atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Ignācija vēstules
Mulders
Iesūtīts: 2007.09.11 13:49:06
Kāda ir Luterāņu attiexme pret Antiohas Ignāciju. Palasīju, viena no viņa top tēmām ir draudzes bezierunu pakļaušanās Bīskapam, Presbiteram diakoniem kā pašam Kristum. Ignācijs pat tā definē baznīcu, ka šis klērs arī ir Baznīca!
. 1 . 2 . 3 . >>
AutorsZiņas teksts
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.11 13:49:37
Domas?
utija [195.13.144.33]
# Iesūtīts: 2007.09.11 14:10:51
Ja, par bezierunu paklaushanos biskapam Ignacijs njemas ne par knapu... bet vinsh raksta ari -
Un patiesi, lai jūs neuzklausītu nevienu kā vien Jēzu Kristu, kas runā patiesībā.
Saprotu, ka LELB oficiala maciba droshi vien ir cita, bet es domaju - var tak but, ka shie abi nelimejas kopaa (paklausiba biskapam un paklausiba Kristum). Un ja man ir pretenzijas pret biskapiem, tas automatiski nenozime pretenzijas pret Kristu.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.11 14:13:52
utija, es to arī pamanīju, ka Ignācijs cieši piekodina pulcēties ap Bīskapu, būtībā viņš Bīskapu redz kā mācības vienotības un vienprātības garantu. Taču tik pat nikni viņš uzstājas pret maldu mācībām. Tik kaut kā viņš nepasaka kā maldu mācības nāk... ne jau no zila gaisa, bet kāreiz caur Bīskapiem taču tās ienāk, vēsture jau par to neklusē. Tad kur tā demarkācijas līnija, to Ignācijs kaut kā nepasaka!
utija [195.13.144.33]
# Iesūtīts: 2007.09.11 14:26:25
ak Mulder, nezinu, ka tas nakas, ka man tev japiekrit
Vins raksta ari, ka bīskapi, iecelti it visur līdz [zemes] galam, iecelti pēc Jēzus Kristus gribas ... Tevis piemineta vesture shai vietaa labak lai paliek vien klusejot.
Man bail domat, kas notiek ar toposhiem macitajiem, kas konkreto Ignacija vestuli lasa, godigi sakot. Jacer, ka vini ir apveltiti ar pietiekami daudz vesela saprata, lai visu, kas melns uz balta rakstits, loti burtiski neturetu par 100% patiesibu... Butu tiesham interesanti uzzinat, kada ir LELB oficiala attieksme pret Ignaciju - jo vispar jau ar tadam vestulem var manipulet uz nebedu. Jacer tik, ka tas nevienam nav prata, un vestules jau ir ari loti celsmigas domas, kam nav tiesha sakara ar Ignacija izpratni par Baznicas hierarhiju.
vilks
# Iesūtīts: 2007.09.11 14:35:00
Bīskaps gan Ignācija laikā gan vēl manuprāt bija konkrētas pilsētas draudzes galvenais mācītājs un vadītājs, un tur drīzāk nav runa par hierarhiju, bet par subordinācijas ievērošanu konkrētā draudzē. Bīskapi par viena liela apgabala draudžu vadītājiem kļuva, ja pareizi atceros, tikai agrīnajos viduslaikos.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.11 14:36:43
vilks, lūk lūk... baigi incētu maķenīt izvērstāk, citādi lasot vēstules no šābrīža 21 gadsimta skatījuma... nu tā jocīgi paliek...
vilks
# Iesūtīts: 2007.09.11 14:57:21
kur tad Tu viņas lasi? Ir iznākusi grāmata vai online?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.11 14:59:15
vilks, online
Zaurs
# Iesūtīts: 2007.09.14 10:19:46
Piemēram: http://www.ccel.org/ccel/schaff/anf01.html
vai http://www.newadvent.org/fathers/
Jautrs tas Ignācijs, galīgi jautrs. Palasos un krītu dziļā neizpratnē par apmēram to pašu ko Mulders. Nevajadzētu viņa rakstus mācīt bez kultūras konteksta, citādi sanāk klusie telefoni vai kāda cita ķecerība.
Cūkasdziesma
# Iesūtīts: 2007.09.14 16:58:58
Zaurs, Lai nesanāk klusie telefoni vai kāda cita ķecerība, nevajadzētu nekādus cilvēku sacerējumus mācīt bez kultūras konteksta. Ignācijs jau nemaz nav jautrāks par dažiem labiem citiem
Kristofers
# Labojis Kristofers: 2007.09.14 19:34:03
Jautri ir lasīt šī foruma gudriniekus un viņu drošību par savu taisnību.
Antiohijas bīskapa Ignācija dzīves laiks bija apm. AD 30.-107. Tātad tas ir Jaunās Derības laikmets. Viņš un Hierapoles bīskaps Papijs bija Efezas bīskapa apustuļa Jāņa mācekļi. Es patiešām neuzdrošinātos tik droši kritizēt šādu vīru, kurš savas svētās, Gara pildītās, dzīves dēļ bija dabūjis vārdu "Theophorus" - "Dieva nesējs", un kurš apliecināja savu ticību Kristum līdz galam, pieņemdams mocekļa vainagu.
vilks
# Iesūtīts: 2007.09.14 21:00:31
Kristofer,
domāju,ka kritika nav saistīta tik ļoti ar foruma dalībnieku iedomību,bet gan nezināšanu. Man diemžēl vēl nav sanācis pārskatīt nedz vēstules,nedz vēsturi,lai es ko varētu šeit teikt. Varbūt Tu izgaismotu vēl dažos vārdos vēsturi un kontekstu?
Mulders
# Iesūtīts: 2007.09.14 21:17:50
Kristofers, a pa tēmu koments būs? Lūk mēs jautājam, kā to saprast, izskaidro viņa teikto, jo mēs atzīstam, ka lasot no šābrīža savas necilās izpratnes izskatās, ka Ignācijs rakstījis aizdomīgu mācību!
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.09.15 08:45:50
Varbūt ieliec konkrētos citātus, un tad apskatīsim tos.
indriķis
# Iesūtīts: 2007.09.15 11:06:40
Kristofer , sola scriptura tomēr nozīmē , ka katrs baznīcas vēstures personāžs un viņa atziņas nav novērtējamas par Rakstiem līdzvērtīgām un ārpus kritikas esošām. Neapšaubāmi, Ignācijs bija cienījams garīgā amata veicējs un viņš gribēja savu amatu stiprināt ar krāšņām metaforām, tāpat kā to šodien dara "Rīgas un Visas Latvijas" Jānis Vanags. Nu un. Bet Rakstu gidā šīs atziņas neviens nav iecēlis.
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.09.15 18:00:43
Palasot Ante-Nicene Fathers 1. sējumu, var redzēt, ka līdzīgi par bīskapa varu runā pārējie vissenākie Baznīcas tēvi, un viņu teiktais ir autentiska liecība par organizāciju un dievkalpošanas formu pirmkristiešu draudzēs. Tas nozīmē, ka kopš apustuļu laikiem Baznīcas pārvaldes forma ir bijusi episkopāla.
indriķis
# Iesūtīts: 2007.09.15 18:22:10
Es arī saku, ka episkopāla, bet atcerēsimies, ka toreiz šie bīskapi ir kalpošanā draudzē iesaistīti pilsētu galvenie mācītāji, kas prezidē dievkalpojumā, ne viduslaiku bīskapi feodāļi vai vēlāku laiku baznīcu organizāciju priekšsēdētāji ar bīskapa titulu. Tai pat laikā arī pirmkristiešu draudžu bīskapu sacītajam ir informatīva vai inspirējoša, ne normatīva nozīme, ne velti Reformācijā atklājās, ka ar baznīctēviem var pamatot vispretrunīgākās lietas.
Cūkasdziesma
# Iesūtīts: 2007.09.15 23:55:08
indriķis , ar sola scriptura jeb ar Bībeli vien jau arī var pamatot vispretrunīgākās lietas, vai tad ne?
indriķis
# Iesūtīts: 2007.09.16 12:38:23
Nevar vis...
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.09.17 01:38:53
Ir mirādes ar sektām, kas visas apgalvo, ka balstās tikai uz Bībeles, un atzīst tikai Bībeli. Bet pat fundamentālos ticības mācības jautājumos to mācības ir pretrunīgas.
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 81 , pavisam kopa bijuši: 4850