atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu par "Cerību"
Voldemārs
Iesūtīts: 2010.11.05 12:03:11
Nez, kāpēc nevienam nav ienācis prātā parisināt tematu par pašlaik notiekošo festivālu?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>
AutorsZiņas teksts
Voldemārs
# Iesūtīts: 2010.11.05 12:06:51
Mani pārsteidza tas, ka pat še, lelb.lv sākumlapā, ievietotā aptauja paredz tikai pozitīvas atbildes versijas.
Vai tad man kā LELB loceklim nav tiesību nobalsot negatīvi par "Cerību"?
Uz negatīvu balsojumu mani pamudinātu vismaz vairāki aspekti:
1. šādas lielas "misijas" aktivitātes saistītas ar "Jēzus pieņemšanu", kas luteriskajā (cik saprotu, arī bibliskajā) teoloģijā ir diezgan dīvains formulējums.
2. nez kāpēc "Cerības" auditorija ir draudžu locekļi? vai tad nav jaorientējas uz neticīgajiem?
3. nav īsti skaidrs, kas, atbilstoši mūsu ticībai, notiek pēc šādas "Cerības"?
pich_
# Iesūtīts: 2010.11.05 12:13:59
Voldemārs
nez kāpēc "Cerības" auditorija ir draudžu locekļi? vai tad nav jaorientējas uz neticīgajiem?

droši vien negribēja tukšu arēnu...
ex-Kombulis [85.115.122.40]
# Iesūtīts: 2010.11.05 12:17:02
he, Pich praktisks cilvēks, saprot drēbi
vilks
# Labojis vilks: 2010.11.05 12:17:42
Voldemārs
Vai tad man kā LELB loceklim nav tiesību nobalsot negatīvi par "Cerību"?
iespējams, ka visiem pretiniekiem ar to tiek ieteikts lūgt par festivālu, lai cilvēki tajā netiktu pievilti

1. šādas lielas "misijas" aktivitātes saistītas ar "Jēzus pieņemšanu", kas luteriskajā (cik saprotu, arī bibliskajā) teoloģijā ir diezgan dīvains formulējums.
šīgada festivālam ir atrasti labāki formulējumi. pašlaik ir runa par atsaukšanos Kristum un savas dzīves nodošanu Kristum (dzirdēju vakar dievkalpojumā), lūdzot Viņu kļūt par cilvēka dzīves valdnieku. Vai ar tiem tev/bibliskajai teoloģijai ir tikpat daudz problēmu kā "Jēzus pieņemšanu par savu pestītāju"? Man jau liekas, ka jaunie formulējumi ir daudz veiksmīgāki.

2. nez kāpēc "Cerības" auditorija ir draudžu locekļi? vai tad nav jaorientējas uz neticīgajiem?
Cerības festivāla auditorija nav draudžu locekļi. Draudžu locekļi tika aicināti dažādos veidos kļūt par brīvprātīgajiem (korī, padomdevēju darbā - bija apmācības, pie tam gluži ok (pati biju aizgājusi)), kā arī palīdzēt dažādos tehniskajos darbos. + vēl ir akcija "atved draugu", kur draudžu locekļi tiek aicināti atvest uz festivālu savus neticīgos draugus un paziņas.

draudžu locekļiem pasākums bija vakar vakarā, kurā tika svinēts sagatavošanās dievkalpojums/svētbrīdis, uz to īpaši tika aicināti draudžu locekļi. uz pārējiem vakariem aicināti ir tikai tie draudžu locekļi, kuri vai nu kaut ko dara festivāla nodrošināšanai, vai dodas turp kopā ar neticīgajiem draugiem.

citādi draudžu locekļiem festivālā nav ko darīt. un festivāla organizatori nekur nav lūguši ierasties draudžu locekļus "tāpat vien paskatīties"

3. nav īsti skaidrs, kas, atbilstoši mūsu ticībai, notiek pēc šādas "Cerības"?
Kā tu domā šo jautājumu?

Festivālā ir īpaši piedomāts pie tā, lai cilvēki, kas festivāla pasākumu rezultātā vēlas kļūt par kristiešiem, nepaliktu vieni, bet atrastu sev piemērotu draudzi un tajā saņemtu tālāku garīgo aprūpi (vai nu tuvāko mājām vai tādu, kur jau ir draugi/paziņas).
Voldemārs
# Iesūtīts: 2010.11.05 12:19:50
pich_!
"droši vien negribēja tukšu arēnu..."
Pag... nu gan viss sajuka...
Cerība ir MISIJAS pasākums, vai ne tā? Draudžu locekļiem ir citi pasākumi - divkalpojumu, Bībeles stundas utt.
Sanāk, ka Cerība ir nevis misijas, bet alternatīvs draudzes pasākums. Kāpēc tad tāds ir vajadzīgs?
devonas reksis
# Labojis devonas reksis: 2010.11.05 12:24:04
Redzot plakātu, man visupirms izlikās, ka Grehems varbūt ir slavens ģitārists un tas ir labdarības koncerts, teiksim, Latvijas trūkumcietējiem, kas tam pasākumam manās acīs piešķirtu kaut kādu pozitīvu jēgu. Bet izrādās - caveat lector - ka Grehems ir amerikāņu televaņģelists.
Voldemārs
# Iesūtīts: 2010.11.05 12:28:06
vilk!
Paldies! Tevis aprakstītajā ir duaudz kas labs, it īpaši, ja tā nepaliek tikai teorija.
1. Mūsu (cik saprotu, tas tāds Bībeles uzskats) uzsvars ir, ka mēs sludinām Bauslību un Evaņgēliju, lai cilvēku darītu par kristieti, nevis psiholoģizējam ar "atsaukšanos Kristum un savas dzīves nodošanu Kristum". Vai es kaut ko jaucu?
2. Piemērs, ko mans stāstīja draudzes mācītājs. Aptuvens pārstāstījums.
Mācītājam zvana no Cerības un prasa, cik draudzes locekļi piedalīsies Cerībā, nevis "korī, padomdevēju darbā".
Uz to viņš atbild, ka neviens, jo draudzei ir ar savām aktivitātēm gana.
Viņam turpina uzstāt, ka vajag, pat piesola autobusu, utt.
3. Piedod, bet kā mēs gribam strādāt pastorāli draudzēs ar cilvēkiem, kuri ir "evaņģelizēti" ar psiholoģiju?
vilks
# Iesūtīts: 2010.11.05 12:35:55
Voldemārs
Tevis aprakstītajā ir duaudz kas labs, it īpaši, ja tā nepaliek tikai teorija.
Mana draudze piedalās festivālā, tāpēc tas, ko rakstu, ir tas, ko esmu uzzinājusi, piedaloties pasākumos.

uzsvars ir, ka mēs sludinām Bauslību un Evaņgēliju, lai cilvēku darītu par kristieti, nevis psiholoģizējam ar "atsaukšanos Kristum un savas dzīves nodošanu Kristum".
Nu bet kā var aicināt atsaukties cilvēku Kristum, ja pirms tam nav pasludināta bauslība un evaņģēlijs? tur jau sanāk pilnīgs nonsenss.
Tak loģiski, ka uzrunas sākas ar bauslību un evaņģēliju.. un pēc tam beigās cilvēkam pasaka, ko viņš var darīt, ja viņu tas uzrunā un mudina uz kādu rīcību.

Mācītājam zvana no Cerības un prasa, cik draudzes locekļi piedalīsies Cerībā, nevis "korī, padomdevēju darbā".
Uz to viņš atbild, ka neviens, jo draudzei ir ar savām aktivitātēm gana.
Viņam turpina uzstāt, ka vajag, pat piesola autobusu, utt.

Mācītājs ir pārpratis. Vai varbūt skaidrotājs nav pietiekami labi izskaidrojis.

Visur, kur es esmu dzirdējusi runāšanu par autobusiem, tie bija domāti, lai draudžu cilvēki varētu aicināt savus neticīgos draugus un paziņas + atvieglotu viņiem ceļu uz Rīgu un atpakaļ, īpaši no tālākām Latvijas vietām.

Piedod, bet kā mēs gribam strādāt pastorāli draudzēs ar cilvēkiem, kuri ir "evaņģelizēti" ar psiholoģiju?
atkal nesaprotu jautājumu. nu kā tu strādātu ar cilvēku, kurš atnāktu pie tevis kā mācītāja vai draudzes darbinieka un teiktu, ka vēlas labāk iepazīt Kristu?

man jau šķiet, ka ar cilvēkiem šādos gadījumos tiek 1)runāts, tiek atbildēti viņu jautājumi, tiek veltīts laiks un uzmanība 2)tiek aicināti uz dievkalpojumiem, iesvētes mācību, citām draudzes aktivitātēm.
Tev ir citas idejas?
Voldemārs
# Iesūtīts: 2010.11.05 12:42:49
vilk!
Ja jau mēs runājam par konceptuālām lietām, kas vainas metodei, kad katrs kristietis nes Kristus vēsti? Manuprāt, tai ir biblisks pamatojums, gan arī vēsturiska panākumu liecība?
Pie tam, izpaliek visādi miglaini un viegli pārprotami formulējumi...
Ja Tava draudze piedalāsCerībā, tik pat labi, tā varēja misionēt atsevišķi, ārpus Cerības, ne tā?
vilks
# Iesūtīts: 2010.11.05 12:49:58
Voldemārs
Ja Tava draudze piedalāsCerībā, tik pat labi, tā varēja misionēt atsevišķi, ārpus Cerības, ne tā?
tā jau to principā dara arī ārpus Cerības.

bet cilvēkiem ir palīdzoši un iedrošinoši arī lieli pasākumi, kuros piedalās daudz kristieši. tie motivē arī draudzes vairāk domāt par misiju savā ikdienas dzīvē un kalpošanā, un nebūt centrētām tikai pašām uz savu atražošanos (kas diemžēl raksturīgs daudzām LV luterāņu un ne tikai luterāņu draudzēm).

un, galu galā - ja daudzi dara vienu un to pašu kopīgi, viņi kopā var sasniegt daudz vairāk, nekā darot vieni paši, vai arī?
(skat Salamanu par kopīgu darbu un trīskāršu virvi, kuru tik viegli nevar pārraut)

kas vainas metodei, kad katrs kristietis nes Kristus vēsti? Manuprāt, tai ir biblisks pamatojums, gan arī vēsturiska panākumu liecība?
tai nav nekādas vainas. Vai tiešām vienā darbā obligāti vienmēr jāizmanto tikai viena metode? Vairākas kombinēt nedrīkst?

izpaliek visādi miglaini un viegli pārprotami formulējumi...
tā ir drusku problēma, ja kādā teoloģiskā laukā vēlas sadarboties dažādu konfesiju locekļi. Bez kompromisa formulējumiem neiztikt. Tomēr, cik esmu redzējusi, Cerības festivālā ar šīm lietām tiek galā salīdzinoši labi (salīdzinot ar agrākajiem līdzīgajiem pasākumiem).

labi, tagad būšu prom, turpināt par šo varēšu tikai vakarā vai citudien.
p.l.dassy
# Iesūtīts: 2010.11.05 12:52:27
īstenībā labdarības akcija man liktos vērtīgāka...
bet tīri manas domas!(ikdienas sarunā jau paudu savu viedokli)
man neliekas, ka Kristus būtu jāreklamē... jo domāju, ka evaņģelizēt nenozīmē reklamēt!
p.l.dassy
# Iesūtīts: 2010.11.05 12:56:43
zinu, ka daži kristieši iet klausīties Dieva Vārdu... nezinu, es palasu vai paklausos Bībeli un man pietiek Vārds!
tā kā draudzē ir Bībeles stundas tur arī ļoti daudz tiek pārrunāts...

kaut gan godīgi sakot, dažkārt man svētdienās liekas pārāk daudz sprediķa.... bet tas drošvien tāpēc, ka nav pa nedēļu dvklp... un tas ir tipiski visām luterāņu baznīcām! jo man liekas vērtīgas Bībeles stundas, kur var dzirdēto pārrunāt vai noskaidrot neskaidro!
Aivars
# Iesūtīts: 2010.11.05 13:05:21
Nu būs viens kristiešu tusiņš. Kas no tā mainīsies, to jau redzēsim vēlāk. Nu bija taču arī Palau te pirms gadiem, var paskatīties draudžu statistikā, vai tas ienesa kādas izmaiņas vai neienesa. Arī tagad, atliek tikai vērot. Bet šobrīd vēl visas iespējas aizlūgt, lai viss kas notiek,notiek tikai Dievam par godu un ne citādi
labāk tā [81.198.34.77]
# Iesūtīts: 2010.11.05 13:08:17
A es labāk iešu uz savas draudzes dievkalpojumu. Un paņemšu līdiz arī savus neticīgos draudzus. Kāpēc gan man, luterānim, viņi būtu jāved uz citas konfesijas draudzi, a??
Konfesionāls luterānis
# Iesūtīts: 2010.11.05 13:24:48
Starpkonfesionālu dievkalpojumu atbalstītāji, lai attaisnotu savu rīcību, varētu atsaukties uz ATA V:

"Jo caur Vārdu.. tiek dāvināts Svētais Gars, kas - kur un kad Dievs to grib - rada ticību tajos, kuri uzklausa Evaņģēliju, tas ir, ka Dievs taisno tos, kas tic, ka viņi žēlastībā tiek pieņemti nevis viņu pašu, bet Kristus nopelna dēļ."

Taču, ja kāds tomēr vēl vēlas būt luterānis un kāda baznīca - luteriska, tad tie nekad nemīdīs kājām ATA VII, kas līdzdalībai dievkalpojumos (ne jau kā vērotājam) un lūgšanās prasa vienprātību "Evaņģēlija mācībā un sakramentu pārvaldīšanā".

Līdz ar to līdzdalība šādos starpkonfesionālos pasākumos (ne jau lai kopīgi barotu izsalkušos, bet lūgtu utt) ir pazīme 1) vai nu savas baznīcas ticības nezināšanai, 2) vai arī - vienaldzībai un nenopietnai attieksmei pret to.

Kas ir labāk - vieglprātīga muļķība vai remdenums, spriediet nu paši?

Vienkārši balss
# Iesūtīts: 2010.11.05 13:59:14
labāk tā [81.198.34.77],Konfesionāls luterānis
Un paņemšu līdiz arī savus neticīgos draudzus. Kāpēc gan man, luterānim, viņi būtu jāved uz citas konfesijas draudzi, a??
Lieliski - dari tā. Bet tiešām - dari!!!

Vēl tikai paskaidrojiet, lūdzami, kur pastāv tāda Cerības festivāla draudze, uz kuru cilvēki it kā tiktu vesti?
Ja kāds vēlēsies pievienoties kādai draudzei, tad viņu uzrunās tieši tā draudze, no kuras ir cilvēks, kas viņu uzaicinājis jeb atvedis uz Cerības festivālu.
Valentīnis
# Iesūtīts: 2010.11.05 14:01:44
tur būs arī cilvēki no A, par sevi gan nezinu - mani ar harizmātisku pasākumu neiekārdināsi
???????????? [81.198.34.77]
# Iesūtīts: 2010.11.05 14:03:04
Vai tad nezini, ka B. Grehems pārstāv konkrētu konfesiju un sludina saskaņā ar tās mācību?
ex-Kombulis [85.115.122.40]
# Iesūtīts: 2010.11.05 14:03:24
Jums jau savējo " harizmātu" pietiek, vai ne , Valentīni
jaanis
# Labojis jaanis: 2010.11.05 14:07:24
Cerēsim, ka tur gruntīgu mūziķu pavadībā nekratīsies appīpējušies jaunieši.
Vismaz vienā šādā pasākumā to nācās redzēt. Šeit noteikti tā nebūs. Man katrā ziņā nav nekas pret šādiem festivāliem, bet pats tur nevēlos būt. Es nesaskatu jēgu šādai lielai sapulcei. Vēl jo vairāk, ja tur tiek godinātas dažādas personības un cildināta vienreizējā organizēšanas prasme.
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 12 . 13 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 62 , pavisam kopa bijuši: 283