem kopēji. Un nevis, ka viņiem būtu tikai tiesības pretendēt uz šo amata ieņemšanu un izpildīšanu, bet gan tā ir Dieva pavēle, ka viņi to dara. Tas arī priesterība nav jādalās divās, bet tai ir jābūt tikai vienai, kas ir kopēja visiem kristiešiem.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2011.01.04 21:59:29
Vienkārši balss

Atbildot uz Tavu jautājumu papaudīšu , lai Tu izteiktos sievišķīgāk. Skaistāk. Tavi izteikumi no,, kamieļu un murgu arsenāla,, diskusiju pasludina tiešām tā , ka viens , divi visu laiku murgo . Labi , atvainojos. Tiešām. Piedod. Es tomēr Tevi respektēšu, bet tad dari to arī Tu. Respektē. Jo es gribu tikai vienu lai LELB tiešām ietu, labi , lēnām , bet ietu atpakaļ uz Luteru , uz evaņģēliju...Tas kas tagad notiek , tas sena vairs nav Luters. Jā mums to ir sāpīgi konstatēt, ka esam nepareizu ceļu gājuši. Bet taču vēl nesen....mūsu senči, līdz uzzināja kāds bija Ļeņins , meta komunistu biedru kartes urnās. Tāpat mums kaut kas ir jāizmet droši urnās no savas galvas un Dievs par mums apžēlosies. Mēs visi apķersimies. Tici man. Es tik daudz stāstu esmu dzirdējis......ka ...es vienkārši raudu. Nu nevar tā tik bezatbildīgi atdot sātanam dvēseles....
Tas viens, bet tad parunāsim par to , cik agresīvi Tu uzrunāji Rainaru. Vai Tu vari apsolīt, ka , ja Rainars Tev nosauks izmestā cilvēka vārdu, Tevī, Balss , kaut kas izmainīsies?!. - Nē, Tu labākajā gadījumā iedziļināsies tajā gadījumā un kā Luters teicis pievienosies vairākumam un to brāli , tāpat kā vairākums noķengāsi. Ja vari apsolīt pretējo , tad es kādu citu brāļa vārdu iedošu un lūdzu....izmeklē to lietu kā to būtu darījis Luters, ne pāvests. Kā to būtu darījis Jēzus.
Vienkārši balss
# Labojis Vienkārši balss: 2011.01.05 01:18:01
Aivars Lapšāns
Varbūt izbeigsim.

Pilnīgi piekrītu.
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.01.05 10:03:17
Lapshaan, tikai maziem cilveecinjiem ir tiexme visiem apkaarteejiem iipashi noraadiit cik shis mazais cilveecinjsh iisteniibaa ir liels un Sv. Gara apdvests...

Un neputro sevi ar Sv. Garu... tevi "zaimot" ir didaktika, nevis greeks... tak no sava pjedestaala tev to nesaprast ibo pazemiibu Dievs tev nav daavaajis... a vot pazemiiba faktiski ir vieniigais tikums, kuru shaadi taadi "pravieshi" nevar ilgstoshi noteelot... lepniiba un augstpraatiiab un iedomiiba agri vai veelu izlien kaa iilens

danar
# Iesūtīts: 2011.01.05 11:15:07
Aivars Lapšāns
vienigais pratigais ko tu vari izdarit..ir so temu slegt,ja paslepnums to atlauj...
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2011.01.05 14:19:36
Vienkārši balss

Vai izlasīji iekopējumu no Lutera rakstiem? Ceru , ka jā. Būs Tev ko padomāt. Vai tomēr paliksi pie pāvestības hierarhijas izkārtojuma, jo to es pamanīju Tavā rakstītajajā , ka vienīgais kalpotājs ir tas , kurš beidzis LA.
Tieši caur Luteru mēs varam noformulēt LELB esību protestantiskajā pasaulē. Un mans viedoklis , protams ne tikai mans, ir tāds , ka LELB ir aizgājusi atpakaļ dažās pozīcijās uz pāvestības hierarhijas izkārtojumu. Dievs ir pateicis - Stop. Es tādu baznīcu vairs nesvētīšu. Un arī tai piederošo tautu. Mums jāsaprot , ka grūžam postā visu tautu. Tāpēc jau arī ļoti daudz LELB mācītāji tīri teoloģiski ir sapratuši , ka LELB bēg no Lutera. Tāpēc arī visi grib izlasīt arhibīskapa runas nianses. Uz kurieni tad viņš domā iet, kur viņš redz un kā izprot LELB kopumā protestantiskajā vidē pasaulē .
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2011.01.05 14:21:07
Aivars Lapšāns

Nu ja . par Rainaru arī Tu neatbildēji. Kā tad būs? Pieslēgsies? Par vārdiem ir jāatbild....
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2011.01.05 14:54:52
Ctulhu

Pie tam ar automātu rokās....
kabala [81.218.219.122]
# Iesūtīts: 2011.01.05 23:44:05
etaoin shrdlu - lūdz Dievu lai tevi tāpat pazīst kā tu pazīsti. Tāpat kā tu spried, lai par tevi spriež.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2011.01.06 00:00:34
Jānis Kalniņš Nav runa par izdabāšanu visādiem laikmetīgiem vējiem, bet gan par to, lai mūsu dēļ Evaņģēlijs netiek pulgots pagānu starpā.

Ir jau žēl, ka LELB mājas lapā jau mēnesi stāv paziņojums, ka arhibīskapa ziņojums būs pieejams drīzumā, bet kā nav, tā nav. Tas sāpina arī mani, un ne jau tāpēc, ka man būtu liela nepieciešamība pēc arhibīskapa ziņojuma rakstiskās versijas, bet gan tāpēc, ka lasītājs mūsu baznīcas mājas lapā tiek maldināts. Un tomēr, vai mums nevajadzētu tā svarīgā iemesla dēļ, "lai mūsu dēļ Evaņģēlijs netiek pulgots pagānu starpā", būt savaldīgākiem savos publiskajos izteicienos par mūsu baznīcas vadītājiem? Vai tiešām viņi visi ir tik ļauni, ka nu viss vienalga, kādu iespaidu mans komentārs atstās uz tiem, kas mūsu baznīcā meklē mierinājumu savām dvēselēm? Vai mēs ar saviem emocionālajiem izvirdumiem, kuros reāla patiesība ir labi, ja puse, nepiedalamies ticībā vājo dvēseļu novešanā pazušanā?

Kaut kur ir sacīts, lai cienam savus vadītājus, un ne tikai tos labos, pūkainos, bet arī tos, kas mums nepatīk, kas pret mums neizturas ar tādu cieņu, kādu būtu pelnījuši, kas mums nodara pāri. Nav jau viegli dzīvē īstenot visu to, kas rakstīts, bet varbūt tomēr mēs varētu vismaz censties. Gribam taču būt pasaules gaisma...
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2011.01.06 00:56:57
lēnprātīgais

Tev jau 100% taisnība un 100% kultūra.
Tāpēc 100% reižu esmu ierosinājis LELB lapā atvērt diskusiju bloku tikai LELB locekļiem. Kā nav tā nav.
Ir jau zvanīts arī uz centru. Bet interesantākais ir tas -vai tad tā runa ir pazudusi?! Kas, viņu jāraksta pa jaunu?! Iedod to lapeli un sekretāre pados tālāk. Kur problēma?! Bet es zinādams , ka reizēm atbildes tā arī daudzas vēsules nesagaida no no centra , tad ...nu , kas atliek ....papurināt un atgādināt , ka uz pasaules ir LELB ar dzīviem cilvēkiem. Nu ir tā necieņas izrādīšana. Sinodei arhibīskaps nolasīja uzrunu. Tad kur ir problēma šo uzrunu nopublicēt? Ja arhibīskapam nav laika , tad lai to ievieto kāds cits. Ir vēl otrs variants - arhibīskaps grib pārstrādāt runu..... Bet tad jau sanāk , ka tā vairs nebūs runa sinodei. Vai tiešām tiek gatavota cita runa?
Jošs Mulders
# Iesūtīts: 2011.01.06 09:42:47
Lapshaans, a mosh tev rokrakrst nesaprotams. Kad es ar centru runaaju, atbilde ir uzreiz.
Aivars
# Iesūtīts: 2011.01.06 09:56:11
Aivars Lapšāns
Domāju, ka to drīkst arī tēmas virskrakstā norādīt `tikai LELB locekļiem`, bet pēc pieredzes spriežu, ka arī tā nebūs nekāda panaceja.
Raimonds
# Iesūtīts: 2011.01.06 11:29:26
Aivars Lapšāns
Tie, kas ir dzirdējuši runu, iespējams sacīs tā, ka runa nebija gluži tipiskais pazīstamais vadības ziņojums, bet vairāk personīga atbilde par visu radušos situāciju. Tāpat runā vairākkārt tika izteikta atvainošanās.
Tāpēc šajā brīdī var arī kaut kur saprast, ko pēc tik emocionālas uzrunas, kas bija domāta tieši tā brīža auditorijai (īstajā laikā, īstajā vietā), tagad vēl kaut ko uzrakstīt? Un ko rakstīt? Lai pēc tam laicīgie mēdiji "žļembātu"? Tā jau diezko ar viņiem neiet .
Līdzīgi, ko atbildēt, kā būtu labāk vai tik lab` pareizāk no Baznīcas, sabiedrības vai arī personīgās puses raugoties? Iespējams Aivars L. piekristu, ka šādās situācijās vienkārši ir jāiet uz konfrontēšanu, vai arī nedaudz drosmīgāk, izturēt un tad jau redzēs.
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2011.01.06 14:51:23
Raimonds

... paldies , Raimond , lai Dievs Tevi svētī !
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 92 , pavisam kopa bijuši: 335