atpakaļ uz mājaslapu
E-pasts:  Parole: atcerēties mani reģistrētiesaizmirsu parolimeklēt
Diskusijas Par Baznīcu "Viena aktiera teātris"
Svilpaste
Iesūtīts: 2010.09.20 23:08:02
Nesen nācās būt baptistu dievkalpojumā un tur draudzes locekļi aktīvi iesaistās liturģijā (ne tikai dziedot, bet arī sakot aizlūgšanas, liecības, brāļi saka sprediķus u.tml.) Luterāņu baznīcā sprediķot drīkst tikai ordinēts garīdznieks vai evaņģēlists, bet kā ir ar citām liturģiskajām darbībām? Piemēram, aizlūgumu lasīšanu, Svēto Rakstu lasīšanu? Piemēram, Torņkalna draudzē to piemēro, bet citās draudzēs - reti. Parsvarā luterisko baznīcu mācītājs kā tādā monoizrādē (piedodiet par salīdzinājumu), viens pats pilda visas liturga darbības. Lai arī katoļi uzsvēr īpašo priestera kā starpnieka lomu, tomēr arī pie viņiem tauta daudz plašāk iesaistās dievkapojumā (vismaz Rīgā).
Padalieties- kā ir jūsu draudzē, vai lajiem atļauj lasīt aizlūgšanas, Rakstus,varbūt darīt vēl ko citu? Ja jā, tad vai to dara arī sievietes, ne tikai pērminderi-vīrieši? Kā jums liekas, vai būtu jāvirzās uz lielāku laju iesaistīšanos vai tomēr ir labi saglabāt vecās tradīcijas un palikt pie šī "viena aktiera teātra"?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>
AutorsZiņas teksts
Svilpaste
# Iesūtīts: 2010.09.20 23:09:06
Vai tas ir saistīts ar jēdzienu vispārējā priesterība? Ka tauta vairāk iesaistās.
Papucs
# Iesūtīts: 2010.09.20 23:13:37
Svilpaste
Man ļoti simpatizēja kādas brīnumaini dziedinātas sievietes stāsts par to, kā viņa pati sev mājās gatavojusi un baudījusi Svēto Vakarēdienu.
Tā tik ir vispārējā priesterība!!! Pamēģiniet parspēt!
dolce [81.198.143.145]
# Iesūtīts: 2010.09.20 23:18:52
Svilpaste
mūsu draudzē ne tikai mācītājs, bet katrs baznīcēns dzied dziesmas un liturģiju, lūdz lūgšanas, svin Vakarēdienu. Rakstus lasa tie, kam balsis skanīgākas - tā lai pēdējos solos arī dzird. Ja kādam kas uz sirds - tad pirms dievkalpojuma beigām - var arī liecības teikt Cik nācies būt luterāņu dievnamos - nekur tējāteris nav manīts, kur nu vēl 1 aktiera....
Papucs
# Iesūtīts: 2010.09.20 23:21:32
dolce [81.198.143.145]
nekur tējāteris nav manīts
Nu jā, tāpēc, ka teātrī maxā naudu par biļeti, tāpēc cenšas negulēt.
dolce [81.198.143.145]
# Iesūtīts: 2010.09.20 23:25:00
Papucs
Nu jā, tāpēc, ka teātrī maxā naudu par biļeti, tāpēc cenšas negulēt.
nu es baznīcā arī neguļu
Papucs
# Iesūtīts: 2010.09.20 23:27:33
dolce [81.198.143.145]
nu es baznīcā arī neguļu - Tu varbūt sprediķa laikā intensīvi lūdzies, tāpēc sprediķis Tevi nenogurdina, bet mani gan
dolce [81.198.143.145]
# Iesūtīts: 2010.09.20 23:29:44
Papucs
parasti klausos sprediķi un domāju - kā tas uz mani attiecas, lūgšanām ir cits laiks
Papucs
# Iesūtīts: 2010.09.20 23:34:59
Svilpaste
vai tomēr ir labi saglabāt vecās tradīcijas
Kopumā esmu par tradīcijām. Nedomāju, ka "viena aktiera teātra" aizvietošana ar "vairāku aktieru teātri" rezultātā ko būtisku izmaina.
lēnprātīgais
# Iesūtīts: 2010.09.20 23:50:29
Esmu bijis daudzās mūsu draudzēs un vairumā mācītāji cenšas iesaistīt dievkalpojuma norisē lajus, gan kā Svēto Rakstu lasītājus, gan palīdzot pie Dievgalda izdalīšanas.

Retāk gan laji tiek iesaistīti lūgšanās. Nezinu kā šobrīd, bet pirms pāris gadiem Rīgas Domā lielo draudzes lūgšanu sacīja lūgšanu grupas vadītāja. Lūgšanu iesāka un nobeidza mācītājs, bet visas draudzes vajadzības izteica šī lūgšanu grupas vadītāja. Daudzviet mācītāji iesaista draudzi lūgšanā, lietojot litānijas.

Ir nācies būt arī pie baptistiem. Nedomāju, ka pie viņiem draudzes iesaistīšana liturģijā, ja vispār var runāt par liturģiju baptistu draudzē, būtu lielāka, nekā pie mums. Tas, ka baptistu dievkalpojumos nereti laji tiek aicināti sacīt liecības, dažkārt rada sajukumu. Labāk jau būtu, ja tiktu rīkoti īpaši vakari laju liecībām, kur mācītājs komentētu katra sacīto un dotu teoloģisku novērtējumu.
godwit
# Iesūtīts: 2010.09.21 00:11:12
Svilpaste
"Kā jums liekas, vai būtu jāvirzās uz lielāku laju iesaistīšanos vai tomēr ir labi saglabāt vecās tradīcijas un palikt pie šī "viena aktiera teātra"?"

Man liekas, kā kāds vēlās uzorganizēt "divu aktieru teātri". Tas tā, joks...
Lūgšanas ir atļauts sacīt lajiem, un Rakstus lasīt arī, un procesijās iet utt. Ja ir tik liela vēlēšanās kalpot dievkalpojumā, tad kādēļ Jūs par to nevarētu aprunāties ar savu mācītāju?
etaoin shrdlu
# Iesūtīts: 2010.09.21 08:53:59
Svilpaste
bet citās draudzēs - reti

manuprāt, tā vienkārši nav, kā tu saki - pastaigā un paskaties vien
vasara
# Iesūtīts: 2010.09.21 11:31:41
Manā draudzē mācītāji iesaista lajus kalpošanā, piem, pie biķera došanas Vakarēdiena laikā ir piesaistījuši atklātā grēkā dzīvojošu laju. Paši mācītāji dala maizīti. Es pat nezinu, cik tas ir pareizi, jo parasti jau biķeri tomēr dod pats mācītājs.
Valentīnis
# Labojis Valentīnis : 2010.09.21 11:42:06
piemēram, pie Eiropas katoļiem modernistiem - sprediķa teikšanu arī var uzticēt `parastajam cilvēkam` . bet Latvijā semināristam, kas nav tik uzkrītoši un pamanāmi.
Misē - paliek tikai maizes un vīna konsekrācija un grēksūdzes un evaņģēlija gabaliņa nolasīšana
it kā , ja `parastais cilvēks` ir gadu strādājis pie sprediķa, bet priesteris aizņemts, tad kāpēc gan nē... godīgi runājot , es to smalko valodu nesapratu, ko `parastais cilvēks`
zobenbracka(Deus Vult!)
# Iesūtīts: 2010.09.21 11:44:02
Valentīnis normāli ju pat pie modernistiem ir jasaka vismaz diakonam,bet kas jums tur vairs ir normāli
Valentīnis
# Iesūtīts: 2010.09.21 11:46:12
zobenbracka(Deus Vult!)
tas tur bija Eiropā
zobenbracka(Deus Vult!)
# Iesūtīts: 2010.09.21 11:46:58
na seminb;arists jau ar vēl nav dakons
zobenbracka(Deus Vult!)
# Iesūtīts: 2010.09.21 11:47:49
na bet man nav jasatraucas,jo pie Tradicijas jau pat lasijumus lasa vismaz diakons
Aivars
# Iesūtīts: 2010.09.21 11:58:12
Esmu dzirdējis par eksperimentu ar `brīvo mikrofonu` draudzes lūgšanas laikā, no kā beigu beigās atteikušies, jo to apsēduši daži sevi citādi nerealizējuši, bet izpausties ļoti griboši entuziasti, kam draudze tiešām bijusi vajadzīga tikai kā klausītāji savām soloprogrammām.
Acīmredzot tādēļ arī ir pierasts tradicionālais liturģiskais teātris ar konkrētu lomu sadalījumu draudzei, mācītājiem, pērminderiem, lektoriem utt, ka tas tomēr nodrošina zināmu kārtību un svētu glītumu.
Un ja runā par improvizācijām, tad kā teicis kāds mūziķis, tās no lažām atšķir pirkārt tas, ka tās ir sagatavotas un nav nejaušas.
indriķis (labs)
# Labojis indriķis (labs): 2010.09.21 12:01:28
Svilpaste, laikam jau viena baptistu draudze un cita ir dažādas lietas.
Vairākus gadus atpakaļ biju klāt kādā baptistu dievkalpojumā un bija diezgan garlaicīgi - sludinātāji lūdza, sludinātāji sludināja, koris dziedāja. Draudze labi ja pāris dziesmas no uz sienas rādītā projektora nodziedāja.
Uzreiz padomāju, cik gan mums, luterāņiem, draudze vispārējā priesterībā ir līdzdalīga dievkalpojumā - gan daudzie korāļi, gan liturģiskās atbildes, gan ik svētdienas Sakraments!
----
Par brīvo mikrofonu atceros no savas īslaicīgās Vasarsvētku dr. pieredzes. Latvijā, cik zinu, to praktizē tradicionālās Vasarsvētku draudzes ( bīsk. J.Ozolinkēvičs) un arī, vai visās, nezinu. Bija amizanti momenti, pa laikam pie pults trāpoties kādam pozitīvi noskaņotam ateistam.
Bet daudziem , kas vēlāk kalpoja ar vārdu dažādās konfesijās, tā bija laba pieredze, atšķirt Bībeli un ekspromtā mācīties runāt labvēlīgi noskaņotas draudzītes priekšā.
Sicilia
# Iesūtīts: 2010.09.21 12:06:50
Aivars
labs veids kā realizēt "brīvo mikrafonu" tjipa dažādiem draudzes locekļiem ļaut nolasīt lūgšanu no lapiņas, bet citreiz tas arī apgrūtinoši, ka visu laiku mainās cilvēki un ievelkas viss...
vēl variants, ka draudze savas lūgšanas uzraksta un lapiņas un tās nolasa viens... ;labs varainats

he he bet vai tad baznīcai jābūt kādam baigam balagānam, kur nu visi skrien un ņemas un daras?
. 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . >>

:: Pievienot komentāru

Autors: 
  • Lai iekopētu autora vārdu,nospied uz tā.
  • Reģistrēti lietotāji var rediģēt tekstus vēlāk.
Bold FontItalics fontUnderlineStrike OutSubscriptSuperscriptFont colorTeletypeHorizontal LineE-mail linkhyperlinkListsimies
Atlikušas 1000 zīmes

 Lapas redaktors:redaktors@lelb.lv; Copyright © 2006 LELB, created by MB Studija
Šajā stundā bijuši 61 , pavisam kopa bijuši: 3234