atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Baznīcas vienotība ir Evaņģēlija mācībā
draudzes cilvēks
Iesūtīts: 2010.11.16 19:29:36
Jaunākās intervijas virsraksts ar mūsu arhibīskapu Jāni Vanagu.
Tā kā citos portālos (delfi, apollo) par šo interviju diskusijas ir varen spraigas, brīnījos, ka neviens komentārs nav mūsu pašu forumā.
Kā tad ir?
Kāpēc klusums?
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
AutorsZiņas teksts
****" [213.226.141.87]
# Iesūtīts: 2010.11.18 21:49:18
Ko jūs tāds kautrīgs, aiz nika slēpdamies? Vai vēlaties spēlēt labo policistu ar īsto vārdu un slikto ar niku?
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.11.18 22:29:10
****" Kl niks pasargā skaidras kristīgās mācības ienaidniekus vismaz no pārāk lielas Kl apmelošanas grēka.

Zvaigznīte ar pēdiņu, neķer kreņķi, Kl negrasās aģitēt par citu baznīcu satversmes vai vadītāju maiņu; taču par LTA - gan.
****" [213.226.141.87]
# Iesūtīts: 2010.11.18 22:39:22
Vai jūs, Kl nik, neapmelojat citus, mētādamies ar neapdomīgiem vārdiem par mācības ienaidniekiem ?
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.11.18 22:41:04
****" Ko tieši vēlas zvaignīte ar pēdiņu?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.11.19 01:37:53
Konfesionāls luterānis

Izklausās šausmīgi. Vai pats saproti, ko pateici? Vai tad tas nav Dieva galds, bet tavējais? Vai tad Viņš to neklāj, bet tu? Vai tad Viņš nenosaka, kas pie tā laižami, bet tu?


Iespējams ka pārprati. Es Tava iepriekšējā konteksta sakarā paudu , ka visu var atrisināt , ja vien cilvēki nav nomuļķoti par vakarēdienu.
Protams , ka Dievs klāj caur kalpiem. Viens nopērk vīnu , viens maizīti sagatavo, nākamais lūdz, cits dala. Protams. Bet Tavs uzstādījums bij par vienošanos.
Tā vienošanās ir elementāra. Piem. mācītājs izdala vakarēdienu un altārī ir saņēmēji no katoļiem , luterāņiem , baptistiem....
Viņi katrs pa savam formulē vakarēdienu. Bet vīns un maize ir viena. Dievs dod , bet kāds atļaujas pielikt pie deguna un noraut nost.
Tā ir varas tehnoloģija. Cilvēku muļķošana. Piem. šitam nedosim vakarēdienu , jo viņš nostrādājis to un to. Bet tas pats mācītājs altārī ar palīgu ir abi homoseksuālisti. Varas tehnoloģija. Jēzus deva visiem, kas bij klāt. Arī Korintiešu vēstule ziņo , ka nav tik traģisks uzsvars likts, ka kādam tika rauts nost. Tas viss notika pēc tam , kad sākās rakstu interpretācijas ( nostāšanās Jēzum ar muguru, pasludinot sevi par Dieva vietnieku). Pēc manas pieredzes , jo esmu pabijis ļoti daudz draudzēs , baznīcās neviens nav izkaltis , ja kādam svešiniekam ir dots vakarēdiens. Tā ir cilvēku muļķošana. Varas tehnoloģija.
Man vienmēr ir bijis prieks , kad pie vakarēdiena sanāk visi klātesošie. Protams arī Jēzum. Bet kādam būs atkal jāuzraksta grāmata par to , ka šitādas lietas , ka visi sanāk uz Dievgaldu ir no sātana....
Skaisti [83.64.34.34]
# Iesūtīts: 2010.11.19 02:12:05
Intervija profesionāla.

Žēl tikai, ka mūsu arhibīskaps "aizmirsa" piebilst, kas tās viņam bija par rekolekcijām. Ignācija vingrinājumi pa pilnu programmu - pilnāk vairs nevar. Pat liela daļa katoļu tik dziļi katoliskajā tradīcijā nav iesvētīti.
Luterāņu bīskaps, kad viņa Baznīcā valda krīze, dodas uz Angliju, lai piedalītos jezuītu rekolekcijās... Kāds mīļš jezuīts viņu vada, pieņem grēksūdzi...
Kādas vēl piebildes vajadzīgas? Man pilnīgi nemaz nav žēl, ka viņam bija jauks garīgs piedzīvojums. Bet... tā vienkārši nedara normāli cilvēki.

Runāt viņš māk un amatā noteikti paliks. Jo cilvēkiem ir bail uzņemties atbildību (resp., valda mīts, ka Vanags vienīgais spēj būt arhibīskaps).

Jautājums ir pilnīgi cits - kāda jēga noturēties amatā, ja trūkst spējas to piepildīt?

Lai viņam veicas!
kvazimodo [213.226.141.21]
# Iesūtīts: 2010.11.19 10:05:39
Vai normāli cilvēki nedara to, kas nelabpatīk Skaisti [83.64.34.34], ?
Vai ir slikti izmantot Ignācija Loijolas garīgos vingrinājumus cilvēkam krīzes brīdī, zinot ka viņam pašam tie ir bijuši par svētību? Lūgšanas nav luteriskās konfesijas stiprā puse, tāpēc , acīmredzot, luterāņu arhibīskapam dvēseles atspirdzinājumam nākas izmantot to piedāvājumu, kas kristīgajā pasaulē pieejams.
Kas attiecas uz mītu par viņu kā vienīgo arhibīskapu,
ir zināms, ka bīskapa amats reiz tika piedāvāts arī kādam striktākam konfesionālim, kurš labprāt paceļ savu kritisko balsi pret lietām, kas viņam liekas neluteriskas, bet atbildību tāpat negrib uzņemties.
20. gadus spēju ir pieticis, lai no bēdīgā ēzelīša Ī-ā padarītu LELB vismaz par rikšotāju kumeļu...Bet pilnīgi saprotams, maizes trūkums liek cilvēkiem izmist...
kvazimodo [213.226.141.21]
# Iesūtīts: 2010.11.19 10:16:23
Atvainojos, iepazīstoties rūpīgāk, jāsecina ka šodienas LELB norišu lielākie kritizētāji nāk no labi paēdušo draudzēm...
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.19 10:29:56
kvazimodo [213.226.141.21]
Hm, nu cik noportams jūs abi ar skaisto viens otru labi pazīstat un visu zināt, ka citiem tur nav ko jaukties, bet pie šitā gan ir grūti noturēties -
Lūgšanas nav luteriskās konfesijas stiprā puse,
Šādi paziņojumu liek šaubīties arī par pārējo Tevis apgalvoto
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.11.19 11:22:14
Aivars

Protams. Straupes luteriskā draudze jau vien ar to ir stipra , ka ir pastāvīgās lūgšanās. Visu Latviju ir apņēmis lūgšnas gars.
Tagad Latvijā piepildās Caharijas pravietojums ,,,... bet pār Dāvida namu es izliešu žēlastības un lūgšanas garu,, .
Viss LELB kļūst stiprs tieši šajā pozīcijā. No lūgšanām par , teiksim arhibīskapu, baznīcas vadību , Dievs uzrāda iespējas tālākai LELB virzībai. Pēc intervijas spriežot, diemžēl arhibīskaps neies evaņģēlisko ceļu, jo viņa uzstādījums , ka mēs nekur neiesim , nekam nepievienosimies neiztur kritiku. Jo pēc satversmes, kopējās brālības izteiksmes formas LELBā mēs jau esam pāvestiski katolisks veidojums. Pie tam vecs , jo Latvijas katoļi ir ļoti ļoti aizgājuši kalpošanas brīvībā mums priekšā.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.11.19 11:46:22
Aivars , Jānis Vanags


Es Jums papaudīšu dažus piemērus.
Ikšķilē ir katoļu māsu klosteris. Klosterī ir jauns , moderns Dievnams. Ieejot Dievnamā, rodas sajūta pēc altāra un pārējās arhitektūras , ka esam ienākuši kādā baptistu modernā Dievnamā.
..... Mums bija jāsatiek kādi brāļi un māsas. Dievkalpojums bij sācies.
Draudze dziedāja modernas dziesmas ģitāras un perkusiju pavadījumā. Ģitārists .. ieraudzījis mani, aicināja ar ģitāru piebiedroties. Zāle bija pilna ar cilvēkiem. Es protams pievienojos slavēt To Kungu. Tad priekšā nāca lasīt Bībeli. Varēja to darīt jebkurš. Arī es. Manai sievai mūķene piedāvāja psalma dziedājumu nodziedāt( sieva atteicās , jo nebij šī dziedājuma kārtības un notis) Mūķene pati nodziedāja. Priesteris svētrunas laikā pārvietojās pa Dievnamu. Kanceles tur nav. Dievkalpjuma laikā tika izmantotas arī ērģeles. Pa reizei dziesmas ģitāras un perkusiju pavadījumā.
Pie Dievgalda nāca , visādi cilvēki. Un Priesteris iejūtīgi reaģēja , it kā juta kas katram vajadzīgs - roku uzlikšana , maize uttt....
Ko es ar to gribēju papaust?
Paņemsim Straupes draudzi tikai dažus gadus atpakaļ. No gaisa nokrīt tikko LA beidzis mācītājs. Izlūgties ģitāru uzspēlēt, kaut vienu dziesmu Dievkalpojuma laikā bija bezcerīgs pasākums. Mācītājs no visa baidījās, izjauca sadraudzi draudzē. Apmeloja , veidoja intrigas , līdz baznīca palika tukša.
Ja arhibīskaps saka , ka LA ir vadījuši labi mācībspēki , tad tie ir meli. Kā no labiem mācībspēkiem var iznākt tik slikts produkts?
Es nerunāju miesā, bet garīgajā dimensijā. Un tā ir tāda , ka Dievs LA atvēra un Dievs viņu aizvērs pēc sava ieskata, jo viņš taču redzēja katru Latvijas draudzi , kur jauns mācītājs pēc LA beigšanas ienākot attiecīgajā novadā, ir izveidojis sātana sinagogu.
Tikai neapvainojaties. Mēs esam pie šīs krīzes tieši šādu faktu kopsavilkumā. Mums ir jāizvēlās vai ejam luteriskas reformācijas ceļu , vēlreiz pārskatot hierarhiju caur evaņģēlija vēsturisko pieredzi, vai mums nākotne ir šī te, veca , pāvestiska , lutru piesmejoša ,nekur pasaulē neesoša apsurdu tradīciju baznīca.
kvazimodo [213.226.141.44]
# Iesūtīts: 2010.11.19 12:01:29
Lūgšanas nav luteriskās konfesijas stiprā puse,
Tas nav jāsaprot nicinoši vai nosodoši, bet kā brīva refleksija par kāda teologa sacīto ka katrā konfesijā ir sava stiprā ( luterāņiem tā ir mācība, katoļiem Opus Dei jeb intensīva lūgšanu dzīve ) un ne tik stiprā puse.
Ar to netiek apgalvots, ka luteriskajā konfesijā nelūdz.
Aivars Lapšāns
# Labojis Aivars Lapšāns: 2010.11.19 12:05:10
kvazimodo [213.226.141.44]

Tā ir novecojusi informācija. Dievkalpojumos kā pe harizmātiem, katoļiem , luterāņiem, baptistiem , adventistiem...liturģijas laikā lūgšanu starumējuma laiks ir līdzīgs.
Tad ir ārpus liturģijas lūgšanas. Ikdienā. Cik garīga draudze , tika arī stipras lūgšanas.
Memekija
# Iesūtīts: 2010.11.19 12:49:32
Skaisti [83.64.34.34] Luterāņu bīskaps, kad viņa Baznīcā valda krīze, dodas uz Angliju, lai piedalītos jezuītu rekolekcijās
Vai tad luterāņi piedāvā kaut ko līdzvērtīgu?
Memekija
# Iesūtīts: 2010.11.19 12:53:00
Aivars Lapšāns jauns mācītājs pēc LA beigšanas ienākot attiecīgajā novadā, ir izveidojis sātana sinagogu.
Tu ļoti drosmīgi izsakies, kā tu to biji domājis?
Aivars Lapšāns
# Iesūtīts: 2010.11.19 13:04:01
Memekija

Nevis drosmīgi , bet konspektējoši.
,,Es zinu tavus grūtumus un nabadzību, bet tu esi bagāts, un ka tevi zaimo tie, kas saucas par jūdiem un nav tādi, bet ir sātana sinagoga.,,
Tas no Jāņa atkl.
--------------------------------------------------
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.19 13:40:45
Mjā... ja jau lelbieši paši savā starpā viens otru par sātanistiem sauc, tad ar to vienotību Evaņģēlijā ir visai traģiska situācija. Šim arhibīskapam to vairs nepanākt. Tāpat kā vismaz pāris nākamajiem. Tur ir jāmainās paaudzēm.
nopietns
# Iesūtīts: 2010.11.19 14:07:40
Kas nu Aivars Lapšāns vairs par lelbieti. Brīnos, ka sen jau nav pasūtīts vienu māju tālāk ar saviem augstprātīgi sektantiskajiem uzskatiem, ko viņš ar pilnu muti pauž savos garajos palagos. Pārāk iecietīga tā LELB vadība.
Julians
# Iesūtīts: 2010.11.19 14:11:17
Jā, Aivar, viena excentriska dīvaiņa dēļ, Tev baisa prognoze... Bet tā bija ironija, vai ne?
Skaisti [83.64.34.34]
# Iesūtīts: 2010.11.19 14:11:41
Kvaziomodo

Arhibīskapam ir daudzas ļoti labas īpašības un spējas. Kad saku, ka viņš māk runāt, tas nav izsmiekls (lai gan dažkārt runas dāvanu var izmantot dažādi).

Varbūt mans komentārs izklausījās kā galēji kritisks, taču es vēlos norādīt vien uz to, ka mums jābūt lepniem par savu konfesiju, citādi mēs braucam pilnīgās auzās. Un šim lepnumam jāizpaužas praksē, citādi vārdi neiet kopā ar darbiem.

Taisnība, Baznīcas situācija šodien nav salīdzināma ar to, kāda tā bija pirms 20 gadiem.
Taču tas nav gluži viena cilvēka nopelns. Tas, kas ar mums ir noticis, ir bijis arī laikmeta noteikts. Baznīca būtu attīstījusies arī pa citiem ceļiem.

Bet šodien ir svarīgi konstatēt galveno: jautājums nav par to, kuram ir kurš amats. Jautājums ir par to, kas ir labākais Kristus miesai.

Es pilnīgi nevaru piekrist tiem, kuri uzskata - izliksimies, ka viss ir kārtībā, tad arī viss būs kārtībā.
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . >>
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 10 , pavisam kopa bijuši: 3232