atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu Eklezioloģija luterāņu un vecbaznīcu
Mulders
Iesūtīts: 2007.08.28 11:21:47
Vikentijs mani uz interesantu domu uzvdināja! Skat tālāk!
<< . 1 . 2 .
AutorsZiņas teksts
indriķis
# Iesūtīts: 2007.08.29 10:26:14
Austumos nevaid labāki.
Vikentijs
# Iesūtīts: 2007.08.30 12:06:22
Man patīk Muldera uzstādījums! Pārliecinošs. Jūtos glaimot, ja kaut kā biju par iemeslu tam. Bet tiešām, kas tad neluterisks notiktu, ja vēsti ne vien vārdos luterāņi ietērptu , bet arī acīm redzamāku padarītu un ja vajag, tad degunam arī? Kāpēc tā jāatfutbolo Muldera doma? A, padomāsim?!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.30 12:11:37
Vikentijs, pie šādām domām vienkārši ved Baznīcas vēstures studijas. Kā baznīca ir ietekmējusi mākslu. Un viduslaiku gleznām ir kaut kas neparasts klāt, Dievišķs. Mans mācītājs to noformulēja ļoti precīzi, gleznas un ikonas tā runā tamdēļ, ka nāk no Altāra!
Viduslaikos cilvēki nemāžojās tikai tamdēļ, ka darīt nebij ko. Gleznas bij vienkārši vēl viens Vārds, kas runā uz tiem, kas to saprot. Man paveicies, ka mana sieva ir izglītota māxlas Vēsturē un vispār māxlā, tamdēļ viņa man nedaudz arī iemācījusi lasīt šīs gleznas. Un tur ir daudz daudz vairāk nekā viduvējs 21 gadsimta cilvēks redz.
Un šeit es atkal piesaku savu TA, ka no tā es neimplicēju, ka koks un krāsai ir kāds spēks tāpat kā nav nekāda spēka papīram un tintei Rakstos... spēks ir tajā Vēstī!
Un tāpat kā Raksti var neuzrunāt to, kas neprot lasīt, tāpat arī Ikona būs un paliks tikai bildīte tiem, kas neprot to "lasīt". Tas pats ir uz mūziku un liturģiju.
Vikentijs
# Labojis Vikentijs: 2007.08.30 12:15:23
Nu, vot Mulder! Atvainojos par leksiku, bet tā prasās teikt.
Es nesaprotu kāpēc man vienam labam draugam mācītājam par tādu pašu loģiku skalo smadzenes, ka tas neluteriski. Es pilnībā piekrītu tev. Nebūtu tā cilvēka, nebūtu man sievas luterānes un pats arī nebūtu luterāņu baznīcā.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.30 12:20:16
Vikentijs, nezinu kāpēc skalo. Loģikai jau vēl klāt vajag saturu, jo pats saproti kā Rakstus tā arī Mākslu var arī izķēzīt un cilvēka elkdievību jau nenokausi novācot Ikonas...
Es gan piekrītu arī sekojošai loģikai, ja pastāv risks, ka ar māxlu vai kādu krāšņu lituriģiju cilvēki var aizmirst uz Krustu (šeit nerunāju par ģeometrisko formu) skatīties, tad varbūt to gleznu tomēr paturēt pagrabā pirms cilvēki iemācās Kristu redzēt atpazīt... Nu kā maziem bērniem, pirms tu viņam ļauj vēstuli Prezidentei rakstīt, tu iemāci viņam pareizi vilkt burtiņus!
Vikentijs
# Iesūtīts: 2007.08.30 12:25:36
Mjā, Mulder, tik problēma, ka vislaik blakus būs rakstīt un lasīt, kas māk un tie, kas nemāk, vienmēr. Varbūt tāpēc arī luterāniem tas vislaik pagrabā stāv. Tik pie vieniem cieš tie, kas nemāk, bet pie otriem, kas māk. A, ko darīt?
Vikentijs
# Iesūtīts: 2007.08.30 12:28:34
Jādodas darbos, paldies par virtuālu draudzību un pārrunām, labi pasēdējām, tagad vēl tik jāpastrādā.
Dzelzs Felix [81.198.141.47]
# Iesūtīts: 2007.08.30 12:39:50
Pāvils gan raxta, ka ticība nāk no sludināšanas, ar to saprotot runātu Vārdu nevis ar smaku, krāsām , dūmiem, vingrojumiem ar Bībeli rokās vai kā citādi "pasludinātu". Taču kā maza bērniņa raudāšana dievkalpojumā nespēj to izjaukt, ja tas tāpat ir ar to citu- ja visādas izdarības nenovērš no pasludinātā Vārda, Dzelzs Felixam arī nebūtu nekas proķiv.
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.30 12:40:13
Vikentijs, a darīt vienkārši. Ir aicinājums stiprajiem nest vājo nastas! Nu piemēram. Manā draudzē mācītājs acīmredzot ir izvēlējies šo pagraba stratēģiju. Mums pat altārgleznas nav! Es gan nezinu vai nav šī iemesla dēļ. Taču kā pats redzi, tas nav traucējis nākt pie šīm atziņām un lai baudītu māxlu ir muzeji, koncerti... arī pa attiecīgo tēmu!
Šeit gan... hmmm... es tā runāju it kā es kaut kāds spēcīgi garīgs būtu, tā gluži nebūs... tak diez vai būtu pareizi cīnīties par bilžu atjaunošanu tikai tamdēļ, ka vot man pietrūxt "garīgums". Labi tev būs labi, bet kāds cits tavas negausības dēļ var krist!
Vai tad neesi novērojis to klasiku, kad draudzes locekļi runā - vot tur pie Pareizticīgajiem, tur es jūtu garīgumu, tur es jūtu to un šito, tak jo dziļāk mežā jo resnāki partizāni... un tad redz brīnumus no sērijas, "Kāda ikona jāliek mašīnā, lai to pasargātu no korozijas"
Jo ja tu nenobriedušam prātam iedosi šīs lietas, vai tad viņš tās spēs satvert?
Jums mācītājiem šeit ir vēl smagāk... jūs it kā esat spēcīgi ticībā, gudri mācībā, bet jums viss mūžs ir jāpavada ganot un mācot pašus zemākos... burtiski - kopjot maukas, zagļus, slepkavas un slīmestus! Ij nezinu vai pareizi ir mācītāju garīgo vajadzību apmierināšanā riskēt ar viņa avju garīgo ceļu. Pirms viņš vēl iemācījies Kristu pazīt, apkrāmēt ar spožām lietām, kas tikai novērš... un tad cilvēks Kristu iepazīst nevis tādu kāds viņš ir, bet kā spožu rāmītī ierāmētu fruktu...
Nezinu ko darīt, tas nu acīmredzot būtu Bīskapu uzdevums palīdzēt mācītājiem pašiem augt un nekrist!
Jo vēlreiz, es varētu saprast scenāriju, ka tiek skalots skolotājs, kas bērniem labu vēlēdams māca kvantu fiziku, bet bērni vēl Ņūtona mehāniku nav iemācījušies.
Tamdēļ jau ir arī bībeles stundas, visādas lekcijas, rekolekcijas, kur jau notiek gradācija pēc garīgās izaugsmes. Arī katehisma pamatus tomēr vairs jau nemāca no kanceles! Dievkalpojums ir visiem, tamdēļ vienmēr tur būs kādi kam pietrūxt "garīgums" un kādi, kuriem pat koka krusts uz altāra atgādinās par elkiem. Tamdēļ, manuprāt, Dievs defektu ir pārvērtis par efektu, radot dažādas lokālās draudzes... un galu beigās, manuprāt, ja cilvēks ir tik spēcīgs, ka nu savā draudzē ir par šauru, nav aizliegts ordinēties, dibināt savu draudzi, vai doties misijā!
Lab sorry... tādi gari texti... neesmu mācītājs, tamdēļ varbūt pārāk Ideālistisks skats un no malas vienmēr ir viegli spriest par Kambodžas trūkumcietējiem. Atvaino, ja kā nepareizi runāju, tas dēļ nezināšanas!
Mulders
# Iesūtīts: 2007.08.30 12:45:54
Delzs Felix, man patīk, kad cilvēki skaidri zin ko Pāvils ar kuru vārdu domāja. Pāvils gan teica, ka nekāds veids un motīvs kura dēļ Kristus tiek pasludināts, nav slikts. Tā kā... lasi ka nu ko Pāvils pats raksta un domā, nevis domā viņa vietā.
Ir pilnīgi vienalga kā informācija nonāk galvā, tāpat galvā tev nav burti vai balsis, bet gan simboli. Cilvēki domā simbolos un tēlos nevis burtos un balsīs! Burit un balss ir tikai viens no efektīvākajiem veidiem kā nodot vēsti cilvēkam, bet tie nav vienīgie veidi.
Un dažkārt zīmējums atklāj vairāk un efektīvāk nekā tu spēj izteikt ar vārdiem. Tamdēļ Kristus lietoja līdzības, viņš gan varēja gari un plaši to izteikt vārdos, bet viņš to uzzīmē kādā līdzībā!
Mūzika var nodot emocionālas noskaņas un intonāciju, ko nespēj nekāds rakstīts vārds. Galu galā, Raksti ved pie Kristus. Raksti nav mērķis, bet līdzeklis, lai nonāktu pie mērķa! Raksti ir arī līdzeklis kur griezties, kad mēs krītam atpakaļ.
Tak viens skats uz Ikonu ar Kristu krustā satriektai sirdij var atgādināt daudz vairāk nekā izlasītas pāris nodaļas Rakstos!

PROTAMS, Ikonas, Mūzika, Smaržas būs mazefektīvas ja pirms tam cilvēks nebūs tomēr vēsti saņēmis skaidri un nepastarpināti ar Vārdu. Tač arī Luterāņi Krusta Zīmi nedievišķo kā kaut ko brīnumanu pašu par sevi, bet gan uztver to kā simbolu, kā atgādinājumu. Bet jebkas var būt kā šāds simbols un atgādinājums, ja vien to prot lasīt. Taču ir arī kristieši, kam krusta zīme atgādina elkdievību! Adventisti novēršas no Luterāņu altāriem uz kuriem Krusta zīme stāv.
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.09.07 20:53:56
Indriķi! Kaut kas ir kopīgs konfesionālajiem luterāņiem un pareizticīgajiem - abi uzskata ekumenismu par 20. un 21. gs. lielāko ķecerību.
indriķis
# Labojis indriķis: 2007.09.07 21:09:27
Kristofer , es nedomāju, ka konfesionālie luterāņi uzskatītu ekumēnismu par lielāko ķecerību. Bībeles vēsturiskais kriticisms, unionisms un liberālteoloģija , neapšaubāmi, ir ķecerības, bet dažādu konfesiju kristiešu vēlme parunāties savā starpā nav ķecerība. Es gan esmu pārliecinājies, ka katram ,sākot ar Romas bīskapu un beidzot ar mani, ir sava izpratne par to, kas ir ekumēnisms un kādas ir tā robežas un mērķi.
Balss
# Iesūtīts: 2007.09.07 22:07:35
Kristofers
Kaut kas ir kopīgs konfesionālajiem luterāņiem un pareizticīgajiem - abi uzskata ekumenismu par 20. un 21. gs. lielāko ķecerību.

Kaut ka neesmu to pamanijusi - cik zinu, gan pareizticigie, gan katoli piedalas ekumeniskajaa kustibaa un dazados dialogos.
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.09.08 17:19:59
Pareizticīgās Baznīcas ir izstājušās no Pasaules Baznīcu Padomes.
Balss
# Iesūtīts: 2007.09.08 19:41:27
Kristofers
To nezinu, bet zinu, ka ortodoksaas Baznicas ir Eiropas Baznicu Konferencee CEC.
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.09.09 15:29:55
Tā ir augstā baznīcpolitika, bet vairums pareizticīgo teologu uzskata par ekumēnisko kustību par eklezioloģisku ķecerību. Par to latviski var izlasīt svētīgā Serafima Rouza grāmatā "Pareizticība un nākotnes reliģija".
Balss
# Iesūtīts: 2007.09.09 22:17:01
Kristofers
Gramatu un viedoklu pasaulee daudz. Bet Ortodoksajaa Baznicaa nekada pashdarbiba nepastaav, tev ta ka vajadzetu to zinat!
Kristofers
# Iesūtīts: 2007.09.10 10:05:50
Tā nu nebūs vis. Ja tu esi lasījusi ortodoksu darbus, tu noteikti būsi ievērojusi, ka mūku kārtai ir liela brīvības pakāpe kritizēt valdošo hierarhu baznīcpolitiku. Tas saskan ar viņu izpratni, ka mūku kārta ir Baznīcas mugurkauls.
<< . 1 . 2 .
Tēma ir slēgta, jūs nevarat iesūtīt komentārus

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 130 , pavisam kopa bijuši: 5359